Jak rozpoznac gniazda pamieci bez rozkrecania komputera?

Data: 2012-01-05 07:53:53
Autor: _THX.
Jak rozpoznac gniazda pamieci bez rozkrecania komputera?
W biurze stoi komputer zanalepkowany.
Zrywac naklejek bez powodu nie chcemy.
Ale ma zdecydowanie za mało pamięci.
Czy rozpoznanie płyty głównej poprzez np. odczytanie danych z ekranu POST - celem sprawdzenia po nazwie (numerze) płyty, jakie kości i za ile należałoby ewentualnie kupić - jest w miarę "niezawodne" (model płyty -> gogle -> rysunek lub opis - rodzaj i liczba gniazd)?

Data: 2012-01-05 09:09:07
Autor: Vituniu
Jak rozpoznac gniazda pamieci bez rozkrecania komputera?
W biurze stoi komputer zanalepkowany.
Zrywac naklejek bez powodu nie chcemy.

O ile masz tam sprawny Windows, to CPU-z prawde Ci powie.

pozdrawiam,
Vituniu.

PS:
Z tym, ze zdazaja sie wypadki, ze plyta glowna ma pamiec wlutowana na stale albo nie posiada wszystkich podstawek
pod moduly RAM. Ot, ciecie kosztow.

Data: 2012-01-05 09:26:37
Autor: Maciek "Babcia" Dobosz
Jak rozpoznac gniazda pamieci bez rozkrecania komputera?
Dnia 2012-01-05, o godz. 07:53:53
"_THX." <j666@gazeta.SKASUJ-TO.pl> napisał(a):

[...]

Moduły pamięci - nie kości.
Ściągnąć sobie jakąś dystrybucję live Linuxa, wypalić płytkę i odpalić.
Otworzyć konsolę i wklepać:
sudo lshw -- class memory
W odpowiedzi dostaniesz coś podobnego do tego co ja na maszynie przy
której akurat siedzę:

*-memory
       physical id: 3a
       slot: System board or motherboard
       size: 4GiB
     *-bank:0
          product: PartNum0
          vendor: Manufacturer0
          physical id: 0
          serial: SerNum0
          slot: DIMM0
          size: 1GiB
          width: 64 bits
          clock: 800MHz (1.2ns)
     *-bank:1
          product: PartNum1
          vendor: Manufacturer1
          physical id: 1
          serial: SerNum1
          slot: DIMM1
          size: 1GiB
          width: 64 bits
          clock: 800MHz (1.2ns)
     *-bank:2
          product: PartNum2
          vendor: Manufacturer2
          physical id: 2
          serial: SerNum2
          slot: DIMM2
          size: 1GiB
          width: 64 bits
          clock: 800MHz (1.2ns)
     *-bank:3
          product: PartNum3
          vendor: Manufacturer3
          physical id: 3
          serial: SerNum3
          slot: DIMM3
          size: 1GiB
          width: 64 bits
          clock: 800MHz (1.2ns)

Jak widać maszyna ma fizycznie 4 moduły 1 GiB DDR2 800MHz.

Data: 2012-01-05 13:24:28
Autor: kamil
On 05/01/2012 08:26, Maciek Babcia Dobosz wrote:
[...]

Albo zainstalować jakąś sisoft sandra i mieć to samo w 2 minuty bez bootowania do linuxów..

--
Pozdrawiam,
Kamil

http://bynajmniej.net

Data: 2012-01-05 14:45:01
Autor: Vituniu
Jak rozpoznac gniazda pamieci bez rozkrecania komputera?
Albo zainstalować jakąś sisoft sandra i mieć to samo w 2 minuty bez
bootowania do linuxów..

50 USD za sprawdzenie ilosci i rodzaju RAM to ciut duzawo, nie sadzisz? ;)

pozdrawiam,
Vituniu.

Data: 2012-01-05 13:50:09
Autor: kamil
On 05/01/2012 13:45, Vituniu wrote:
Albo zainstalować jakąś sisoft sandra i mieć to samo w 2 minuty bez
bootowania do linuxów..

50 USD za sprawdzenie ilosci i rodzaju RAM to ciut duzawo, nie sadzisz? ;)

To wersja demo nie wystarczy?

--
Pozdrawiam,
Kamil

http://bynajmniej.net

Data: 2012-01-05 15:04:29
Autor: Vituniu
Jak rozpoznac gniazda pamieci bez rozkrecania komputera?
50 USD za sprawdzenie ilosci i rodzaju RAM to ciut duzawo, nie sadzisz?
;)
To wersja demo nie wystarczy?

A jest taka? Bo widze wylacznie "lite", ktore owszem
jest darmowe ale "not for commercial use".

Poza tym - to jest na prawde wyprawa z armata na komary.
CPU-z ma niecale 900 kb, nie wymaga instalacji, jest darmowy
i zrobi dokladnie to, czego potrzeba - poda model plyty glownej
oraz ilosc i rodzaj poszczegolnych modulow pamieci.

pozdrawiam,
Vituniu.

Data: 2012-01-05 14:16:27
Autor: kamil
On 05/01/2012 14:04, Vituniu wrote:
[...]

Mea culpa, doczytałem że to w biurze. Pomijając fakt, że nikt do więzienia nie trafi za zainstalowanie wersji domowej na 5 minut, to są też inne programy:

http://www.astra32.com/download.htm

[...]

Armata na muchy to jest sciąganie linuxów i bootowanie z CD.

CPU-Z mam właśnie otwarty i jedyne co pokazuje, to ilość dostępnej pamięci i jej taktowanie, a nie ilość zajętych i wolnych slotów na płycie głównej.

--
Pozdrawiam,
Kamil

http://bynajmniej.net

Data: 2012-01-05 15:27:03
Autor: Vituniu
Jak rozpoznac gniazda pamieci bez rozkrecania komputera?
CPU-Z mam właśnie otwarty i jedyne co pokazuje,
to ilość dostępnej pamięci i jej taktowanie,
a nie ilość zajętych i wolnych slotów na płycie głównej.

Moze czas RTFM zatem?

Zakladka "Mainboard"
powinna podac model/producenta plyty glownej
a przy okazji takze wersje/date BIOSu.

Zakladka "SPD"
podaje szczegolowe dane dotyczace kazdego
modulu RAM zainstalowanego w komputerze
(a wiec takze i ilosc zajetych gniazd)

Zaden program nie powie Ci ze 100% pewnoscia
ile na plycie znajduje sie gniazd pamieci.

pozdrawiam,
Vituniu.

Data: 2012-01-06 14:36:26
Autor: _THX.
Jak rozpoznac gniazda pamieci bez rozkrecania komputera?
POST pokazuje, że zajęte są banki 0 i 2.
Czy to na pewniaka oznacza, że płyta ma trzy banki (gniazda)?
Pytam, bo ten konkretny model płyty miał teoretycznie trzy, ale często tylko dwa gniazda.

-- -- -

Data: 2012-01-05 14:40:22
Autor: JoteR
"_THX." napisał:

W biurze stoi komputer zanalepkowany.
Zrywac naklejek bez powodu nie chcemy.

Przecież macie powód - chcecie dołożyć pamięci. Jak macie zamiar to zrobić bez "odnalepkowania"?

jakie kości i za ile należałoby  ewentualnie kupić -

Zlecić rozszerzenie pamięci firmie, która "zanalepkowała" (cokolwiek to oznacza) ów komputer.

JoteR

Data: 2012-01-05 14:21:12
Autor: kamil
On 05/01/2012 13:40, JoteR wrote:
"_THX." napisał:

W biurze stoi komputer zanalepkowany.
Zrywac naklejek bez powodu nie chcemy.

Przecież macie powód - chcecie dołożyć pamięci. Jak macie zamiar to
zrobić bez "odnalepkowania"?

Swoją drogą, naprawdę sprzedawcy jeszcze takie rzeczy robią? Żaden poważny duży producent nie robi problemów, Dell daje nawet instrukcje rozbierania laptopów dla chętnych do wymiany dysku czy matrycy, a pan Kazio ze sklepu na rogu nie pozwala do komputera zajrzeć?

--
Pozdrawiam,
Kamil

http://bynajmniej.net

Data: 2012-01-05 15:34:10
Autor: Vituniu
[...]

Wystarczy, ze pracodawca zaplombowal, zeby pan Miecio
 z nocnej zmiany sobie RAMu nie pozyczyl...

BTW: w pracowni komputerowej pewnej szkoly
widzialem myszy kulkowe potraktowane "kropelka"...

Inwencja ludzka nie zna granic :)

pozdrawiam,
Vituniu.

Data: 2012-01-05 17:00:53
Autor: Tomasz Minkiewicz
Jak rozpoznac gniazda pamieci bez rozkrecania komputera?

Tzn. kulka była przyklejona do obudowy?

--
Tomasz Minkiewicz <tommink@gmail.com>

Data: 2012-01-05 22:51:06
Autor: Sergiusz Rozanski
Dnia 05.01.2012 Tomasz Minkiewicz <tommink@gmail.com> napisał/a:
> [...]

 z nocnej zmiany sobie RAMu nie pozyczyl...

BTW: w pracowni komputerowej pewnej szkoly
widzialem myszy kulkowe potraktowane "kropelka"...

:D To dla nich technologia myszy led/laser to było zbawienie.

BTW przypomniał mi się kawał o polaku co to jedną popsuł a drugą zgubił :)

Data: 2012-01-09 11:10:21
Autor: Maciek "Babcia" Dobosz
Jak rozpoznac gniazda pamieci bez rozkrecania komputera?
Dnia 2012-01-05, o godz. 22:51:06
Sergiusz Rozanski <write-only-with-spf@media-lab.com.pl> napisał(a):

> Tzn. kulka była przyklejona do obudowy?

:D To dla nich technologia myszy led/laser to było zbawienie.

BTW przypomniał mi się kawał o polaku co to jedną popsuł a drugą
zgubił :)

Możesz się śmiać ale to dość spory problem na uczelniach gdzie
studenci dla zabawy/z bezmyślności wyciągali kuki z myszek. A np. Dell
przez długi czas w zestawach dodawał myszki z kulką właśnie. Zdrówko

Data: 2012-01-05 15:35:58
Autor: Maciek "Babcia" Dobosz
Jak rozpoznac gniazda pamieci bez rozkrecania komputera?
Dnia 2012-01-05, o godz. 14:21:12
kamil <kamil@spam.com> napisał(a):

[...]

Spotkałem się z tym ostatnio w jakichś komputerach z supermarketu. W
jakimś Real-u czy innym Carefour-ze jednostki centralne były
plombowane. Swoje komputery plombuje tez Adax. Z przenośnych ostatni
jaki widziałem to całkiem niedawno netbook Asusa z plombą która
uniemożliwiała swobodny dostęp do slotów pamięci.

Zdrówko

Data: 2012-01-09 15:12:12
Autor: qwerty
Użytkownik "MaciekBabciaDobosz"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:20120105153558.2c3760f2@babcia-workstation...
[...]

A taki samsung wręcz zachęca do wymiany dysku, czy dołożenie ramu (ale i tak 2 dnia rozkręciłem całkiem laptopa). ;)

Data: 2012-01-09 14:15:28
Autor: kamil
On 09/01/2012 14:12, qwerty wrote:
[...]

To samo Dell, dają nawet instrukcje z obrazkami gdzie śrubki odkręcić.

--
Pozdrawiam,
Kamil

http://bynajmniej.net

Data: 2012-01-05 15:18:45
Autor: I.Tichy
"JoteR" <joter@pf.pl> napisał(a):

Przecież macie powód - chcecie dołożyć pamięci. Jak macie zamiar to zrobić bez "odnalepkowania"?

:)

Data: 2012-01-06 14:39:54
Autor: _THX.
Jak rozpoznac gniazda pamieci bez rozkrecania komputera?
Przed roznalepkowaniem chciałbym sprawdzić opłacalność ekonomiczną przedsięwzięcia (bo jeszcze kartę grafiki wypadałoby wymienić na posiadającą wyjście DVI lub HDMI).

-- -- -

Data: 2012-01-05 15:31:41
Autor: Jacek Maciejewski
Dnia Thu, 5 Jan 2012 07:53:53 +0000 (UTC), _THX. napisał(a):

[...]

Owszem, jest w miarę niezawodne. (tzn. jeszcze nie spotkałem rozbieżności)
--
Jacek

Data: 2012-01-06 15:52:40
Autor: GLaF
[...]

Polecam programik Speccy
http://www.piriform.com/speccy
Podaje model płyty głównej, rodzaje pamięci i liczbę obsadzonych i wolnych
gniazd (u mnie poprawnie).
--
GLaF

Jak rozpoznac gniazda pamieci bez rozkrecania komputera?