Jak rozpoznać czy dany pas ruchu to jeden czy dwa obok siebie?

Data: 2009-09-04 14:45:40
Autor: GK
Jak rozpoznać czy dany pas ruchu to jeden czy dwa obok siebie?
Jak w temacie. Macie na to jakiś sposób, szklaną kulę, zgadujecie czy też patrzycie na znaki?
Kilka tematów niżej (dokładnie w temacie "Kto będzie winny kolizji") zapytałem o coś i dostałem odpowiedź: cytuję "Poza tym jeśli mieszczą tam się dwa auta (czyt. są dwa pasy w jednym kierunku)".
Pozdrawiam,
Grzegorz

Data: 2009-09-04 15:07:56
Autor: J.F.
Użytkownik "GK" <grego69@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:h7r25q$5qr$1inews.gazeta.pl...
Jak w temacie. Macie na to jakiś sposób, szklaną kulę, zgadujecie czy też patrzycie na znaki?

Jedziemy srodkiem albo uwazamy przy zmianie pasa i nie mamy kolizji :-)

Kilka tematów niżej (dokładnie w temacie "Kto będzie winny kolizji") zapytałem o coś i dostałem odpowiedź: cytuję "Poza tym jeśli mieszczą tam się dwa auta (czyt. są dwa pasy w jednym kierunku)".

Wedle ustawy tak wlasnie jest, co nawyzej budzi watpliwosci czy
"pas ruchu - każdy z podłużnych pasów jezdni wystarczający do ruchu jednego rzędu pojazdów wielośladowych,"

oznacza 1.60 [dwa maluchy], 2 metry [samochody osobowe z wylaczeniem granady] czy 2.70 - izoterma z lusterkami :-)

J.

Data: 2009-09-04 15:25:52
Autor: GK
J.F. pisze:

Jedziemy srodkiem albo uwazamy przy zmianie pasa i nie mamy kolizji :-)

Przecież nie wolno jechać środkiem. Kilka osób usilnie mi wmawiało, że trzeba koniecznie jeździć przy prawej krawędzi drogi. Pewnie oni tak robią...

[...]

Ano własnie... skąd wiadomo co ustawodawca miał na myśli?

Data: 2009-09-04 16:23:07
Autor: J.F.
Użytkownik "GK" <grego69@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:h7r4h3$gmc$1inews.gazeta.pl...
J.F. pisze:
[...]

Twoj wybor - albo jedziesz szybko i nikomu nie przeszkadzasz, albo uwazasz :-)

[...]

W praktyce okazuje sie ze to bez znaczenia :-)

J.

Data: 2009-09-04 19:27:52
Autor: neelix
Jak rozpoznać czy dany pas r uchu to jeden czy dwa obok siebi e?

Użytkownik "GK" <grego69@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:h7r4h3$gmc$1inews.gazeta.pl...

:
Ano własnie... skąd wiadomo co ustawodawca miał na myśli?

Co miał to napisał. Maluchy stworzą 2 pasy, a autobus 1 pas. Często wystarcza pucha farby, zeby chociaż pomalować pasy przed skrzyżowaniem, ale myślenie drogowcom idzie kiepsko.

neelix

Data: 2009-09-04 15:31:07
Autor: Damian Skrycki
GK pisze:
[...]
Dwa samochody o jakie szerokości?? Dwa maluszki koło siebie czy dwie Scanie.

Oznakowanie poziome na jezdni. Nie można namalować na jezdni linii oddzielajÄ…cej dwa pasów ruchu w jednym kierunku jeÅ›li nie ma speÅ‚nionego   warunku odpowiedniej szerokoÅ›ci. W mieÅ›cie jak mnie pamięć nie myli to jest cosik koÅ‚o 2,80m

Data: 2009-09-04 14:27:18
Autor: masti
Jak rozpoznaæ czy dany pas ruchu to jeden czy dwa obok siebie?
Dnia pięknego Fri, 04 Sep 2009 15:31:07 +0200, osobnik zwany Damian
Skrycki wystukał:

GK pisze:
[...]
tam siÄ™ dwa auta (czyt. sÄ… dwa pasy w jednym kierunku)". Pozdrawiam,
Grzegorz
Dwa samochody o jakie szerokości?? Dwa maluszki koło siebie czy dwie
Scanie.

dowolnej. Jeśli się zmieścisz obok tego drugiego to są dwa. Jeśli w niego przywalisz to znaczy, że był jeden :)

--
mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2009-09-04 18:18:13
Autor: LEPEK
masti pisze:
Jeśli w niego
przywalisz to znaczy, że był jeden :)

:D

Pozdr,
--
L E P E K    Pruszcz   GdaÅ„ski
no_spam/maupa/poczta/kropka/fm

Data: 2009-09-04 21:35:08
Autor: Damian Skrycki

GK pisze:
[...]

A było tam oznakowanie poziome - jak nie to był jeden.

Data: 2009-09-04 20:07:38
Autor: masti
Jak rozpoznaæ czy dany pas ruchu to jeden czy dwa obok siebie?
Dnia pięknego Fri, 04 Sep 2009 21:35:08 +0200, osobnik zwany Damian
Skrycki wystukał:

GK pisze:
[...]

bzdura. Poczytaj sobie PoRD i jak znajdziesz artykuł który uzasadnia to co napisałeś to wróć.

--
mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2009-09-04 19:57:40
Autor: Cavallino
Jak rozpoznać czy dany pas r uchu to jeden czy dwa obok siebi e?
Użytkownik "GK" <grego69@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:h7r25q$5qr$1inews.gazeta.pl...
Jak w temacie. Macie na to jakiś sposób,

Tak.
Jedziesz przy prawej krawędzi jezdni i jeśli ktoś jeszcze mieści się między Tobą a linią środkową, tzn. że pasy są dwa.

Data: 2009-09-04 21:36:04
Autor: Damian Skrycki
Cavallino pisze:
[...]

Ten po lewej wyprzedzał na trzeciego.:):)

Data: 2009-09-04 23:43:23
Autor: Cavallino
Użytkownik "Damian Skrycki" <skrycki@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:h7rq7c$9mc$2inews.gazeta.pl...
Cavallino pisze:
[...]

Albo i na ósmego.

Jak rozpoznać czy dany pas ruchu to jeden czy dwa obok siebie?