Jak ryży niemieckie porty ratował

Data: 2012-07-06 15:59:17
Autor: Przemysław W
Jak ryży niemieckie porty ratował
Polacy skazani na niemieckie porty

Niemcy dopłacają miliony do swoich stoczni i bałtyckich portów. „Gazeta Polska Codziennie” ustaliła w rozmowie z biurem prasowym rosyjsko-niemieckiej grupy stoczniowej Nordic Yards, że firma ta otrzymała od rządu niemieckiego zamówienie na trzy platformy wiertnicze oraz dodatkowe gwarancje kredytowe na łączną kwotę ponad 16 mln euro. Nordic Yards jest właścicielem stoczni w Rostocku i Wismarze.

Ministerstwo finansów w Meklemburgii-Pomorzu Przednim potwierdza, że równolegle z zamówieniem na trzy platformy wiertnicze władze landu zapewniły i zagwarantowały grupie Nordic Yards kredyty na kwotę 16 mln euro. Poprzednie zamówienie, z marca br., także zostało sfinansowane przez władze landu. Grupa stoczniowa otrzymała wtedy kredyt w wysokości 26 mln euro. Stocznie należące do firmy dostały ponadto dodatkowe zamówienie na budowę statku pasażerskiego z 750 miejscami, którego wartość szacuje się na 150 mln euro. Odmówiono nam udzielenia szczegółowych informacji o tym zamówieniu, tłumaczono się tajemnicą handlową, ale jak nieoficjalnie w kręgach zbliżonych do związków zawodowych stoczni dowiedziała się „Codzienna”, w załatwieniu wszystkich zamówień intensywnie uczestniczyły władze landu. Kilka dni wcześniej inne bałtyckie stocznie w Wolgast i Stralsundzie (grupa kapitałowa Hegemann) otrzymały zatwierdzoną przez Komisję Europejską pomoc finansową w wysokości 152,4 mln euro. Ten spory zastrzyk finansowy zapewni obu stoczniom płynność na następne kilka lat.

Na swoich oficjalnych stronach internetowych rząd Meklemburgii-Pomorza Przedniego informuje, że przemysł stoczniowy w całym regionie ma wyjątkowe i ważne znaczenie dla rozwoju gospodarczego. Władze landu nie ukrywają swojego celu, którym jest szybka modernizacja bałtyckich stoczni w Wismarze, Rostocku, Stralsundzie i Wolgast, tak aby w przyszłości wygrywały w rywalizacji na rynku międzynarodowym.

Z polskimi stoczniami już wygrały, nasze stocznie bowiem (podobnie jak cały przemysł stoczniowy) zostały w ciągu ostatnich kilku lat rządów PO całkowicie zniszczone. Jak się dowiedzieliśmy, Nordic Yards w związku z nowymi zamówieniami zwiększa zatrudnienie. Do oddziału w Warnemuende poszukuje się obecnie 100 nowych pracowników.

Według danych statystycznych wszystkie polskie porty w 2011 r. osiągnęły łącznie obroty ładunkowe na poziomie 50 mln ton. W tym samym okresie sam tylko port w Hamburgu przekroczył obrót 132 mln ton, natomiast mało liczące się do tej pory porty w Rostocku i Wismarze odpowiednio 20 i 9 mln ton.

Coraz częściej polskie towary odprawiane są nie w polskich, ale w niemieckich portach. Doskonałym tego przykładem jest malutki port niedaleko Greifswaldu – Vierow. Port ten, mający stanowiska jedynie dla dwóch statków, osiąga obroty ładunkowe przekraczające 10 mln ton.

W rozmowie z „Codzienną” prezes tego niewielkiego portu Alfred Bligenthal potwierdził, że w ostatnich latach władze landu bardzo aktywnie wspierały modernizację tego portu. Od 2010 r. jednostka została dofinansowana z kasy landu kwotą 4,7 mln euro, dzięki czemu można było ją rozbudować i unowocześnić. Zbudowano plac przeładunkowy dla samochodów ciężarowych, wzniesiono wielkie magazyny, za państwowe fundusze przedłużono o 1,5 km tory kolejowe, które teraz łączą port z krajową siecią, pobudowano również nowe drogi prowadzące do portu. Alfred Bligenthal potwierdził, że około jedna trzecia towarów (szczególnie zboża) pochodzi z Polski. Polskie firmy spedycyjne, mając do pokonania niewiele kilometrów, ze względu na dużo niższe koszty oraz zdecydowanie szybszą obsługę, wolą korzystać z portu Vierow, aniżeli z jakiegokolwiek polskiego portu. Jak powiedział „Codziennej” jeden z kierowców TIR-a załadowanego ziarnem z Polski, zboże z zachodniego Pomorza prawie w całości jest wysyłane z niemieckich portów.

http://niezalezna.pl/30737-polacy-skazani-na-niemieckie-porty

Data: 2012-07-07 10:21:55
Autor: Przemysław M.
Jak ryży niemieckie porty ratował
Dnia Fri, 06 Jul 2012 15:59:17 -0500, Przemysůaw W napisaů(a):

Polacy skazani na niemieckie porty

Niemcy dopůacajŕ miliony do swoich stoczni i baůtyckich portów. ĄGazeta Polska Codziennieˇ ustaliůa w rozmowie z biurem prasowym rosyjsko-niemieckiej grupy stoczniowej Nordic Yards, ýe firma ta otrzymaůa od rzŕdu niemieckiego zamówienie na trzy platformy wiertnicze oraz dodatkowe gwarancje kredytowe na ůŕcznŕ kwotć ponad 16 mln euro. Nordic Yards jest wůaúcicielem stoczni w Rostocku i Wismarze.

Ciebie juý sić nie da uratowaă. Módlmy sić bracia i siostry o to by bozia
abc przywróciůa Przemysůawowi W rozum i by powróciů na ůono koscioůa jako
prawdziwy patriota i wierny syn.

--

Wystŕpienie Jarosůawa Kaczyńskiego dowiodůo, dlaczego jest tylko jeden kandydat na przywództwo w PiS. - Chcć zabiegaă o to, by stanŕă jeszcze raz na czele rzŕdu Rzeczypospolitej - krzyczaů donoúnie prezes PiS.
Brawo! - odpowiedzieli delegaci, wstajŕc z krzeseů. - Nie dla wůadzy, ale po to by zrealizowaă program 2020, zamoýna Polska w G20 - zakończyů

Data: 2012-07-07 13:50:24
Autor: pluton
Jak ryży niemieckie porty ratował
Niemcy dopłacaj± miliony do swoich stoczni i bałtyckich portów.
Ten spory zastrzyk finansowy
zapewni obu stoczniom płynno¶ć na następne kilka lat.

Powinni sobie jeszzce zafundowac narodowa flote polowow dalekomorskich
szprotki i sledzia, dopiero by mieli do czego doplacac,

Z polskimi stoczniami już wygrały, nasze stocznie bowiem (podobnie jak
cały przemysł stoczniowy) zostały w ci±gu ostatnich kilku lat rz±dów PO
całkowicie zniszczone.

pambuku niech beda dzieki. do tego gowna doplacam,
do tamtego gowna doplacam, do gornikow doplacam,
do hutnikow doplacam, jeszcze tego brakowalo, zebym jakims
pieprzonym stoczniowcom doplacal.

Nullification

Data: 2012-07-07 17:00:56
Autor: trybun

W dniu 2012-07-07 13:50, pluton pisze:

Powinni sobie jeszzce zafundowac narodowa flote polowow dalekomorskich
szprotki i sledzia, dopiero by mieli do czego doplacac,

To teraz dopłacasz do kieszeni niemieckiego po¶rednika od którego kupujesz ryby. Jaka¶ menda wzięła łapówę za decyzję o likwidacji polskiego rybołówstwa, i w zadziwiaj±cy sposób uzyskało to aprobatę imbecyli pokroju plutona.  Widać te plutony wol± płacić 19 zł za kg makreli niż 3-4 złote..

Data: 2012-07-07 19:49:25
Autor: pluton
[...]

jakbym czytal Trybule Ludu.

Nullification

Data: 2012-07-08 11:16:37
Autor: Trybun
W dniu 2012-07-07 19:49, pluton pisze:
[...]

Szkoda że ludzie tak się tym mendom daj± urabiać i jeszcze dziękuj± za to że zostali okradzeni. Dlaczego jest tak dużo plutonów w naszym kraju.. Wystarczy słowo złodzieja z pierwszych stron gazet żeby oni zaczęli gorliwie takiemu osobnikowi gorliwie przytakiwać i akceptować nawet największe q**two.

Data: 2012-07-08 11:26:03
Autor: Bogdan Idzikowski
Jak ryży niemieckie porty ratował

Użytkownik "Trybun" <rg@yachoo.com> napisał w wiadomo¶ci news:jtbj6v$cnm$1node1.news.atman.pl...
[...]

Wła¶nie ty tak robisz!

--
Donald Tusk - "wolałbym się nie urodzić, niż na grobach zmarłych budować swoj± karierę polityczn±".

Data: 2012-07-08 12:46:08
Autor: pluton
> [...]

kraju.. Wystarczy słowo złodzieja z pierwszych stron gazet żeby oni
zaczęli gorliwie takiemu osobnikowi gorliwie przytakiwać i akceptować

Komuch, czy ty naprawde nie rozumiesz podstawowych rzeczy ?
Jak bysmy mieli jakas pieprzona flote dalekomorska polowu makreli
to bym musial do niej doplacac, niezaleznie od tego, czy zre to
tluste rybsko czy nie zre. I musial bym doplacac tyle, zeby
cena byla 3 zlote zamiast 19. Przez caly rok.

A jak inni dokladaja do tej floty, to mam to gdzies.
Zre makrele raz na rok - doplacam jednorazowo 15 zlotych.
Nie zre wogole makreli - nie doplacam nikomu.

Nullification

Data: 2012-07-12 21:38:28
Autor: Trybun
W dniu 2012-07-08 12:46, pluton pisze:

[...]

Imbecylem pozostaniesz chyba do końca swoich dni. Kto ci naopowiadał bzdur o dopłacaniu do polskiej floty połowów dalekomorskich? Było wręcz przeciwnie - to ona była stałym dostarczycielem dewiz dla kraju - statki przetwórnie..
  Koszt utrzymania takiej floty był tak skalkulowany że obejmował zakup i amortyzację sprzętu, wypłaty dla rybaków i cena kg makreli wynosiła w sklepie 3 zł. Jest normalnym sabotażem to że jaka¶ menda zrezygnowała z jakich¶ powodów z naszej, Polski puli ryb w morzach i oceanach. Ale czy plutony to mog± poj±ć? Przecież przez łatwo¶ć dostania kredytu gdy nastał kapitalizm poczuli że Boga za nogi chwycili.. Oni się poczuli bogaci..

Data: 2012-07-13 21:39:14
Autor: pluton
[...]

No to jestesmy uratowani, zaden kryzys nam nie straszny.
proponuje zebysmy sobie jebneli ze 4 takie floty:
pierwsza do polowu dorsza, i bedzie dostarczala dewizy 'jedzcie dorsze,
gowno gorsze'
druga do polowu makreli, bedzie dostrczala dewizy 'dwie makrele na
sniadanie -
murowane ze ci stanie'
trzecia bedzie lowic sledzia i dostarczac dewizy 'wpieprzaj sledzie po
obiedzie'
a czwarta bedzie lowic frajerow do wpierdalania dorsza, makreli i sledzia.

bedziemy 3 potega gospodarcza na swiecie.

Nullification

Jak ryży niemieckie porty ratował