Jak siÄ™ Wam podobajÄ… nowe stĂłwki?

Data: 2014-04-26 16:06:42
Autor: Marek
Jak siÄ™ Wam podobajÄ… nowe stĂłwki?
Świerze z bankomatu, pierwsze wrażenie: fałszywka na cienikm papierze do pieczenia...

--
Marek

Data: 2014-04-26 16:58:10
Autor: tusk, donald tusk
W dniu 2014-04-26 16:06, Marek pisze:
Świerze z bankomatu, pierwsze wrażenie: fałszywka na cienikm papierze do
pieczenia...

dokładnie, papier 10x cieńszy niż normalne... kpina tylko.

Data: 2014-04-26 17:00:32
Autor: Budzik
Jak się Wam podobaj± nowe stówki?
Użytkownik tusk, donald tusk NOSPAM_testowanije@go2.pl ...

¦wierze z bankomatu, pierwsze wrażenie: fałszywka na cienikm papierze do
pieczenia...

dokładnie, papier 10x cieńszy niż normalne... kpina tylko.

I spisek. Zapomniałes dodać, że spisek.

Trzeba się przyzwyczaić.
Jak trafiłem pierwsz± 50-tkę - też my¶lałem, że podrobka. :)

Data: 2014-04-26 21:13:27
Autor: forestdumb
Jak siÄ™ Wam podobajÄ… nowe stĂłwki?

dokładnie, papier 10x cieńszy niż normalne... kpina tylko.

a ile oszczednosci na papierze, nie marudz :)

W euronecie jest szansa na takie stowki czy w bankomatach sygnowanych logo banku probowac?

Data: 2014-04-27 00:52:37
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Jak się Wam podobaj± nowe stówki?

"forestdumb" 535c056c$0$2231$65785112@news.neostrada.pl

dokładnie, papier 10x cieńszy niż normalne... kpina tylko.

a ile oszczednosci na papierze, nie marudz :)

W euronecie jest szansa na takie stowki czy w bankomatach sygnowanych logo banku probowac?

Kto policzył, ile forsy to kosztuje?

 -- kształcenie kasjerek/kasjerów, policjantów itp. osób
 -- uczenie bankomatów i wpłatomatów oraz im podobnych urz±dzeń
 -- projekt banknotów
 -- wykonanie banknotów

a wszystko to na 2 czy 3 lata, po których wpłyniemy do strefy euro...

-=-

ZSRR padł -- bo zabrakło mu forsy na finansowanie zbrojeń
a Amerykanie mieli skuteczne patrioty... Tym razem jest
odwrotnie -- Rosja wyprzedziła Amerykę w konstruowaniu
szkwałów (torped fruwaj±cych pod powierzchni± wody)
i nie ZSRR dusi się brakiem pieniędzy, ale Ameryka
i jej sojusznicy; Topole fruwaj± ponad tarczami
antyrakietowymi a GLONASS nie podlega amerykańskiej
armii... :) Do tego dochodzi nienawi¶ć masy ludzi
oszukanych przez Amerykanów i sympatia (innych czy
nawet tych samych -- Afgańczyków) mas ludzkich do
Putina I Łagodnego...

7 milionów pln (za jednominutowy spot) to nieco ponad
2 miliony dolarów amerykańskich. 50 milionów takich
dolarów Obama przeznaczył Ukrainie na unowocze¶nienie
jej wojska... Rosja nie zakręca gazu Ukrainie, choć ta
zalega Rosji z zapłat±; oddłużyła Koreę Północn± na ponad
dziesięć miliardów dolarów; wydała 50 miliardów dolarów
na olimpiadę w Soczi; testuje swoje Topole i ogólnie
manewruje swoimi wojskami...

Data: 2014-04-27 17:33:44
Autor: Krzysztof
Jak się Wam podobaj± nowe stówki?

Użytkownik "Eneuel Leszek Ciszewski"  napisał w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:ljhdc0$1lj$1@node1.news.atman.pl...
[...]

-- -- -- -- -- -- -- --
Zapomnij o strefie EUR, wczesniej dolecimy na Marsa :)
Oni tam juz maja sporo bankrutow w tym "elitarnym" klubie, nie potrzebuja kolejnego.

Data: 2014-04-27 19:12:06
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Jak się Wam podobaj± nowe stówki?

"Krzysztof" 535d235d$0$2161$65785112@news.neostrada.pl

Zapomnij o strefie EUR, wczesniej dolecimy na Marsa :)

Ja nie lecę -- mam astmę a czytałem, że na Marsie jest mało tlenu. ;)

Oni tam juz maja sporo bankrutow w tym "elitarnym" klubie, nie potrzebuja kolejnego.

IMO za parę lat Polacy będ± w strefie euro.
IMO bogatym władcom zależy na tym do¶ć mocno.

Data: 2014-04-28 17:21:14
Autor: Rafał Grzelak
Eneuel Leszek Ciszewski wrote:

> [...]

> potrzebuja kolejnego.

IMO za parę lat Polacy będ± w strefie euro.
IMO bogatym władcom zależy na tym do¶ć mocno.

Polacy to moze i tak. Polska - niekoniecznie...

--
Pozdrawiam, Rafał.
rg[na]skrzynka[kropka]pl

Data: 2014-04-29 09:15:44
Autor: Marek
On Mon, 28 Apr 2014 17:21:14 +0000 (UTC), Rafał Grzelak<spam@dupa.com> wrote:
Polacy to moze i tak. Polska - niekoniecznie...

Tzn. będą w środku strefy euro - otoczeni nią dookoła.

--
Marek

Data: 2014-04-29 17:07:39
Autor: MarekZ
Jak siÄ™ Wam podobajÄ… nowe stĂłwki?
UĹĽytkownik "Marek"  napisaĹ‚ w wiadomoĹ›ci grup dyskusyjnych:almarsoft.7677703314571419773@news.neostrada.pl...

Polacy to moze i tak. Polska - niekoniecznie...

Tzn. będą w środku strefy euro - otoczeni nią dookoła.

Otoczeni? :) Ja wiem, że można nie doceniać Putina, ale żeby aż tak? :)

IMO raczej systematycznie rosnący odsetek Polaków może być na terytoriach państw strefy euro, zamiast na terytorium polskiego państwa.

Data: 2014-04-30 00:50:49
Autor: animka
Grzelak<spam@dupa.com> wrote:
Polacy to moze i tak. Polska - niekoniecznie...

Tzn. będą w środku strefy euro - otoczeni nią dookoła.

MoĹĽe dlatego wymienili:
http://www.wykop.pl/ramka/1962880/szalony-drukarz/

Chory psychicznie geniusz! Fenomen! W celi patrzyli na niego, jakby był artystą miary van Gogha. Chcieli, żeby im zdradził, jak się robi pieniądze. – Jaki tam ze mnie geniusz. Przesada – mówi W. i macha ręką.

Gdy go aresztowali, straszyli, że za te stuzłotówki własnej roboty będzie siedział aż do śmierci. A on już w domu. Żona otwiera drzwi, długo ogląda dziennikarską legitymację. Czy nie fałszywa? Trochę strach wpuszczać obcego, różni się zaczęli po okolicy kręcić. Nie wiadomo, czy nie mafia jakaś, która by chciała, żeby on znów zaczął fałszować.

W. z zawodu jest piekarzem, sam nauczył się robić pieniądze. Nie prowadził buchalterii, nie notował, ile banknotów schodzi mu z maszyn. Po prostu robił, robił. Zamówień miał coraz więcej.

Siedzi przy stole: 50-letni, w kraciastej koszuli, drucianych okularach. Szczupły. Niepozorny. Tak jak niepozorny jest jego dom przy ulicy Cmentarnej w niewielkim mieście w Świętokrzyskiem. Raptem tego domu ze sto metrów kwadratowych. Meble proste, w pokoju nad łóżkiem Jezus w taniej ramce. Naprawdę trudno uwierzyć, że tak mieszka ktoś, kto miał wytwórnię pieniędzy.

– Mógłby pan żyć jak milioner. Na co pan wydawał tę kasę? – pytam.

W. patrzy przed siebie. – Nie wydałem ani jednej stuzłotówki, którą zrobiłem. Ani jednej. Stałem przy tych maszynach, drukowałem. Sam nie wiem po co – mówi. – Myślałem nawet czasami, że to moja misja, czułem jakiś wewnętrzny przymus, żeby drukować, napędzać gospodarkę.

O to, żeby kasa trafiła do obiegu, dbali ci, którzy odbierali od niego to, co zeszło z linii produkcyjnej. Pieniądze rozchodziły się po kraju, prokuraturze – aby to ogarnąć – zabrało pięć lat na badanie kilku tysięcy spraw, w których natknięto się na fałszywki o nominale stu złotych. Spis dowodów rzeczowych w sprawie W. to gruba księga: niemal 470 stron zapisanych dwustronnie drobną czcionką.

20 złotych za 100

– Tak się nieraz zastanawiam, skąd miałem napęd, żeby to robić. Robota ciężka – mówi W. Najpierw trzeba było zorganizować maszyny offsetowe, naświetlarki, kopiarki, powiększalniki, sprzęt do druku pośredniego, do nanoszenia imitacji rozety na banknotach. Większość sam sobie poskręcał z podzespołów, drobnych części.

Później trzeba było gdzieś ten sprzęt schować – urządził dwa schrony pod ziemią. Policjanci długo nie mogli dojść, gdzie on tę kasę robi. Bo że robi, już byli pewni. Długo go namierzali, podsłuchiwali, w końcu zatrzymali w czerwcu 2009 r., kiedy jechał swoim zielonym renault do Radomia. Miał w bagażniku dwa pudełka po herbacie Lipton napakowane pachnącymi jeszcze stuzłotówkami – w sumie 614 sztuk. Nie kręcił, że to nie jego pudełka i nie jego kasa. Wiózł do odbiorcy, o którym – jak zapewniał – wiedział tylko tyle, że ma na imię Przemek. Ktoś ze wspólnych znajomych go polecił. Już mu wcześniej W. kilka razy trochę tych swoich pieniędzy dawał. Spotykali się w Radomiu, między blokami. Przemek obiecał, że za każdą fałszywą stówę zapłaci prawdziwe 20 zł.

Z tym płaceniem, jak później zeznał W., bywało różnie – raczej nie dostawał od odbiorców całej należności na raz. Stale ktoś mu coś za te stówki wisiał.

--
animka

Data: 2014-04-30 13:21:45
Autor: J.F
Jak siÄ™ Wam podobajÄ… nowe stĂłwki?
UĹĽytkownik "animka"  napisaĹ‚ w wiadomoĹ›ci
MoĹĽe dlatego wymienili:
http://www.wykop.pl/ramka/1962880/szalony-drukarz/

Kto wie ... choc jaka gwarancja ze nowych nie bedzie ? :-)
Ale przeciez stare tez byly profesjonalnie zabezpieczone :-P

Swoja droga ... ile tego wydrukowal ?  Bo nawet przy takim przeliczniku
20 złotych za 100
przepic trudno :-)

J.

Data: 2014-04-30 20:27:03
Autor: animka
W dniu 2014-04-30 13:21, J.F pisze:
[...]

Dużo wydrukował, ale ile sztuk to się nie doliczyli. Przeczytaj artykuł (bodajże 3 strony). Ciekawy.

--
animka

Data: 2014-04-30 13:23:52
Autor: J.F
Jak się Wam podobaj± nowe stówki?
Użytkownik "Krzysztof"  napisał w wiadomo¶ci
Zapomnij o strefie EUR, wczesniej dolecimy na Marsa :)

Kto wie ...

Oni tam juz maja sporo bankrutow w tym "elitarnym" klubie, nie potrzebuja kolejnego.

No wlasnie - bankrutow maja sporo, a przodujacej gospodarki nie wpuszcza ?
Ale ... pytanie czy my chcemy do klubu bankrutow :-)

J.

Data: 2014-04-27 11:54:17
Autor: J_K_K
W dniu 2014-04-26 21:13, forestdumb pisze:

a ile oszczednosci na papierze, nie marudz :)

"Optymalizacja" zatacza nowe kręgi ;)

W euronecie jest szansa na takie stowki czy w bankomatach sygnowanych
logo banku probowac?

PKOBP 50-ki daje.

--
Pzdr

J_K_K

Data: 2014-04-30 09:24:43
Autor: Adam Wysocki
forestdumb <x@y.z> wrote:

W euronecie jest szansa na takie stowki czy w bankomatach sygnowanych logo banku probowac?

Wczoraj wzi±łem z Euronetu.

--
SELECT finger FROM hand WHERE id = 3;
http://www.chmurka.net/

Data: 2014-04-27 14:00:51
Autor: ?owca Dekli
Jak siÄ™ Wam podobajÄ… nowe stĂłwki?
Dnia Sat, 26 Apr 2014 16:58:10 +0200, tusk, donald tusk napisa?(a):

dok?adnie, papier 10x cie?szy ni? normalne...

Znaczy, ma ujemn? grubo???

Data: 2014-04-27 18:38:06
Autor: mx
On 27/04/2014 14:00, ?owca Dekli wrote:
Dnia Sat, 26 Apr 2014 16:58:10 +0200, tusk, donald tusk napisa?(a):

dok?adnie, papier 10x cie?szy ni? normalne...

Znaczy, ma ujemn? grubo???

Matematyk się znalazł. Jakim cudem ujemn± grubo¶ć jak 10 razy cieńsze? Mog± być i milion razy a poniżej zera nie zejd±. Podstawówkę skończyłe¶?

Data: 2014-04-27 19:14:26
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Jak się Wam podobaj± nowe stówki?

"mx" 535d326e$0$2237$65785112@news.neostrada.pl

Matematyk się znalazł. Jakim cudem ujemn± grubo¶ć jak 10 razy cieńsze?

Pewnie ów matematyk widzi gdzie¶ jaki¶ minus ;) tego rozwi±zania. ;)

Mog± być i milion razy a poniżej zera nie zejd±. Podstawówkę skończyłe¶?

Data: 2014-04-30 09:28:47
Autor: Adam Wysocki
Eneuel Leszek Ciszewski <prosze@czytac.fontem.lucida.console> wrote:

Pewnie ów matematyk widzi gdzie¶ jaki¶ minus ;) tego rozwi±zania. ;)

Błogosławieni, którzy nie maj±c nic do powiedzenia, nie oblekaj± tego faktu w słowa...

Data: 2014-04-26 19:18:23
Autor: Joossef
Jak siÄ™ Wam podobajÄ… nowe stĂłwki?
W dniu 26.04.2014 o 16:06 Marek <fake@fakeemail.com> pisze:

Ĺšwierze z bankomatu, pierwsze wraĹĽenie: faĹ‚szywka na cienikm papierze do  pieczenia...

Może gdyby były świeŻe, to byłyby jakieś wrażenia. A tak...

--
Pozdrawiam,
Joossef

Data: 2014-04-26 20:17:30
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Jak się Wam podobaj± nowe stówki?

"Joossef" op.xexo0xlgms06zs@ms

¦wierze z bankomatu, pierwsze wrażenie:
fałszywka na cienikm papierze do pieczenia...

: Może gdyby były ¶wieŻe, to byłyby jakie¶ wrażenia. A tak...

Rzadnego by nie było. Skoro s± nowe -- musz± być jako¶ ¶wierze. ;)

DTusk tylnymi drzwiami dofinansowuje NATO czy odwrotnie -- jako
dywersant ograbia skarb państwa należ±cego do NATO? Przypominam
Szanownym Państwu o tym, że jeste¶my w tak zwanym przededniu
wojny NATO-Rosja! Wkrótce każda złotówka i każdy dolar będzie
mieć znaczenie!

Rosjanie lubi± okr±głe daty -- i obydwie strony konfliktu
starannie przygotowuj± się do wojny od lat, może i od paru
dziesięcioleci. :)

Ja popieram Rosję :) -- i będę j± popierał, póki nie
dopu¶ci się ona ludobójstwa, hipokryzji na miarę
amerykańskiej itd.

¦lę pozdrowienia Rudzińskiemu, Wojnarowi itp. ,,lekarzom''.
Putin I Łagodny jest dla mnie odpowiedzi± Boga na moje
modlitwy i pro¶by o ukaranie polskiego państwa -- znęcaj±cego
się nade mn±.

 () Naprawdę mam astmę -- i nie mam wentylacji a polski
    prawnik naprawdę wy¶miewa mnie, :) gdyż ,,nie mam studiów''.

 () Naprawdę mam uszkodzony kręgosłup (nie mogę siedzieć,
    nie mogę pochylać głowy, drętwieje mi ręka -- trudno
    mi trzymać długopis) ale wg orzeczników trzeba problem
    nasilić, :) aby go rozwi±zać operacyjnie.

 () Naprawdę mam niedowidzenie oka lewego, astygmatyzm, zez
    i nadwzroczno¶ć obu oczu (mam kopie kilkudziesięcioletniej
    dokumentacji okulistycznej) ale niektórzy lekarze (akurat
    nie okuli¶ci) polscy potrafi± to kwestionować. :)

Leki (choćby niewinny Avamys) potrafi± psuć oczy, astma
potrafi psuć kręgosłup itd... Orzecznik Rudziński kwituje
to jako¶ tak:

Rudziński -- No tak. Okulary. Plusy, minusy?
W domy¶le -- starcza dolegliwo¶ć zwi±zana ze słabnięciem akomodacji...

Kto¶ zaliczył PPRudzińskiego w poczet lekarzy! Kto¶ go uczynił
orzecznikiem! Rudziński czy Tołoczko -- chc± mnie operować, ja
za¶ uważam, że operacja chirurgiczna potrzebna jest polskiemu
państwu.

Aby było jasne -- na pewno akomodacja u mnie nie dorównuje
akomodacji dziecięcej, ale moje problemy nie bior± się
z braku akomodacji. ¦lepy nie będzie widział także
wówczas, gdy otrzyma mikroskop. ;)

,,Lekarzem'' namawiaj±cym mnie do ,,silniejszych'' okularów
był już pewien policjant. Spisywałem jego dane z jego dowodu
osobistego a że dowód ów ,,błyszczał'', miałem trudno¶ci,
które on skwitował słowami jakimi¶ takimi: ,,może potrzebne
s± panu silniejsze okulary?''

Dlaczego spisywałem jego dane z jego dowodu osobistego?
Dlatego, że jego samochód uderzył w tył mego. :) Nagle
hamowałem? Nie -- zapaliło się czerwone ¶wiatło na
sygnalizatorze, więc zatrzymałem się. On miał masę
miejsca (chyba dwa pasy wolne obok mnie plus nieco
obok kolejne dwa pasy) obok mnie, ale wybrał jak wybrał. ;)
Padał deszcz, było ciemno, mokro i ¶lisko, ja zatrzymałem
się, on też, ale... ;)

Rok (mniej więcej rok) póĽniej Toyota przywaliła mnie w ten
sam tył... Kierowca Toyoty jechał przepisowo, nie za szybko,
bardzo starannie, ładnie, kulturalnie, ale najwyraĽniej chciał
zatrzymać się tam, gdzie ja już stałem. :) Mogłem podjechać
do przodu? Może pół metra, ale bałem się tego, że po uderzeniu
(niechybnym!!) będę miał obity samochód z obu stron. Nasz pas
,,zawierał'' samochody na odcinku setek metrów, ale obok były
zupełnie puste pasy... No... Ale my chcieli¶my (kilkaset metrów
dalej) skręcić w prawo, więc zainteresowanie nasze skupiło się
na tym wła¶nie pasie -- okupowanym. :) Toyota walnęła mnie,
gdy stałem, nie w czasie mego hamowania. :) Kierowca Toyoty
jakby nie zauważył mnie, choć obaj obserwowali¶my się wcze¶niej
na odcinku około jednokilometrowym -- Toyota przepisowo (nie
tak jak ja zazwyczaj) zmieniała pas ze skrajnego lewego na
skrajny prawy. :) Z kierunkowskazem, bez nerwówek, bez
szaleństw.... jaki¶ czas jechali¶my obok siebie, po czym
Toyota zajęła miejsce za mn± i CENTRALNIE (można uznać,
że osie naszych samochodów pokryły się) łomotnęła we mnie... :)

-=-

DTusk odważnie szasta pieniędzmi. :) Spot za 7 Mpln, nowe
wzory banknotów, nowe logo NBP, choć HGronkiewiczW utrzymała
się na stołecznym stołku... Brak mu tylko forsy na niepełnosprawnych. :)
Parlament co¶ (nie wiem, co -- nie umiem dowiedzieć się, o co
naprawdę chodzi) uchwala w sprawie JPII, ale obok tego brak
forsy na realizacje postulatów JPII. :) Trochę dziwne. :)

-=-

Ale pocieszę Was -- ponoć w całej UE ma obowi±zywać
ta sama pensja minimalna z jej różnymi skutkami.
Efekt podwyżki z Krymu? :)

Data: 2014-04-27 12:54:37
Autor: Krzysztof Halasa
Marek <fake@fakeemail.com> writes:

Świerze z bankomatu, pierwsze wrażenie: fałszywka na cienikm papierze
do pieczenia...

Ja nie widziałem, ale w ogóle to fajnie, będzie można trzymać więcej
w portfelu.
--
Krzysztof Hałasa

Data: 2014-04-27 19:15:34
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Jak się Wam podobaj± nowe stówki?

"Krzysztof Halasa" m3lhurt53m.fsf@intrepid.localdomain

Ja nie widziałem, ale w ogóle to fajnie,
będzie można trzymać więcej w portfelu.

Wolałbym cieńsze karty. :)

Data: 2014-04-28 09:24:59
Autor: Wemif
Krzysztof Halasa <khc@pm.waw.pl> wrote:

Ja nie widziałem, ale w ogóle to fajnie, będzie można trzymać więcej
w portfelu.

To duży plus. Ciekawe jak będzie z wytrzymało¶ci±.

a.

Data: 2014-04-30 08:25:22
Autor: J.F.
Dnia Sun, 27 Apr 2014 12:54:37 +0200, Krzysztof Halasa napisał(a):
[...]

na tej grupie to chyba zadna zaleta :-)

J.

Data: 2014-04-30 16:27:57
Autor: z
Jak się Wam podobaj± nowe stówki?
W dniu 2014-04-26 16:06, Marek pisze:
¦wierze z bankomatu, pierwsze wrażenie: fałszywka na cienikm papierze do
pieczenia...

Podobno nowymi nie można zapłacić za parkowanie.
Znowu jakie¶ łajzy nie przemy¶lały tematu.

PS. to się nazywa napędzianie gospodarki.
Do nowych banknotów nowe wpłatomaty. :-)

Jak siÄ™ Wam podobajÄ… nowe stĂłwki?