Jak ruszać pod górkę zeby samochód si ę nie stoczył

Data: 2016-02-15 08:01:29
Autor: małaa
Jak ruszać pod górkę zeby samochód si ę nie stoczył
Mam z tym problem. Jak ruszać pod górkę bez ręcznego żeby samochód się nie stoczył ? Pomóżcie kobiecie :)

Data: 2016-02-15 00:49:32
Autor: Jimiasty
Jak ruszaæ pod górkê zeby samochód siê nie stoczy³
W dniu poniedzia³ek, 15 lutego 2016 08:15:03 UTC+1 u¿ytkownik ma³aa napisa³:
Mam z tym problem. Jak ruszaæ pod górkê bez rêcznego ¿eby samochód siê nie stoczy³ ? Pomó¿cie kobiecie :)

Prawa noga na hamulcu, lewa na sprzegle. Odpuszczasz lekko sprzeglo dotad, az poczujesz ze zaczyna lekko ciagnac. Przenosisz prawa noge na gaz, dodajesz lekko gazu i odpuszczasz sprzeglo. Jezdze nie uzywajac recznego juz dobrych kilka lat.

--
Pozdro.
Jimiasty

Data: 2016-02-15 09:57:08
Autor: małaa
W dniu 2016-02-15 o 09:49, Jimiasty pisze:
[...]

o widzisz dziêki !!!

Data: 2016-02-15 10:24:43
Autor: RoMan Mandziejewicz
Jak ruszaæ pod górkê zeby samochód siê nie stoczy³
Hello ma³aa,

Monday, February 15, 2016, 9:57:08 AM, you wrote:

[...]

Tak samo siê robi z rêcznym, tylko nogi nie trzeba przek³adaæ i jest
³atwiej. Jak czujesz, ¿e sprzêg³o ³apie, to gaz i odpuszczasz rêczny i
sprzêg³o.

--
Best regards,
 RoMan

Data: 2016-02-18 14:56:17
Autor: Axel
Jak ruszaæ pod górkê zeby samochód siê nie stoczy³

U¿ytkownik "RoMan Mandziejewicz"  napisa³ w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:2477916528$20160215102443@squadack.com...

[...]

Mia³em ostatnio wiêkszy problem - parkowa³em w hotelowym parkingu podziemnym na zasadzie "kto pierwszy, ten lepszy" i jak mi zostawa³o miejsce na stromym wje¼dzie do gara¿u - wyje¿d¿aj±c musia³em ruszaæ pod górkê i ze skrêconymi ko³ami, ¿eby w wyjazd trafiæ. Efekt by³ taki, ¿e albo pali³em sprzêg³o, albo gumê, bo ko³a mi buksowa³y po betonie. Na szczê¶cie tylko kilka razy tak siê mêczy³em, a samochód z wypo¿yczalni...

--
Axel

Data: 2016-02-15 10:07:07
Autor: Czesław Wiśniak
[...]

  I jak stoisz na ¶wiat³ach to chce ci siê ca³y czas trzymaæ nogê na hamulcu i ¶wieciæ z ty³u innym po ga³ach? Sprzêg³o te¿ tego nie lubi.
Ja przy wbitej 1 puszczam równo sprzêg³o z rêcznym, dodaj±c gazu. Nawet o milimetr nigdy siê nie stoczy³em, to te¿ jaka¶ tam kwestia wyczucia auta zw³aszcza, ze je¿d¿ê nim od 8lat. Drugie to ma elektryczny, na szczê¶cie jeszcze siê nie popsu³:)

Data: 2016-02-15 01:30:28
Autor: Jimiasty
Jak ruszaæ pod górkê zeby samochód siê nie stoczy³
W dniu poniedzia³ek, 15 lutego 2016 10:07:17 UTC+1 u¿ytkownik Czes³aw Wi¶niak napisa³:
  I jak stoisz na ¶wiat³ach to chce ci siê ca³y czas trzymaæ nogê na hamulcu i ¶wieciæ z ty³u innym po ga³ach?

No czasem zaci±gam. Chodzi raczej o sytuacje typu wyjazd z podporz±dkowanej na g³ówn±, najcze¶ciej jest lekko pod górê, bez rêcznego jest szybciej.

Data: 2016-02-17 23:21:48
Autor: Grzegorz Tomczyk
W dniu 15.02.2016 o 09:49, Jimiasty pisze:
Jezdze nie uzywajac recznego juz dobrych kilka lat.

Czy d¼wignia rêcznego to parzy, czy jak? :)
Ja u¿ywam rêcznego przy ka¿dym postoju powy¿ej sekundy.

Jak turlam siê w korku, to tylko mniej lub wiêcej go odpuszczam, a nogi
dalej odpoczywaj± (mam automat, a co!). :)
Jak trzeba szybciej, to oczywi¶cie dodajê gazu.

--
Pozdrawiam,
Grzegorz Tomczyk

Data: 2016-02-15 08:24:43
Autor: P.B.
Jak ruszać pod górkę zeby samochód si ę nie stoczył
Dnia Mon, 15 Feb 2016 08:01:29 +0100, ma³aa napisa³(a):

Mam z tym problem. Jak ruszaæ pod górkê bez rêcznego ¿eby samochód siê nie stoczy³ ? Pomó¿cie kobiecie :)

Napraw rêczny, albo kup automat. Niektóre diesle (np. mój focus 1.8TDCI s±
na tyle mocne, ¿e ruszaj± pod górê bez gazu, ale to raczej wyj±tek ni¿
regu³a. Co do zasady, pod strome wzniesienia rusza siê z u¿yciem rêcznego.

--
Pozdrawiam,
Przemek

Data: 2016-02-16 11:12:49
Autor: Marek
Jak ruszać pod górkę zeby samochód się nie stoczył
On Mon, 15 Feb 2016 08:24:43 +0100, "P.B." <pbernat@wp.pl> wrote:
Napraw ręczny, albo kup automat. Niektóre diesle (np. mój focus
1.8TDCI sÄ…
na tyle mocne, że ruszają pod górę bez gazu, ale to raczej wyjątek
niż
reguła. Co do zasady, pod strome wzniesienia rusza się z użyciem
ręcznego.

Nowe fordy mają asyste pod górkę, same trzymają hamulec aż do momentu puszczenia sprzęgła.

--
Marek

Data: 2016-02-16 10:11:49
Autor: masti
Jak ruszać pod górkÄ™ zeby samochód siÄ™ nie sº×üªÚÏ ¹ó
Marek wrote:

[...]

przez jakieÅ› 3 sekundy. potem puszczajÄ…

Data: 2016-02-15 08:30:44
Autor: twistedme
W dniu 2016-02-15 o 08:01, małaa pisze:
Mam z tym problem. Jak ruszać pod górkę bez ręcznego żeby samochód się
nie stoczył ? Pomóżcie kobiecie :)

Pamiętam jak obserwowałem w latach 90 mojego wujka, który całe życie był zawodowym kierowcą. Przekręcał umiejętnie stopę i jednocześnie przyciskał, a potem puszczał, także oczywiście jednocześnie, hamulec i sprzęgło.

Ciekawostka, bo właśnie ostatnio poruszałem ten temat na forum rodzinnym :). Żona ma Merivę z 2015 i poza tym, że jest tam elektryczny ręczny, który puszcza po dodaniu gazu, to ma chyba jeszcze jakiś inny mechanizm, który sprawia, że samochód się nie stacza, jak każdy inny z mojej testowej górki pod domem. Nie naciskam/zaciągam hamulca, a on i tak stoi jak wryty.

Czyli rozwiązaniem jest kupić nowy samochód.

Pozdrawiam

Data: 2016-02-15 08:39:43
Autor: małaa
Jak ruszać pod górkę zeby samochód się nie stoczył
nowgo samochodu niestety nie zakupie bo mnie nie stać, albo mi wyje, albo gasnie, albo sie stacza... musi byc jakis sposob

Data: 2016-02-15 08:43:46
Autor: twistedme
W dniu 2016-02-15 o 08:39, małaa pisze:
nowgo samochodu niestety nie zakupie bo mnie nie stać, albo mi wyje,
albo gasnie, albo sie stacza... musi byc jakis sposob

Osobiście nie znam innego. Najprostszy sposób, to w tej sytuacji to moim zdaniem regulacja i nauczenie się korzystania z ręcznego.

Jak już będzie na 100% sprawny, to jedź na jakąś górkę pod lasem na uboczu i potrenuj.

Data: 2016-02-15 08:48:28
Autor: RoMan Mandziejewicz
Jak ruszaæ pod górkê zeby samochód siê nie stoczy³
Hello ma³aa,

Monday, February 15, 2016, 8:39:43 AM, you wrote:

nowgo samochodu niestety nie zakupie bo mnie nie staæ, albo mi wyje, albo gasnie, albo sie stacza... musi byc jakis sposob

Niech wyje. Parê razy i siê nauczysz.

--
Best regards,
 RoMan

Data: 2016-02-15 10:00:40
Autor: Budzik
Jak ruszaæ pod górkê zeby samochód siê nie stoczy³
U¿ytkownik RoMan Mandziejewicz roman@pik-net.pl.invalid ...

nowgo samochodu niestety nie zakupie bo mnie nie staæ, albo mi wyje, albo gasnie, albo sie stacza... musi byc jakis sposob

Niech wyje. Parê razy i siê nauczysz.

Z dok³adnosci± do ewentualnej wymiany sprzeg³a :)

Data: 2016-02-16 09:19:59
Autor: sirapacz
Jak ruszać pod górkę zeby samochód się nie stoczył

Niech wyje. Parê razy i siê nauczysz.

Z dok³adnosci± do ewentualnej wymiany sprzeg³a :)

koszty musz± byæ:)
zreszt± nikt nie mówi, ¿e ma pa³owaæ na maksymalnych obrotach:)

Data: 2016-02-15 12:24:38
Autor: RadoslawF
W dniu 2016-02-15 o 08:30, twistedme pisze:

[...]

Prawą nogę przesuwało się w prawo tak aby przed odpuszczeniem hamulca
lekko dodać gazu. Lewa obsługiwała tylko sprzęgło.
KiedyÅ› tego normalnie uczyli na kursie jako alternatywy dla ruszania
z ręcznego.

Pozdrawiam

Data: 2016-02-15 17:58:42
Autor: twistedme
W dniu 2016-02-15 o 12:24, RadoslawF pisze:
[...]

A możliwe, że jakoś tak. W każdym razie wykonywał jakieś niestandardowe ruchy i samochód się nie staczał :)

Data: 2016-02-17 00:20:25
Autor: RadoslawF
W dniu 2016-02-15 o 17:58, twistedme pisze:

[...]

Doświadczony kierowca w pojeździe który zna ruszy pod górkę bez
ręcznego i bez kombinacji z naciskaniem dwu pedałów równocześnie.
Kwestia wprawy i wyczucia.

Pozdrawiam

Data: 2016-02-17 08:17:02
Autor: twistedme
W dniu 2016-02-17 o 00:20, RadoslawF pisze:
[...]

Tyż prawda, sam tak robię i albo w ogóle, albo stacza się niezauważalnie. Ręcznego używam raz w miesiącu jak wyjeżdżam z parkingu u fryzjera :) Ma tak stromy parking, że inaczej się nie da. A w normalnym ruchu, to praktycznie mi się nie zdarza.

Data: 2016-02-15 09:04:43
Autor: Jacek
Jak ruszać pod górkę zeby samochód się nie stoczył
W dniu 2016-02-15 o 08:01, małaa pisze:
Mam z tym problem. Jak ruszać pod górkę bez ręcznego żeby samochód się
nie stoczył ? Pomóżcie kobiecie :)
Ćwiczyć i jeszcze raz ćwiczyć. Jedni mają do tego smykałkę i nauczą się po kilku próbach innym zajmuje to dużo dłużej.
Sposób klasyczny"
http://akademia.autoswiat.pl/baza-wiedzy/ruszanie-pod-gore-co-zrobic-zeby-sie-nie-stoczyc/
Sposób bez użycia ręcznego:
http://mojafirma.infor.pl/moto/technika-jazdy/manewry/253574,Jak-ruszac-pod-gorke-bez-uzycia-hamulca-recznego.html
albo to:
https://www.youtube.com/watch?v=WfSAHSBAoFs
Jacek

Data: 2016-02-15 10:00:40
Autor: Budzik
Jak ruszaæ pod górkê zeby samochód siê nie stoczy³
U¿ytkownik ma³aa maButkaaaaaaa@op.pl ...

Mam z tym problem. Jak ruszaæ pod górkê bez rêcznego ¿eby samochód siê nie stoczy³ ? Pomó¿cie kobiecie :)

Je¿eli nie umiesz bez recznego to musisz z recznym.

Oczywi¶cie to ze samochód stoczy sie pare cm to nic strasznego, byleby nie traciæ tego z ty³u. :)

No i zasada ktora sprawdza sie w przypadku wszystkiego, czego nie umiemy - cwiczyc!

Data: 2016-02-15 10:34:01
Autor: PiteR
na  ** p.m.s **  ma³aa pisze tak:

Mam z tym problem. Jak ruszaæ pod górkê bez rêcznego ¿eby samochód
siê nie stoczy³ ? Pomó¿cie kobiecie :)

Trzeba to zrobiæ szybko :)

Po puszczeniu hamulca nie mo¿na czekaæ, trzeba szybko pu¶ciæ sprzêg³o.

Sprzêglo gaz tak jak na hu¶tawce na dwoje dzieci. Jedno dziecko idzie do do³u a drugie do góry. Ludzie zapominaj± o wciskaniu gazu tylko przystawiaja nogê do gazu a to trzeba wciskaæ. Im ciê¿szy samochod tym mocniej.

--
Piter

golf mk2
a jak twój samochód bêdzie je¼dzi³ po 28 latach?

Data: 2016-02-15 11:52:38
Autor: Marcin N
Jak ruszać pod górkę zeby samochód się nie stoczył
W dniu 2016-02-15 o 08:01, małaa pisze:
Mam z tym problem. Jak ruszać pod górkę bez ręcznego żeby samochód się
nie stoczył ? Pomóżcie kobiecie :)

JesteÅ› stworzona do automatu.

A tak naprawdÄ™ to automaty sÄ… stworzone dla ludzi. Manuale to taka fanaberia. Niestety w Polsce ciÄ…gle jest standardem.

Klient idzie do salonu kupić sobie nowy samochód i wyposaży go w bzdurne dodatki w rodzaju czujnika deszczu czy automatycznie składanych lusterek lub skrętnych halogenów, ale automatu nie kupi "bo nie".

Dziadziuś jeździł manualem, tatuś też, to i ja będę!

--
MN

Data: 2016-02-15 06:34:24
Autor: Marcin Kiciñski
Jak ruszaæ pod górkê zeby samochód siê nie stoczy³
W dniu poniedzialek, 15 lutego 2016 11:52:33 UTC+1 uzytkownik Marcin N napisal:

Klient idzie do salonu kupic sobie nowy samochod i wyposazy go w bzdurne dodatki w rodzaju czujnika deszczu czy automatycznie skladanych lusterek lub skretnych halogenow, ale automatu nie kupi "bo nie".

Dziadzius jezdzil manualem, tatus tez, to i ja bede!

To jednak nie tak. "Bzdurne" dodatki sa sprzedawane w pakietach z
tym co jest przydatne i oczywiste (np. klima, radio, czujniki cofania, itp.) i raczej nigdy nie podnosza ceny nowego auta tak
jak skrzynia automatyczna, zwlaszcza ze ta ostatnia wystepuje zwykle
z jedna, najczesciej droga wersja silnikowa. No i nie kazdy automat
to takie cudo warte wydania dodatkowych pieniedzy.

Pozdrawiam
MK

Data: 2016-02-15 15:41:43
Autor: J.F.
Jak ruszać pod górkę zeby samochód się nie stoczył
Użytkownik "Marcin KiciÅ„ski"  napisaÅ‚ w wiadomoÅ›ci grup dyskusyjnych:76217d82-5148-4153-a5fa-3d8123d5727e@googlegroups.com...
[...]

Hm, jak nie ma automatycznej, to musi byc reczna.
A ta tez jest skomplikowana i droga.

W USA ceny obu jakies zblizone, przynajmniej w detalu.
Ale to czysty marketing moze byc :-)

zwlaszcza ze ta ostatnia wystepuje zwykle
z jedna, najczesciej droga wersja silnikowa.

Polemizowalbym.

J.

Data: 2016-02-15 07:08:59
Autor: Marcin Kiciñski
W dniu poniedzialek, 15 lutego 2016 15:41:50 UTC+1 uzytkownik J.F. napisal:

Hm, jak nie ma automatycznej, to musi byc reczna.
A ta tez jest skomplikowana i droga.

W USA ceny obu jakies zblizone, przynajmniej w detalu.
Ale to czysty marketing moze byc :-)

Sprobuj kupic nowego kompakta, z podstawowym silnikiem ok. 100KM,
bez zadnych bajerow z listy opcji, ale z automatem. Nie da sie.
U nas skrzynia automatyczna jest traktowana jak szczyt luksusu
i obecnie trudno stwierdzic czy ludzie nie kupuja, bo producenci
tak ustawiaja cenniki, czy cenniki sa tak ustawione, bo ludzie nie kupuja...

Pozdrawiam
MK

Data: 2016-02-15 16:34:39
Autor: J.F.
Jak ruszać pod górkę zeby samochód się nie stoczył
Użytkownik "Marcin KiciÅ„ski"  napisaÅ‚ w wiadomoÅ›ci grup dyskusyjnych:b762b203-dcc5-4b5c-8e6d-e3076de88fd9@googlegroups.com...
[...]

Hm, patrze na Golfa - da sie. Moze nie w najtanszym modelu, ale tez niekoniecznie najdrozszym.
Tylko trzeba te 8k doplacic.

Patrze na Astre - podobnie z dostepnoscia w cenniku, ale na tym sie moze skonczyc, bo nawet ceny nie podali :-)

[...]

Jedno i drugie zapewne :-)

Przy czym analiza allegro sugeruje, ze ilosc automatow w Europie rosnie ..

J.

Data: 2016-02-15 11:58:27
Autor: twistedme
W dniu 2016-02-15 o 11:52, Marcin N pisze:
[...]

Ja usłyszałem taki argument, nie wiem na ile prawdziwy:

"Jak padnie skrzynia manualna, to praktycznie każdy Ziutek będzie w stanie to naprawić, w przypadku automatu będą problemy i koszty"

Jak szukałem auta to też chciałem automat, ale wg internetów manual pali 10, a automat 12, tylko z racji tego, że jest automatem, więc zrezygnowałem.

Data: 2016-02-15 12:51:06
Autor: Marcin N
W dniu 2016-02-15 o 11:58, twistedme pisze:

[...]

Były już dziesiątki dyskusji na te tematy na tej grupie. Nie ma sensu toczyć następnej.

Ile razy musiałeś naprawiać skrzynię biegów, że koszt tej naprawy jest kluczowy? Zapewne nigdy.
Ile razy osiÄ…gnÄ…Å‚eÅ› spalanie samochodu takie, jak deklarowane przez producenta? Zapewne nigdy, albo w jakimÅ› wyjÄ…tkowym ekstremalnym przypadku.

--
MN

Data: 2016-02-15 15:37:24
Autor: Shrek
On 15.02.2016 12:51, Marcin N wrote:

[...]

Pomijając już koszty napraw to ujmę to tak. Kiedyś automaty były głupie i wtedy raczej rzeczywiście więcej paliły. Teraz są jakby inteligentniejsze i nie ma przypadków, że piłuja na 3000 obrotów, bo tak im wyszło, mimo że spokojnie można by na wyższym biegu pojechać. Potrafią sprawnie redukować, w zależności jak mocno wciśniesz gaz, przynajmniej takie odnosze wrażenie (nie mówię o kick down, czy jak to po polsku nazwać). Ogólnie mówiąc zapewne w 99,XXX procentach przypadków zrobią wszystko lepiej od nawet naprawdę dobrego kierowcy (choć mnie wkurwiało niemiłosiernie jak zmieniał z automaty biegi w zakrętach - zapewne jak to dobrze wyczujesz, to potrafisz to zrobić tak, żeby automat zrobić to co chcesz, ale co do zasady to automat jest po to żebyś nie musiał kombinować;)

Więc tak - automaty są dobre. Tylko dla mnie niefajne;) Ale jeśli ktoś chce tylko jechać, nie czuje w czasie jazdy frajdy ze zmiany biegów, kontrolowania sytuacji, szarpnięcia przy redukcji, wychodzenia z zakrętów z wciśniętym gazem itd, to automat jest dla niego i będzie jednym z tych co jak raz będą mieli automat to "nigdy więcej manuala". Ja akurat mam na odwrót - zacząłem manualem, jeżdziłem naprawdę różnymi automatami, od zwykłych do 300KM+ i... następny samochód to też będzie manual - tak po prostu - abstrahując od serwisu, kosztów i spalania. Po prostu jada nawet wypasionym automatem sprawia mi mniej przyjemności niż "srednim" manualem". Ale podejrzewam, że jestem wyjątkiem;)

Shrek.

Data: 2016-02-18 15:03:05
Autor: Axel
Jak ruszać pod górkę zeby samochód się nie stoczył

Użytkownik "Shrek"  napisaÅ‚ w wiadomoÅ›ci grup dyskusyjnych:n9snqr$e8v$1@node1.news.atman.pl...

[...]

Nie jesteÅ› ;-P
Do tego jeszcze dochodzi fakt, że na mojej codziennej drodze nie ma wielu korków, więc nie muszę się męczyć :-)
Ale jak jestem w miejscach, gdzie dużo czasu spędza się w korkach lub na ciasnych uliczkach, to doceniam automat (bardzo rzadko jeżdżę gdzieś dalej swoim samochodem, raczej pożyczam na miejscu)

--
Axel

Data: 2016-02-18 15:14:19
Autor: Shrek
Jak ruszać pod górkę zeby samochód się nie stoczył
On 18.02.2016 15:03, Axel wrote:

Nie jesteÅ› ;-P

No dobra - to sÄ… nas dwa wyjÄ…tki.

Do tego jeszcze dochodzi fakt, że na mojej codziennej drodze nie ma
wielu korków, więc nie muszę się męczyć :-)

Prawdę mówiąc to jest coś, czego nigdy nie rozumiałem. W automacie musisz trzymać nogę na hamulcu, albo zrzucać na N - czyli defacto to samo co w manualu. Jak chcesz w manualu poczuć się jak w automacie to od biedy możesz zamiast zrzucać na luz trzymać sprzęgło. Wrzucenie jedynki nie jest też jakąś wyższą szkołą rakietową i bez problemu da się ruszyć razem z zapaleniem się zielonego. Jak jest korek "stojący" to jak w automacie podjeżdzasz na jedynce. Jak jedzie to na dwójce. Prawdę mówiąc nie rozumiem czemu niby jazda w manualu miałaby być męczarnią.

Shrek.

Data: 2016-02-18 15:21:40
Autor: Grzegorz Tomczyk
Jak ruszać pod górkę zeby samochód się nie stoczył
W dniu 18.02.2016 o 15:14, Shrek pisze:
nie rozumiem czemu niby jazda w manualu mia³aby byæ mêczarni±.

W innej odpowiedzi ju¿ pisa³em - w automacie masz mo¿liwo¶æ turlania siê
w korku bez anga¿owania nóg - jedynie zaci±gasz lub odpuszczasz rêczny.
No chyba, ¿e trzeba przy¶pieszyæ, wtedy wciskasz gaz.

--
Pozdrawiam,
Grzegorz Tomczyk

Data: 2016-02-18 14:28:04
Autor: masti
Grzegorz Tomczyk wrote:

W dniu 18.02.2016 o 15:14, Shrek pisze:
nie rozumiem czemu niby jazda w manualu miałaby być męczarnią.

W innej odpowiedzi już pisałem - w automacie masz możliwość turlania się
w korku bez angażowania nóg - jedynie zaciągasz lub odpuszczasz ręczny.
No chyba, że trzeba przyśpieszyć, wtedy wciskasz gaz.

ja akurat wolę angażować nogę niż rękę na ręcznym.
Zwłaszcza, że czołgając się wystarczy lekko oprzeć nogę i poluzować.

Data: 2016-02-18 15:34:06
Autor: Shrek
On 18.02.2016 15:21, Grzegorz Tomczyk wrote:
[...]

Na to bym nie wpad³, g³ównie dlatego, ¿e wydaje siê mniej wygodne od u¿ycia hamulca no¿nego;) Zdrowe to dla skrzyni?

Shrek.

Data: 2016-02-22 09:59:06
Autor: Axel
Jak ruszaæ pod górkê zeby samochód siê nie stoczy³

U¿ytkownik "Shrek"  napisa³ w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:na4koh$3ml$1@node2.news.atman.pl...

[...]

U¿ycie rêcznego to IMHO bez sensu. Ale, tak jak pisa³ Masti, wystarczy lekko nacisn±æ hamulec i samochód stoi, odpu¶ciæ i siê turla. Zdecydowanie mniej mêczy siê noga, ni¿ przy naciskaniu sprzêg³a (du¿o mniejszy skok peda³u).

--
Axel

Data: 2016-02-22 14:52:11
Autor: Shrek
On 22.02.2016 09:59, Axel wrote:

[...]

To racja w sumie. Choæ jak jestem przyzwyczajony do manuala, to wrzucenie jedynki nie robi mi ró¿nicy znacznej. Natomiast ju¿ zmiana biegu w zakrêcie bez mojej woli jednak mocno mnie wkurza. Byæ mo¿e dla kogo¶ "normalnego" praca gazem w zakrêcie jest fanaberi±, ale dla mnie to jednak fajny ficzer. Zw³aszcza od kiedy bujam siê równie¿ na dwóch kó³kach. Po prostu wchodzi w nawyk i "samowolna" zmiana biegów przez automat przy dodaniu gazu jest raz ¿e denerwuj±ca, dwa ¿e w skrajnych wypadkach niebezpieczna (chyba, ¿e ESP "wyprostuje", ale to ju¿ zupe³nie nie jest to o co mi chodzi w pokonywaniu zakrêtów - jedna automatyka psuje, druga "naprawia";) Oczywi¶cie mo¿na mniej wciskaæ gaz, wtedy nie zredukuje, ale... nie po to jest automat, ¿eby kombinowaæ jak to zrobiæ, ¿eby automat nie spieprzy³;) Pewnie w nowszych konstrukcjach ju¿ bierze (lub zaraz bêdzie bra³) pod uwagê po³o¿enie kierownicy, ale w wiêkszo¶ci nie.

Tak czy inaczej - IMHO jak kto¶ siê chce po prostu bujn±c z A do B, to automat jest dla niego zapewne najlepszym rozwi±zaniem.

Shrek.

Data: 2016-02-22 19:50:46
Autor: masti
Jak ruszać pod górkÄ™ zeby samochód siÄ™ nie sº×üªÚÏ ¹ó
Shrek wrote:

On 22.02.2016 09:59, Axel wrote:

Na to bym nie wpadł, głównie dlatego, że wydaje się mniej wygodne od
użycia hamulca nożnego;) Zdrowe to dla skrzyni?

Użycie ręcznego to IMHO bez sensu. Ale, tak jak pisał Masti, wystarczy
lekko nacisnąć hamulec i samochód stoi, odpuścić i się turla.
Zdecydowanie mniej męczy się noga, niż przy naciskaniu sprzęgła (dużo
mniejszy skok pedału).

To racja w sumie. Choć jak jestem przyzwyczajony do manuala, to wrzucenie jedynki nie robi mi różnicy znacznej. Natomiast już zmiana biegu w zakręcie bez mojej woli jednak mocno mnie wkurza. Być może dla kogoś "normalnego" praca gazem w zakręcie jest fanaberią, ale dla mnie to jednak fajny ficzer. Zwłaszcza od kiedy bujam się również na dwóch kółkach. Po prostu wchodzi w nawyk i "samowolna" zmiana biegów przez automat przy dodaniu gazu jest raz że denerwująca, dwa że w skrajnych wypadkach niebezpieczna (chyba, że ESP "wyprostuje", ale to już zupełnie nie jest to o co mi chodzi w pokonywaniu zakrętów - jedna automatyka psuje, druga "naprawia";) Oczywiście można mniej wciskać gaz, wtedy nie zredukuje, ale... nie po to jest automat, żeby kombinować jak to zrobić, żeby automat nie spieprzył;) Pewnie w nowszych konstrukcjach już bierze (lub zaraz będzie brał) pod uwagę położenie kierownicy, ale w większości nie.

wszystko jest kwestią przyzwyczajenia. Dla kogoś kto nie jeździ automatem to czarna magia. Dla kogoś kto jeździ nie ma róznicy. Spokojnie przy automacie robię gazem dokładnie to co chcę i to odruchowo.

Data: 2016-02-23 14:07:59
Autor: Axel
Jak ruszać pod górkę zeby samochód się nie stoczył
Użytkownik "masti"  napisaÅ‚ w wiadomoÅ›ci grup dyskusyjnych:nafoqm$et8$1@dont-email.me...

wszystko jest kwestią przyzwyczajenia. Dla kogoś kto nie jeździ automatem to czarna magia.

No bez przesady. Myślę, że przesiadka w drugą stronę jest trudniejsza.

Dla kogoś kto jeździ nie ma róznicy. Spokojnie przy automacie robię gazem dokładnie to co chcę i to
odruchowo.

Mnie przy przesiadce z manuala na automat najbardziej denerwuje opóźnienie przy ruszaniu (w porównaniu z manualem).
Oponentom przypominam, że zwykle samochody z wypożyczalni nie mają skrzyń automatycznych z najwyższej półki.

--
Axel

Data: 2016-02-23 19:47:10
Autor: masti
Axel wrote:

[...]

oczywiście łatwiej się przesiąć na automat. Ale ja mówię o pełnej
kontroli nad nim co wymaga trochÄ™ wprawy

to fakt

Data: 2016-02-25 20:42:50
Autor: Grzegorz Tomczyk
W dniu 23.02.2016 o 14:07, Axel pisze:
Mnie przy przesiadce z manuala na automat najbardziej denerwuje
opó¼nienie przy ruszaniu (w porównaniu z manualem).

To ciekawe, bo ja, mimo skrzyni raczej z dolnej pó³ki i nie najnowszej (2000 r.), pierwszy ruszam ze ¶wiate³.

--
Pozdrawiam,
Grzegorz Tomczyk

Data: 2016-02-25 22:42:21
Autor: Shrek
On 25.02.2016 20:42, Grzegorz Tomczyk wrote:
[...]

¯aden argument - ja z manualem te¿ ruszam pierwszy;)

Shrek

Data: 2016-02-26 11:53:49
Autor: Axel
Jak ruszaæ pod górkê zeby samochód siê nie stoczy³

U¿ytkownik "Grzegorz Tomczyk"  napisa³ w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:nanlg0$ba2$1@news.vectranet.pl...

[...]

A ja maluchem rusza³em pierwszy, zwykle dopiero w po³owie skrzy¿owania mnie doganiali ;-P
Przesi±d¼ siê do samochodu z manualem to zobaczysz ró¿nicê.

--
Axel

Data: 2016-02-28 08:55:42
Autor: Marcin N
W dniu 2016-02-26 o 11:53, Axel pisze:

[...]

Ty serio piszesz?
Przecie¿ klasyczny automat hydrokinetyczny rusza idealnie. ¯adnych opó¼nieñ. Strasznie dziwne s± argumenty przeciwników automatów.

Ruszanie manualem nale¿y do najtrudniejszych manewrów w samochodzie. Ruszanie automatem jest równie ³atwe jak zwyk³e przyspieszanie. Tu nie ma miejsca na dyskusjê.

Czy rêczne korbki do otwierania okien te¿ góruj± nad elektrycznymi? Czy brak wspomagania hamulców jest lepszy od wspomagania? Itd.

--
MN

Data: 2016-02-28 09:02:54
Autor: Shrek
On 28.02.2016 08:55, Marcin N wrote:

Ty serio piszesz?
Przecie¿ klasyczny automat hydrokinetyczny rusza idealnie. ¯adnych
opó¼nieñ. Strasznie dziwne s± argumenty przeciwników automatów.

Manual te¿ tusza idealnie - tylko kierowcy czasem od idea³u odbiegaj±. Podobnie zreszt± jak w automatach.

Ruszanie manualem nale¿y do najtrudniejszych manewrów w samochodzie.

A ja my¶la³em, ¿e parkowanie na kopertê, albo wychodzenie z po¶lizgów. Bez jaj - jak komu¶ ga¶nie czy wyje, to znaczy, ¿e po prostu nie umie manualem ruszyæ. Ale to nic trudnego, w ci±gu powiedzmy 2 godzin idzie siê naumieæ.

Czy rêczne korbki do otwierania okien te¿ góruj± nad elektrycznymi? Czy
brak wspomagania hamulców jest lepszy od wspomagania? Itd.

Z jakiego¶ powodu w rajdach i sportach motorowych jednak s± chyba manuale. Poza tym jak pisa³em - niektórzy wol± manuale... bo po prostu lubi±. I co zrobisz?

Shrek.

Data: 2016-02-28 09:30:01
Autor: Marcin N
W dniu 2016-02-28 o 09:02, Shrek pisze:
Z jakiego¶ powodu w rajdach i sportach motorowych jednak s± chyba
manuale. Poza tym jak pisa³em - niektórzy wol± manuale... bo po prostu
lubi±. I co zrobisz?

Nic im nie zrobiê. Niech u¿ywaj± - skoro lubi±. Ale niech nie dorabiaj± do tego teorii, ¿e "u¿ywaj±, bo maj± liczne zalety". Niektórzy u¿ywaj± dziurawe spodnie - bo lubi±. Ich sprawa, mi nic do tego.

O rajdach nie mówimy. W±tek zacz±³ siê od tego, ¿e kto¶ ma k³opoty z ruszaniem pod górkê. Jak zwykle gdy pojawi siê temat automatów - ich wrogowie wyci±gaj± te same odrealnione argumenty "a bo Kubica to tylko manualem je¼dzi wiêc ja te¿ muszê".

--
MN

Data: 2016-02-28 10:19:36
Autor: Shrek
On 28.02.2016 09:30, Marcin N wrote:
[...]

To zale¿y co porównujesz. Gówniany automat bêdzie dla wiêkszo¶ci gorszy od manuala (zak³adam, ¿e umiej± manuala obs³ugiwaæ). Dobry automat dla wiêkszo¶ci pewnie bêdzie lepszy.

A automaty s± ró¿ne, wiêc porównanie manuala/automat bez doprecyzowania o jaki chodzi bêdzie rozmow± jak na temat czy lepsze s± samochody czerwone czy czarne. A jeszcze dla innych jakikolwiek automat bêdzie zawsze lepszy (bo choæby nie potrafi± ruszyæ manualem;), a jeszcze innych manual zawsze lepszy, bo lubi± redukowaæ o dwa biegi przy wyprzedzaniu;) Kwestia gustu.

Wielokrotnie pisa³em - jak kto¶ chce siê tylko dotoczyæ z A do B - automat pod warunkiem, ¿e nie zupe³nie gówniany, bêdzie zapewne najlepszym rozwi±zaniem. Jak kto¶ lubi poje¿dziæ dla przyjemno¶ci - w wiêkszosci wypadków automat popsuje mu zabawê. Poniewa¿ wiêkszo¶æ jednak toczy siê tylko z punktu A do B, dla wiêkszo¶ci automat jest lepszy.

Ale nie znaczy to, ¿e manual nie ma zalet (zw³aszcza w porównaniu z przeciêtnym automatem). Sam mam mauala, je¿dzi³em s³u¿bowo naprawdê ró¿nymi automatami i... wolê manuala od nawet najlepszego autoamatu - kwestia gustu i tu siê nie dyskutuje. Natomist jak trafi³em kiepski automat - tu je¿ obiektywnie - gówniane automaty ssa.

[...]

Ale¿ nie. Tylko skoro piszesz, ¿e automat ma same zalety... Wiêc nie - ma (a przynajmniej wiêkszo¶æ ma) te¿ obiektywne wady. Dla wiêkszo¶ci kierowców niezawa¿alne b±d¼ pomijalne, ale te wady istniej±. Do g³ównych nale¿±, ¿e w przeciwieñstwie do wiêkszo¶ci kierowców nie wiedz±, co kierowca ma zamiar za chwilê zrobiæ, a ¿e maj± w wiêkszo¶ci te¿ jaki¶ czas reakcji, to wychodzi ¿e reaguj± pó¼niej ni¿ zrobisz to w manualu. Redukcja w zakrêcie te¿ nie jest czym¶ po¿±danym - wiem ¿e mo¿na jej unikn±æ nie dodaj±c za wiele gazu, ale przecie¿ jak dociskam, to jednak chcê tego gazu dodaæ, niekoniecznie zmieniaj±c drastycznie przyczepno¶æ w zakrêcie. Ale jak mówi³em - wiêkszo¶æ kierowców bêdzie to mia³a w dupie, bo im siê to nawet nie przytrafi, a nawet jak siê zdarzy to ESP wyprostuje;)

Shrek.

Data: 2016-02-29 09:03:20
Autor: Axel
Jak ruszaæ pod górkê zeby samochód siê nie stoczy³

U¿ytkownik "Marcin N"  napisa³ w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:56d2a7f5$0$22838$65785112@news.neostrada.pl...

[...]

Tak, serio. Wielokrotnie wypraktykowane. I co¶ Ci siê pomyli³o - nie jestem przeciwnikiem automatów. Wrêcz przeciwnie - pisa³em, ¿e w korkach s± du¿o wygodniejsze (najwyra¼niej nie ¶ledzisz w±tku).
Je¿d¿ê zwykle kilka razy w roku automatami.

Ruszanie manualem nale¿y do najtrudniejszych manewrów w samochodzie.

Po p³askim? ¯artujesz?

Ruszanie automatem jest równie ³atwe jak zwyk³e przyspieszanie. Tu nie ma miejsca na dyskusjê.

Tak, tak, to 'oczywiste fakty' ;-P

Czy rêczne korbki do otwierania okien te¿ góruj± nad elektrycznymi? Czy brak wspomagania hamulców jest lepszy od wspomagania? Itd.

Skoro nie rozumiesz ró¿nicy miêdzy otwieraniem szyby a skrzyni± biegów, to nie mamy o czym dyskutowaæ...

--
Axel

Data: 2016-02-28 10:08:58
Autor: re
Jak ruszaæ pod górkê zeby samochód siê nie stoczy³

U¿ytkownik "Axel"

[...]

-- -
600kg

Data: 2016-02-28 10:24:08
Autor: Shrek
Jak ruszać pod górkę zeby samochód się nie stoczył
On 28.02.2016 10:08, re wrote:

U¿ytkownik "Axel"

[...]

I 25 KM (jak topowa wersja;) Tak naprawdê to w 99% sprawne ruszanie spod ¶wiate³ zale¿y od kierowcy. Bo przecie¿ najlepszy silnik i skrzynia mu nie pomo¿e jak 1,5 sekundy zajmuje mu za³apanie, ¿e to ju¿;)

A czy potem odsadzi resztê o 100 metrów nie ma specjalnego znaczenia. Wa¿ne, ¿eby nie sta³ jak ciota na zielonym i przyspieszenie mia³ nie gorsze od autobusu;)

Shrek.

Data: 2016-02-15 17:48:32
Autor: twistedme
W dniu 2016-02-15 o 12:51, Marcin N pisze:
[...]

Dlatego też napisałem, że nie wiem na ile ten argument jest słuszny, a ile w tym klasycznej miejskiej legendy...

Jeżeli chodzi o spalanie, to mój akurat pali niecałe 9, a miał ponad 10. Jak by było z automatem nie miałem okazji testować osobiście i oparłem się na tym, co było w necie. Danych producenta nawet nie sprawdzałem, ale znając życie pewnie 7 :)

Druga sprawa, że z tych egzemplarzy z których wybierałem był tylko jeden automat i akurat przekraczał budżet. Gdyby większość była w automacie, to pewnie zdecydowałbym się na automat.

Znowu jak kupowałem żonie nowy wóz, to też chciałem automat, ale tak jak pisano, różnica w salonie była dość kosmiczna.

To wszystko złożyło się na to, że mamy 2 manuale. Myślę, że z takich samych powodów jak większość ludzi w PL.

Data: 2016-02-15 16:32:49
Autor: P.B.
Jak ruszaæ pod górkê zeby samochód siê nie stoczy³
Dnia Mon, 15 Feb 2016 11:58:27 +0100, twistedme napisa³(a):

Ja us³ysza³em taki argument, nie wiem na ile prawdziwy:

"Jak padnie skrzynia manualna, to praktycznie ka¿dy Ziutek bêdzie w stanie to naprawiæ, w przypadku automatu bêd± problemy i koszty"

To dowiedz siê ile kosztuje wymiana ko³a dwumasowego - maj± je praktycznie
wszytkie diesle i coraz wiêcej benzynowych. S± samochody, w których 100
tys. kilometrów na jednym komplecie sprzêg³o-dwumasa to sukces. Z tego co
pamiêtam, to Subaru z dieslem piêknie ukrêca³y sobie ko³a dwumasowe. Serwis
nie uznawa³ tego na gwarancji twierdz±c, ¿e to skutek niew³a¶ciwej
eksploatacji.

--
Pozdrawiam,
Przemek

Data: 2016-02-15 14:36:54
Autor: radekp@konto.pl
Jak ruszaæ pod górkê zeby samochód siê nie stoczy³
Mon, 15 Feb 2016 08:01:29 +0100, w <56c177c9$0$702$65785112@news.neostrada.pl>,
ma³aa <maButkaaaaaaa@op.pl> napisa³(-a):

Mam z tym problem. Jak ruszaæ pod górkê bez rêcznego ¿eby samochód siê nie stoczy³ ? Pomó¿cie kobiecie :)

Po zdjêciu nogi z hamulca szybko dodaæ gazu i pu¶ciæ sprzêg³o. :>

Data: 2016-02-15 17:08:04
Autor: Cavallino
W dniu 15.02.2016 o 08:01, małaa pisze:
Mam z tym problem. Jak ruszać pod górkę bez ręcznego żeby samochód się
nie stoczył ? Pomóżcie kobiecie :)

Kupić samochód, który w tym momencie sam trzyma hamulec.
Moja głupia Dacia to potrafi....

Data: 2016-02-16 09:28:48
Autor: sirapacz
Jak ruszać pod górkę zeby samochód się nie stoczył
Kupić samochód, który w tym momencie sam trzyma hamulec.
Moja głupia Dacia to potrafi....

to potem sobie kupi, ale najpierw niech się nauczy to z tym tematem poradzi sobie w każdym samochodzie.
A tak sprzeda dacie bo sie sypie na potęgę, jechać nie chce, rzęzi i pali jak smok i kupi coś innego co tego hillholdera miec nie bedzie i znowu bedzie problem ;)

Data: 2016-02-16 10:00:22
Autor: Budzik
Jak ruszaæ pod górkê zeby samochód siê nie stoczy³
U¿ytkownik sirapacz newsy@sircomp.pl ...

Kupiæ samochód,

to potem sobie kupi,

Offtopicznie - zainteresuj siê prosze, co to jest wrotka :)

Data: 2016-02-16 11:10:59
Autor: tadzik
Budzik <budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> Wrote in message:

Offtopicznie - zainteresuj siê prosze, co to jest wrotka :)

Podtrzymuj±c off:

Eeee tam, wrotki to prze¿ytek.
Teraz siê na rolkachje¼dzi :)

--
Pozdro
tadzik

-- -- Android NewsGroup Reader-- --
http://usenet.sinaapp.com/

Data: 2016-02-16 14:29:32
Autor: sirapacz
Jak ruszać pod górkę zeby samochód się nie stoczył
Kupić samochód,
to potem sobie kupi,
Offtopicznie - zainteresuj siÄ™ prosze, co to jest wrotka :)
ja?
ja tylko chcialem nieco cavallino sprowokowac;)

a wrotka za wiki:
Wrotki (Rotifera, zwane też wcześniej jako Rotatoria) – typ, małych (50-2000 µm), przezroczystych zwierząt bezkręgowych z charakterystycznym wieńcem rzęsków (aparatem wrotnym) od których pochodzi nazwa typu i o stałej dla gatunku liczbie komórek ciała (z tego względu, wzrost osobniczy odbywa się nie przez przyrost liczby komórek, tylko przez zwiększenie rozmiarów komórek ciała)[2]. Zwierzęta te zamieszkują przede wszystkim wody słodkie, ale znane są też formy morskie, słonowodne i lądowe, żyjące na wilgotnych mchach, w glebie kielichach roślin i dziuplach z wodą, czy na torfowiskach lub w piasku w wodzie interstycjalnej[3]. Żywią się martwą materią organiczną, bakteriami, glonami i pierwotniakami. W Polsce występują 554 gatunki[4], na świecie ponad 2000[2].

niestety nie wiem co to ma do ręcznego i dacii :)

Data: 2016-02-16 14:57:19
Autor: Adam
Jak ruszać pod górkę zeby samochód się nie stoczył
W dniu 2016-02-16 o 14:29, sirapacz pisze:
(...)
a wrotka za wiki:
(...)Zwierzêta te zamieszkuj± przede
wszystkim wody s³odkie, ale znane s± te¿ formy morskie, s³onowodne i
l±dowe, ¿yj±ce na wilgotnych mchach, w glebie kielichach ro¶lin i
dziuplach z wod±, czy na torfowiskach lub w piasku w wodzie
interstycjalnej[3]. (...)

niestety nie wiem co to ma do rêcznego i dacii :)

Przecia to logiczne - ma³o to by³o samochodów "topielców" na og³oszeniach, zw³aszcza wiosn±? ;)

--
Pozdrawiam.

Adam

Data: 2016-02-16 17:00:51
Autor: Budzik
[...]

Ano :)
https://pl.wikipedia.org/wiki/Wrotka

ja tylko chcialem nieco cavallino sprowokowac;)
 :)

Data: 2016-02-17 18:28:44
Autor: sirapacz
W dniu 2016-02-16 o 18:00, Budzik pisze:

Ano :)
https://pl.wikipedia.org/wiki/Wrotka
juz kumam:)
staralem sie byc poprawny i ciac cytaty+wszystko co zbedne:)

Data: 2016-02-17 19:00:31
Autor: Budzik
[...]

 Zauwazy³em, ze Twoje posty sa bardzo staranne wiec dlatego tylko delikatnie podpowiedzia³em :)

Data: 2016-02-22 11:03:55
Autor: sirapacz
[...]

moje? staranne? a w zyciu! :)

Data: 2016-02-15 18:52:55
Autor: Stiopa Lichodiejew
Jak ruszać pod górkę zeby samochód się nie stoczył
W dniu 2016-02-15 o 08:01, małaa pisze:
Mam z tym problem. Jak ruszać pod górkę bez ręcznego żeby samochód się
nie stoczył ? Pomóżcie kobiecie :)

Poszukaj jakiejÅ› pustej drogi ze wzniesieniem i trenuj. Podjazd pod domem, wyjazd z polnej drogi.
--
Z lewicÄ… siÄ™ nie dyskutuje.
Do lewicy strzela się w obronie własnej.

Data: 2016-02-16 20:32:51
Autor: re
Jak ruszać pod górkę zeby samochód się nie stoczył

Użytkownik "małaa"

Mam z tym problem. Jak ruszać pod górkę bez ręcznego żeby samochód się
nie stoczył ? Pomóżcie kobiecie :)
-- -
Musi ktoś z tyłu pchać by się nie stoczył...

Jak ruszać pod górkę zeby samochód si ę nie stoczył