Jak się bronić przed dostawcami internetu?

Data: 2010-08-31 15:06:20
Autor: Big Jack
Jak się bronić przed dostawcami internetu?
W wiadomości
*Marek* napisał(-a):

W budynku w którym mieszkam (jest wspólnota mieszkaniowa) kolejna firma
zamierza budować swoją sieć przewodową którą będzie dostarczać internet.
W budynku jest już dostęp do internetu przez TP SA, Dialog oraz
"kablówkę". Niedawno malowaliśmy klatkę schodową i nie chcemy plątaniny
kabli na powierzchni ścian. Podobno art. 140 prawa telekomunikacyjnego
nie daje nam możliwości zabronienia tej inwestycji.

Przyznam, że nie rozumiem. W prywatnej własności, choćby wspólnoty ktoś Wam chce na chama, wbrew Waszej woli instalować swoją infrastrukturę?? Nawet jak jest kilku chętnych, a nie ma większości, to uchwała padnie.

--
Big Jack
         //////     GG: 660675

Data: 2010-08-31 15:39:28
Autor: Icek
[...]

to teraz weź sobie wyobraź, że jesteś w mniejszości i Ci WM podejmuje
uchwałę, że odcina Ci prąd, gaz, wodę, internet i telefon. Bo mają większość
to chyba mogÄ… nie ?

I zastanów się czemu Ci z mniejszości mogą chcieć skorzystać z internetu
albo telefonu niekoniecznie od jednego monopolisty wskazanego przez WM.

Icek

Data: 2010-08-31 15:47:08
Autor: MZ
W dniu 2010-08-31 15:39, Icek pisze:
[...]

Przestań w końcu nadinterpretować, wymyślać i wypisywać te bzdury. I
podaj adres, to przyjadę Ci położyć infrastrukturę sieciową żeby moja
firma mogła Ci świadczyć usługę dostępu do internetu. Nie obchodzi mnie
że nie chcesz, uratuję Cię przed monopolistami którzy teraz Cię
obsługują. No dawaj ten adres albo skończy bredzić o odcinaniu mediów i
monopolistach itp.

--
MZ

Data: 2010-08-31 19:10:58
Autor: Wwieslaw
MZ wrote:
Przestań w końcu nadinterpretować, wymyślać i wypisywać te bzdury. I podaj adres, to przyjadę Ci położyć infrastrukturę sieciową żeby moja
 firma mogÅ‚a Ci Å›wiadczyć usÅ‚ugÄ™ dostÄ™pu do internetu. Nie obchodzi
mnie że nie chcesz, uratuję Cię przed monopolistami którzy teraz Cię obsługują. No dawaj ten adres albo skończy bredzić o odcinaniu mediów
i monopolistach itp.

Zapraszam do mnie, Poznań, adres mogę podać na prv.
Odpłatnie możesz trzymać infrastrukturę w każdej chwili, jeśli znajdziesz choć jednego klienta - nieodpłatnie. Jeśli będziesz miał dobrą ofertę, mogę być tym klientem.

Podstawa prawna:
USTAWA

z dnia 7 maja 2010 r.

o wspieraniu rozwoju usług i sieci telekomunikacyjnych1)

(Dz. U. z dnia 16 czerwca 2010 r.)

Art. 33. 1. Właściciel, użytkownik wieczysty nieruchomości lub zarządca nieruchomości *są obowiązani* umożliwić operatorom, podmiotom, o których mowa w art. 4 pkt 1, 2, 4, 5 i 8 ustawy z dnia 16 lipca 2004 r. - Prawo telekomunikacyjne, oraz jednostkom samorządu terytorialnego wykonującym działalność, o której mowa w art. 3 ust. 1, umieszczenie na nieruchomości obiektów i urządzeń infrastruktury telekomunikacyjnej, w szczególności instalowanie urządzeń telekomunikacyjnych, przeprowadzanie linii kablowych pod nieruchomością, na niej lub nad nią, umieszczanie tabliczek informacyjnych o urządzeniach, a także ich eksploatację i konserwację, jeżeli nie uniemożliwia to racjonalnego korzystania z nieruchomości, w szczególności nie prowadzi do istotnego zmniejszenia wartości nieruchomości.
2. Korzystanie z nieruchomości, o których mowa w ust. 1, jest *odpłatne, chyba że* linia lub urządzenia telekomunikacyjne służą zapewnianiu telekomunikacji:
   2)   użytkownikowi wieczystemu nieruchomoÅ›ci;
   3)   osobie, której przysÅ‚uguje spółdzielcze prawo do lokalu;
   4)   osobie posiadajÄ…cej inny tytuÅ‚ prawny do nieruchomoÅ›ci.
3. Warunki korzystania z nieruchomości ustala się w umowie, która jest zawierana na piśmie w terminie 30 dni od dnia wystąpienia przez operatora z wnioskiem o jej zawarcie.
4. Warunki korzystania z pasa drogowego ustala się na podstawie przepisów ustawy z dnia 21 marca 1985 r. o drogach publicznych (Dz. U. z 2007 r. Nr 19, poz. 115, z późn. zm.7)).
5. Minister właściwy do spraw budownictwa, gospodarki przestrzennej i mieszkaniowej może, w drodze rozporządzenia, określić wysokość opłat za korzystanie z nieruchomości będących własnością Skarbu Państwa lub jednostki sektora finansów publicznych, które są zajmowane lub administrowane przez jednostkę sektora finansów publicznych, biorąc pod uwagę rodzaj nieruchomości, rodzaj urządzenia i obiektu, wielkość zajmowanej nieruchomości oraz promowanie inwestycji w zakresie sieci szerokopasmowych.
6. W przypadku, o którym mowa w ust. 5, przedmiotem rokowań ani umowy, o której mowa w ust. 3, nie mogą być warunki finansowe korzystania z nieruchomości, której opłaty te dotyczą.
7. Jeżeli w terminie, o którym mowa w ust. 3, *nie zostanie zawarta umowa*, stosuje się przepisy art. 124 i 124a ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami (Dz. U. z 2010 r. Nr 102, poz. 651).

(podkreślenia moje)
Wieslaw

Data: 2010-08-31 16:16:49
Autor: Big Jack
*Icek* napisał(-a):

to teraz weź sobie wyobraź, że jesteś w mniejszości i Ci WM podejmuje
uchwałę, że odcina Ci prąd, gaz, wodę, internet i telefon. Bo mają
większość to chyba mogą nie ?

Bredzisz. Prąd, wodę, gaz mam dostarczaną _istniejąca_ infrastrukturą, wymaganą przez odpowiednie przepisy. Ale wyobraź sobie że w budynku nie ma instalcji gazowej, bo może nie być i wszyscy mają gaz z butli. Tylko Ty masz ochotę założyć sobie instalcję gazową. Spróbuj to przeprowadzić bez zgody WM. A dostęp do internetu jest. A że od innego operatora niż chce ten skorumpowany (nie bez powodu to piszę, bo pewnie tak jest; obietnica darmowego lub tańszego dostepu) mieszkaniec, to jego problem. Nie ma takiej możliwości żeby we WM jednostka "fundowała" większości tego, czego ona sobie nie życzy. Może być nawet na to odpowiednia uchwała, którą odszczepieniec ma prawo zaskarżyć w sądzie.

--
Big Jack
         //////     GG: 660675

Data: 2010-08-31 17:05:13
Autor: Icek
Jak się bronić przed dostawcami internetu?
bez zgody WM. A dostęp do internetu jest. A że od innego operatora niż
chce ten skorumpowany (nie bez powodu to piszÄ™, bo pewnie tak jest;
obietnica darmowego lub tańszego dostepu) mieszkaniec, to jego problem.

taaaaa. Całe szczęście, że stan prawny jest inny i każdy "skorumpowany" może
mieć taki internet jak mu się podoba a nie jak wybrałą większość ze
wspólnoty

Nie ma takiej możliwości żeby we WM jednostka "fundowała" większości
tego, czego ona sobie nie życzy. Może być nawet na to odpowiednia
uchwała, którą odszczepieniec ma prawo zaskarżyć w sądzie.

ale wspólnota nie musi niczego fundować. Instalacje robi operator na
włąsny/klienta koszt

Icek

Data: 2010-08-31 17:36:38
Autor: RadoslawF
Jak siê broniæ przed dostawcami internetu?
Dnia 2010-08-31 17:05, U¿ytkownik Icek napisa³:
bez zgody WM. A dostêp do internetu jest. A ¿e od innego operatora ni¿
chce ten skorumpowany (nie bez powodu to piszê, bo pewnie tak jest;
obietnica darmowego lub tañszego dostepu) mieszkaniec, to jego problem.

taaaaa. Ca³e szczê¶cie, ¿e stan prawny jest inny i ka¿dy "skorumpowany" mo¿e
mieæ taki internet jak mu siê podoba a nie jak wybra³± wiêkszo¶æ ze
wspólnoty

Pod warunkiem ¿e w³a¶ciciel budynku wyrazi zgodê na instalacjê
przez tego który oferuje "taki internet jak mu siê podoba".
Jak nie zezwoli to bêdzie mia³ od tego co maj± ju¿ swoje
instalacje w tym budynku lub sie przeprowadzi do innego budynku.
:-)

Pozdrawiam

Data: 2010-08-31 18:11:41
Autor: Arek
W dniu 2010-08-31 17:36, RadoslawF pisze:
Pod warunkiem ¿e w³a¶ciciel budynku wyrazi zgodê na instalacjê

Ale nie ma nic do gadania na NIE.
Ma w ci±gu 30 dni wyraziæ zgodê i tyle.

Arek

--
http://www.arnoldbuzdygan.com

Data: 2010-08-31 22:48:27
Autor: RadoslawF
Jak siê broniæ przed dostawcami internetu?
Dnia 2010-08-31 18:11, U¿ytkownik Arek napisa³:

Pod warunkiem ¿e w³a¶ciciel budynku wyrazi zgodê na instalacjê

Ale nie ma nic do gadania na NIE.
Ma w ci±gu 30 dni wyraziæ zgodê i tyle.

Ma i to du¿o.
"Art. 30. 1. W³a¶ciciel, u¿ytkownik wieczysty lub zarz±dca nieruchomo¶ci jest obowi±zany zapewniæ przedsiêbiorcy telekomunikacyjnemu, który doprowadzi³ publiczn± sieæ telekomunikacyjn± do nieruchomo¶ci, dostêp do:
  1)   budynku,
  2)   miejsca w budynku, w którym zbiegaj± siê kable doprowadzone do lokalu w tym budynku
- w celu zapewnienia telekomunikacji.
2. W³a¶ciciel istniej±cej kanalizacji kablowej usytuowanej na nieruchomo¶ci lub w budynku jest obowi±zany udostêpniæ tê kanalizacjê przedsiêbiorcy telekomunikacyjnemu, który nie ma mo¿liwo¶ci korzystania z innej istniej±cej kanalizacji kablowej, w celu zapewnienia telekomunikacji.
3. Je¿eli nie ma mo¿liwo¶ci doprowadzenia kolejnego kabla telekomunikacyjnego do budynku lub umieszczenia tego kabla w istniej±cej kanalizacji kablowej, w³a¶ciciel kabla telekomunikacyjnego doprowadzonego do tego budynku lub rozprowadzonego w tym budynku jest obowi±zany udostêpniæ przedsiêbiorcy telekomunikacyjnemu ca³o¶æ lub czê¶æ tego kabla, w tym w szczególno¶ci w³ókno ¶wiat³owodowe.
4. Warunki dostêpu, o którym mowa w ust. 1-3, okre¶la umowa zawarta miêdzy przedsiêbiorc± telekomunikacyjnym a odpowiednio w³a¶cicielem, u¿ytkownikiem wieczystym lub zarz±dc± nieruchomo¶ci, w³a¶cicielem istniej±cej kanalizacji kablowej lub w³a¶cicielem kabla doprowadzonego do budynku lub rozprowadzonego w budynku. "

A teraz je¶li twierdzisz ¿e jest inaczej poproszê podstawê
prawn±. Ja swoj± na NIE zacytowa³em.
:-)

Pozdrawiam

Data: 2010-08-31 17:56:40
Autor: Big Jack
*Icek* napisał(-a):

taaaaa. Całe szczęście, że stan prawny jest inny i każdy "skorumpowany"
może mieć taki internet jak mu się podoba a nie jak wybrałą większość ze
wspólnoty

Jak mu wspólnota nie pozwoli na instalcję infrastruktury przez firmę którą sobie upatrzył, to będzie miała wała, a nie internet. A dlatego, że infrastruktura miała by przebiegać przez część wspólną, a nie przez wyłączną zainteresowanego. I tutaj nie ma innego stanu prawnego.

ale wspólnota nie musi niczego fundować. Instalacje robi operator na
włąsny/klienta koszt

fundował w sensie nastręczał, a nie płacił za nią

--
Big Jack
         //////     GG: 660675

Data: 2010-08-31 18:30:50
Autor: Icek
> [...]

że infrastruktura miała by przebiegać przez część wspólną, a nie przez
wyłączną zainteresowanego. I tutaj nie ma innego stanu prawnego.

a masz jakas podstawe prawna ? czy tak sobie pier....sz od rzeczy ?

Icek

Data: 2010-08-31 18:45:43
Autor: MZ
W dniu 2010-08-31 18:30, Icek pisze:
[...]

Ustawa o wspólnotach mieszkaniowych Art 22 punkt 3 4) i 5) art 23 i 24.

To może teraz Ty, zamiast gadać ogólnikami, przytoczysz stosowny
fragment zezwalający dowolnemu podmiotowi świadczącemu usługi
telekomunikacyjne na wejście na prywatny obiekt bez zgody zarządcy (WM) ?

--
MZ

Data: 2010-08-31 19:16:52
Autor: Icek
> [...]
fragment zezwalający dowolnemu podmiotowi świadczącemu usługi
telekomunikacyjne na wejście na prywatny obiekt bez zgody zarządcy (WM) ?

podalem w innym poscie ale wkleje jeszcze raz bo jakis nieczytaty jesteÅ›.
Art 33 ustawy o wspieraniu ...

1. Właściciel, użytkownik wieczysty nieruchomości lub zarządca nieruchomości
sÄ…

[...]

1) właścicielowi nieruchomości;

2) użytkownikowi wieczystemu nieruchomości;

3) osobie, której przysługuje spółdzielcze prawo do lokalu;

4) osobie posiadającej inny tytuł prawny do nieruchomości.

Data: 2010-08-31 18:04:50
Autor: Gotfryd Smolik news
Jak się bronić przed dostawcami internetu?
On Tue, 31 Aug 2010, Big Jack wrote:

Przyznam, ¿e nie rozumiem. W prywatnej w³asno¶ci, choæby wspólnoty kto¶ Wam chce na chama, wbrew Waszej woli instalowaæ swoj± infrastrukturê?? Nawet jak jest kilku chêtnych, a nie ma wiêkszo¶ci, to uchwa³a padnie.

  Przyznam, ¿e nie rozumiem - uchwa³a o zabronieniu udostêpniania przez
nowego operatora padnie? (no to by siê zgadza³o, ju¿ kto¶ opisa³ - cel
*mieszkaniowy* wspólnoty nie ogranicza siê do mo¿liwo¶ci przechodzenia
klatk±).

pzdr, Gotfryd

Data: 2010-08-31 19:12:45
Autor: Big Jack
Jak siê broniæ przed dostawcami internetu?
W wiadomo¶ci
*Gotfryd Smolik news* napisa³(-a):

 Przyznam, ¿e nie rozumiem - uchwa³a o zabronieniu udostêpniania przez
nowego operatora padnie?

Tak. A ¶ci¶lej uchwa³a o nie udzieleniu zgody na instalcjê infrastruktury. To jest prywatny budynek i prywatny teren i nie mo¿e ktokolwiek instalowaæ swoich klamotów bez zgody WM. I tak jak ju¿ wczesniej napisa³em, zainteresowanemu przys³uguje prawo zaskar¿enia tej uchwa³y. Zainteresowanemu, tzn temu "rodzynkowi" co chce ten internnet, a nie tym co mu chc± go pod³±czyæ.

--
Big Jack
         //////     GG: 660675

Data: 2010-08-31 19:18:11
Autor: Icek
> [...]

wczesniej napisa³em, zainteresowanemu przys³uguje prawo zaskar¿enia tej
uchwa³y. Zainteresowanemu, tzn temu "rodzynkowi" co chce ten internnet,

taaaa, a ³y¿ka na to niemo¿liwe. Nie kompromituj siê ca³kowicie. To grupa o
prawie wiêc je¿eli wyci±gasz jakie¶ wnioski z czego¶ to mo¿e opublikuj to
"co¶".

Ja Wam poda³em konkretn± podstawe prawn±. Mo¿e masz co¶ na poparcie tych
Twoich bzdur ?

Icek

Data: 2010-08-31 19:30:01
Autor: Big Jack
Jak siê broniæ przed dostawcami internetu?
W wiadomo¶ci
*Icek* napisa³(-a):

taaaa, a ³y¿ka na to niemo¿liwe. Nie kompromituj siê ca³kowicie. To grupa
o prawie wiêc je¿eli wyci±gasz jakie¶ wnioski z czego¶ to mo¿e opublikuj
to "co¶".

Ty to jednak beton jeste¶. Nie ma mo¿liwo¶ci ¿eby kto¶ przyszed³ i po prywatnej w³a¶no¶ci druty ci±ga³ bez zgody w³a¶ciciela.

--
Big Jack
         //////     GG: 660675

Data: 2010-08-31 19:33:15
Autor: Wwieslaw
Big Jack wrote:
[...]

Panie Beton, odnie¶ siê Pan do cytatu ;)

Art. 33. 1. *W³a¶ciciel*, u¿ytkownik wieczysty nieruchomo¶ci lub zarz±dca nieruchomo¶ci *s± obowi±zani* umo¿liwiæ operatorom, podmiotom, o których mowa w art. 4 pkt 1, 2, 4, 5 i 8 ustawy z dnia 16 lipca 2004 r. - Prawo telekomunikacyjne, oraz jednostkom samorz±du terytorialnego wykonuj±cym dzia³alno¶æ, o której mowa w art. 3 ust. 1, umieszczenie na nieruchomo¶ci obiektów i urz±dzeñ infrastruktury telekomunikacyjnej, w szczególno¶ci instalowanie urz±dzeñ telekomunikacyjnych, przeprowadzanie linii kablowych pod nieruchomo¶ci±, na niej lub nad ni±, umieszczanie tabliczek informacyjnych o urz±dzeniach, a tak¿e ich eksploatacjê i konserwacjê, je¿eli nie uniemo¿liwia to racjonalnego korzystania z nieruchomo¶ci, w szczególno¶ci nie prowadzi do istotnego zmniejszenia warto¶ci nieruchomo¶ci.

Wieslaw

Data: 2010-08-31 20:58:40
Autor: Big Jack
Jak siê broniæ przed dostawcami internetu?
W wiadomo¶ci
*Wwieslaw* napisa³(-a):

Panie Beton, odnie¶ siê Pan do cytatu ;)

Panie Beton, w³a¶ciciel nie wyra¿a zgody przez podanie zaporowych warunków i niech siê operator buja.

--
Big Jack
         //////     GG: 660675

Data: 2010-08-31 20:26:14
Autor: Smok Eustachy
Jak siê broniæ przed dostawcami internetu?
Dnia Tue, 31 Aug 2010 20:58:40 +0200, Big Jack napisał(a):

W wiadomości
news://news-archive.icm.edu.pl/i5jed0$kp8$1@news.onet.pl *Wwieslaw*
napisał(-a):

Panie Beton, odnieÅ› siÄ™ Pan do cytatu ;)

Panie Beton, właściciel nie wyraża zgody przez podanie zaporowych
warunków i niech się operator buja.

Może se podawać. Jak widzę jeżeli jeden koleś ma chęć założyć to muszą bezpłatnie udostępnić. Ale mogą pion kanalizacyjny i niech ciągne neta do kibla.

Data: 2010-09-01 00:34:24
Autor: Wwieslaw
Big Jack wrote:
[...]

Trzeba czytaæ do koñca:

"7. Je¿eli w terminie, o którym mowa w ust. 3, nie zostanie zawarta umowa, stosuje siê przepisy art. 124 i 124a ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomo¶ciami (Dz. U. z 2010 r. Nr 102, poz. 651)."

a tam:

Art. 124. 1. Starosta, wykonuj±cy zadanie z zakresu administracji rz±dowej, mo¿e ograniczyæ, w drodze decyzji, sposób korzystania z nieruchomo¶ci przez udzielenie zezwolenia na zak³adanie i przeprowadzenie na nieruchomo¶ci ci±gów drena¿owych, przewodów i urz±dzeñ s³u¿±cych do przesy³ania p³ynów, pary, gazów i energii elektrycznej oraz urz±dzeñ ³±czno¶ci publicznej i sygnalizacji, a tak¿e innych podziemnych, naziemnych lub nadziemnych obiektów i urz±dzeñ niezbêdnych do korzystania z tych przewodów i urz±dzeñ, je¿eli w³a¶ciciel lub u¿ytkownik wieczysty nieruchomo¶ci nie wyra¿a na to zgody. Ograniczenie to nastêpuje zgodnie z planem miejscowym, a w przypadku braku planu, zgodnie z decyzj± o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego.
2. Zezwolenie mo¿e byæ udzielone z urzêdu albo na wniosek organu wykonawczego jednostki samorz±du terytorialnego, innej osoby lub jednostki organizacyjnej.
3. Udzielenie zezwolenia powinno byæ poprzedzone rokowaniami z w³a¶cicielem lub u¿ytkownikiem wieczystym nieruchomo¶ci o uzyskanie zgody na wykonanie prac, o których mowa w ust. 1. Rokowania przeprowadza osoba lub jednostka organizacyjna zamierzaj±ca wyst±piæ z wnioskiem o zezwolenie. Do wniosku nale¿y do³±czyæ dokumenty z przeprowadzonych rokowañ.
4. Na osobie lub jednostce organizacyjnej wystêpuj±cej o zezwolenie ci±¿y obowi±zek przywrócenia nieruchomo¶ci do stanu poprzedniego, niezw³ocznie po za³o¿eniu lub przeprowadzeniu ci±gów, przewodów i urz±dzeñ, o których mowa w ust. 1. Je¿eli przywrócenie nieruchomo¶ci do stanu poprzedniego jest niemo¿liwe albo powoduje nadmierne trudno¶ci lub koszty, stosuje siê odpowiednio przepis art. 128 ust. 4.
5. Je¿eli za³o¿enie lub przeprowadzenie ci±gów, przewodów i urz±dzeñ, o których mowa w ust. 1, uniemo¿liwia w³a¶cicielowi albo u¿ytkownikowi wieczystemu dalsze prawid³owe korzystanie z nieruchomo¶ci w sposób dotychczasowy albo w sposób zgodny z jej dotychczasowym przeznaczeniem, w³a¶ciciel lub u¿ytkownik wieczysty mo¿e ¿±daæ, aby odpowiednio starosta, wykonuj±cy zadanie z zakresu administracji rz±dowej, lub wystêpuj±cy z wnioskiem o zezwolenie, o którym mowa w ust. 2, naby³ od niego na rzecz Skarbu Pañstwa, w drodze umowy, w³asno¶æ albo u¿ytkowanie wieczyste nieruchomo¶ci.
6. W³a¶ciciel lub u¿ytkownik wieczysty nieruchomo¶ci jest obowi±zany udostêpniæ nieruchomo¶æ w celu wykonania czynno¶ci zwi±zanych z konserwacj± oraz usuwaniem awarii ci±gów, przewodów i urz±dzeñ, o których mowa w ust. 1. Obowi±zek udostêpnienia nieruchomo¶ci podlega egzekucji administracyjnej. Przepisy ust. 4 stosuje siê odpowiednio.
7. Decyzja ostateczna, o której mowa w ust. 1, stanowi podstawê do dokonania wpisu w ksiêdze wieczystej. Wpisu dokonuje siê na wniosek starosty, wykonuj±cego zadanie z zakresu administracji rz±dowej, lub organu wykonawczego jednostki samorz±du terytorialnego, je¿eli zezwolenie by³o udzielone na wniosek tej jednostki.

Co prowadzi do wniosku, ze wlasciciel nieruchomosci uparcie odmawiajac podpisania umowy moze sobie zrobic kuku i skonczyc z wpisem w KW.

Wieslaw

Data: 2010-08-31 23:31:04
Autor: Marek
W dniu 2010-08-31 19:33, Wwieslaw pisze:

[...]

"*s± obowi±zani* umo¿liwiæ operatorom" - kto ma prawo nazwaæ siê operatorem i jak to zweryfikowaæ?

--
Marek

Data: 2010-08-31 23:48:54
Autor: Marek
W dniu 2010-08-31 23:31, Marek pisze:

"*s± obowi±zani* umo¿liwiæ operatorom" - kto ma prawo nazwaæ siê
operatorem i jak to zweryfikowaæ?

Znalaz³em definicjê operatora art. 2. 27 Prawa telekomunikacyjnego. Pozostaje pytanie jak to zweryfikowaæ?

--
Marek

Data: 2010-09-01 12:06:04
Autor: Wemif
Marek <xyz@berdyczow.pl> wrote:

"*s± obowi±zani* umo¿liwiæ operatorom" - kto ma prawo nazwaæ siê
operatorem i jak to zweryfikowaæ?

Znalaz³em definicjê operatora art. 2. 27 Prawa telekomunikacyjnego. Pozostaje pytanie jak to zweryfikowaæ?

Sprawdziæ u ¼ród³a:
http://www.uke.gov.pl/marta/searcherRptForm.vm

a.

Data: 2010-08-31 20:25:27
Autor: Arek
W dniu 2010-08-31 19:30, Big Jack pisze:
Ty to jednak beton jeste¶. Nie ma mo¿liwo¶ci ¿eby kto¶ przyszed³ i po
prywatnej w³a¶no¶ci druty ci±ga³ bez zgody w³a¶ciciela.

S±d wyda tak± zgodê za w³a¶ciciela i jeszcze przywali karê.
Np. 30 tys z³

Arek

--
http://www.arnoldbuzdygan.com

Data: 2010-09-01 18:55:48
Autor: Gotfryd Smolik news
[...]

  ^^^^

  Zgoda.

A ¶ci¶lej uchwa³a o nie udzieleniu zgody na instalcjê infrastruktury.

  Zgoda.

To jest prywatny budynek i prywatny teren i nie mo¿e ktokolwiek instalowaæ swoich klamotów bez zgody WM.

  Dlaczego teraz dyskutujesz z samym sob±?
(pyta³em czy taka uchwa³a PADNIE, bo tak by³o w poprzednim po¶cie,
i to ¿e "padnie" mi siê zgadza, nijak nie rozumiem dlaczego
piszesz dwie sprzeczne rzeczy w jednym po¶cie)

pzdr, Gotfryd

Data: 2010-09-01 19:58:41
Autor: Big Jack
*Gotfryd Smolik news* napisa³(-a):

 Dlaczego teraz dyskutujesz z samym sob±?

Prze¶led¼ jeszcze raz baaardzo uwa¿nie w±tek i poka¿ mi gdzie ja dyskutuje ze sob±

--
Big Jack
         //////     GG: 660675

Jak się bronić przed dostawcami internetu?