Jak rozmawiać z telemarketerem?

Data: 2010-05-28 00:14:05
Autor: quasi
Jak rozmawiać z telemarketerem?
Witam,
Czytuję tę grupę od jakiegoś czasu i widzę są tu same kozaki więc pewnie
dostanę wyczerpującą odpowiedź.

Jest sobie abonament w Orange w wysokości 40zł który już dobiega końca,
na stronie już pojawiła się oferta utrzymaniowa czy jak to się zwie, ale
ceny telefonów wolę przemilczeć...

Załóżmy że osoba dla której jest to abo chciałaby zostać przy takiej
wysokości jak ma obecnie (nowa taryfa Delfin 39): Samsung Avila z GPS'em
kosztuje ~350zł.

Dla porównania u konkurencji:
-Play (LongPlay Telefon 29) - 149zł
-Plus (Taryfa Syberyjska 40) - 1zł

W szczegóły co dana taryfa oferuje nie będę wnikał bo to już sobie
analizujÄ™ samodzielnie.

Chociaż robiąc obliczenia całego kontraktu dochodzę do wniosku, że
taniej byłoby zmienić abo na prepaid i tę Avilę kupić na allegro za te
~350zł.

Ani ja ani ta osoba nie mamy doświadczenia w takich rozmowach. Jak już
ten telemarketer zadzwoni aby przedstawić superhipermega ofertę w której
ceny pewnie będą jak na stronie to ile możnaby urwać? Jakie macie
doświadczenia w tej tematyce? Co moglibyście polecić?

Czy jak jemu przedstawi się ceny u konkurencji to trochę opuści czy oni
mają jakieś sztywne cenniki których muszą się trzymać.

Dodam, że w Orange w sumie nic tej osoby nie trzyma i jak nic nie
utarguje z nimi to nie będzie miała żadnych oporów żeby iść gdzie
indziej (do Play raczej nie, bo drogo z innych sieci).

Jeżeli to ma znaczenie dla konsultantów dodam, że ów osoba ma w orange
jeszcze drugi abonament (35zł) który kończy się za ~pół roku.

Data: 2010-05-28 00:37:50
Autor: Olek
Jak rozmawiaæ z telemarketerem?
On 2010-05-28 00:14, quasi wrote:
Witam,
Czytujê tê grupê od jakiego¶ czasu i widzê s± tu same kozaki wiêc pewnie
dostanê wyczerpuj±c± odpowied¼.

tak z innej perspektywy - nie lepiej Ci przej¶æ z numerem np. do Playa ?

Data: 2010-05-28 01:25:04
Autor: Akarm
[OT] Jak rozmawiać z telemarketerem?
quasi napisał:
ów osoba

Zobacz ile liter zjadłeś! Zostało samo *ów*. Czytaj posty przed wysłaniem, unikniesz takich wpadek.

--
           Akarm
http://www.bykom-stop.avx.pl

Data: 2010-05-31 16:31:35
Autor: Tomek Kęcki
W dniu 2010-05-28 01:25, Akarm pisze:
quasi napisał:
ów osoba

Zobacz ile liter zjadłeś! Zostało samo *ów*. Czytaj posty przed
wysłaniem, unikniesz takich wpadek.

No ale co tu jest nie tak? "ów osoba" znaczy mniej więcej tyle co "ta osoba" i jest jak najbardziej poprawną formą.

--
tomafek

Data: 2010-05-31 18:04:40
Autor: Akarm
quasi napisał:
[...]

ROTFL!
Nie uczyła Pani w szkole podstawowej, żeby nie używać wyrazów, których znaczenia się nie rozumie? Uniknąłbyś ośmieszania się. :)

--
           Akarm
http://www.bykom-stop.avx.pl

Data: 2010-05-31 18:18:51
Autor: quasi
W dniu 2010-05-31 18:04, Akarm pisze:
Tomek Kęcki napisał:
No ale co tu jest nie tak? "ów osoba" znaczy mniej więcej tyle co "ta
osoba" i jest jak najbardziej poprawnÄ… formÄ….

ROTFL!
Nie uczyła Pani w szkole podstawowej, żeby nie używać wyrazów, których
znaczenia się nie rozumie? Uniknąłbyś ośmieszania się. :)

No to jeżeli jesteś taki mądry to weź napisz w końcu o co ci chodzi?

Nie wiem czy zwrot którego użyłem jest prawidłowy czy nie, ale trzeba
przyznać, że jest powszechnie używany. Zresztą tak jak napisał kolega
Tomek Kęcki.

sjp.pwn.pl pisze:
1. «zaimek towarzyszący rzeczownikowi, wyróżniający kogoś lub coś
spośród innych, np. Oto ów znajomy., będący określeniem tego, o czym
była mowa, np. Dużo jak na owe czasy podróżował., lub występujący w
zdaniu nadrzędnym, z którym się wiąże zdanie określające, np. Od łąk
wionął ów zapach, jaki wydziela skoszona trawa.»

Data: 2010-05-31 18:31:20
Autor: Akarm
sjp.pwn.pl pisze:
[...]

Aaa, czyli to zwykłe nieuctwo, nie zjedzenie liter. :)

--
           Akarm
http://www.bykom-stop.avx.pl

Data: 2010-05-28 08:32:15
Autor: qwerty
Użytkownik "quasi" <spam@spama.spamem.pogania> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:4bfeeeaf$0$19176$65785112@news.neostrada.pl...
Dodam, że w Orange w sumie nic tej osoby nie trzyma i jak nic nie
utarguje z nimi to nie będzie miała żadnych oporów żeby iść gdzie
indziej (do Play raczej nie, bo drogo z innych sieci).

To ty masz dzwonić tanio, a nie do ciebie. Gdyby wszyscy tak myśleli to istniałaby tylko 1 sieć i płacilibyśmy po 10 zł/min.

Data: 2010-05-28 08:37:57
Autor: brum
Jak rozmawiaæ z telemarketerem?
Czy jak jemu przedstawi siê ceny u konkurencji to trochê opu¶ci czy oni
maj± jakie¶ sztywne cenniki których musz± siê trzymaæ.

a co to za roznica ?
skoro piszesz, ze przy takiej ofercie i tak odejdziesz, to albo obniza cene, albo sie pozegnacie

Data: 2010-05-28 11:59:08
Autor: BaX
Jak rozmawiaæ z telemarketerem?

Czytujê tê grupê od jakiego¶ czasu i widzê s± tu same kozaki wiêc pewnie
dostanê wyczerpuj±c± odpowied¼.

Jest sobie abonament w Orange w wysoko¶ci 40z³ który ju¿ dobiega koñca,
na stronie ju¿ pojawi³a siê oferta utrzymaniowa czy jak to siê zwie, ale
ceny telefonów wolê przemilczeæ...

Jakie rachunki taka oferta, nie dziw siê, ¿e u konkurencji dostaniesz na wej¶ciu wiêcej bo dla nich to "zysk" w postaci nowego klienta.

Data: 2010-05-28 12:11:06
Autor: SDD
Jak rozmawiaæ z telemarketerem?

U¿ytkownik "BaX" <bax@_klub.chip.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:4bff93e0$0$19160$65785112news.neostrada.pl...

Jakie rachunki taka oferta, nie dziw siê, ¿e u konkurencji dostaniesz na wej¶ciu wiêcej bo dla nich to "zysk" w postaci nowego klienta.

Nie od dzis wiadomo, ze utrzymanie dotychczasowego klienta jest tansze niz pozyskanie nowego...
Stan sie wiec nowym Klientem, niech operator wiecej na Cienie kasiury przeznaczy...

Pozdrawiam
SDD

Data: 2010-05-28 15:00:18
Autor: z
Jak rozmawia��������� ����������
SDD pisze:

Nie od dzis wiadomo, ze utrzymanie dotychczasowego klienta jest tansze niz pozyskanie nowego...
Stan sie wiec nowym Klientem, niech operator wiecej na Cienie kasiury przeznaczy...

W związku z takim podejściem operatorów (miałem do czynienia z erą i orange) będę zmieniał operatora co rok z przeniesieniem numeru oczywiście. :-) Telefonu jaki potrzebuję żaden mi nie oferuje więc trudno.

Data: 2010-05-28 21:04:53
Autor: ToMasz
[OT]Jak rozmawiać z telemarketerem?
quasi pisze:
Witam,
chciałaby (...) Samsung Avila z GPS'em
No.. ja bym sie zastanawiał czy to dobry wybór. Potem są płacze ze
Automapa nie prÄ…dzi, a ekran dotykowy to siÄ™ przydaje... zamiast lusterka.

ToMasz

Data: 2010-05-29 00:37:33
Autor: quasi
W dniu 2010-05-28 21:04, ToMasz pisze:
quasi pisze:
[...]

Dzisiaj byłem w Play się dowiedzieć co i jak. Avila bez gps'u w Longplay
29 jest za 1zł, natomiast Avila z GPS w Longplay Telefon 29 jest za
149zł. Z tym, że Avili bez gps (która niby jest za 1zł) nie ma i nie
będzie tak samo jak LG Viewty który w cenniku też jest za 1zł przy abo
za 29zł ot takie buty.

Co do nawigacji w telefonie to ja też jestem sceptycznie nastawiony tym
bardziej, że osoba dla której jest ten telefon ma osobną nawigację z
Automapą więc w telefonie niepotrzebna. Wydaje mi się, że telefony nie
mają aż takiej mocy obliczeniowej więc nawigacja przy szybszej jeździe
autem mogłaby nie wyrabiać, chociaż mogę nie mieć racji bo nie mam
doświadczenia z takimi zabawkami. Po drugie to w Avili jest Naviexpert,
który pobiera mamy z neta i trzeba mieć na to subskrypcję.

Chyba najlepszym wyborem będzie Play z abonamentem za 29zł i tą Avila z
GPS'em za 149zł, ewentualnie jeszcze jest do wyboru LG GD510 za 99zł.

W sumie poczekamy jeszcze co zaoferuje Orange, ale wątpię żeby przy
taryfie np. Delfin za 29zł (w tej taryfie jest i tak mniej minut niż w
Play) na dwa lata dali Avilę w cenie poniżej 200zł. Umowa z Orange
kończy się w połowie września, a ten telefon w Play można by wziąć już w
czerwcu.

Data: 2010-05-29 06:42:43
Autor: Piotr M
W dniu 29 maja 2010 00:37, quasi pisze:
Co do nawigacji w telefonie to ja też jestem sceptycznie nastawiony tym

Sceptycyzm był nie do nawigacji w telefonie tylko do GPSu w telefonie bez systemu operacyjnego. Bo po jakiego grzyba to ja też nie wiem, żeby się później męczyć?

[...]

Tak jak piszesz, wydaje Ci się. Jako przykład mogę podać niepozorną Nokię 6730, którą właśnie posiadam, ma procka 600MHz i wyśmienicie wyrabia, z Nokia Maps :) wcześniej była Omnia I i też dawała radę, z Automapą dla odmiany.

--
pzdr, Piotr M

"Najczęstsze kłamstwo w Internecie?
   - SzukaÅ‚em, ale nie znalazÅ‚em."

Data: 2010-05-29 06:53:34
Autor: ALEX
W dniu 29-05-10 6:42, Piotr M pisze:

[...]

AutomapÄ… dla odmiany.

DorzuciÅ‚bym  Touch Diamonda z AutomapÄ…, 5800 XM 6210 Navi z Nokia Maps. WyrabiajÄ… bez problemu.

--
ALEX "Wszystko siÄ™ zmienia, ale w gruncie rzeczy pozostaje takie samo"

Data: 2010-05-29 10:12:40
Autor: darek638
[...]

Mam NokiÄ™ E66 Nokia Maps i spoko do 200km/h.

Data: 2010-05-29 10:46:03
Autor: Piotr M
W dniu 29 maja 2010 10:12, darek638 pisze:
[...]

Dorzuciłbym Touch Diamonda z Automapą, 5800 XM 6210 Navi z Nokia Maps.
WyrabiajÄ… bez problemu.

Mam NokiÄ™ E66 Nokia Maps i spoko do 200km/h.

:) To w Niemczech nie pojeździsz...

Data: 2010-05-30 16:03:26
Autor: AL
Piotr M pisze:
[...]

spokojnie sie wyrobi rowniez z Garminem jak i z Sygitem.
Przy czym najszybszy jest Sygit - dziala szybciej niz TomTom na dedykowanych urzadzeniach tejze firmy - XLone.

Zaleta zewnetrznej nawigacji w stosunku do tej w telefonie to tylko duzy, jasny ekran (dotykowy w odroznieniu od niektorych telefonow - np.mojego).  Reszta to przyzwyczajenie sie do mniejszego ekranu telefonu.
W dluzsza trase biore TomToma 4.3" ekran.
W krotkie i pod reka na wszelki wypadek zawsze mam e51 z 2" z 3 nawigacjami na pokladzie i tez daje rade (akurat NokiaMaps nie lubie).

--
pozdr
Adam (AL)

Jak rozmawiać z telemarketerem?