Jak rozmawiać z urzednikami skarbowymi łamiącymi prawo?

Data: 2011-03-30 15:26:34
Autor: Maddy
Jak rozmawiać z urzednikami skarbowymi łamiącymi prawo?
W dniu 30-03-2011 15:01, Ajgor pisze:
Witam.
Przekazałem synowi jako darowiznę pewną kwotę pieniędzy. Teraz musi on
złożyć w Urzędzie Skarbowym druk SD-Z2, żeby być zwolnionym od podatku.
Dzwoniłem do Urzędu Skarbowego, żeby dowiedzieć się, jak to załatwić.No i
pani w Urzędzie powiedziała, że trzeba ksreo naszych dowodów, i dowód
wpłaty. NIBY wszystko jasne i OK. ALE... Po przeczytaniu tego artykułu:

Rada która przewija się tutaj wielokrotnie - wysłać deklaracje pocztą. Nie ma obowiązku składania jej osobiście.

> Jak tej babie w US wyjaśnić, że łamie prawo? Jakie ona w ogóle może mieć
> argumenty oprócz wyimaginowanych paragrafów?

Ona sobie przeprowadza takie nieformalne czynności sprawdzające - bo z formalnymi za dużo roboty, protokół musi być itp.
Nie robi tego samowolnie, takie rzeczy to zwykle zalecenia kierownika US - typowe prawo powielaczowe.
Kiedyś w podobnej sytuacji usłyszałam, że to jest dla mojego dobra, żebym dwa razy nie musiała się fatygować - oni sobie sprawdzą i już odfajkowane "i pani ma mniej nerwów i biurokracja mniejsza".

SÅ‚odkie jak siÄ™ o nas troszczÄ…, prawda?

Magdalena "Maddy" Wołoszyk
JID maddy@esi.com.pl
GG: 5303813

Data: 2011-03-30 15:27:28
Autor: Ajgor
Jak rozmawiaæ z urzednikami skarbowymi ³ami±cymi prawo?
U¿ytkownik "Maddy" napisa³ w wiadomo¶ci news:4d932f8e$0$2446$65785112news.neostrada.pl...

Witam.
Przekaza³em synowi jako darowiznê pewn± kwotê pieniêdzy. Teraz musi on
z³o¿yæ w Urzêdzie Skarbowym druk SD-Z2, ¿eby byæ zwolnionym od podatku.
Dzwoni³em do Urzêdu Skarbowego, ¿eby dowiedzieæ siê, jak to za³atwiæ.No i
pani w Urzêdzie powiedzia³a, ¿e trzeba ksreo naszych dowodów, i dowód
wp³aty. NIBY wszystko jasne i OK. ALE... Po przeczytaniu tego artyku³u:

Rada która przewija siê tutaj wielokrotnie - wys³aæ deklaracje poczt±. Nie ma obowi±zku sk³adania jej osobi¶cie.

A co w takim razie do³aczyæ do deklaracji w przesy³ce?

Data: 2011-03-30 12:22:47
Autor: witek
On 3/30/2011 8:27 AM, Ajgor wrote:
A co w takim razie do³aczyæ do deklaracji w przesy³ce?

nic.

Data: 2011-03-30 15:36:24
Autor: Jarek Andrzejewski

Data: 2011-03-30 15:37:50
Autor: Maddy
W dniu 30-03-2011 15:27, Ajgor pisze:
Użytkownik "Maddy" napisał w wiadomości

[...]

A co w takim razie dołaczyć do deklaracji w przesyłce?

To czego wymaga ustawa, czyli nic.
Jeżeli czegokolwiek by zabrakło, to US wezwie na piśmie. Ale wtedy to musi podać podstawę prawną żądania. A z nią bywa czasem krucho.

Złożenie deklaracji bez jakiegoś wymaganego dokumentu i tak liczy się jako złożenie w terminie.
Tak samo deklaracja z błędami czy nawet np. na starym druku.

Magdalena "Maddy" Wołoszyk
JID maddy@esi.com.pl
GG: 5303813

Jak rozmawiać z urzednikami skarbowymi łamiącymi prawo?