Jak si臋 broni膰 przed dostawcami internet u?

Data: 2010-08-31 12:21:10
Autor: Marek
Jak si臋 broni膰 przed dostawcami internet u?
W budynku w kt贸rym mieszkam (jest wsp贸lnota mieszkaniowa) kolejna firma zamierza budowa膰 swoj膮 sie膰 przewodow膮 kt贸r膮 b臋dzie dostarcza膰 internet.
W budynku jest ju偶 dost臋p do internetu przez TP SA, Dialog oraz "kabl贸wk臋". Niedawno malowali艣my klatk臋 schodow膮 i nie chcemy pl膮taniny
kabli na powierzchni 艣cian. Podobno art. 140 prawa telekomunikacyjnego
nie daje nam mo偶liwo艣ci zabronienia tej inwestycji.

Znalaz艂em na jakim艣 forum informacje, 偶e podobno ustawa o gospodarce
nieruchomo艣ciami pozwala "chroni膰 nieruchomo艣膰" przed tego typu
inwestycjami poniewa偶 nie jest to "inwestycja celu publicznego".

Prosz臋 o podpowied藕 co mo偶emy zrobi膰 aby uchroni膰 si臋 przed "intruzem".
Podobno zmieni艂o si臋 prawo i ustawa zawieraj膮ca ten art. 140 jest ju偶
nieaktualna, czy to prawda?

--
dzi臋kuj臋 za pomoc i pozdrawiam
Marek

Data: 2010-08-31 13:12:10
Autor: Przemys艂aw Adam 艢miejek
Jak si臋 broni膰 przed dostawcami inter netu?
W dniu 2010-08-31 12:21, Marek pisze:
i nie chcemy pl膮taniny
kabli na powierzchni 艣cian.

A czemu s膮dzisz, 偶e b臋dzie to pl膮tanina kabli? W znanych mi miejscach
operatorzy montuj膮 korytka i raczej nie p贸jd膮 na pl膮tanin臋 cho膰by z
w艂asnego bezpiecze艅stwa i wygody.

--
Przemys艂aw Adam 艢miejek

Data: 2010-08-31 13:24:08
Autor: Icek
[...]

byli艣cie kr贸tkowzroczni skoro podczas remontu nie zrobili艣cie sobie pion贸w
albo nie zrobili艣cie okablowania w budynku.

Bardzo dobrze, ze jest konkurencja i kolejny operator wybuduje swoj膮 sie膰.
Trzeba by艂o my艣le膰 przed remontem.

Znalaz艂em na jakim艣 forum informacje, 偶e podobno ustawa o gospodarce
nieruchomo艣ciami pozwala "chroni膰 nieruchomo艣膰" przed tego typu
inwestycjami poniewa偶 nie jest to "inwestycja celu publicznego".

nie, wesz艂膮 nowa ustawa w maju, kt贸ra rozwi膮zywa艂a problem braku MPZP

Icek

Data: 2010-08-31 04:37:53
Autor: gr
Jak si broni przed dostawcami internetu?
On 31 Sie, 13:24, "Icek" <i...@do.pl> wrote:

> inwestycjami poniewa nie jest to "inwestycja celu publicznego".

nie, wesz潮 nowa ustawa w maju, kt髍a rozwi眤ywa砤 problem braku MPZP

Icek

W 秗odku prywatnego budynku?

Data: 2010-08-31 13:48:38
Autor: Icek
> [...]
> inwestycjami poniewa nie jest to "inwestycja celu publicznego".

nie, wesz潮 nowa ustawa w maju, kt髍a rozwi眤ywa砤 problem braku MPZP

w samym srodku. Wspolnota mogla myslec jak robila remont. Celem czesci
wspolnej budynku jest nie tylko chodzenie po klatce ale takze utrzymywanie
miejsca pod infrastrukture telekomunikacyjna i inne media.

Jak sobie wyobrazasz, ze wspolnota mowi ktory operator moze dostarczac
internet ? A prad ? A gaz? A kablowka ? Zabronisz sasiadowi podlaczenia sie
do TPSA bo WM podjela uchwale ? Bez sensu.

Icek

Data: 2010-08-31 04:56:19
Autor: gr
On 31 Sie, 13:48, "Icek" <i...@do.pl> wrote:

> [...]

internet ? A prad ? A gaz? A kablowka ? Zabronisz sasiadowi podlaczenia sie
do TPSA bo WM podjela uchwale ? Bez sensu.

Nie zrozumia砮 pytania.
Od kiedy na instalacje wewn阾rzne jest potrzebna Decyzja lokalizacji
celu publicznego lub jak piszesz, w kt髍ym miejscu MPZP to opisuje?

Data: 2010-08-31 14:37:14
Autor: Icek
Jak si broni przed dostawcami internetu?
Nie zrozumia砮 pytania.
Od kiedy na instalacje wewn阾rzne jest potrzebna Decyzja lokalizacji
celu publicznego lub jak piszesz, w kt髍ym miejscu MPZP to opisuje?

by babol. Jaki idiota pisa prawo. W przypadku braku MPZP nie da硂 si
skorzysta z art 140  PT bo ten odwo硑wa si wprost do art 124 UOGN, a ten
wymaga MPZP albo decyzji lokalizacji.

Teraz nowa ustawa mowi wprost, ze decyzja nie jest potrzebna (patrz art
33-39 chyba nowej ustawy o wspieraniu rozwoju sieci z maja)

Icek

Data: 2010-09-01 15:47:45
Autor: Mark
Jak si broni przed dostawcami internetu?
Dnia Tue, 31 Aug 2010 13:48:38 +0200, Icek napisa(a):

Jak sobie wyobrazasz, ze wspolnota mowi ktory operator moze dostarczac
internet ? A prad ? A gaz? A kablowka ? Zabronisz sasiadowi podlaczenia sie
do TPSA bo WM podjela uchwale ? Bez sensu.

Ja sobie potrafie to calkiem bezproblemowo wyobrazic, ba, rzeklbym nawet ze
to calkiem czeste zjawisko - jakas spoldzielnia, wspolnota podpisuje umowe z
jednym operatorem kalowki.intrnetu i inny nie ma juz tam czego szukac.
Widzialem to calkiem czesto.
A powolywanie sie na przyklad z pradem i gazem to, wybacz, czysta demagogia,
bo choc teoretycznie np "dostawcy" pradu sa rozni, to z przewodow i tak
korzystaja tych samych.

--
Mark

Data: 2010-08-31 13:30:58
Autor: MZ
W dniu 2010-08-31 13:24, Icek pisze:

byli艣cie kr贸tkowzroczni skoro podczas remontu nie zrobili艣cie sobie pion贸w
albo nie zrobili艣cie okablowania w budynku.
Co Ty bredzisz? Jakiego okablowania? Maj膮 okablowanie, u偶ywane przez
innych operator贸w. Wg Ciebie powinno si臋 mie膰 po x zestaw贸w kabli dla
ka偶dego kto postanowi 偶e akurat tu mo偶e chcie膰 艣wiadczy膰 us艂ug臋? Poza
tym kluczowe jest s艂owo "sobie". To ich budynek (wsp贸lnoty) i nie maj膮
偶adnego obowi膮zku udost臋pnia膰 go firmie xsi艅ski i sp贸艂ka 偶eby tamci
mogli kable po艂o偶y膰. Wystarczy uchwa艂a wsp贸lnoty 偶e w odpowiedzi na
ofert臋 firmy xsi艅ski nie s膮 zainteresowani wsp贸艂prac膮 i nie wyra偶aj膮
zgody na po艂o偶enie okablowania.

Bardzo dobrze, ze jest konkurencja i kolejny operator wybuduje swoj膮 sie膰.
Trzeba by艂o my艣le膰 przed remontem.

Bzdura jak wy偶ej. Jak jeszcze 10 "operator贸w" b臋dzie im chcia艂o
wybudowa膰 sie膰 to te偶 si臋 maj膮 obowi膮zek zgodzi膰? A kolejnych 20? Mo偶e w
og贸le kable zamiast 艣cian? My艣l, potem pisz.

Do pytaj膮cego: to jest Wasz budynek i bez Waszej zgody wszelkim
"operatorom" wara od  niego.

--
MZ

Data: 2010-08-31 13:41:41
Autor: Pawe艂
Jak si臋 broni膰 przed dostawcami internetu?
U偶ytkownik "MZ" <"mcold0[wyt]"@poczta.onet.pl> napisa艂 w wiadomo艣ci news:i5ip5j$pj7$1news.onet.pl...

Do pytaj膮cego: to jest Wasz budynek i bez Waszej zgody wszelkim
"operatorom" wara od  niego.

A mo偶e kolega Marek ma ju偶 internet od Tepsy lub kt贸rego艣 z dotychcasowych dostawc贸w.
A kilka innych os贸b nale偶膮cych chce mie膰 od tego nowego? --
Pawe

Data: 2010-08-31 13:50:04
Autor: Icek
> [...]

dostawc贸w.
A kilka innych os贸b nale偶膮cych chce mie膰 od tego nowego?

no to wspolnota podejmuje uchwale, ze wolno im tylko z TPSA i nowy operator
nic nie sprzeda.

To jest dopiero nienaturalne

Icek

Data: 2010-08-31 13:51:31
Autor: MZ
W dniu 2010-08-31 13:41, Pawe艂 pisze:
[...]

Dlatego pisa艂em 偶e musi by膰 uchwa艂a wsp贸lnoty, ewentualnie lista z
podpisami wszystkich w艂a艣cicieli. Zak艂adam 偶e pisz膮c "艣my" maj膮 ju偶
ustalone z s膮siadami 偶e nie chc膮. Nie jestem przeciwko konkurencji, w
moim bloku (81 mieszka艅) mamy 4 dostawc贸w (2x kabl贸wka, TPSA, i lokalna
firma daj膮c膮 net radiowo na dach i potem kablami do mieszka艅). Tyle 偶e
np. s膮siad ma 1 Mbit/s/64kbity/s z lokalnej firmy za 90 z艂, a ja mam
30Mbit/s/2Mbit/s (kiedy nie sprawdz臋 to DL poni偶ej 28 nie spada, UL te偶
przynajmniej 1.5Mbit/s jest) od wiod膮cego operatora kabl贸wki na U :) za
81 z艂. U mnie przerwy s膮 raz na miesi膮c po parena艣cie minut, s膮siad raz
w tygodniu ma problem bo deszcz, bo kable si臋 uszkodzi艂y bo switch pad艂
itp. Dlatego dla mnie wszelkiej ma艣ci "operatorzy" kt贸rzy bior膮 jedno
艂膮cze 10-50Mbit/s i pr贸buj膮 je wciska膰 100 osobom s膮 zwyczajnymi
naci膮gaczami i zupe艂nie nie rozumiem dlaczego wsp贸lnota b臋d膮ca
w艂a艣cicielem budynku MUSI takich wpuszcza膰 z okablowaniem na sw贸j teren.

--
MZ

Data: 2010-10-12 11:56:03
Autor: Tomemk
Jak si broni przed dostawcami internetu?

itp. Dlatego dla mnie wszelkiej ma禼i "operatorzy" kt髍zy bior jedno
潮cze 10-50Mbit/s i pr骲uj je wciska 100 osobom s zwyczajnymi
naci眊aczami i zupe硁ie nie rozumiem dlaczego wsp髄nota b阣眂a
w砤禼icielem budynku MUSI takich wpuszcza z okablowaniem na sw骿 teren.

a wed硊g ciebie inna firma to jak robi?
Myslisz ze UPC ma swoje 秝iat硂wody? je秎i tak mysli秡 to  mylisz si,
oni tez kupuj jak najtaniej jak sie da,
jak macie z s眘iadami takie szybkie 潮cza poci眊nijcie w 3 max pr阣ko禼ia
to zobaczycie ile pojdzie.

Nie znasz si a pleciesz g硊poty.
Moim skromnym zdaniem jeste typowym pieniaczem

Data: 2010-10-16 00:03:36
Autor: Bydl
On 2010-10-12 11:56:03 +0200, "Tomemk" <didotom@gazeta.pl> said:

Myslisz ze UPC ma swoje 秝iat硂wody? je秎i tak mysli秡 to  mylisz si,
oni tez kupuj jak najtaniej jak sie da,
jak macie z s眘iadami takie szybkie 潮cza poci眊nijcie w 3 max pr阣ko禼ia
to zobaczycie ile pojdzie.

A mo縠 by si骴emka s眘iad體 spod jednego numeru?
1x120 megabit體, 3x50 megabit體, 2x50 megabit體 i jedna 髎emka.
Ca硑 czas dost阷ny dla ka縟ego jest maksymalny transfer, nie jest ograniczany, zrywany itd. itp.
A nie jeste秏y jedynymi klientami UPC na parotysi阠znym osiedlu...

--
Bydl

Data: 2010-10-19 12:50:02
Autor: Tomemk
[...]

to bardzo ciekawe bo pracowa砮m dla upc

i zalezy od osiedla
nie liczysz chyba ze maja 砤cz tyle ile sprzedali :)
sa specjalne algorytmy na to

kazda firma robi podobnie
mniejsza w mniejszej skali wieksza w wi阫szej skali

Data: 2010-10-19 12:50:51
Autor: Tomemk
[...]

acha jeszcze powiedz mi skad potrafisz zassac pr阣ko禼ia 50Mb :)
czy 120Mb

widac nie masz poj阠ia za bardzo o tym co piszesz

Data: 2010-10-19 12:05:04
Autor: Andrzej 'The Undefined' Dopiera艂a
Jak si锚 broni忙 przed dostawcami internetu?
Dnia 19.10.2010 Tomemk <SPAMdidotomSPAM@gazeta.pl> napisa艂/a:

A mo驴e by忙 si贸demka s卤siad贸w spod jednego numeru?
1x120 megabit贸w, 3x50 megabit贸w, 2x50 megabit贸w i jedna 贸semka.
Ca鲁y czas dost锚pny dla ka驴dego jest maksymalny transfer, nie jest ograniczany, zrywany itd. itp.
A nie jeste露my jedynymi klientami UPC na parotysi锚cznym osiedlu...

acha jeszcze powiedz mi skad potrafisz zassac pr锚dko露cia 50Mb :)
czy 120Mb
noc.cdp.pl

netrator01:~# wget http://noc.cdp.pl/get/500mb.cdp -O /dev/null
-- 2010-10-19 12:57:29--   http://noc.cdp.pl/get/500mb.cdp
Translacja noc.cdp.pl... 89.171.255.14
艁膮czenie si臋 z noc.cdp.pl|89.171.255.14|:80... po艂膮czono.
呕膮danie HTTP wys艂ano, oczekiwanie na odpowied藕... 200 OK
D艂ugo艣膰: 524288000 (500M) [text/plain]
Zapis do: `/dev/null'

17% [================>                                 ] 92.103.872  13,4M/s  eta 33s     ^

technicznych problemow by zapewnic takie predkosci po polsce nie ma.

--
Andrzej 'The Undefined' Dopiera艂a
HomePage: http://andrzej.dopierala.name/

Data: 2010-11-06 23:06:54
Autor: Smok Eustachy
Jak si broni przed dostawcami internetu?
Dnia Sat, 16 Oct 2010 00:03:36 +0200, Bydl臋 napisa艂(a):
/.../
A mo偶e by膰 si贸demka s膮siad贸w spod jednego numeru? 1x120 megabit贸w, 3x50
megabit贸w, 2x50 megabit贸w i jedna 贸semka. Ca艂y czas dost臋pny dla ka偶dego
jest maksymalny transfer, nie jest ograniczany, zrywany itd. itp.
A nie jeste艣my jedynymi klientami UPC na parotysi臋cznym osiedlu...

E Bydl臋 czasami notuj臋 obnizony transfer do ok 4 Mbit.Okazjonalnie. Wysokie pr臋dko艣ci w praktyce s膮 nie do wysycenia.

Data: 2010-08-31 13:47:05
Autor: Icek
> [...]
innych operator贸w. Wg Ciebie powinno si臋 mie膰 po x zestaw贸w kabli dla
ka偶dego kto postanowi 偶e akurat tu mo偶e chcie膰 艣wiadczy膰 us艂ug臋? Poza

nie, powinno sie miec miejsce w ktorym kazdy operator, ktorego chce
jakikolwiek mieszkaniec podpina sie do sieci wewnatrz budynku. Wtedy jest
jedna siec i nie ma problemu.

[...]

taaaaa, a lyzka na to niemozliwe. Dobrze, ze ustawodawca mial inne zdanie.
Zaden burak ze wspolnoty nie zablokuje mozliwosci posiadania przez
mieszkancow internetu. Nie moze byc tak, ze WM podejmie uchwale i wyrzuci
wszystkich. Moze niech tylko zostanie ten jeden albo 2 operatorow
zatwierdzonych przez wspolnote ????

> [...]

wybudowa膰 sie膰 to te偶 si臋 maj膮 obowi膮zek zgodzi膰? A kolejnych 20? Mo偶e w
og贸le kable zamiast 艣cian? My艣l, potem pisz.

tak, jak beda mieli klientow to nie mozna im tego zabronic

Do pytaj膮cego: to jest Wasz budynek i bez Waszej zgody wszelkim
"operatorom" wara od  niego.

masz jakies zasciankowe myslenie. CHcesz ludziom zabraniac korzystania z
internetu ???

Icek

Data: 2010-08-31 14:06:50
Autor: MZ
W dniu 2010-08-31 13:47, Icek pisze:
nie, powinno sie miec miejsce w ktorym kazdy operator, ktorego chce
jakikolwiek mieszkaniec podpina sie do sieci wewnatrz budynku. Wtedy jest
jedna siec i nie ma problemu.
Ty po艂o偶y艂e艣 w 偶yciu chocia偶 metr kabla czy tylko teoretyzujesz? W
wiekszo艣ci budynk贸w nie ma "inteligentnej infrastruktury" typu gniazda
abonenckie i g艂贸wny punkt zbiorczy w piwnicy czy gdziekolwiek, tylko
jest okablowanie poci膮gni臋te "per firma". Jak niby sobie wyobra偶asz
wpinanie si臋 z w艂asnym sygna艂em do infrastruktury firmy trzeciej?

[...]

1. WM mo偶e i musi podejmowa膰 uchwa艂y w imieniu swoich cz艂onk贸w
2. nikt tu nie pisze o blokowaniu mo偶liwo艣ci posiadania internetu, jest
kwestia nadmiarowej ilo艣ci dostawc贸w. Z postu rozpoczynaj膮cego ta
dyskusje wynika, 偶e mieszka艅cy nie s膮 zainteresowani, a kolejny
"operator" na si艂臋 im si臋 wciska. Znajd藕 zapis w prawie
telekomunikacyjnym, 偶e dowolna firma telekomunikacyjna ma prawo bez
zgody w艂a艣ciciela (w tym wypadku WM) wchodzi z kablami do prywatnego
budynku.

[...]

Jakby babcia mia艂a w膮sy to m贸wi艂oby si臋 do niej dziadku. Z
przedstawionego problemu wynika 偶e nie ma zapotrzebowania na kolejn膮
firm臋. Tak wi臋c nie ma zastosowania Art. 46 Prawa telekomunikacyjnego.

Do pytaj膮cego: to jest Wasz budynek i bez Waszej zgody wszelkim
"operatorom" wara od  niego.

masz jakies zasciankowe myslenie. CHcesz ludziom zabraniac korzystania z
internetu ???
Najpierw czytaj, ze zrozumieniem, potem pisz bo na razie piszesz bzdury.

--
MZ

Data: 2010-08-31 14:26:46
Autor: zly
Jak si臋 broni膰 przed dostawcami inter netu?
Dnia Tue, 31 Aug 2010 14:06:50 +0200, MZ napisa(a):

kolejny "operator" na si酬 im si wciska.

A to ciekawe zwierze. Wrzuca koszty tam gdzie nie b阣zie mia zysk體 :) Po
co mia砨y to robi? Skoro chce wej舵, to chyba wcze秐iej zrobi jakie
rozeznanie, nie?

--
marcin

Data: 2010-08-31 14:32:45
Autor: MZ
W dniu 2010-08-31 14:26, zly pisze:
[...]

Oczywi禼ie 縠 zrobi rozeznanie, autor w眛ku napisa wyra糿ie po co
"operatorowi" infrastruktura w budynku (punk dystrybucji dla s眘iednich
budynk體).

--
MZ

Data: 2010-08-31 14:37:59
Autor: Icek
> [...]

Oczywi禼ie 縠 zrobi rozeznanie, autor w眛ku napisa wyra糿ie po co
"operatorowi" infrastruktura w budynku (punk dystrybucji dla s眘iednich

jak zwykle kazdy u nas sie na wszystkim zna. Nie masz pewnosci, ze tak jest.

Icek

Data: 2010-08-31 17:27:55
Autor: RadoslawF
Jak si broni przed dostawcami internetu?
Dnia 2010-08-31 14:37, U縴tkownik Icek napisa:
[...]

Punkt dystrybucji dla s眘iednich blok體 to mo縠 by antena na dachu,
kable na klatkach schodowych id眂e do mieszka raczej takim
punktem nie b阣. Wi阠 albo jest to nowy konkurencyjny dostawca
kt髍y pu禼i te kable lub nie b阣zie konkurencyjny i nie pu禼i.
Pomin milczeniem 縠 kto temu dostawcy w imieniu wsp髄noty
zgod na wej禼ie na blok jednak wyda, to oznacza 縠 pretensje
o kabel maja nie lokatorzy tylko jeden zainteresowany z jakiego
powodu aby ten dostawca swojej instalacji nie k砤d.

Pozdrawiam

Data: 2010-08-31 18:11:05
Autor: MZ
W dniu 2010-08-31 17:27, RadoslawF pisze:

Punkt dystrybucji dla s眘iednich blok體 to mo縠 by antena na dachu,
kable na klatkach schodowych id眂e do mieszka raczej takim
punktem nie b阣.
Zgoda na anten, ale np. okablowanie puszczone po klatce 縠by wyj舵
gdzie na przewieszk ju b阣zie.

[...]

Albo czytali秏y inny post albo ja ju nie wiem, ale Marek wyra糿ie pisze
o *braku zgody* mieszka馽體 (WM), kt髍ym "operator" wmawia 縠 ma prawo
wej舵 na ich nieruchomo舵 ze swoj infrastruktur na podstawie jakich
wydumanych przepis體, posi砶uj眂 si do tego rzekomym zapotrzebowaniem
JEDNEGO lokatora na jego us硊gi.

--
MZ

Data: 2010-08-31 18:20:05
Autor: spp
W dniu 2010-08-31 18:11, MZ pisze:

[...]

Dlaczego rzekomym?

A poza tym - sp蟪dzielnie mieszkaniowe przegrywa硑 procesy kiedy usi硂wa硑 zachowa monopol dostawcy telefonu, internetu, monta縰 w砤snych anten satelitarnych a nagle we wsp髄nocie takie post阷owanie jest prawnie usankcjonowane?
--
spp

Data: 2010-08-31 18:34:04
Autor: MZ
W dniu 2010-08-31 18:20, spp pisze:
[...]

Z wypowiedzi Marka.
"Dostawca twierdzi, 縠 jest jeden lokator kt髍y chce od nich
bra dost阷 do internetu, lecz nie chc ujawni kto, zas砤niaj眂
si "ochron danych osobowych". "

A poza tym - sp蟪dzielnie mieszkaniowe przegrywa硑 procesy kiedy
usi硂wa硑 zachowa monopol dostawcy telefonu, internetu, monta縰
"kolejna firma zamierza budowa swoj sie przewodow kt髍 b阣zie
dostarcza internet.
W budynku jest ju dost阷 do internetu przez TP SA, Dialog oraz
"kabl體k"." Gdzie tu masz monopol? Monopol by砨y gdyby np. tylko TPSA
by砤 dost阷na.

w砤snych anten satelitarnych a nagle we wsp髄nocie takie post阷owanie
jest prawnie usankcjonowane?

Wsp髄nota mo縠 zdecydowa czy chce wpu禼i kolejnego dostawc, pozwoli
mu na dziurawienie wyremontowanej klatki schodowej itd. Nie po to np.
robi si kosztowne remonty chowaj眂 kable w 禼iany, obudowuj眂 rury,
maluj眂 itd. 縠by po tygodniu jaki palant zacz背 w tym wierci i k砤d
w najlepszym razie plastikowe korytka pasuj眂e do reszty jak 秝ini siod硂.

--
MZ

Data: 2010-08-31 18:41:36
Autor: Icek
[...]

no wiec jak ju robisz kosztowny remont to r骲 go z g硂w. Bo jak nie to
po糿iej wyjdzie, 縠 trzeba go dziurawi bo jaki niedouczony fachman zrobi
remont nie przewiduj眂 miejsca na kable telekomunikacyjne

Icek

Data: 2010-08-31 19:18:43
Autor: Big Jack
Jak si broni przed dostawcami internetu?
W wiadomo禼i
*Icek* napisa(-a):

no wiec jak ju robisz kosztowny remont to r骲 go z g硂w.

Nie ma obowi眤ku robienia remontu z g硂w dla wygody instalcji czegokolwiek w przysz硂禼i, tak samo jak nie ma obowi眤ku zezwolenia na dewastacj wyremontowanego bez g硂wy budynku.

Bo jak nie to
po糿iej wyjdzie, 縠 trzeba go dziurawi bo jaki niedouczony fachman
zrobi remont nie przewiduj眂 miejsca na kable telekomunikacyjne

Nie ma takiej opcji 縠by w prywatnej w砤sno禼i kto _musia砡 zezwala na dziurawienie czegokolwiek z powodu kaprysu jednego lokatora.

--
Big Jack
         //////     GG: 660675

Data: 2010-08-31 19:24:09
Autor: Icek
Jak si broni przed dostawcami internetu?
> no wiec jak ju robisz kosztowny remont to r骲 go z g硂w.

Nie ma obowi眤ku robienia remontu z g硂w dla wygody instalcji

tak, nie ma te obowi眤ku bycia inteligentnym, zdrowym na umy秎e i umiej眂ym
czyta ze zrozumieniem. Jednak brak obowi眤ku nie wyklucza sytuacji w kt髍ej
kto potrafi czyta a kto inny jest inteligentny.

Nie ma takiej opcji 縠by w prywatnej w砤sno禼i kto _musia砡 zezwala na
dziurawienie czegokolwiek z powodu kaprysu jednego lokatora.

no wi阠 wr箧 jak si douczysz albo cho przeczytasz co ja i inni napisali w
paru innych postach podaj眂 podstaw prawn

Icek

Data: 2010-08-31 19:18:14
Autor: spp
W dniu 2010-08-31 18:34, MZ pisze:

[...]

Po raz kolejny pytam: dlaczego tego nie wolno robi sp蟪dzielniom?

--
spp

Data: 2010-08-31 18:28:49
Autor: Icek
[...]

ale cz硂nkowie wspolnoty to jedno a mieszka馽y to drugie. Zreszt niecz阺to
si zdarza, 縠 wszyscy cz硂nkowie WM s jednog硂秐i

Icek

Data: 2010-08-31 18:35:43
Autor: MZ
W dniu 2010-08-31 18:28, Icek pisze:
[...]

Przeczyta砮 kolejn m眃ro舵 i my秎isz 縠 jeste cwany? Mieszka馽y je秎i
s najemcami maj g.. do gadania w sprawie modyfikacji cz甓ci wsp髄nych.
Jak si nie podoba to zawsze mo縠 wynaj辨 sobie mieszkanie w innym
bloku. Bez zgody w砤禼iciela cz阺to nie maj prawa nawet gwo糳zia w
禼ian wbi, zale縴 jak napisano umow najmu.

--
MZ

Data: 2010-08-31 18:42:47
Autor: Icek
> [...]
bloku. Bez zgody w砤禼iciela cz阺to nie maj prawa nawet gwo糳zia w
禼ian wbi, zale縴 jak napisano umow najmu.

ale masz na to jak倍 podstaw prawn czy znowu pier....sz g硊poty tak z
sufitu ? Nie wiesz jak olbrzybie uprawnienia ma mieszkaniec b阣眂y najemc ?

Icek

Data: 2010-08-31 18:53:03
Autor: MZ
W dniu 2010-08-31 18:42, Icek pisze:
[...]

Dobrze napisana umowa najmu. W kt髍ej wyra糿ie b阣zie zapisane, 縠
najemca ma olbrzymie prawo wynie舵 si w ci眊u 30 dni od otrzymania
wym體ienia, kt髍e to b阣zie skutkiem dokonania przez niego zmian w
lokalu kt髍ych nie skonsultowa z w砤禼icielem.

--
MZ

Data: 2010-08-31 17:41:37
Autor: Wojciech Bancer
On 2010-08-31, MZ <"mcold0[wyt]"@poczta.onet.pl> wrote:

[...]

[...]

A jak nie zechce z tego prawa skorzysta, to co zrobisz? :)

--
Wojciech Ba馽er
proteus@post.pl

Data: 2010-08-31 19:00:40
Autor: Icek
> [...]
wym體ienia, kt髍e to b阣zie skutkiem dokonania przez niego zmian w
lokalu kt髍ych nie skonsultowa z w砤禼icielem.

taaaa, szczeg髄nie w okresie zimowym albo matka z dzieckiem. Na jakim
秝iecie 縴jesz ?

Icek

Data: 2010-08-31 15:02:43
Autor: zly
Jak si broni przed dostawcami internetu?
Dnia Tue, 31 Aug 2010 14:32:45 +0200, MZ napisa(a):

Oczywi禼ie 縠 zrobi rozeznanie, autor w眛ku napisa wyra糿ie po co
"operatorowi" infrastruktura w budynku (punk dystrybucji dla s眘iednich
budynk體).

I 縠by dystrybuowa musi robi pl眛anin kabli na klatce? Ciekawe.
--
marcin

Data: 2010-08-31 14:34:10
Autor: Icek
[...]

taaaaa, a operator wybuduje kable, zainwestuje kase i nie bedzie z tego nic
mial ?? Buahahahaha. Przedstawiciel WM ma cos przeciwko, mieszkancy chca
internet. Proste ?

> [...]
przedstawionego problemu wynika 偶e nie ma zapotrzebowania na kolejn膮
firm臋. Tak wi臋c nie ma zastosowania Art. 46 Prawa telekomunikacyjnego.

ale co to jest zapotrzebowanie na kolejna firme ?? Znaczy, ze juz obecne nie
beda mialy mozliwosci ??

Dobre.

Icek

Data: 2010-08-31 14:40:28
Autor: MZ
W dniu 2010-08-31 14:34, Icek pisze:
[...]

Ty naprawd臋 nie rozumiesz s艂owa pisanego czy tylko masz w艂asny 艣wiat?
Jak napisa艂 pytaj膮cy "operator" chce mie膰 w臋ze艂 w danej cz臋艣ci osiedla i
dlatego chce wybudowa膰 infrastruktur臋, a mieszka艅cy nie s膮
zainteresowani kolejn膮 firm膮 bo maj膮 ju偶 internet z kilku innych 藕r贸de艂.
"Operator" znalaz艂 (ale nie powie kogo) JEDN膭 osob臋 kt贸ra PODOBNO jest
zainteresowana i na tym opiera swoje bezpodstawne i naci膮gane 偶膮dania
udost臋pnienia budynku. Je艣li si臋 nie da inaczej (a powinno si臋 da膰) to
zawsze mo偶na go po艂o偶y膰 kwesti膮 sposobu zasilania sprz臋tu i
przedstawieniem opinii o braku szkodliwo艣ci promieniowania z anten. Le偶y
i kwiczy. Niemniej pro艣ciej b臋dzie go zwyczajnie na budynek nie wpuszcza膰.

--
MZ

Data: 2010-08-31 15:38:02
Autor: Icek
Jak si臋 broni膰 przed dostawcami internetu?
Ty naprawd臋 nie rozumiesz s艂owa pisanego czy tylko masz w艂asny 艣wiat?

tak, widz臋, 偶e w Twoim swiecie w艂a艣nie jak si臋 nie ma argument贸w to zaczyna
si臋 obra偶a膰

Jak napisa艂 pytaj膮cy "operator" chce mie膰 w臋ze艂 w danej cz臋艣ci osiedla i
dlatego chce wybudowa膰 infrastruktur臋, a mieszka艅cy nie s膮

a 艂y偶ka na to niemo偶liwe. Co to jest "w臋ze艂 w danej cz臋艣ci osiedla" ?

[...]

taaaa

przedstawieniem opinii o braku szkodliwo艣ci promieniowania z anten. Le偶y
i kwiczy. Niemniej pro艣ciej b臋dzie go zwyczajnie na budynek nie wpuszcza膰.

buahahaha

Je偶eli to jest jaki艣 "Pan Mietek" z osiedla to mo偶e. 呕adnego profesjonalnego
operatora nie powstrzymasz konieczno艣ci膮 wykonania zasilania czy
przedstawienia certyfikatu CE dla urz膮dze艅 o pomiarach nat臋偶enia
promieniowania nie wspominaj膮c

Icek

Data: 2010-08-31 14:09:32
Autor: Marek
Jak si臋 broni膰 przed dostawcami inter netu?
W dniu 2010-08-31 13:47, Icek pisze:

tak, jak beda mieli klientow to nie mozna im tego zabronic

Dostawca twierdzi, 偶e jest jeden lokator kt贸ry chce od nich
bra膰 dost臋p do internetu, lecz nie chc膮 ujawni膰 kto, zas艂aniaj膮c
si臋 "ochron膮 danych osobowych". S膮dzimy, 偶e chc膮 u nas wykona膰
"w臋ze艂" do dystrybucji sygna艂u do kolejnych budynk贸w. Je偶eli
nikt z naszych mieszka艅c贸w nie chcia艂by tego sygna艂u to podobno
mo偶na 偶膮da膰 op艂aty za udost臋pnianie nieruchomo艣ci.

Czy m贸g艂bym prosi膰 o informacje jakie aktualne akty prawne reguluj膮
t膮 problematyk臋 udost臋pniania nieruchomo艣ci dla przysz艂ych operator贸w
telekomunikacyjnych

--
Marek

Data: 2010-08-31 14:20:18
Autor: MZ
W dniu 2010-08-31 14:09, Marek pisze:
[...]

Mo偶ecie si臋 zwyczajnie nie zgodzi膰 i tyle.
"Dostawca" ewidentnie r偶nie g艂upa. Jak du偶a jest ta wsp贸lnota? Nie da
si臋 zwo艂a膰 zebrania w tej sprawie i zebra膰 podpis贸w/podj膮膰 uchwa艂y?
Poza tym sprawd藕 czy "dostawca" spe艂nia wymogi bycia operatorem
telekomunikacyjnym opisane w Art 10 Prawa telekomunikacyjnego.
Firma-krzak xksi艅ski kt贸ra sk艂ada komputery w gara偶u i ma DLSa z
routerem i access-pointem to jeszcze nie operator.
Do tego dochodz膮 takie kwestie jak projekt instalacji, emisja
promieniowania z anten, poprawne uziemienie anten (po celnym piorunie
mo偶ecie remontowa膰 dach), zasilanie sprz臋tu (kto im b臋dzie sponsorowa膰
pr膮d?) i wiele innych rzeczy. Nie jeste艣cie ubezw艂asnowolnieni, budynek
jest WASZ naprawd臋 niewiele zapis贸w prawnych ogranicza t膮 w艂asno艣膰 i
prawo do dysponowania ni膮. Widzimisi臋 xsi艅skiego do nich nie nale偶y.

--
MZ

Data: 2010-08-31 14:30:54
Autor: spp
[...]

To s膮 prawdopodobnie przysz艂e akty prawne.

--
spp

Data: 2010-08-31 18:11:53
Autor: Gotfryd Smolik news
On Tue, 31 Aug 2010, MZ wrote:

W dniu 2010-08-31 13:24, Icek pisze:

byli禼ie kr髏kowzroczni skoro podczas remontu nie zrobili禼ie sobie pion體
albo nie zrobili禼ie okablowania w budynku.
Co Ty bredzisz? Jakiego okablowania?

  *ALBO*.
  Mogli zrobi swoje i powiedzie "tu s gniazdka do poszczeg髄nych
lokali, po 4 na lokal".
  Albo zrobi piony, udost阷niane kolejnym operatorom kt髍zy znajd
ch阾nych w budynku.

Maj okablowanie, u縴wane przez innych operator體.

  Nie, s眃z眂 z opisu *stworzone* przez innych operator體, pewnie
w spos骲 nie zobowi眤uj眂y tych縠 do udost阷niania w砤snej
infrastruktury :| (no ja bym nie by ch阾ny, 縠by kto inny
grzeba w moich kablach).

Wg Ciebie powinno si mie po x zestaw體 kabli dla
ka縟ego kto postanowi 縠 akurat tu mo縠 chcie 秝iadczy us硊g?

  Nie, pisa wyra糿ie: MIEJSCE na te kable. Starczy.

Poza
tym kluczowe jest s硂wo "sobie". To ich budynek (wsp髄noty) i nie maj
縜dnego obowi眤ku udost阷nia go firmie xsi駍ki i sp蟪ka

  Ale oni nie xinski&co., lecz wsp蟪w砤禼icielowi musz udost阷ni,
bo to on chce korzysta.

Bardzo dobrze, ze jest konkurencja i kolejny operator wybuduje swoj sie.
Trzeba by硂 my秎e przed remontem.

Bzdura jak wy縠j. Jak jeszcze 10 "operator體" b阣zie im chcia硂
wybudowa sie to te si maj obowi眤ek zgodzi? A kolejnych 20?

  Jak ka縟y z mieszka馽體 jest ch阾ny na kilku *r罂nych* dostawc體,
to trzeba by硂 wybra rozwi眤anie kt髍e tak Ci zbulwersowa硂:
po硂縴 "wsp髄notowe" kable i udost阷nia ch阾nym na "wlocie"
do budynku :|

og髄e kable zamiast 禼ian? My秎, potem pisz.

  O to to ;)

Do pytaj眂ego: to jest Wasz budynek

  No w砤秐ie.
  Wi阠 maj prawo korzysta z niego :)

i bez Waszej zgody wszelkim "operatorom" wara od  niego.

  Ale oczywi禼ie - bez 勘dania mieszka馽體 nikt nie ma prawa
ci眊n辨 kabli. Dla porz眃ku - mieszka馽體, nie w砤禼icieli, bo
najemca *lokalu* ma uprawnienia szczeg髄ne wobec w砤禼iciela
*budynku*.

pzdr, Gotfryd

Data: 2010-08-31 18:29:25
Autor: MZ
On Tue, 31 Aug 2010, MZ wrote:

[...]

Owszem, *mogli* ale nie musieli. Nie ka縟y budynek ma rozprowadzon
infrastruktur tego typu. Jest to wygodne ale i kosztowne. Natomiast
maja pe硁e prawo

[...]

Napisa砮 ca硑 akapit kt髍y de facto nic nowego nie wnosi.

Wg Ciebie powinno si mie po x zestaw體 kabli dla
ka縟ego kto postanowi 縠 akurat tu mo縠 chcie 秝iadczy us硊g?

 Nie, pisa wyra糿ie: MIEJSCE na te kable. Starczy.
Powinno? Raczej mo縩a, przymusu nie ma, ani w prawie budowlanym, ani w
uchwale o wsp髄notach mieszkaniowych. Starczy.

[...]

Wsp蟪w砤禼icielowi kt髍y jest jak yeti? Obawiam si 縠 jak ju kto
wcze秐iej napisa, je秎i wsp蟪w砤禼iciel chce wykorzysta do
przeprowadzenia kabli cz甓ci wsp髄ne to musi uzyska zgod pozosta硑ch.
Wi阠 kolejny raz nic nie musz.

[...]

Gdzie ja napisa砮m 縠 to rozwi眤anie mnie bulwersuje? To wygodne
rozwi眤anie, w kt髍e jednak trzeba zainwestowa. Nie ka縟y b阣zie
zainteresowany p砤ceniem za 4 niezale縩e kable do swojego mieszkania. Na
d硊縮z met si sprawdzi, ale wcale nie musieli tego robi. Zanim
nast阷nym razem co mi b阣ziesz imputowa, przeczytaj prosz co pisa砮m.

Do pytaj眂ego: to jest Wasz budynek

 No w砤秐ie.
 Wi阠 maj prawo korzysta z niego :)
Zgadza si, natomiast "operator" nie ma prawa im wmawia 縠 musz mu go
udost阷ni. Poza tym przy korzystaniu z cz甓ci wsp髄nych potrzebna jest
zgodna pozosta硑ch. Albo przeprowadzka do w砤snego wolnostoj眂ego domu i
tam mo縩a do woli dach, 禼iany zewn阾rzne i elewacj i co si komu
jeszcze spodoba dziurawi i zmienia. W budynkach wielorodzinnych to tak
nie dzia砤 縠 "ja chc to mog".

[...]

Jasne, i w砤秐ie dlatego w砤禼iciele w umowach najmu zapisuj kilka
punkt體 na temat nie robienia na w砤sn r阫 zmian w lokalu i
przywr骳eniu go po okresie wynajmu do stanu pierwotnego oraz zwrotu w
stanie niepogorszonym. Tym bardziej najemcom nie wolno dziurawi klatki
schodowej.

--
MZ

Data: 2010-08-31 18:39:02
Autor: Icek
> [...]

Owszem, *mogli* ale nie musieli. Nie ka縟y budynek ma rozprowadzon
infrastruktur tego typu. Jest to wygodne ale i kosztowne. Natomiast

i dlatego, ze mogli a nie musieli nie maja tych miejsc i kolejny operator
zrobi swoje kable (jak bedzie mial klientow bo dla samych kabli tego nie
robi)

>  Nie, pisa wyra糿ie: MIEJSCE na te kable. Starczy.
Powinno? Raczej mo縩a, przymusu nie ma, ani w prawie budowlanym, ani w
uchwale o wsp髄notach mieszkaniowych. Starczy.

tak, dlatego, 縠 nie ma przymusu to banda idiot zwana zarz眃cami
nieruchomo禼i gdy przeprowadza remont nie my秎i o infrastrukturze. I p蠹niej
jest zonk

> [...]
wcze秐iej napisa, je秎i wsp蟪w砤禼iciel chce wykorzysta do
przeprowadzenia kabli cz甓ci wsp髄ne to musi uzyska zgod pozosta硑ch.

musz, zmusza ich do tego PT oraz nowa ustawa o wspieraniu rozwoju us硊g i
sieci telekomunikacyjnych (Dz.U.2010.106.675)

[...]

ale to dopiero nic nie wnosi do sprawy. Najemca chce mie internet i mo縠sz
mu naskoczy. On chce i jak b阣zie chcia to do tego doprowadzi, 縠 b阣zie
mia.

Ka縟ego dnia spotykam si z burakami twierdz眂ymi "Ja mam TPSA i mu dzia砤
dobrze, niech tamten sobie we糾ie TPSA i nie robi problemu".

Icek

Data: 2010-08-31 18:49:17
Autor: MZ
W dniu 2010-08-31 18:39, Icek pisze:

[...]

G prawda. Nigdzie nie ma zapisu, 縠 zarz眃ca musi udost阷ni budynek
komukolwiek. Tym bardziej w sytuacji, gdy prace b阣 zwi眤ane ze
zmianami na 秝ie縪 wyremontowanej i b阣眂ej pewnie "na gwarancji"
wykonawcy klatce schodowej, kt髍 to gwarancj po czym takim b阣 sobie
mogli w buty wsadzi. Albo wska縠sz konkretny przepis albo sko馽z
pieprzy. I podaj ten adres i napisz jeszcze co ostatnio remontowa砮,
縠bym wiedzia gdzie zacz辨 wierci.
Ka縟ego dnia spotykam si z burakami twierdz眂ymi "Ja mam TPSA i mu dzia砤
dobrze, niech tamten sobie we糾ie TPSA i nie robi problemu".

I to wyja秐ia wieeeeeele rzeczy.

--
MZ

Data: 2010-08-31 19:14:25
Autor: Icek
> [...]
komukolwiek. Tym bardziej w sytuacji, gdy prace b阣 zwi眤ane ze
zmianami na 秝ie縪 wyremontowanej i b阣眂ej pewnie "na gwarancji"

czyta umiesz? To marsz do lektury. Da砮m Ci namiar. I nie pier..l g硊pot bo
ludzie to czytaj i mo縠sz kogo zmyli.

[...]

poda砮m. Przeczytaj art 140 PT oraz chyba 33 ustawa o wspieraniu rozwoju
us硊g i sieci telekomunikacyjnych (Dz.U.2010.106.675)

A 縠by Ci by硂 砤twiej:

1. W砤禼iciel, u縴tkownik wieczysty nieruchomo禼i lub zarz眃ca nieruchomo禼i

obowi眤ani umo縧iwi operatorom, podmiotom, o kt髍ych mowa w art. 4 pkt 1,
2,

4, 5 i 8 ustawy z dnia 16 lipca 2004 r. - Prawo telekomunikacyjne, oraz
jednostkom

samorz眃u terytorialnego wykonuj眂ym dzia砤lno舵, o kt髍ej mowa w art. 3
ust. 1,

umieszczenie na nieruchomo禼i obiekt體 i urz眃ze infrastruktury
telekomunikacyjnej,

w szczeg髄no禼i instalowanie urz眃ze telekomunikacyjnych, przeprowadzanie

linii kablowych pod nieruchomo禼i, na niej lub nad ni, umieszczanie
tabliczek

informacyjnych o urz眃zeniach, a tak縠 ich eksploatacj i konserwacj,

je縠li nie uniemo縧iwia to racjonalnego korzystania z nieruchomo禼i, w

szczeg髄no禼i nie prowadzi do istotnego zmniejszenia warto禼i nieruchomo禼i.

2. Korzystanie z nieruchomo禼i, o kt髍ych mowa w ust. 1, jest odp砤tne,
chyba 縠 linia

lub urz眃zenia telekomunikacyjne s硊勘 zapewnianiu telekomunikacji:

1) w砤禼icielowi nieruchomo禼i;

2) u縴tkownikowi wieczystemu nieruchomo禼i;

3) osobie, kt髍ej przys硊guje sp蟪dzielcze prawo do lokalu;

4) osobie posiadaj眂ej inny tytu prawny do nieruchomo禼i.

3. Warunki korzystania z nieruchomo禼i ustala si w umowie, kt髍a jest
zawierana na

pi秏ie w terminie 30 dni od dnia wyst眕ienia przez operatora z wnioskiem o
jej

zawarcie.

Icek

Data: 2010-08-31 20:06:48
Autor: onet
Jak si broni przed dostawcami internetu?
Wy秎ijcie tego "przedsi阞iorce" do istniejacych dostawc體  i niech sie buja, zawierajac umow z TPSA, Dialogiem lub "kablowk".

Art. 30. 1. W砤禼iciel, u縴tkownik wieczysty lub zarz眃ca nieruchomo禼i jest obowi眤any zapewni przedsi阞iorcy telekomunikacyjnemu, kt髍y doprowadzi publiczn sie telekomunikacyjn do nieruchomo禼i, dost阷 do:
  1)   budynku,
  2)   miejsca w budynku, w kt髍ym zbiegaj si kable doprowadzone do lokalu w tym budynku
- w celu zapewnienia telekomunikacji.
2. W砤禼iciel istniej眂ej kanalizacji kablowej usytuowanej na nieruchomo禼i lub w budynku jest obowi眤any udost阷ni t kanalizacj przedsi阞iorcy telekomunikacyjnemu, kt髍y nie ma mo縧iwo禼i korzystania z innej istniej眂ej kanalizacji kablowej, w celu zapewnienia telekomunikacji.
3. Je縠li nie ma mo縧iwo禼i doprowadzenia kolejnego kabla telekomunikacyjnego do budynku lub umieszczenia tego kabla w istniej眂ej kanalizacji kablowej, w砤禼iciel kabla telekomunikacyjnego doprowadzonego do tego budynku lub rozprowadzonego w tym budynku jest obowi眤any udost阷ni przedsi阞iorcy telekomunikacyjnemu ca硂舵 lub cz甓 tego kabla, w tym w szczeg髄no禼i w丑kno 秝iat硂wodowe.
4. Warunki dost阷u, o kt髍ym mowa w ust. 1-3, okre秎a umowa zawarta mi阣zy przedsi阞iorc telekomunikacyjnym a odpowiednio w砤禼icielem, u縴tkownikiem wieczystym lub zarz眃c nieruchomo禼i, w砤禼icielem istniej眂ej kanalizacji kablowej lub w砤禼icielem kabla doprowadzonego do budynku lub rozprowadzonego w budynku.

Data: 2010-09-01 15:43:11
Autor: Mark
Jak si broni przed dostawcami internetu?
Dnia Tue, 31 Aug 2010 19:14:25 +0200, Icek napisa(a):

1. W砤禼iciel, u縴tkownik wieczysty nieruchomo禼i lub zarz眃ca nieruchomo禼i
s obowi眤ani umo縧iwi operatorom, podmiotom, o kt髍ych mowa w art. 4 pkt 1,
[...]

No wszystko pieknie i ladnie, ale albo ja mam problemy z czytaniem, albo tam
wyraznie jest napisane ze linie kablowe maja isc *POD*, *NAD*, lub *NA*
nieruchomosci.
Nie ma tu slowa o tym ze operator ma prawo zadac udostepnienia *wnetrza*
nieruchomosci.

--
Mark

Data: 2010-09-01 19:09:07
Autor: Gotfryd Smolik news
On Tue, 31 Aug 2010, MZ wrote:

 Albo zrobi piony, udost阷niane kolejnym operatorom kt髍zy znajd
ch阾nych w budynku.

Owszem, *mogli* ale nie musieli.

  Nie musieli.
  To niech nie pyszcz, 縠 b阣 nowe kable.

[...]

  Tylko jak kto bardzo wybi髍czo czyta: NIE MO疦A zmusi ani
operatora kt髍y ju kable po硂縴 do ich udost阷nienia ani
do uzale縩ienia si "nowego" operatora od dost阷u do
konkurencyjnych kabli.
  Z tego, 縠 w poprzednim po禼ie kto powo砤 si 縠 "ju s
kable u縴wane przez innych operator體" nie wynika NIC,
je秎i to s ICH kable.

[...]

  Nie, tak jest w przypadkach "og髄nych", a nie instalacji kt髍e
maj zapewni dost阷 do medi體.
  Ba, nawet nie trzeba by w砤禼icielem - patrz art.684 Kodeksu Cywilnego.

Wi阠 kolejny raz nic nie musz.

  Oczywi禼ie, masz racj - nie musz, na podstawie art.64 KC
zainteresowani zrobi sobie sami, bez wyra縜nia zgody przez wsp髄not :|

[...]

  Jeszcze napisz, od kiedy umowy maj pierwsze駍two przed ustawami,
a b阣ziemy w domu.

pzdr, Gotfryd

Data: 2010-08-31 18:52:51
Autor: qwerty
Jak si臋 broni膰 przed dostawcami internetu?
U偶ytkownik "MZ" <"mcold0[wyt]"@poczta.onet.pl> napisa艂 w wiadomo艣ci grup dyskusyjnych:i5ip5j$pj7$1@news.onet.pl...
Bzdura jak wy偶ej. Jak jeszcze 10 "operator贸w" b臋dzie im chcia艂o
wybudowa膰 sie膰 to te偶 si臋 maj膮 obowi膮zek zgodzi膰? A kolejnych 20? Mo偶e w
og贸le kable zamiast 艣cian? My艣l, potem pisz.

Bzdury to ty wypisujesz. Od kiedy przewody w blokach wpuszcza si臋 w 艣cian臋?

Data: 2010-09-01 02:03:06
Autor: gr
On 31 Sie, 18:52, "qwerty" <qwert...@poczta.fm> wrote:
U縴tkownik "MZ" <"mcold0[wyt]"@poczta.onet.pl> napisa w wiadomo禼i grup

> Bzdura jak wy縠j. Jak jeszcze 10 "operator體" b阣zie im chcia硂
> wybudowa sie to te si maj obowi眤ek zgodzi? A kolejnych 20? Mo縠 w
> og髄e kable zamiast 禼ian? My秎, potem pisz.

Bzdury to ty wypisujesz. Od kiedy przewody w blokach wpuszcza si w 禼ian?

--
Petycja przeciw GMO:http://www.avaaz.org/en/eu_health_and_biodiversity

U mnie w bloku s w 禼ianie.

Data: 2010-09-01 16:33:44
Autor: qwerty
Jak si broni przed dostawcami internetu?
U縴tkownik "gr" <jagrechu@wp.pl> napisa w wiadomo禼i grup dyskusyjnych:7deef8d7-c512-4c6c-946a-54338a5e9d79@h19g2000yqb.googlegroups.com...
U mnie w bloku s w 禼ianie.

Wida firma zatrudni砤 "fachowc體". Wsz阣zie gdzie widzia砮m przewody puszczone s w "kominie" gdzie s liczniki pr眃u.

Data: 2010-08-31 22:36:43
Autor: niusy.pl
[...]

Chodzi w艂a艣nie o to, by mie膰 JEDNO okablowanie i wymaga膰 od operatora wykorzystania go.

Data: 2010-08-31 15:06:20
Autor: Big Jack
Jak si臋 broni膰 przed dostawcami internetu?
W wiadomo艣ci
*Marek* napisa艂(-a):

[...]

Przyznam, 偶e nie rozumiem. W prywatnej w艂asno艣ci, cho膰by wsp贸lnoty kto艣 Wam chce na chama, wbrew Waszej woli instalowa膰 swoj膮 infrastruktur臋?? Nawet jak jest kilku ch臋tnych, a nie ma wi臋kszo艣ci, to uchwa艂a padnie.

--
Big Jack
         //////     GG: 660675

Data: 2010-08-31 15:39:28
Autor: Icek
[...]

to teraz we藕 sobie wyobra藕, 偶e jeste艣 w mniejszo艣ci i Ci WM podejmuje
uchwa艂臋, 偶e odcina Ci pr膮d, gaz, wod臋, internet i telefon. Bo maj膮 wi臋kszo艣膰
to chyba mog膮 nie ?

I zastan贸w si臋 czemu Ci z mniejszo艣ci mog膮 chcie膰 skorzysta膰 z internetu
albo telefonu niekoniecznie od jednego monopolisty wskazanego przez WM.

Icek

Data: 2010-08-31 15:47:08
Autor: MZ
W dniu 2010-08-31 15:39, Icek pisze:
[...]

Przesta艅 w ko艅cu nadinterpretowa膰, wymy艣la膰 i wypisywa膰 te bzdury. I
podaj adres, to przyjad臋 Ci po艂o偶y膰 infrastruktur臋 sieciow膮 偶eby moja
firma mog艂a Ci 艣wiadczy膰 us艂ug臋 dost臋pu do internetu. Nie obchodzi mnie
偶e nie chcesz, uratuj臋 Ci臋 przed monopolistami kt贸rzy teraz Ci臋
obs艂uguj膮. No dawaj ten adres albo sko艅czy bredzi膰 o odcinaniu medi贸w i
monopolistach itp.

--
MZ

Data: 2010-08-31 19:10:58
Autor: Wwieslaw
MZ wrote:
[...]

Zapraszam do mnie, Pozna艅, adres mog臋 poda膰 na prv.
Odp艂atnie mo偶esz trzyma膰 infrastruktur臋 w ka偶dej chwili, je艣li znajdziesz cho膰 jednego klienta - nieodp艂atnie. Je艣li b臋dziesz mia艂 dobr膮 ofert臋, mog臋 by膰 tym klientem.

Podstawa prawna:
USTAWA

z dnia 7 maja 2010 r.

o wspieraniu rozwoju us艂ug i sieci telekomunikacyjnych1)

(Dz. U. z dnia 16 czerwca 2010 r.)

Art. 33. 1. W艂a艣ciciel, u偶ytkownik wieczysty nieruchomo艣ci lub zarz膮dca nieruchomo艣ci *s膮 obowi膮zani* umo偶liwi膰 operatorom, podmiotom, o kt贸rych mowa w art. 4 pkt 1, 2, 4, 5 i 8 ustawy z dnia 16 lipca 2004 r. - Prawo telekomunikacyjne, oraz jednostkom samorz膮du terytorialnego wykonuj膮cym dzia艂alno艣膰, o kt贸rej mowa w art. 3 ust. 1, umieszczenie na nieruchomo艣ci obiekt贸w i urz膮dze艅 infrastruktury telekomunikacyjnej, w szczeg贸lno艣ci instalowanie urz膮dze艅 telekomunikacyjnych, przeprowadzanie linii kablowych pod nieruchomo艣ci膮, na niej lub nad ni膮, umieszczanie tabliczek informacyjnych o urz膮dzeniach, a tak偶e ich eksploatacj臋 i konserwacj臋, je偶eli nie uniemo偶liwia to racjonalnego korzystania z nieruchomo艣ci, w szczeg贸lno艣ci nie prowadzi do istotnego zmniejszenia warto艣ci nieruchomo艣ci.
2. Korzystanie z nieruchomo艣ci, o kt贸rych mowa w ust. 1, jest *odp艂atne, chyba 偶e* linia lub urz膮dzenia telekomunikacyjne s艂u偶膮 zapewnianiu telekomunikacji:
   1)   w艂a艣cicielowi nieruchomo艣ci;
   2)   u偶ytkownikowi wieczystemu nieruchomo艣ci;
   3)   osobie, kt贸rej przys艂uguje sp贸艂dzielcze prawo do lokalu;
   4)   osobie posiadaj膮cej inny tytu艂 prawny do nieruchomo艣ci.
3. Warunki korzystania z nieruchomo艣ci ustala si臋 w umowie, kt贸ra jest zawierana na pi艣mie w terminie 30 dni od dnia wyst膮pienia przez operatora z wnioskiem o jej zawarcie.
4. Warunki korzystania z pasa drogowego ustala si臋 na podstawie przepis贸w ustawy z dnia 21 marca 1985 r. o drogach publicznych (Dz. U. z 2007 r. Nr 19, poz. 115, z p贸藕n. zm.7)).
5. Minister w艂a艣ciwy do spraw budownictwa, gospodarki przestrzennej i mieszkaniowej mo偶e, w drodze rozporz膮dzenia, okre艣li膰 wysoko艣膰 op艂at za korzystanie z nieruchomo艣ci b臋d膮cych w艂asno艣ci膮 Skarbu Pa艅stwa lub jednostki sektora finans贸w publicznych, kt贸re s膮 zajmowane lub administrowane przez jednostk臋 sektora finans贸w publicznych, bior膮c pod uwag臋 rodzaj nieruchomo艣ci, rodzaj urz膮dzenia i obiektu, wielko艣膰 zajmowanej nieruchomo艣ci oraz promowanie inwestycji w zakresie sieci szerokopasmowych.
6. W przypadku, o kt贸rym mowa w ust. 5, przedmiotem rokowa艅 ani umowy, o kt贸rej mowa w ust. 3, nie mog膮 by膰 warunki finansowe korzystania z nieruchomo艣ci, kt贸rej op艂aty te dotycz膮.
7. Je偶eli w terminie, o kt贸rym mowa w ust. 3, *nie zostanie zawarta umowa*, stosuje si臋 przepisy art. 124 i 124a ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomo艣ciami (Dz. U. z 2010 r. Nr 102, poz. 651).

(podkre艣lenia moje)
Wieslaw

Data: 2010-08-31 16:16:49
Autor: Big Jack
Jak si臋 broni膰 przed dostawcami internetu?
W wiadomo艣ci
*Icek* napisa艂(-a):

to teraz we藕 sobie wyobra藕, 偶e jeste艣 w mniejszo艣ci i Ci WM podejmuje
uchwa艂臋, 偶e odcina Ci pr膮d, gaz, wod臋, internet i telefon. Bo maj膮
wi臋kszo艣膰 to chyba mog膮 nie ?

Bredzisz. Pr膮d, wod臋, gaz mam dostarczan膮 _istniej膮ca_ infrastruktur膮, wymagan膮 przez odpowiednie przepisy. Ale wyobra藕 sobie 偶e w budynku nie ma instalcji gazowej, bo mo偶e nie by膰 i wszyscy maj膮 gaz z butli. Tylko Ty masz ochot臋 za艂o偶y膰 sobie instalcj臋 gazow膮. Spr贸buj to przeprowadzi膰 bez zgody WM. A dost臋p do internetu jest. A 偶e od innego operatora ni偶 chce ten skorumpowany (nie bez powodu to pisz臋, bo pewnie tak jest; obietnica darmowego lub ta艅szego dostepu) mieszkaniec, to jego problem. Nie ma takiej mo偶liwo艣ci 偶eby we WM jednostka "fundowa艂a" wi臋kszo艣ci tego, czego ona sobie nie 偶yczy. Mo偶e by膰 nawet na to odpowiednia uchwa艂a, kt贸r膮 odszczepieniec ma prawo zaskar偶y膰 w s膮dzie.

--
Big Jack
         //////     GG: 660675

Data: 2010-08-31 17:05:13
Autor: Icek
[...]

taaaaa. Ca艂e szcz臋艣cie, 偶e stan prawny jest inny i ka偶dy "skorumpowany" mo偶e
mie膰 taki internet jak mu si臋 podoba a nie jak wybra艂膮 wi臋kszo艣膰 ze
wsp贸lnoty

Nie ma takiej mo偶liwo艣ci 偶eby we WM jednostka "fundowa艂a" wi臋kszo艣ci
tego, czego ona sobie nie 偶yczy. Mo偶e by膰 nawet na to odpowiednia
uchwa艂a, kt贸r膮 odszczepieniec ma prawo zaskar偶y膰 w s膮dzie.

ale wsp贸lnota nie musi niczego fundowa膰. Instalacje robi operator na
w艂膮sny/klienta koszt

Icek

Data: 2010-08-31 17:36:38
Autor: RadoslawF
Jak si broni przed dostawcami internetu?
Dnia 2010-08-31 17:05, U縴tkownik Icek napisa:
bez zgody WM. A dost阷 do internetu jest. A 縠 od innego operatora ni
chce ten skorumpowany (nie bez powodu to pisz, bo pewnie tak jest;
obietnica darmowego lub ta駍zego dostepu) mieszkaniec, to jego problem.

taaaaa. Ca砮 szcz甓cie, 縠 stan prawny jest inny i ka縟y "skorumpowany" mo縠
mie taki internet jak mu si podoba a nie jak wybra潮 wi阫szo舵 ze
wsp髄noty

Pod warunkiem 縠 w砤禼iciel budynku wyrazi zgod na instalacj
przez tego kt髍y oferuje "taki internet jak mu si podoba".
Jak nie zezwoli to b阣zie mia od tego co maj ju swoje
instalacje w tym budynku lub sie przeprowadzi do innego budynku.
:-)

Pozdrawiam

Data: 2010-08-31 18:11:41
Autor: Arek
W dniu 2010-08-31 17:36, RadoslawF pisze:
Pod warunkiem 縠 w砤禼iciel budynku wyrazi zgod na instalacj

Ale nie ma nic do gadania na NIE.
Ma w ci眊u 30 dni wyrazi zgod i tyle.

Arek

--
http://www.arnoldbuzdygan.com

Data: 2010-08-31 22:48:27
Autor: RadoslawF
Jak si broni przed dostawcami internetu?
Dnia 2010-08-31 18:11, U縴tkownik Arek napisa:

Pod warunkiem 縠 w砤禼iciel budynku wyrazi zgod na instalacj

Ale nie ma nic do gadania na NIE.
Ma w ci眊u 30 dni wyrazi zgod i tyle.

Ma i to du縪.
[...]

A teraz je秎i twierdzisz 縠 jest inaczej poprosz podstaw
prawn. Ja swoj na NIE zacytowa砮m.
:-)

Pozdrawiam

Data: 2010-08-31 17:56:40
Autor: Big Jack
Jak si臋 broni膰 przed dostawcami internetu?
W wiadomo艣ci
*Icek* napisa艂(-a):

taaaaa. Ca艂e szcz臋艣cie, 偶e stan prawny jest inny i ka偶dy "skorumpowany"
mo偶e mie膰 taki internet jak mu si臋 podoba a nie jak wybra艂膮 wi臋kszo艣膰 ze
wsp贸lnoty

Jak mu wsp贸lnota nie pozwoli na instalcj臋 infrastruktury przez firm臋 kt贸r膮 sobie upatrzy艂, to b臋dzie mia艂a wa艂a, a nie internet. A dlatego, 偶e infrastruktura mia艂a by przebiega膰 przez cz臋艣膰 wsp贸ln膮, a nie przez wy艂膮czn膮 zainteresowanego. I tutaj nie ma innego stanu prawnego.

ale wsp贸lnota nie musi niczego fundowa膰. Instalacje robi operator na
w艂膮sny/klienta koszt

fundowa艂 w sensie nastr臋cza艂, a nie p艂aci艂 za ni膮

--
Big Jack
         //////     GG: 660675

Data: 2010-08-31 18:30:50
Autor: Icek
> [...]

偶e infrastruktura mia艂a by przebiega膰 przez cz臋艣膰 wsp贸ln膮, a nie przez
wy艂膮czn膮 zainteresowanego. I tutaj nie ma innego stanu prawnego.

a masz jakas podstawe prawna ? czy tak sobie pier....sz od rzeczy ?

Icek

Data: 2010-08-31 18:45:43
Autor: MZ
W dniu 2010-08-31 18:30, Icek pisze:
[...]

Ustawa o wsp贸lnotach mieszkaniowych Art 22 punkt 3 4) i 5) art 23 i 24.

To mo偶e teraz Ty, zamiast gada膰 og贸lnikami, przytoczysz stosowny
fragment zezwalaj膮cy dowolnemu podmiotowi 艣wiadcz膮cemu us艂ugi
telekomunikacyjne na wej艣cie na prywatny obiekt bez zgody zarz膮dcy (WM) ?

--
MZ

Data: 2010-08-31 19:16:52
Autor: Icek
> [...]
fragment zezwalaj膮cy dowolnemu podmiotowi 艣wiadcz膮cemu us艂ugi
telekomunikacyjne na wej艣cie na prywatny obiekt bez zgody zarz膮dcy (WM) ?

podalem w innym poscie ale wkleje jeszcze raz bo jakis nieczytaty jeste艣.
Art 33 ustawy o wspieraniu ...

[...]

4, 5 i 8 ustawy z dnia 16 lipca 2004 r. 鈥 Prawo telekomunikacyjne, oraz

Data: 2010-08-31 18:04:50
Autor: Gotfryd Smolik news
Jak si臋 broni膰 przed dostawcami internetu?
On Tue, 31 Aug 2010, Big Jack wrote:

Przyznam, 縠 nie rozumiem. W prywatnej w砤sno禼i, cho鎎y wsp髄noty kto Wam chce na chama, wbrew Waszej woli instalowa swoj infrastruktur?? Nawet jak jest kilku ch阾nych, a nie ma wi阫szo禼i, to uchwa砤 padnie.

  Przyznam, 縠 nie rozumiem - uchwa砤 o zabronieniu udost阷niania przez
nowego operatora padnie? (no to by si zgadza硂, ju kto opisa - cel
*mieszkaniowy* wsp髄noty nie ogranicza si do mo縧iwo禼i przechodzenia
klatk).

pzdr, Gotfryd

Data: 2010-08-31 19:12:45
Autor: Big Jack
Jak si broni przed dostawcami internetu?
W wiadomo禼i
*Gotfryd Smolik news* napisa(-a):

 Przyznam, 縠 nie rozumiem - uchwa砤 o zabronieniu udost阷niania przez
nowego operatora padnie?

Tak. A 禼i秎ej uchwa砤 o nie udzieleniu zgody na instalcj infrastruktury. To jest prywatny budynek i prywatny teren i nie mo縠 ktokolwiek instalowa swoich klamot體 bez zgody WM. I tak jak ju wczesniej napisa砮m, zainteresowanemu przys硊guje prawo zaskar縠nia tej uchwa硑. Zainteresowanemu, tzn temu "rodzynkowi" co chce ten internnet, a nie tym co mu chc go pod潮czy.

--
Big Jack
         //////     GG: 660675

Data: 2010-08-31 19:18:11
Autor: Icek
> [...]

wczesniej napisa砮m, zainteresowanemu przys硊guje prawo zaskar縠nia tej
uchwa硑. Zainteresowanemu, tzn temu "rodzynkowi" co chce ten internnet,

taaaa, a 硑縦a na to niemo縧iwe. Nie kompromituj si ca砶owicie. To grupa o
prawie wi阠 je縠li wyci眊asz jakie wnioski z czego to mo縠 opublikuj to
"co".

Ja Wam poda砮m konkretn podstawe prawn. Mo縠 masz co na poparcie tych
Twoich bzdur ?

Icek

Data: 2010-08-31 19:30:01
Autor: Big Jack
Jak si broni przed dostawcami internetu?
W wiadomo禼i
*Icek* napisa(-a):

taaaa, a 硑縦a na to niemo縧iwe. Nie kompromituj si ca砶owicie. To grupa
o prawie wi阠 je縠li wyci眊asz jakie wnioski z czego to mo縠 opublikuj
to "co".

Ty to jednak beton jeste. Nie ma mo縧iwo禼i 縠by kto przyszed i po prywatnej w砤秐o禼i druty ci眊a bez zgody w砤禼iciela.

--
Big Jack
         //////     GG: 660675

Data: 2010-08-31 19:33:15
Autor: Wwieslaw
Big Jack wrote:
[...]

Panie Beton, odnie si Pan do cytatu ;)

Art. 33. 1. *W砤禼iciel*, u縴tkownik wieczysty nieruchomo禼i lub zarz眃ca nieruchomo禼i *s obowi眤ani* umo縧iwi operatorom, podmiotom, o kt髍ych mowa w art. 4 pkt 1, 2, 4, 5 i 8 ustawy z dnia 16 lipca 2004 r. - Prawo telekomunikacyjne, oraz jednostkom samorz眃u terytorialnego wykonuj眂ym dzia砤lno舵, o kt髍ej mowa w art. 3 ust. 1, umieszczenie na nieruchomo禼i obiekt體 i urz眃ze infrastruktury telekomunikacyjnej, w szczeg髄no禼i instalowanie urz眃ze telekomunikacyjnych, przeprowadzanie linii kablowych pod nieruchomo禼i, na niej lub nad ni, umieszczanie tabliczek informacyjnych o urz眃zeniach, a tak縠 ich eksploatacj i konserwacj, je縠li nie uniemo縧iwia to racjonalnego korzystania z nieruchomo禼i, w szczeg髄no禼i nie prowadzi do istotnego zmniejszenia warto禼i nieruchomo禼i.

Wieslaw

Data: 2010-08-31 20:58:40
Autor: Big Jack
Jak si broni przed dostawcami internetu?
W wiadomo禼i
*Wwieslaw* napisa(-a):

Panie Beton, odnie si Pan do cytatu ;)

Panie Beton, w砤禼iciel nie wyra縜 zgody przez podanie zaporowych warunk體 i niech si operator buja.

--
Big Jack
         //////     GG: 660675

Data: 2010-08-31 20:26:14
Autor: Smok Eustachy
Jak si broni przed dostawcami internetu?
Dnia Tue, 31 Aug 2010 20:58:40 +0200, Big Jack napisa艂(a):

W wiadomo艣ci
news://news-archive.icm.edu.pl/i5jed0$kp8$1@news.onet.pl *Wwieslaw*
napisa艂(-a):

Panie Beton, odnie艣 si臋 Pan do cytatu ;)

Panie Beton, w艂a艣ciciel nie wyra偶a zgody przez podanie zaporowych
warunk贸w i niech si臋 operator buja.

Mo偶e se podawa膰. Jak widz臋 je偶eli jeden kole艣 ma ch臋膰 za艂o偶y膰 to musz膮 bezp艂atnie udost臋pni膰. Ale mog膮 pion kanalizacyjny i niech ci膮gne neta do kibla.

Data: 2010-09-01 00:34:24
Autor: Wwieslaw
Big Jack wrote:
[...]

Trzeba czyta do ko馽a:

"7. Je縠li w terminie, o kt髍ym mowa w ust. 3, nie zostanie zawarta umowa, stosuje si przepisy art. 124 i 124a ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomo禼iami (Dz. U. z 2010 r. Nr 102, poz. 651)."

a tam:

Art. 124. 1. Starosta, wykonuj眂y zadanie z zakresu administracji rz眃owej, mo縠 ograniczy, w drodze decyzji, spos骲 korzystania z nieruchomo禼i przez udzielenie zezwolenia na zak砤danie i przeprowadzenie na nieruchomo禼i ci眊體 drena縪wych, przewod體 i urz眃ze s硊勘cych do przesy砤nia p硑n體, pary, gaz體 i energii elektrycznej oraz urz眃ze 潮czno禼i publicznej i sygnalizacji, a tak縠 innych podziemnych, naziemnych lub nadziemnych obiekt體 i urz眃ze niezb阣nych do korzystania z tych przewod體 i urz眃ze, je縠li w砤禼iciel lub u縴tkownik wieczysty nieruchomo禼i nie wyra縜 na to zgody. Ograniczenie to nast阷uje zgodnie z planem miejscowym, a w przypadku braku planu, zgodnie z decyzj o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego.
2. Zezwolenie mo縠 by udzielone z urz阣u albo na wniosek organu wykonawczego jednostki samorz眃u terytorialnego, innej osoby lub jednostki organizacyjnej.
3. Udzielenie zezwolenia powinno by poprzedzone rokowaniami z w砤禼icielem lub u縴tkownikiem wieczystym nieruchomo禼i o uzyskanie zgody na wykonanie prac, o kt髍ych mowa w ust. 1. Rokowania przeprowadza osoba lub jednostka organizacyjna zamierzaj眂a wyst眕i z wnioskiem o zezwolenie. Do wniosku nale縴 do潮czy dokumenty z przeprowadzonych rokowa.
4. Na osobie lub jednostce organizacyjnej wyst阷uj眂ej o zezwolenie ci笨y obowi眤ek przywr骳enia nieruchomo禼i do stanu poprzedniego, niezw硂cznie po za硂縠niu lub przeprowadzeniu ci眊體, przewod體 i urz眃ze, o kt髍ych mowa w ust. 1. Je縠li przywr骳enie nieruchomo禼i do stanu poprzedniego jest niemo縧iwe albo powoduje nadmierne trudno禼i lub koszty, stosuje si odpowiednio przepis art. 128 ust. 4.
5. Je縠li za硂縠nie lub przeprowadzenie ci眊體, przewod體 i urz眃ze, o kt髍ych mowa w ust. 1, uniemo縧iwia w砤禼icielowi albo u縴tkownikowi wieczystemu dalsze prawid硂we korzystanie z nieruchomo禼i w spos骲 dotychczasowy albo w spos骲 zgodny z jej dotychczasowym przeznaczeniem, w砤禼iciel lub u縴tkownik wieczysty mo縠 勘da, aby odpowiednio starosta, wykonuj眂y zadanie z zakresu administracji rz眃owej, lub wyst阷uj眂y z wnioskiem o zezwolenie, o kt髍ym mowa w ust. 2, naby od niego na rzecz Skarbu Pa駍twa, w drodze umowy, w砤sno舵 albo u縴tkowanie wieczyste nieruchomo禼i.
6. W砤禼iciel lub u縴tkownik wieczysty nieruchomo禼i jest obowi眤any udost阷ni nieruchomo舵 w celu wykonania czynno禼i zwi眤anych z konserwacj oraz usuwaniem awarii ci眊體, przewod體 i urz眃ze, o kt髍ych mowa w ust. 1. Obowi眤ek udost阷nienia nieruchomo禼i podlega egzekucji administracyjnej. Przepisy ust. 4 stosuje si odpowiednio.
7. Decyzja ostateczna, o kt髍ej mowa w ust. 1, stanowi podstaw do dokonania wpisu w ksi阣ze wieczystej. Wpisu dokonuje si na wniosek starosty, wykonuj眂ego zadanie z zakresu administracji rz眃owej, lub organu wykonawczego jednostki samorz眃u terytorialnego, je縠li zezwolenie by硂 udzielone na wniosek tej jednostki.

Co prowadzi do wniosku, ze wlasciciel nieruchomosci uparcie odmawiajac podpisania umowy moze sobie zrobic kuku i skonczyc z wpisem w KW.

Wieslaw

Data: 2010-08-31 23:31:04
Autor: Marek
W dniu 2010-08-31 19:33, Wwieslaw pisze:

[...]

"*s obowi眤ani* umo縧iwi operatorom" - kto ma prawo nazwa si operatorem i jak to zweryfikowa?

--
Marek

Data: 2010-08-31 23:48:54
Autor: Marek
W dniu 2010-08-31 23:31, Marek pisze:

"*s obowi眤ani* umo縧iwi operatorom" - kto ma prawo nazwa si
operatorem i jak to zweryfikowa?

Znalaz砮m definicj operatora art. 2. 27 Prawa telekomunikacyjnego. Pozostaje pytanie jak to zweryfikowa?

--
Marek

Data: 2010-09-01 12:06:04
Autor: Wemif
Marek <xyz@berdyczow.pl> wrote:

"*s obowi眤ani* umo縧iwi operatorom" - kto ma prawo nazwa si
operatorem i jak to zweryfikowa?

Znalaz砮m definicj operatora art. 2. 27 Prawa telekomunikacyjnego. Pozostaje pytanie jak to zweryfikowa?

Sprawdzi u 紃骴砤:
http://www.uke.gov.pl/marta/searcherRptForm.vm

a.

Data: 2010-08-31 20:25:27
Autor: Arek
W dniu 2010-08-31 19:30, Big Jack pisze:
Ty to jednak beton jeste. Nie ma mo縧iwo禼i 縠by kto przyszed i po
prywatnej w砤秐o禼i druty ci眊a bez zgody w砤禼iciela.

S眃 wyda tak zgod za w砤禼iciela i jeszcze przywali kar.
Np. 30 tys z

Arek

--
http://www.arnoldbuzdygan.com

Data: 2010-09-01 18:55:48
Autor: Gotfryd Smolik news
[...]

  ^^^^

  Zgoda.

A 禼i秎ej uchwa砤 o nie udzieleniu zgody na instalcj infrastruktury.

  Zgoda.

To jest prywatny budynek i prywatny teren i nie mo縠 ktokolwiek instalowa swoich klamot體 bez zgody WM.

  Dlaczego teraz dyskutujesz z samym sob?
(pyta砮m czy taka uchwa砤 PADNIE, bo tak by硂 w poprzednim po禼ie,
i to 縠 "padnie" mi si zgadza, nijak nie rozumiem dlaczego
piszesz dwie sprzeczne rzeczy w jednym po禼ie)

pzdr, Gotfryd

Data: 2010-09-01 19:58:41
Autor: Big Jack
*Gotfryd Smolik news* napisa(-a):

 Dlaczego teraz dyskutujesz z samym sob?

Prze秎ed jeszcze raz baaardzo uwa縩ie w眛ek i poka mi gdzie ja dyskutuje ze sob

--
Big Jack
         //////     GG: 660675

Data: 2010-09-01 07:19:26
Autor: gacek
Marek wrote:
[...]

Ale chyba mo偶ecie za偶膮da膰, 偶eby stan klatki po instalacji ich kabli by艂 identyczny?

Przecie偶 syfiasta klatka zmniejsza warto艣膰 nieruchomo艣ci. To ju偶 jest furtka w samym przepisie. Pal licho, 偶e nie jest to istotne zmniejszenie - ale jest na co si臋 powo艂a膰. Wyra偶amy zgod臋 pod warunkiem 偶e b臋dzie tak, a tak. Je艣li w艂o偶膮 kable w 艣ciany, odmaluj膮 i gdzie艣 zamontuj膮 skrzynk臋 - to chyba wszyscy b臋d膮 zadowoleni? Zgoda buduje ;)

A mo偶e jednak b臋d膮 chcieli zarabia膰 na tej sieci i zaproponuj膮 jak膮艣 ciekaw膮 ofert臋?

gacek

Data: 2010-09-03 05:19:31
Autor: pluton
Jak si broni przed dostawcami internetu?
Prosz o podpowied co mo縠my zrobi aby uchroni si przed "intruzem".

N罂, kombinerki, szczypce do drutu.

Nullification

Jak si臋 broni膰 przed dostawcami internet u?