Jak si� zabezpieczy� przed pods�uchem?

Data: 2010-03-25 19:52:21
Autor: Lukasz Sczygiel
Jak si� zabezpieczy� przed pods�uchem?
przeczytalem pobieznie caly watek i mnie z lekka zasmucil.
Pytanie jest konkretne.
Pytajacy lekko dociekliwy a tyle rozsadnych ludzi no i w koncu posiadajacych
raczej scisle umysly tak bajdurzy nie na temat.

Co do kamerki to jak niektórzy zauwazyli starczy zakleic tasma. Co do mikrofonu to albo wymontowac fabryczny i uzywac zewnetrznego albo nie
kupowac laptopow z wbudowanymi mikrofonami.

Mnie osobiscie przyklad zachowania szkoły jaki Pan Śmiejek podaje bardzo
oburzyl. Śledziłem te doniesienia w czasie kiedy wypłynęły i mimo że sprawa jest
bezczelna jakoś nie zauwazyłem oburzenia w społeczeństwie.

Temat troche zachacza o to jak mamy traktowac laptopy z pracy.
Pracodawca daje mi laptop abym na nim pracował. Fajnie. Ale jesli mi zabroni
instalować swoj soft i uzywac go do prywatnych celow to po cholere mam go nosic
do swojego domu?
Niech sobie lezy w pracy bo mi on nie potrzebny.
Ale z drugiej strony jest on pracowy wiec pracodawca moze sobie sprawdzac co
robie jak pracuję. Oczywiscie powinien o tym mnie poinformowac ale tylko jesli
zamierza uzyc oficjalnie tych informacji przeciwko mnie. Czyli w praktyce
podglądactwo moze byc uskuteczniane bez oporów.

Mnie pytanie Pana Śmiejka wogole nie zdziwilo.
Nie jestem przewrazliwiony na tym punkcie ale mam swiadomosc ze te urzadzonka
ktore ze soba nosimy sa uzywane do sledzenia nas. Skad targeo ma dane o srednich
predkosciach na drogach? Aniołki im przynosza?

--
Lukasz Sczygiel

Data: 2010-03-25 21:08:24
Autor: RyAn
Jak siÄ� zabezpieczyÄ&# 65533; przed podsĹ�uchem?
W dniu 25-03-2010 19:52, Lukasz Sczygiel pisze:
[...]

Proponuję abyś przeszedł  na priv z twórcą wątku i do upojenia
wymieniał sie z nim przewidywaniami "kto mi kuku zrobi"

RyAn

Data: 2010-03-26 07:59:42
Autor: Lukasz Sczygiel
Jak si� zabezpieczy� przed pods�uchem?
W dniu 25-03-2010 19:52, Lukasz Sczygiel pisze:

Proponuję abyś przeszedł  na priv z twórcą wątku i do upojenia
wymieniał sie z nim przewidywaniami "kto mi kuku zrobi"

Głupia propozycja. Pytanie zostało zadane na grupie, moj komentarz odnosi sie do
tego co tu zostało napisane.
Nie podoba ci sie to nie czytaj, nie odpowiadaj, ignoruj. Ja tak robie z
wiekszoscia watkow w ktorych nie mam nic do napisania.

--
Lukasz Sczygiel

Data: 2010-03-26 14:09:51
Autor: kamil
Jak si� zabezpieczy� przed podsŠ�uchem?
"Lukasz Sczygiel" <ptokiWYTNIJTO@poczta.onet.pl> wrote in message news:3461.00000e6e.4babb0e5newsgate.onet.pl...

[...]

Samochodu firmowego tez nie dostajesz, zeby wieczorem krecic baczki na parkingu i chwalic sie nagraniami na youtube. Instalowanie nadanikow GPS w samochodach sluzbowych nikogo jednak nie oburza tak, jak sprawdzanie czy pracownik przypadkiem redtube na filmowym laptopie nie oglada.

Pozdrawiam
Kamil

Data: 2010-03-26 23:02:16
Autor: tg
"kamil" <kamil@spam.com> wrote in message news:hoif7h$7eg$1inews.gazeta.pl...
[...]

samochod firmowy jak i komp udostepniony pracownikowi powinien byc na jasnych zasadach - jak mi pracodawca mowi ze loguje i nagrywa, to go do domu nie biore chyba ze chce, tak samo z autem

natomiast jezeli udostepnia laptopa bez wyraznych zasad czy ostrzezen i szpieguje pracownika to na bank jedna ze stron sie na tym powaznie przejedzie, niestety zazwyczaj ta ktorej prawnik ma mniejsze znajomosci,
chyba ze sprawa dotrze odpowiednio wysoko

Data: 2010-03-27 12:38:07
Autor: Lukasz Sczygiel
> [...]

Samochodu firmowego tez nie dostajesz, zeby wieczorem krecic baczki na parkingu i chwalic sie nagraniami na youtube. Instalowanie nadanikow GPS w samochodach sluzbowych nikogo jednak nie oburza tak, jak sprawdzanie czy pracownik przypadkiem redtube na filmowym laptopie nie oglada.

Troche zly przyklad.
Jak dostane auto firmowe to za dodatkowym dotankowaniem powinienem móc pojechać
sobie do sklepu, na wycieczke. Ale oczywiscie znajda sie tacy co sie czepiac
beda ze benzyna to za malo i jak mam jechac nad morze to musze zaplacic za olej,
ubezpieczenie itp. Tylko wtedy to ja olewam takie auto. Jezdze swoim i w firmie
bede od 7-mej do 15-tej a do klienta pojade z firmy i bede u niego 2h krocej...

A co zlego jest w ogladaniu redtube?
Czym sie rozni redtube od youtube?

Czym sie rozni porno od filmu o mahomecie? (specjalnie wybralem przyklad
kontrowersyjny)

Nie zamierzam niczego udowadniac ale w takich przypadkach sprawa powinna byc
postawiona jasno, bez miejsca na interpretacje i jakieś "ale".

Konserwatysci kiedys woleli prostsze i mniej dopasowane do zycia zasady bo je
bylo latwiej rozsądzic. Dzisiejszy postepowcy wola lepiej dopasowane do
rzeczywistosci zasady ktore jednak sa tak porozmywane ze trudno rozsadzic czy
cos jest dopuszczalne czy nie. Ladnie to bylo widac na przykladzie sprawy
Polanskiego. Ale to okropny OT :)

--
Lukasz Sczygiel

Data: 2010-03-26 15:07:33
Autor: Papa5merf
Órzytkownik "Lukasz Sczygiel" napisał:
[...]

internet też u nas jest inwigilowany, a zwłaszcza poczta i newsy, tak więc i
tutaj jest podobnie jak na każdej demonstracji/ruchu niepopierającym władzy,
czyli UBkuf, SBekuf, czpionuf i tajnej milicji jest kilkakrotnie więcje niz
normalnych ludzi, a jedną z form inwigilacji i walki z opozycją jest
ośmieszanie bez dyskutowania, więc ta większość wypowiadająca się w temcie
wiadomo kim jest, a wiadomo że temat jest dla "władzy" niewygodny,
prawda?:O)

Jak si� zabezpieczy� przed pods�uchem?