Jak rozumieć "kwotęwolną od zajęcia"?

Data: 2009-11-26 19:03:14
Autor: Maria
Jak rozumieć "kwotęwolną od zajęcia"?
Jak rozumieć "kwotę wolną od zajęcia" na rachunku bankowym?
- kwota powinna być zablokowana, nie powinna być przekazywana w ramach egzekucji
ale dysponent nie może z niej korzystać
czy też
- kwota ta nie powinna w ogóle być zablokowana?

dziękuję
Maria

Data: 2009-11-26 19:11:25
Autor: Maria
Jak rozumieć "kwotęwolną od zajęcia"?
Pytanie uzupełniające: Jak wystosować pismo do banku, by z rachunku możliwa była
spłata karty kredytowej.

Bank nie daje rachunku technicznego, więc nie jest możliwa spłata z zewnątrz.
Czy z kwoty wolnej od zajęcia ulokowanej na rachunku bankowym można domagać się
spłaty karty kredytowej?

mi

Data: 2009-11-26 19:17:32
Autor: Liwiusz
Maria pisze:
[...]

   Spytaj się na forum mbanku, bo to pewnie tego rachunku dotyczy problem, ale nie sądzę, abyś dostała odpowiedź lepszą niż "zmień bank".

--
Liwiusz

Data: 2009-11-26 19:16:45
Autor: Liwiusz
Maria pisze:
[...]

Komornik, z którym rozmawiałam, powiedział, że banki podchodzą do tego na różne sposoby:

- kwotę blokują aż na rachunku znajdzie się kwota wolna od zajęcia i ją przekazują
- kwotę pozostawiają do dyspozycji, sumują wpłaty, i to co przychodzi ponad kwotę wolną przekazują do komornika
- przekazują do komornika to co jest, bez względu na kwotę wolną

--
Liwiusz

Data: 2009-11-26 19:20:24
Autor: mi
[...]

Jeszcze jedno, bo nie wiem czy dobrze rozumiem. Gdzieś przeczytałam, że na
przywilej egzekucyjny można powołać się tylko raz. Rozumiem, że dotyczy to
dysponenta rachunku, więc jak to ma wyglądać? Raz dokonam spłaty kk z rachunku
bankowego i już więcej nie mogę?

Maria
pzdr

Data: 2009-11-26 19:22:18
Autor: Liwiusz
mi pisze:
[...]

   Przepisy są niejednoznaczne i jednoznacznej odpowiedzi tutaj nie uzyskasz.

--
Liwiusz

Jak rozumieć "kwotęwolną od zajęcia"?