Jak rozpoznać czy dany pas r uchu to jeden czy dwa obok siebi e?

Data: 2009-09-04 15:07:56
Autor: J.F.
Jak rozpoznać czy dany pas r uchu to jeden czy dwa obok siebi e?
Użytkownik "GK" <grego69@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:h7r25q$5qr$1inews.gazeta.pl...
Jak w temacie. Macie na to jakiś sposób, szklaną kulę, zgadujecie czy też patrzycie na znaki?

Jedziemy srodkiem albo uwazamy przy zmianie pasa i nie mamy kolizji :-)

Kilka tematów niżej (dokładnie w temacie "Kto będzie winny kolizji") zapytałem o coś i dostałem odpowiedź: cytuję "Poza tym jeśli mieszczą tam się dwa auta (czyt. są dwa pasy w jednym kierunku)".

Wedle ustawy tak wlasnie jest, co nawyzej budzi watpliwosci czy
"pas ruchu - każdy z podłużnych pasów jezdni wystarczający do ruchu jednego rzędu pojazdów wielośladowych,"

oznacza 1.60 [dwa maluchy], 2 metry [samochody osobowe z wylaczeniem granady] czy 2.70 - izoterma z lusterkami :-)

J.

Data: 2009-09-04 15:25:52
Autor: GK
J.F. pisze:

Jedziemy srodkiem albo uwazamy przy zmianie pasa i nie mamy kolizji :-)

Przecież nie wolno jechać środkiem. Kilka osób usilnie mi wmawiało, że trzeba koniecznie jeździć przy prawej krawędzi drogi. Pewnie oni tak robią...

[...]

Ano własnie... skąd wiadomo co ustawodawca miał na myśli?

Data: 2009-09-04 16:23:07
Autor: J.F.
Użytkownik "GK" <grego69@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:h7r4h3$gmc$1inews.gazeta.pl...
J.F. pisze:
[...]

Twoj wybor - albo jedziesz szybko i nikomu nie przeszkadzasz, albo uwazasz :-)

[...]

W praktyce okazuje sie ze to bez znaczenia :-)

J.

Data: 2009-09-04 19:27:52
Autor: neelix
Jak rozpoznać czy dany pas r uchu to jeden czy dwa obok siebi e?

Użytkownik "GK" <grego69@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:h7r4h3$gmc$1inews.gazeta.pl...

:
Ano własnie... skąd wiadomo co ustawodawca miał na myśli?

Co miał to napisał. Maluchy stworzą 2 pasy, a autobus 1 pas. Często wystarcza pucha farby, zeby chociaż pomalować pasy przed skrzyżowaniem, ale myślenie drogowcom idzie kiepsko.

neelix

Jak rozpoznać czy dany pas r uchu to jeden czy dwa obok siebi e?