Jak rząd Tuska wykończył najlepszy szpital w Polsce

Data: 2010-10-21 03:34:25
Autor: u2
Jak rząd Tuska wykończył najlepszy szpital w Polsce
http://wiadomosci.gazeta.pl/Wiadomosci/1,80273,8544178,Centrum_Onkologii_na_krawedzi__Ucierpia_chorzy.html

"Najlepszy szpital w Polsce w tarapatach. Centrum Onkologii ma 33 mln
zł długu i małe szanse na odzyskanie pieniędzy z NFZ. Dyrektor
lecznicy przyznaje, że tak źle jeszcze nie było.

Lesław Kujawa mieszka pod Poznaniem. Trafił do bydgoskiego Centrum
Onkologii w środę. - Mam raka płuc. W czerwcu przeszedłem operację. A
dwa tygodnie temu byłem na kontroli i dostałem skierowanie do
szpitala. Jak widać, nie musiałem długo czekać, miałem szczęście -
mówi mężczyzna.

Inni, tak samo poważnie chorzy ludzie, którzy trafią do CO w
najbliższych dniach, mogą już takiego szczęścia nie mieć. Szpital musi
zacząć oszczędzać. Zbigniew Pawłowicz, dyrektor CO, od przyszłego
tygodnia zapowiada ograniczenie przyjęć. - Sytuacja jest bardzo trudna
- mówi. - Centrum Onkologii ma dług - 33 mln zł. Fundusz mówi, że nie
ma pieniędzy, aby mi zapłacić. Nie wiem co robić. Coraz częściej nie
znajduję pomysłu i powiem szczerze, jestem przerażony, bo w takich
realiach trudno funkcjonować."

Jak rząd Tuska wykończył najlepszy szpital w Polsce