Jak rozliczyć takie potrącenie

Data: 2009-10-19 15:31:52
Autor: Tomek
Jak rozliczyć takie potrącenie
Wystawiłem fakturę, dołączyłem specyfikację, klient zapłacił w ciemno,  mówiąc
że specyfikację zobaczy w wolnym czasie.
Za jakiś czas, przy okazji kolejnej faktury stwierdził że jedna pozycja z  tamtej
specyfikacji mu się nie podoba, zgodziliśmy się że sobie ją potrąci z  nadchodzącej płatności.

Mam więc fakturę A na kwotę 100$, zapłacone 100$
Teraz wystawiam fakturę B, na kwotę 100$, zapłacone 90$, 10$ potrącone  jako nadpłata z faktury A.

Czy muszę wystawić korektę faktury i jak to powinienem zaksięgować?

--
Tomek

Data: 2009-10-19 16:58:03
Autor: Snake Plissken
Jak rozliczyć takie potrącenie

Czy muszę wystawić korektę faktury i jak to powinienem zaksięgować?

IMO musisz wystawic korekte/"credit memo" na roznice i zaksiegowac zupelnie normalnie. Nastepnie "pozenic" z platnosciami i po sprawie.

Jak rozliczyć takie potrącenie