Jak rudy oszust zaora艂 polskie rolnictwo

Data: 2011-06-06 22:59:02
Autor: Inc
Jak rudy oszust zaora艂 polskie rolnictwo

Donald Tusk listopad 2007:

"Program rz膮du w sprawach wsi i rolnictwa oparty zosta艂 na pi臋ciu filarach. Pierwszy z nich to aktywna polityka wobec Komisji Europejskiej. Zdecydowanie opowiadamy si臋 za utrzymaniem uproszczonego systemu dop艂at rolniczych jako fundamentu wsp贸lnej polityki rolnej, kt贸ry przez lata dobrze s艂u偶y艂 polskiemu rolnictwu. Nie ma 偶adnych racjonalnych przes艂anek do podnoszenia przez Polsk臋 kwestii zniesienia dop艂at bezpo艣rednich. Konsekwentnie natomiast d膮偶y膰 b臋dziemy do wykorzystania wszystkich 艣rodk贸w wsp贸lnej polityki rolnej, aby poprawi艂y si臋 warunki 偶ycia rolnik贸w, a polskie produkty mog艂y skutecznie konkurowa膰 i dobrze si臋 sprzedawa膰 na 艣wiatowych rynkach."

Cztery lata p贸藕niej:

1. Minister Rolnictwa i Rozwoju Wsi Marek Sawicki rozes艂a艂 ostatnio listy do polskich europos艂贸w, w kt贸rym apeluje do nich o podj臋cie pilnych dzia艂a艅 w sytuacji kiedy zagro偶ona jest przysz艂o艣膰 naszego rolnictwa.

Apel ten jest zwi膮zany z przyj臋ciem przez Komisj臋 Rolnictwa Parlamentu Europejskiego raportu niemieckiego europos艂a Alberta Dess'a dotycz膮cego przysz艂o艣ci unijnego rolnictwa po roku 2013. Nie ma w nim niestety postulatu wyr贸wnania poziomu dop艂at bezpo艣rednich w starych i nowych krajach cz艂onkowskich.

Jedynym europos艂em z Polski, kt贸ry g艂osowa艂 przeciwko temu raportowi by艂 Janusz Wojciechowski z PiS , cho膰 cz艂onkami Komisji Rolnictwa s膮 jeszcze pos艂owie Jaros艂aw Kalinowski i Czes艂aw Sikorski z PSL i Wojciech Olejniczak z SLD.

Prawie jednog艂o艣ne przyj臋cie tego raportu przez Komisj臋 Rolnictwa PE przes膮dza, 偶e zostanie on przyj臋ty w podobnym kszta艂cie tak偶e przez Parlament Europejski, co oznacza ,偶e na forum tej instytucji sprawa wyr贸wnania dop艂at bezpo艣rednich po roku 2013 przez Polsk臋 i wszystkie nowe kraje cz艂onkowskie, zostanie ostatecznie przegrana.

2. Apelowanie przez Ministra Sawickiego do polskich europos艂贸w nast臋puje przynajmniej o p贸艂 roku za p贸藕no, bo to mniej wi臋cej wtedy powstawa艂y za艂o偶enia do tego raportu europos艂a Dess'a.

Poniewa偶 ten parlamentarzysta jest cz艂onkiem najwi臋kszej frakcji w PE- Europejskiej Partii Ludowej, do kt贸rej nale偶膮 europos艂owie z PO i PSL , to w艂a艣nie wtedy ci pos艂owie mogli forsowa膰 umieszczenie postulatu wyr贸wnania dop艂at, korzystaj膮c ze wsparcia nale偶膮cych do tej frakcji, pos艂贸w z nowych kraj贸w cz艂onkowskich.

Nic takiego si臋 niestety nie sta艂o, Minister Sawicki nie by艂 wtedy aktywny, nie byli aktywni pos艂owie z PO i PSL i skutek jest taki, 偶e na etapie g艂osowania ca艂ego raportu przez PE nie ma szans na przepchni臋cie poprawek, kt贸re w zasadniczy spos贸b zmienia艂yby jego kszta艂t.

Ba Minister Sawicki na forum Rady Ministr贸w Rolnictwa UE w dniu 17 marca tego roku, sam podpisa艂 si臋 pod komunikatem, przygotowanym przez prezydencj臋 w臋giersk膮, w kt贸rym wykre艣lono jednolite p艂atno艣ci obszarowe po roku 2013.

Zosta艂 zreszt膮 za to pochwalony publicznie przez Ministra Rolnictwa Francji Bruno Le Meire, kt贸ry wyrazi艂 uznanie dla Polski, 偶e po raz pierwszy zgodzi艂a na wykre艣lenie zwrotu 鈥瀎lat rate鈥 czyli jednolitej stawki p艂atno艣ci w ca艂ej UE z dokumentu dotycz膮cego kszta艂tu rolnictwa po roku 2013.

3. Problem wyr贸wnania dop艂at bezpo艣rednich pomi臋dzy startymi i nowymi pa艅stwami cz艂onkowskimi z punktu widzenia przysz艂o艣ci polskiego rolnictwa jest jego by膰 albo nie by膰.

Gdy znoszona jest ochrona celna unijnego rynku p艂od贸w rolnych i wyr贸wnuj膮 si臋 koszty wytwarzania w nowych i starych krajach cz艂onkowskich, utrzymywanie sytuacji w kt贸rej hektar u偶ytk贸w rolnych w Niemczech wspiera si臋 kwot膮 350 euro, a w Polsce kwot膮 tylko 190 euro, jest na d艂u偶sz膮 met臋 nie do wytrzymania dla naszego rolnictwa.

Sumarycznie chodzi o kwot臋 przynajmniej 1,1 mld euro rocznie wi臋cej na dop艂aty bezpo艣rednie, na kt贸re do tej pory otrzymujemy blisko 3 mld euro rocznie, podczas gdy por贸wnywalne obszarowo z naszym w艂oskie rolnictwo, blisko 6 mld euro rocznie.

Faktycznie wi臋c mamy do czynienia z dwoma r贸偶nymi poziomami finansowania rolnictwa w starych i nowych krajach cz艂onkowskich i niestety wszystko wskazuje na to, 偶e tak samo b臋dzie po roku 2013.

4. Minister Sawicki nie dostrzega艂 tego problemu przez 3 lata swojego urz臋dowania, nie przekona艂 do forsowania wyr贸wnania dop艂at na forum Rady UE , ani Premiera Tuska ,ani Prezydenta Komorowskiego, wreszcie nie przekona艂 rz膮du do wprowadzenia tego postulatu do priorytet贸w polskiego przewodnictwa w Unii.

Sp贸藕ni艂 si臋 tak偶e z inspirowaniem swoich koleg贸w europarlamentarzyst贸w z PO i PSL ,aby pilnowali tej kwestii podczas prac Komisji Rolnictwa PE, wreszcie sam podpisa艂 si臋 pod wykre艣leniem jednolitej stawki p艂atno艣ci na hektar z dokumentu sygnowanego przez ministr贸w rolnictwa wszystkich kraj贸w cz艂onkowskich.

W tej sytuacji pisanie teraz list贸w do europarlamentarzyst贸w aby bronili polskiego rolnictwa kiedy sprawa wyr贸wnania dop艂at wydaje si臋 przegrana jest albo zachowaniem schizofrenicznym albo minister poszukuje nerwowo alibi, przed nachodz膮cymi wyborami parlamentarnymi.

Bo je偶eli polscy rolnicy dowiedz膮 si臋 kto w tej sprawie zawali艂, to nie tylko sam Minister Sawicki mo偶e mie膰 k艂opoty z dostaniem si臋 do Parlamentu ale takie k艂opoty mo偶e mie膰 ca艂a jego formacja.

Zbigniew Ku藕miuk

Data: 2011-06-07 09:38:31
Autor: Leprechaun
Jak rudy oszust zaora? polskie rolnictwo

U縴tkownik "Inc" <gfhf@lljl.pl> napisa w wiadomo禼i news:isk7m5$o02$2dont-email.me...

Donald Tusk listopad 2007:

Czym zaora? Wyj眛kowo podejm dyskusj z tob. Tusk powinien zacz辨 od wzi阠ia Pawlaka za 砮b i zlikwidowania KRUS.

BomBel

Data: 2011-06-07 10:55:52
Autor: CeSaR
Jak rudy oszust zaora? polskie rolnictwo
Czym zaora? Wyj眛kowo podejm dyskusj z tob. Tusk powinien zacz辨 od wzi阠ia Pawlaka za 砮b i zlikwidowania KRUS.

W砤秐ie sobie filterek za硂縴砮m i ju mi go z owego filterka wyj背e :-(

Data: 2011-06-07 10:56:06
Autor: cirrus
Jak rudy oszust zaora? polskie rolnictwo
U縴tkownik "Leprechaun" <brudy.polityczne@pralnia.tw> napisa w wiadomo禼i news:4dedd575$0$2456$65785112news.neostrada.pl...

Temu incokretynowi kto m髗g zaora.

--
stevep

Data: 2011-06-08 14:07:01
Autor: Marek
Jak rudy oszust zaora polskie rolnictwo
On Jun 7, 5:59 am, Inc <g...@lljl.pl> wrote:
Donald Tusk listopad 2007:

"Program rz眃u w sprawach wsi i rolnictwa oparty
zosta na pi阠iu filarach. Pierwszy z nich to
aktywna polityka wobec Komisji Europejskiej.
Zdecydowanie opowiadamy si za utrzymaniem
uproszczonego systemu dop砤t rolniczych jako
fundamentu wsp髄nej polityki rolnej, kt髍y przez
lata dobrze s硊縴 polskiemu rolnictwu. Nie ma
縜dnych racjonalnych przes砤nek do podnoszenia przez
Polsk kwestii zniesienia dop砤t bezpo秗ednich.
Konsekwentnie natomiast d笨y b阣ziemy do
wykorzystania wszystkich 秗odk體 wsp髄nej polityki
rolnej, aby poprawi硑 si warunki 縴cia rolnik體, a
polskie produkty mog硑 skutecznie konkurowa i
dobrze si sprzedawa na 秝iatowych rynkach."

Cztery lata p蠹niej:

1. Minister Rolnictwa i Rozwoju Wsi Marek Sawicki
rozes砤 ostatnio listy do polskich europos丑w, w
kt髍ym apeluje do nich o podj阠ie pilnych dzia砤 w
sytuacji kiedy zagro縪na jest przysz硂舵 naszego
rolnictwa.

Apel ten jest zwi眤any z przyj阠iem przez Komisj
Rolnictwa Parlamentu Europejskiego raportu
niemieckiego europos砤 Alberta Dess'a dotycz眂ego
przysz硂禼i unijnego rolnictwa po roku 2013. Nie ma
w nim niestety postulatu wyr體nania poziomu dop砤t
bezpo秗ednich w starych i nowych krajach cz硂nkowskich.

Jedynym europos砮m z Polski, kt髍y g硂sowa
przeciwko temu raportowi by Janusz Wojciechowski z
PiS , cho cz硂nkami Komisji Rolnictwa s jeszcze
pos硂wie Jaros砤w Kalinowski i Czes砤w Sikorski z
PSL i Wojciech Olejniczak z SLD.

Prawie jednog硂秐e przyj阠ie tego raportu przez
Komisj Rolnictwa PE przes眃za, 縠 zostanie on
przyj阾y w podobnym kszta砪ie tak縠 przez Parlament
Europejski, co oznacza ,縠 na forum tej instytucji
sprawa wyr體nania dop砤t bezpo秗ednich po roku 2013
przez Polsk i wszystkie nowe kraje cz硂nkowskie,
zostanie ostatecznie przegrana.

2. Apelowanie przez Ministra Sawickiego do polskich
europos丑w nast阷uje przynajmniej o p蟪 roku za
p蠹no, bo to mniej wi阠ej wtedy powstawa硑 za硂縠nia
do tego raportu europos砤 Dess'a.

Poniewa ten parlamentarzysta jest cz硂nkiem
najwi阫szej frakcji w PE- Europejskiej Partii
Ludowej, do kt髍ej nale勘 europos硂wie z PO i PSL ,
to w砤秐ie wtedy ci pos硂wie mogli forsowa
umieszczenie postulatu wyr體nania dop砤t,
korzystaj眂 ze wsparcia nale勘cych do tej frakcji,
pos丑w z nowych kraj體 cz硂nkowskich.

Nic takiego si niestety nie sta硂, Minister Sawicki
nie by wtedy aktywny, nie byli aktywni pos硂wie z
PO i PSL i skutek jest taki, 縠 na etapie g硂sowania
ca砮go raportu przez PE nie ma szans na
przepchni阠ie poprawek, kt髍e w zasadniczy spos骲
zmienia硑by jego kszta硉.

Ba Minister Sawicki na forum Rady Ministr體
Rolnictwa UE w dniu 17 marca tego roku, sam podpisa
si pod komunikatem, przygotowanym przez prezydencj
w阦iersk, w kt髍ym wykre秎ono jednolite p砤tno禼i
obszarowe po roku 2013.

Zosta zreszt za to pochwalony publicznie przez
Ministra Rolnictwa Francji Bruno Le Meire, kt髍y
wyrazi uznanie dla Polski, 縠 po raz pierwszy
zgodzi砤 na wykre秎enie zwrotu "flat rate" czyli
jednolitej stawki p砤tno禼i w ca砮j UE z dokumentu
dotycz眂ego kszta硉u rolnictwa po roku 2013.

3. Problem wyr體nania dop砤t bezpo秗ednich pomi阣zy
startymi i nowymi pa駍twami cz硂nkowskimi z punktu
widzenia przysz硂禼i polskiego rolnictwa jest jego
by albo nie by.

Gdy znoszona jest ochrona celna unijnego rynku
p硂d體 rolnych i wyr體nuj si koszty wytwarzania w
nowych i starych krajach cz硂nkowskich, utrzymywanie
sytuacji w kt髍ej hektar u縴tk體 rolnych w Niemczech
wspiera si kwot 350 euro, a w Polsce kwot tylko
190 euro, jest na d硊縮z met nie do wytrzymania
dla naszego rolnictwa.

Sumarycznie chodzi o kwot przynajmniej 1,1 mld euro
rocznie wi阠ej na dop砤ty bezpo秗ednie, na kt髍e do
tej pory otrzymujemy blisko 3 mld euro rocznie,
podczas gdy por體nywalne obszarowo z naszym w硂skie
rolnictwo, blisko 6 mld euro rocznie.

Faktycznie wi阠 mamy do czynienia z dwoma r罂nymi
poziomami finansowania rolnictwa w starych i nowych
krajach cz硂nkowskich i niestety wszystko wskazuje
na to, 縠 tak samo b阣zie po roku 2013.

4. Minister Sawicki nie dostrzega tego problemu
przez 3 lata swojego urz阣owania, nie przekona do
forsowania wyr體nania dop砤t na forum Rady UE , ani
Premiera Tuska ,ani Prezydenta Komorowskiego,
wreszcie nie przekona rz眃u do wprowadzenia tego
postulatu do priorytet體 polskiego przewodnictwa w Unii.

Sp蠹ni si tak縠 z inspirowaniem swoich koleg體
europarlamentarzyst體 z PO i PSL ,aby pilnowali tej
kwestii podczas prac Komisji Rolnictwa PE, wreszcie
sam podpisa si pod wykre秎eniem jednolitej stawki
p砤tno禼i na hektar z dokumentu sygnowanego przez
ministr體 rolnictwa wszystkich kraj體 cz硂nkowskich.

W tej sytuacji pisanie teraz list體 do
europarlamentarzyst體 aby bronili polskiego
rolnictwa kiedy sprawa wyr體nania dop砤t wydaje si
przegrana jest albo zachowaniem schizofrenicznym
albo minister poszukuje nerwowo alibi, przed
nachodz眂ymi wyborami parlamentarnymi.

Bo je縠li polscy rolnicy dowiedz si kto w tej
sprawie zawali, to nie tylko sam Minister Sawicki
mo縠 mie k硂poty z dostaniem si do Parlamentu ale
takie k硂poty mo縠 mie ca砤 jego formacja.

Zbigniew Ku糾iuk

Ciekawe, czy dzialacze PSL sie znowu "Wyzywia i Obronia" ?

Dla chlopow chyba wazniejszy jest KRUS, niz doplaty.
Z krusu korzysta kazdy, a z doplat - ci mali - tylko minimalnie.

Data: 2011-06-08 23:31:32
Autor: u2
W dniu 2011-06-08 23:07, Marek pisze:
Ciekawe, czy dzialacze PSL sie znowu "Wyzywia i Obronia" ?

Dla chlopow chyba wazniejszy jest KRUS, niz doplaty.
Z krusu korzysta kazdy, a z doplat - ci mali - tylko minimalnie.

Qrwa niemiecki trollu, arab ty czy co ?

Data: 2011-06-08 23:33:28
Autor: u2
W dniu 2011-06-08 23:31, u2 pisze:
[...]

Co ty qrwa pierdolisz o KRusie >? Zal tobie rolnikoow z marszalkowskiej ??

Data: 2011-06-10 07:35:16
Autor: Marek
On 8 Cze, 23:33, u2 <u...@o2.pl> wrote:

> Qrwa niemiecki trollu, arab ty czy co ?

Co ty qrwa pierdolisz o KRusie >? Zal tobie rolnikoow z marszalkowskiej ??

Co sie dopierdalasz ?
Tobie sie KRUS podoba ?
Podoba ci sie to, ze 1/4 polskiego spoleczenstwa placi 100, a reszta
1000 skladki ( KRUS/ZUS) ?
Na dodatek chlopi dostali ziemie od panstwa za darmo, a kazdy inny
musi swoj warsztacik sam budowac.

Data: 2011-06-10 16:54:52
Autor: Leprechuan
Jak rudy oszust zaoral polskie rolnictwo

Uzytkownik "Marek" <mwisniewski2008@googlemail.com> napisal w wiadomosci news:3a8616e1-5826-45b8-af8a-cbd1ad3d86f0m21g2000yqc.googlegroups.com...

Zielinski to wiesniak wiec pasozyt! ;)

BomBel

Data: 2011-06-10 17:17:50
Autor: jadrys
W dniu 2011-06-10 16:35, Marek pisze:

[...]

Tylko rolnicze sp贸艂dzielnie producenckie (ko艂chozy, PGRy czy kibuce, - jak zwa艂 tak zwa艂) maja ekonomiczn膮 racj臋 bytu. Samo utrzymanie i dochodowo艣膰 rolnictwa w prywatnych r臋kach to utopia.

--
Kapitalizm jest chorob膮 (zaraz膮) z kt贸r膮 nale偶y walczy膰..
Instaluj膮c Linuksa na swoim komputerze robisz pierwszy krok w tym kierunku..

Data: 2011-06-10 17:27:39
Autor: u2
[...]

KRUS wymyslily cwaniaczki z Marszalkowskiej, aby nie placic haraczy panstwu.

Prawdziwi rolnicy placa niski KRUS, a w zamian dostaja dziadowskie
swiadczenia emerytalne.

Data: 2011-06-09 09:56:40
Autor: Leprechaun
Jak rudy oszust zaora polskie rolnictwo

U縴tkownik "u2" <u_2@o2.pl> napisa w wiadomo禼i news:4defea36$0$2457$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Jarek, nie bluzgaj! Nie jeste w  domu!

BomBel

Jak rudy oszust zaora艂 polskie rolnictwo