Jak si臋 macie prawiczki?

Data: 2014-06-16 10:18:46
Autor: Wiesiaczek
Jak si臋 macie prawiczki?
Czy nie czujecie si臋 wydymani przez Waszych idoli prowadz膮cych nar贸d do demokracji i kapitalizmu?
To偶 oni sami twierdzili ju偶 w ubieg艂ym roku, 偶e nasz kraj to tylko o kant dupy pot艂uc. A Wy co?
Dalej b臋dziecie walczy膰 z "komun膮"?
Walczycie ju偶 ponad 25 lat a tu g贸wno z tego wychodzi, jest coraz wi臋ksza bieda i coraz bardziej spustoszony i bezbronny kraj, co Wy na to?

Proponuj臋 zaostrzy膰 kontrole na lotniskach, bo szczury zaczn膮 si臋 Wam roz艂azi膰 i zostaniecie sami w tym szambie bez mo偶liwo艣ci rozliczenia Waszych idoli:)

--
Wiesiaczek (dzi艣 z DC)

"Ja pij臋 tylko przy dw贸ch okazjach:
Gdy s膮 og贸rki i gdy ich nie ma" 庐

Data: 2014-06-16 04:06:43
Autor: wawa
Jak si臋 macie prawiczki?
W dniu 6/16/2014 3:18 AM, Wiesiaczek pisze:
Czy nie czujecie si臋 wydymani przez Waszych idoli prowadz膮cych nar贸d do
demokracji i kapitalizmu?

Niech sobie towarzysz poczyta biografi臋 Marka Belki, zaczynaj膮c w tym miejscu:

"W okresie PRL dzia艂a艂 w Zrzeszeniu Student贸w Polskich, Zwi膮zku Socjalistycznej M艂odzie偶y Polskiej i PZPR (sekretarz komitetu uczelnianego PZPR na Uniwersytecie 艁贸dzkim w 艁odzi"

Data: 2014-06-16 12:38:06
Autor: Fritz
Jak si臋 macie prawiczki?
"wawa" <wawa@nospam.com> schrieb im Newsbeitrag news:lnmc33$hcr$1speranza.aioe.org...
[...]

Wiesiaczek tak jak Jadrys nie chc膮 przyj膮膰 do wiadomo艣ci, 偶e mamy kurewski system zbrodniarza Jaruzela i jego resortowych dzieci z PZPR i SB/UB...

Data: 2014-06-16 14:59:27
Autor: Sonn
Jak si臋 macie prawiczki?
W dniu 2014-06-16 12:38, Fritz pisze:
[...]

I tylko Jaros艂aw Zawsze Dziewica kryszta艂owo czysty, nieprawda偶 ?

--
Sonn

Data: 2014-06-16 06:24:23
Autor: leming.show
Jak si macie prawiczki?
u縴tkownik Sonn napisa:

I tylko Jaros砤w Zawsze Dziewica kryszta硂wo czysty, nieprawda ?

Sonn

Na to wychodzi, na kogo nie ma haka, ten jest niebezpieczny. Ale i kaczus chcialby zabrac mi, aby dac innym, wiec nie jest perfectum opszyn.

Liczba urzednikow w ciagu ostatnich 25 lat wzrosla x3, ktos te ryje musi wykarmic.

A na bialorusi bezrobocie <0,5%, a na ukrainie becikow 10-40 kPLN, juz zydki im dadzom takie becikowe:)

Data: 2014-06-16 18:02:25
Autor: Fritz
Jak si臋 macie prawiczki?
"Sonn" <lacrimosaqwer@gazeta.pl> schrieb im Newsbeitrag news:539ee9fd$0$13380$c3e8da3$1e10ebc2news.astraweb.com...
[...]

Dlaczego, to te偶 banda okr膮g艂osto艂owa od Kiszczaka, po co licytujesz bandzior贸w?

Data: 2014-06-16 21:03:32
Autor: Sonn
Jak si臋 macie prawiczki?
W dniu 2014-06-16 18:02, Fritz pisze:
[...]

Nie pozna艂by艣 ironii nawet gdyby wylaz艂a z krzak贸w i ugryz艂a ci臋 w dup臋, prawda?

--
Sonn

Data: 2014-06-16 21:23:56
Autor: Fritz
Jak si臋 macie prawiczki?
"Sonn" <paszolwon@poczta.onet.pl> schrieb im Newsbeitrag news:539f3f86$0$16500$c3e8da3$e3f2c276news.astraweb.com...
[...]

Ironia nie ironia, nie lubi臋, jak mi si臋 daje PiS jako alternatyw臋, nawet, je艣li si臋 przy tym tylko ironizuje. Ju偶 sam przyk艂ad jest bawieniem si臋 w licytacj臋 i braniem udzia艂u w hucpie okr膮g艂osto艂owej...

Data: 2014-06-16 21:26:40
Autor: u2
Jak si臋 macie prawiczki?
W dniu 2014-06-16 21:23, Fritz pisze:
Ironia nie ironia, nie lubi臋, jak mi si臋 daje PiS jako alternatyw臋,
nawet, je艣li si臋 przy tym tylko ironizuje. Ju偶 sam przyk艂ad jest
bawieniem si臋 w licytacj臋 i braniem udzia艂u w hucpie okr膮g艂osto艂owej.

Peace to prawdziwa alternatywa dla waszej knajackiej partyjki, dlatego tak zaciekle ja zwalczacie, klamiecie, oszukujecie i zabijacie.

--
Genera艂 Skalski o 偶ydach w UB :
http://www.youtube.com/watch?v=ScSz0xY5W88

Data: 2014-06-16 21:32:56
Autor: Fritz
Jak si臋 macie prawiczki?
"u2" <u_2@o2.pl> schrieb im Newsbeitrag news:539f44f1$0$2228$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Peace to 偶ydoubecja, rodem od Kiszczaka, taka sama jak PO..., jednym s艂owem, republika okr膮g艂ego sto艂u, kt贸ra zwalcza wolno艣膰 Polak贸w...

Data: 2014-06-16 21:34:55
Autor: u2
Jak si臋 macie prawiczki?
W dniu 2014-06-16 21:32, Fritz pisze:
[...]

to wlasnie wasza zydoubecka urawnilowka, prawdziwych polskich patriotow porownujecie do siebie, a wy zydoubeckie qrwy jestescie:)

Data: 2014-06-16 21:42:06
Autor: Fritz
Jak si臋 macie prawiczki?
"u2" <u_2@o2.pl> schrieb im Newsbeitrag news:539f46e0$0$2363$65785112news.neostrada.pl...
[...]

No prosz臋, gadasz jak typowy syjonista m膮cik..., aby tylko zachachm臋ci膰...

Data: 2014-06-16 22:03:55
Autor: u2
Jak si臋 macie prawiczki?
W dniu 2014-06-16 21:42, Fritz pisze:

to wlasnie wasza zydoubecka urawnilowka, prawdziwych polskich
patriotow porownujecie do siebie, a wy zydoubeckie qrwy jestescie:)

No prosz臋, gadasz jak typowy syjonista m膮cik..., aby tylko zachachm臋ci膰...

nie moja wina zes syjonista z niemiec, frycek:)

Data: 2014-06-17 03:25:48
Autor: stevep
Jak si macie prawiczki?
W dniu .06.2014 o 21:26 u2 <u_2@o2.pl> pisze:

W dniu 2014-06-16 21:23, Fritz pisze:
Ironia nie ironia, nie lubi, jak mi si daje PiS jako alternatyw,
nawet, je秎i si przy tym tylko ironizuje. Ju sam przyk砤d jest
bawieniem si w licytacj i braniem udzia硊 w hucpie okr眊硂sto硂wej.

Peace to prawdziwa alternatywa dla waszej knajackiej partyjki, dlatego  tak zaciekle ja zwalczacie, klamiecie, oszukujecie i zabijacie.

B阣zie weso硂 jak si oka縠, 縠 to twoja knajacka partyjka zap砤ci砤 za  pods硊chy.
--
stevep
-- -- -

Data: 2014-06-16 06:33:55
Autor: leming.show
Jak si macie prawiczki?
u縴tkownik Wiesiaczek napisa:
zostaniecie sami w tym szambie bez mo縧iwo禼i rozliczenia Waszych idoli:)

Olszeskiemu sie nie udalo, Kaczce sie nie udalo, to i szaremu Kowalskiemu nie wyjdzie.  Jak to Pietrzak powiedzial, polacy jeszcze nie zasluzyli na nikogo lepszego, ani nie dorosli. Ale mogom se wyjechac na zachod:)

A Pis ukradl sledzia za 8z, jak widzisz opozycja tez kradnie:)

Data: 2014-06-16 18:04:09
Autor: Fritz
Jak si macie prawiczki?
<leming.show@gmail.com> schrieb im Newsbeitrag news:f623572c-d282-4108-9920-8f43200545e1googlegroups.com...
[...]

Nie czaruj, nie czaruj, PiS ukrad po硂w przemys硊 i zak砤d體 pracy, nie mniejsz ni reszta bandy okr眊硂sto硂wej... i 縜dna z nich opozycja...

Data: 2014-06-16 15:14:27
Autor: fifak
Jak si臋 macie prawiczki?
W dniu 2014-06-16 10:18, Wiesiaczek pisze:
Czy nie czujecie si臋 wydymani przez Waszych idoli prowadz膮cych nar贸d do
demokracji i kapitalizmu?

   co proponujesz?

Data: 2014-06-16 20:02:24
Autor: Wiesiaczek
Jak si臋 macie prawiczki?
W dniu 16.06.2014 15:14, fifak pisze:
W dniu 2014-06-16 10:18, Wiesiaczek pisze:
Czy nie czujecie si臋 wydymani przez Waszych idoli prowadz膮cych nar贸d do
demokracji i kapitalizmu?

   co proponujesz?

Chcesz, 偶eby mnie "kominiarze" wyci膮gn臋li z 艂贸偶ka o sz贸stej rano? :)

Data: 2014-06-17 03:26:38
Autor: stevep
Jak si macie prawiczki?
W dniu .06.2014 o 15:14 fifak <fifak@oniet.pl> pisze:

W dniu 2014-06-16 10:18, Wiesiaczek pisze:
Czy nie czujecie si wydymani przez Waszych idoli prowadz眂ych nar骴 do
demokracji i kapitalizmu?

   co proponujesz?

Niech si powiesi.  ;)
--
stevep
-- -- -

Data: 2014-06-16 18:04:09
Autor: mkarwan
Jak si臋 macie prawiczki?
U偶ytkownik "Wiesiaczek" <Wiesiaczek@costam.pl> napisa艂 w wiadomo艣ci news:lnm997$vn2$1node1.news.atman.pl...
[...]

To ty jeste艣 lewaczek?

Data: 2014-06-16 20:06:13
Autor: Wiesiaczek
Jak si臋 macie prawiczki?
W dniu 16.06.2014 18:04, mkarwan pisze:
[...]

Ja?! Ja jestem komuch. Nie m贸wili Ci tu na tej grupie? :)
Niestety, tylko duchem, bo nigdy do 偶adnej organizacji opr贸cz ZHP nie nale偶a艂em :)

Data: 2014-06-16 20:14:38
Autor: mkarwan
Jak si臋 macie prawiczki?
U偶ytkownik "Wiesiaczek" <Wiesiaczek@costam.pl> napisa艂 w wiadomo艣ci news:lnnbmm$72f$1node1.news.atman.pl...
[...]

Komuna si臋 nie sprawdzi艂a, nawet w kibucach.

Data: 2014-06-16 20:31:41
Autor: Wiesiaczek
Jak si臋 macie prawiczki?
W dniu 16.06.2014 20:14, mkarwan pisze:
[...]

Uwa偶am, ze bardziej si臋 sprawdzi艂a od obecnej demokracji.

Wyobra藕 sobie "demokratyczn膮" odbudow臋 kraju po zniszczeniach IIW艢.
Budowa dom贸w, fabryk, szpitali, szk贸艂, dr贸g, wodoci膮g贸w, energetyki etc.
To wszystko mniej wi臋cej w czasie pi臋ciu lat...
Utopia, prawda?

Data: 2014-06-16 20:57:21
Autor: mkarwan
Jak si臋 macie prawiczki?

U偶ytkownik "Wiesiaczek" <Wiesiaczek@costam.pl> napisa艂 w wiadomo艣ci news:lnnd6d$8l3$1node1.news.atman.pl...
[...]

Niemcy i Wielka Brytania te偶 si臋 odbudowywa艂y z lepszym skutkiem.
Przed wojn膮 budowano COP i do tego komuny nie by艂o potrzeba.
Problemem komuny by艂o m.in. ograniczenie ludzkiej inicjatywy.
W pewnym momencie w sojuzie kiedy zacz臋艂o wszystkiego brakowa膰 wprowadzono NEP, ale p贸藕niej to zarzucono.

Data: 2014-06-17 07:34:33
Autor: Wiesiaczek
Jak si臋 macie prawiczki?
W dniu 16.06.2014 20:57, mkarwan pisze:

[...]

A u was bij膮 murzyn贸w :)

Chyba nie chcesz por贸wnywa膰 zniszcze艅 Polski, polskiego, jeszcze przedwojennego analfabetyzmu i przedwojennej biedy, na kt贸r膮 na艂o偶y艂a si臋 wojna z silnymi Niemcami i prawie niezniszczon膮 Wielk膮 Brytani膮?

Demagogia te偶 ma swoje granice :)

Data: 2014-06-17 07:53:52
Autor: mkarwan
Jak si臋 macie prawiczki?

U偶ytkownik "Wiesiaczek" <Wiesiaczek@costam.pl> napisa艂 w wiadomo艣ci news:lnok19$uam$1node2.news.atman.pl...

[...]

Rzecz w tym, 偶e Polska by艂a w niewoli przez ponad sto lat, a Niemcy i Wielka Brytania rozwija艂y si臋 w miar臋 normalnie.
Od uzyskania niepodleg艂o艣ci do wojny min臋艂o nieco ponad 20 lat.
Mniej ni偶 od teraz do 1989 r.

Data: 2014-06-17 08:04:13
Autor: Wiesiaczek
Jak si臋 macie prawiczki?
W dniu 17.06.2014 07:53, mkarwan pisze:

[...]

Dzi臋kuj臋 zatem za poparcie mojej tezy.

Cytuj臋: "Uwa偶am, ze bardziej si臋 sprawdzi艂a (mowa o komunie) od obecnej demokracji.

Data: 2014-06-17 08:30:22
Autor: mkarwan
Jak si臋 macie prawiczki?

U偶ytkownik "Wiesiaczek" <Wiesiaczek@costam.pl> napisa艂 w wiadomo艣ci news:lnolot$gh3$1node1.news.atman.pl...
[...]

W czym popieram twoj膮 tez臋, bo jako艣 nie zauwa偶y艂em?

[...]

O czym ty piszesz?
Co zbudowano w czasie pi臋ciu lat po wojnie?
Ilu ludzi w tym czasie wsadzono do wi臋zie艅 lub zamordowano?

Data: 2014-06-17 12:59:56
Autor: Wiesiaczek
Jak si臋 macie prawiczki?
W dniu 17.06.2014 08:30, mkarwan pisze:

[...]

Nie graj idioty! Odbudowano Warszaw臋, MDM, stocznie, et.
Dobrze wiesz, 偶e nie da si臋 tu nawet w skr贸cie zmie艣ci膰 tego co wtedy zbudowano.
Nie pierdol wi臋c g艂upot, i nie zadawaj pyta艅 jak w przedszkolu.

Ilu ludzi w tym czasie wsadzono do wi臋zie艅 lub zamordowano?

No ilu?
Czy wi臋cej ni偶 powiesi艂o si臋 z biedy w obecnej demokracji?

Data: 2014-06-17 13:46:57
Autor: max
Jak si macie prawiczki?

U縴tkownik "Wiesiaczek" <Wiesiaczek@costam.pl> napisa w wiadomo禼i news:lnp73c$hp4$1node2.news.atman.pl...
W dniu 17.06.2014 08:30, mkarwan pisze:

U縴tkownik "Wiesiaczek" <Wiesiaczek@costam.pl> napisa w wiadomo禼i
W dniu 17.06.2014 07:53, mkarwan pisze:

U縴tkownik "Wiesiaczek" <Wiesiaczek@costam.pl> napisa w wiadomo禼i

Chyba nie chcesz por體nywa zniszcze Polski, polskiego, jeszcze
przedwojennego analfabetyzmu i przedwojennej biedy, na kt髍 na硂縴砤
si wojna z silnymi Niemcami i prawie niezniszczon Wielk Brytani?

Demagogia te ma swoje granice :)

Rzecz w tym, 縠 Polska by砤 w niewoli przez ponad sto lat, a Niemcy i
Wielka Brytania rozwija硑 si w miar normalnie.
Od uzyskania niepodleg硂禼i do wojny min瓿o nieco ponad 20 lat.
Mniej ni od teraz do 1989 r.

Dzi阫uj zatem za poparcie mojej tezy.

W czym popieram twoj tez, bo jako nie zauwa縴砮m?

Cytuj: "Uwa縜m, ze bardziej si sprawdzi砤 (mowa o komunie) od
obecnej demokracji.
Wyobra sobie "demokratyczn" odbudow kraju po zniszczeniach IIW.
Budowa dom體, fabryk, szpitali, szk蟪, dr骻, wodoci眊體, energetyki etc.
To wszystko mniej wi阠ej w czasie pi阠iu lat..."

O czym ty piszesz?
Co zbudowano w czasie pi阠iu lat po wojnie?

Nie graj idioty! Odbudowano Warszaw, MDM, stocznie, et.
Dobrze wiesz, 縠 nie da si tu nawet w skr骳ie zmie禼i tego co wtedy zbudowano.
Nie pierdol wi阠 g硊pot, i nie zadawaj pyta jak w przedszkolu.

Ilu ludzi w tym czasie wsadzono do wi陑ie lub zamordowano?

No ilu?
Czy wi阠ej ni powiesi硂 si z biedy w obecnej demokracji?

-- Wiesiaczek (dzi z DC)

"Ja pij tylko przy dw骳h okazjach:
Gdy s og髍ki i gdy ich nie ma" R

Problemem takich jak mkarwan jest to , ze nie sa w stanie myslec racjonalnie i uczciwie . Racjonalnosci pozbawila ich geboka wiara w ksiedza utozsamianego z samym Bogiem a uczciwosci jeszcze glebsza ale nienawisc do systemu , ktory poznal sie na ich glupocie i pokazal im ich nalezne z uwagi na stan umyslu miejsce ......np. koscielnego , czy kopidola !. Tacy ludzie jesli dzisiaj sa mlodzi mogli nabyc wiedze o tamtych czasach tylko dzieki jedynie slusznej dzisiaj propagandzie opisujacej tamta rzeczywistosc , jesli sa starzy to albo nienawisc maja wpisana w swoje sumienie albo rzeczywiscie musieli doswiadczyc w tamtych czasach wiele zlego . Zlo , obiektywnie rzecz biorac z powodow systemowych sie dzialo i choc nie jest to rozgrzeszeniem to przeciez i dzisiaj sie zdarza , ze wspomne tylko tak drastyczne przypadki jak dokonany na p. min.B. Blidzie mord ( dotad nie rozliczony )  , conajmniej kilka samospalen dokonanych w akcie protestow , smierc pracownika biura poselskiego J.Kaczynskiego , conajmniej kilka smierci ......" samobojstw " w aresztach tzw. " wydobywczych " o wylawianych z rzek ludzi zwiazanych z aferami , czy politycznymi rozgrywkami , ktorzy dziwnie gineli , Lepper ? , Sekula ? , Papala ? . Kazdy system , kazdy !! ma na swim sumieniu   dranstwa o jakich nam sie nie snilo . Problemem nie jest wiec to , czy jakis rzad ma zbrukane rece , tylko czy ow brud jest , czy nie jest dobrze skrywany . Nie bede tu  przytaczal amerykanskich dokonan bo wszyscy je znamy doskonale . Odwolywanie sie wiec do niewatpliwych faktow , ze za PRL- u wiezilo sie a nawet mordowalo ludzi nie moze byc zadnym argumentem swiadczacym o zbrodniczym charakterze " polskiej komuny " . Oczywiscie mozna jeszcze mowic o skali i ta w czasach stalinowskich byla rzeczywiscie duza . Jesli jednak wezmie sie pod uwage to , ze ledwie minal czas dramatycznej okupacji , kiedy ginely miliony a smierc buyla norma , to mozna sobie wyobrazic , ile w tych czasach znaczylo zycie pojedynczego czlowieka . Zabijanie bylo forma pozbywania sie klopotu , wygodna szybka i skuteczna !. Czy to bylo zle ? . OCZYWISCIE ,  trzeba jednak analizujac zjawisko pt. wczesny , stalinowski PRL , wziasc to pod uwage , tak jak argument , jaki bierze kosciol usprawiedliwiajac dokonywane przez siebie  ludobojstwa . " To byly inne czasy , inna moralnosc" . Tak wlasnie bylo !. Ukrasc w czasie okupacji to bylo naturalne zachowanie a jak od Niemca , to bohaterstwo , zabic wroga bylo powodem do dumy i chwaly , za to przypinano ordery bo byla calkiem inna niz dzisiaj moralnosc . Ludzie wychowani na tej mentalnosci zaczeli rzadzic krajem i zanim przyszla do nich normalnosc musieli zmierzyc sie nie tyko ze swoim sumieniem ale rowniez  z nabytymi przez lata doswiadczeniami kompletnego rozprezenia moralnego !. Czy to usprawiedliwia ? .. Nie , oczywiscie , ze nie !. Oceniajac jednak PRL , zwlaszcza ten pozniejszy , kiedy zbrodnia nie byla juz narzedziem wladzy , trzeba brac i te aspekty pod uwage !

max

Data: 2014-06-17 16:11:51
Autor: mkarwan
Jak si臋 macie prawiczki?
[...]

MDM zacz臋to budowa膰 w 1950 r., wi臋c nie przeginaj z t膮 szybk膮 odbudow膮
Warszawy.
Tak wygl膮da艂a Marsza艂kowska w miejscu Placu Konstytucji przed wojn膮.
http://bi.gazeta.pl/im/40/23/b6/z11936576P.jpg
Jak to by艂o ze stoczni膮 w Gda艅sku poczytaj tu
http://www.national-geographic.pl/geopedia/pokaz/stocznia-gdanska/
Rolnikom dano ziemi臋 zagrabion膮 dotychczasowym w艂a艣cicielom by p贸藕niej
namia膰 ich na sp贸艂dzielnie produkcyjne.

Dobrze wiesz, 偶e nie da si臋 tu nawet w skr贸cie zmie艣ci膰 tego co wtedy zbudowano.
Nie pierdol wi臋c g艂upot, i nie zadawaj pyta艅 jak w przedszkolu.

Poczytaj troch臋 gdzie i jak budowano, nie tylko w Warszawie i nie tylko
budowy propagandowe.

Gdyby za komuny by艂o lepiej to Niemcy z RFN przyje偶dzaliby do NRD a nie
odwrotnie.
Brytyjczycy nie przenosili si臋 do KDL.

Ilu ludzi w tym czasie wsadzono do wi臋zie艅 lub zamordowano?
No ilu?
Czy wi臋cej ni偶 powiesi艂o si臋 z biedy w obecnej demokracji?

Przeginasz i to bardzo.
http://www.zolnierzewykleci.pl/

Data: 2014-06-17 17:25:13
Autor: Wiesiaczek
Jak si臋 macie prawiczki?
W dniu 17.06.2014 16:11, mkarwan pisze:
[...]

No faktycznie, ale masz argument, sko艅czono budow臋 dwa lata p贸藕niej ni偶 napisa艂em. Gdyby艣 policzy艂 jeszcze miesi膮ce lub dni to wysz艂oby mo偶e jeszcze korzystniej. Nie pisz臋 o op贸藕nieniach w budowie naszych autostrad, bo nie kopie si臋 le偶膮cego :)

Tak wygl膮da艂a Marsza艂kowska w miejscu Placu Konstytucji przed wojn膮.
http://bi.gazeta.pl/im/40/23/b6/z11936576P.jpg

....a tak zaraz po wojnie:
http://udsrodmiescie.sam3.pl/ulica-190.html

Jak to by艂o ze stoczni膮 w Gda艅sku poczytaj tu
http://www.national-geographic.pl/geopedia/pokaz/stocznia-gdanska/

Czytam:
"Pierwsze, ca艂kowicie budowane w Polsce statki powsta艂y w Stoczni Gda艅skiej w trzy lata po zako艅czeniu II wojny 艣wiatowej. 6 listopada 1948 roku mia艂o miejsce pierwsze wodowanie statku - rudow臋glowca "SO艁DEK", kt贸ry sw膮 nazw臋 otrzyma艂 od nazwiska trasera Stoczni Gda艅skiej, Stanis艂awa So艂dka. "

Rolnikom dano ziemi臋 zagrabion膮 dotychczasowym w艂a艣cicielom by p贸藕niej
namia膰 ich na sp贸艂dzielnie produkcyjne.

Takie by艂y za艂o偶enia systemowe, sk膮din膮d s艂uszne.
Mo偶na by to nazwa膰 prywatyzacj膮 ziemi, czy偶 nie?
Ty wola艂by艣 sprzeda膰 te ziemie zachodnim bankierom, ale mnie w to nie mieszaj:)

[...]

Czyta艂em, ale co chcesz udowodni膰? 呕e nie nie budowano???

Gdyby za komuny by艂o lepiej to Niemcy z RFN przyje偶dzaliby do NRD a nie
odwrotnie.
Brytyjczycy nie przenosili si臋 do KDL.

Patrz jakie to dziwne...
Na Hawajach jest raj na ziemi a jako艣 wszyscy mieszkaj膮 u siebie?
Nie przeginaj wi臋c, tylko tak jak ju偶 pisa艂em:">> Nie pierdol wi臋c g艂upot, i nie zadawaj pyta艅 jak w przedszkolu."

[...]

Ja przeginam?!
No to mo偶e nie wiesz, ale mamy ponad 6000 samob贸jc贸w rocznie.
Wi臋cej ni偶 zabitych w wypadkach drogowych.
Z dobrobytu im tak odbija? Jak my艣lisz?

Nie wspomnia艂em, 偶e sporo ludzi (setki rocznie) zamarza zim膮 lub umiera z g艂odu w kana艂ach.
Odniesiesz si臋 do tego czy b臋dziesz odgrzewa艂 trupy z Wujka lub te偶 jakie艣 inne sobie znajdziesz?

Data: 2014-06-17 15:26:44
Autor: masti
Jak si macie prawiczki?
Dnia pi臋knego Tue, 17 Jun 2014 17:25:13 +0200 osobnik zwany Wiesiaczek
napisa艂:

[...]

to mo偶e opowiedz o osi膮gni臋ciach PRL w budowie autostrad. Mo偶esz zacz膮膰 od podania dat rozpocz臋cia budowy i ich zako艅czenia.

--
mst <at> gazeta <.> pl
"-Mam l臋k gruntu! -Chyba wysoko艣ci? -Wiem co m贸wi臋. To grunt zabija!" T.Pratchett

Data: 2014-06-17 17:55:19
Autor: mkarwan
Jak si臋 macie prawiczki?

U偶ytkownik "Wiesiaczek" <Wiesiaczek@costam.pl> napisa艂 w wiadomo艣ci news:lnpmkp$kpf$1node1.news.atman.pl...
[...]

A to czyta艂e艣:
Okres powojenny  14 czerwca 1945 roku Departament Morski Ministerstwa Przemys艂u utworzy艂 Zjednoczenie Stoczni Polskich z siedzib膮 w Gda艅sku. Pierwszymi decyzjami Zjednoczenia by艂o wyznaczenie komisji odpowiedzialnych za przejmowanie od Rosjan zaj臋tych przez nich stoczni. Dzia艂ania te zako艅czono 30 sierpnia 1945 roku. Obj臋艂y one zarz膮dzanie 11 stoczniami, kt贸re funkcjonowa艂y kiedy艣 w Wolnym Mie艣cie Gda艅sku. Przedsi臋biorstwa te ponumerowano - Stoczni Gda艅skiej (Danziger Werft) nadano nazw臋 Stoczni Nr1, Stoczni Schichaua nazw臋 Stoczni Nr2, Fabryce Wagon贸w - Stoczni Nr3, "Stoczni Wojana" - nazw臋 Stoczni Nr4.
13 wrze艣nia 1945 roku uroczy艣cie otwarto na Stoczni臋 Gda艅sk膮. Opr贸cz remontowania r贸偶nych jednostek p艂ywaj膮cych, krajowych i zagranicznych, do dodatkowych prac Stoczni Nr1 nale偶a艂y: monta偶 ci膮gnik贸w, parowoz贸w i samochod贸w ci臋偶arowych przys艂anych przez UNRRA.

To znaczy, 偶e tych stoczni odbudowywano.

Rolnikom dano ziemi臋 zagrabion膮 dotychczasowym w艂a艣cicielom by p贸藕niej
namia膰 ich na sp贸艂dzielnie produkcyjne.
Takie by艂y za艂o偶enia systemowe, sk膮din膮d s艂uszne.
Mo偶na by to nazwa膰 prywatyzacj膮 ziemi, czy偶 nie?

Zabranie ziemi w艂a艣cicielom nazywasz prywatyzacj膮?

Ty wola艂by艣 sprzeda膰 te ziemie zachodnim bankierom, ale mnie w to nie mieszaj:)

O tym zadecydowaliby w艂a艣ciciele i zapewne by jej nie sprzedali, skoro nie sprzedali jej w czasie zabor贸w.

[...]

Gdyby nasz gospodarka nie by艂a przekszta艂cona w "socjalistyczn膮" to sytuacja ludzi by艂aby o niebo lepsza ni偶 jest obecnie.
Gospodarka rozwija艂aby si臋 normalnie.
System komunistyczny podobnie jak ka偶dy system ma wady i zalety.
Rzecz w tym mia艂 on wi臋cej wad ni偶 zalet.
Gdyby by艂o inaczej nie trzeba by go wprowadza膰 si艂膮.
Jestem krytycznie nastawiony do tego co dzieje si臋 w Polsce po 1989 r. ale to ju偶 temat n inn膮 dyskusj臋.

Data: 2014-06-17 18:04:32
Autor: Fritz
Jak si臋 macie prawiczki?
"mkarwan" <mkarwan@poczta.onet.pl> schrieb im Newsbeitrag

Gdyby nasz gospodarka nie by艂a przekszta艂cona w "socjalistyczn膮" to sytuacja ludzi by艂aby o niebo lepsza ni偶 jest obecnie.
Gospodarka rozwija艂aby si臋 normalnie.

Buuaahhaaahhhaaa..., tak jak teraz...
Ka偶dy g艂upi wie, 偶e w socjali藕mie 偶y艂o si臋 ludziom o wiele, wiele lepiej..., a dzisiaj jest kurewski, bandycki, krwio偶erczy, antyludzki kapitalizm... i rabunek narodu przy ka偶dej okazji..., dzi臋ki twojemu pryncypa艂owi, zbrodniarzowi Jaruzelskiemu, ojcu chrzestnemu tego kurewskiego systemu...

Data: 2014-06-18 04:52:26
Autor: stevep
Jak si macie prawiczki?
W dniu .06.2014 o 18:04 Fritz <fritz@gmail.com> pisze:

"mkarwan" <mkarwan@poczta.onet.pl> schrieb im Newsbeitrag

Gdyby nasz gospodarka nie by砤 przekszta砪ona w "socjalistyczn" to  sytuacja ludzi by砤by o niebo lepsza ni jest obecnie.
Gospodarka rozwija砤by si normalnie.

Buuaahhaaahhhaaa..., tak jak teraz...
Ka縟y g硊pi wie, 縠 w socjali糾ie 縴硂 si ludziom o wiele, wiele  lepiej..., a dzisiaj jest kurewski, bandycki, krwio縠rczy, antyludzki  kapitalizm... i rabunek narodu przy ka縟ej okazji..., dzi阫i twojemu  pryncypa硂wi, zbrodniarzowi Jaruzelskiemu, ojcu chrzestnemu tego  kurewskiego systemu...

To spadaj kretynie na Bia硂ru tam znajdziesz podobny do peerelowskiego  "dobrobyt".
--
stevep
-- -- -

Data: 2014-06-17 20:45:49
Autor: Wiesiaczek
Jak si臋 macie prawiczki?
W dniu 17.06.2014 17:55, mkarwan pisze:
[...]

To to nie jest szkolny przyk艂ad kapitalizmu?
No to ju偶 chyba ca艂kiem Ciebie pogi臋艂o!

Rozejrzyj si臋 - to jest kapitalizm!
Mo偶esz wszystko kupi膰 i sprzeda膰. Masz "wolno艣膰".
Co chcesz tu wciska膰?
Kapitalizm tak, wypaczenia nie?
Nie b膮d藕 dziecinny.

To jest ustr贸j o kt贸ry walczy艂e艣, a 偶e okaza艂 si臋 g贸wno warty i jeszcze gorszy od poprzedniego to samym obszczekiwaniem "komuny" nic nie zmienisz.

Data: 2014-06-16 21:05:25
Autor: grzeda
Jak si臋 macie prawiczki?
W dniu 2014-06-16 20:31, Wiesiaczek pisze:

[...]

Bo przeciez RFNu i Anglii to nikt nie bombardowal.

Data: 2014-06-16 21:08:47
Autor: u2
Jak si臋 macie prawiczki?
W dniu 2014-06-16 21:05, grzeda pisze:
Bo przeciez RFNu i Anglii to nikt nie bombardowal.

zniszczenie niemiec byly kosmetyczne, znana jest martyrologia drezna, ale to jest na pokaz. prawdziwe zniszczenia byly w Polsce. dziwne, ze przetrwalismy te barbarzynskie ataki niemcow:)

Data: 2014-06-16 21:28:20
Autor: grzeda
Jak si臋 macie prawiczki?
W dniu 2014-06-16 21:08, u2 pisze:
W dniu 2014-06-16 21:05, grzeda pisze:
Bo przeciez RFNu i Anglii to nikt nie bombardowal.

zniszczenie niemiec byly kosmetyczne, znana jest martyrologia drezna,

Pelna zgoda, przeciez Drezno bylo w NRD!

Zapomnialem o glebokiej komunie w Japonii.

pozdr
PG

Data: 2014-06-16 21:30:10
Autor: u2
Jak si臋 macie prawiczki?
W dniu 2014-06-16 21:28, grzeda pisze:
zniszczenie niemiec byly kosmetyczne, znana jest martyrologia drezna,

Pelna zgoda, przeciez Drezno bylo w NRD!

wtedy bylo w niemczech, nie sciemniaj grzedziak

Zapomnialem o glebokiej komunie w Japonii.

komuna to gorzej niz japonski feudalizm

Data: 2014-06-16 22:04:29
Autor: u2
Jak si臋 macie prawiczki?
W dniu 2014-06-16 21:58, grzeda pisze:
wtedy bylo w niemczech, nie sciemniaj grzedziak

W czasie odbudowy?

nie, w czasie martyrologii debilu:)

Data: 2014-06-16 23:08:54
Autor: grzeda
Jak si臋 macie prawiczki?
W dniu 2014-06-16 22:04, u2 pisze:
W dniu 2014-06-16 21:58, grzeda pisze:
wtedy bylo w niemczech, nie sciemniaj grzedziak

W czasie odbudowy?

nie, w czasie martyrologii debilu:)

Ale osiol:D Uzywaj jednak wyrazow, ktorych znaczenie nie jest Ci obce:D

Data: 2014-06-16 23:11:50
Autor: u2
Jak si臋 macie prawiczki?
W dniu 2014-06-16 23:08, grzeda pisze:
Ale osiol:D Uzywaj jednak wyrazow, ktorych znaczenie nie jest Ci obce:D

te grzedziak debilu, wez do reki slownik jezyka polskiego, a nie wyrazow obcych:)

Data: 2014-06-18 08:58:07
Autor: grzeda
Jak si臋 macie prawiczki?
W dniu 2014-06-16 23:11, u2 pisze:
[...]

No w Twoim przypadku jak widze to jeden chuj, za ktory bys sie nie wzial, to same nowosci

pozdr
PG

Data: 2014-06-17 03:31:18
Autor: stevep
Jak si macie prawiczki?
W dniu .06.2014 o 21:08 u2 <u_2@o2.pl> pisze:

[...]

Nast阷ny debil.

--
stevep
-- -- -

Data: 2014-06-17 03:30:52
Autor: stevep
Jak si macie prawiczki?
W dniu .06.2014 o 21:05 grzeda <piowel@noonetspam.eu> pisze:

[...]

Serio jeste, a takim idiot, 縠 nic nie wiesz o bombardowaniach?
--
stevep
-- -- -

Data: 2014-06-16 21:09:00
Autor: Mrqs
Jak si臋 macie prawiczki?
[...]

No c贸偶... Przed wojn膮 w 34r m贸j Dziadek kupi艂 "biznes" zad艂u偶ony na 贸wczesne 6mln$. Do czerwca 1939 roku biznes przyni贸s艂 ponad 8mln$ zysku.
W czasie wojny wszystko zosta艂o zrujnowane - najpierw przez wycofuj膮cych si臋 Niemc贸w, a potem robot臋 doko艅czyli "wyzwoliciele" ze wschodu.

Po powrocie w 45 z obozu koncentracyjnego Dziadek rozpocz膮艂 odbudow臋 biznesu. W 47 roku dzia艂a艂a ju偶 odbudowana przez niego elektrownia (zbudowana przez Dziadka w latach 36-37) i pomniejsze zak艂ady. By艂 w trakcie odbudowy reszty, kiedy w 1948 przyszli smutni panowie, dali mu 24 godziny na wyprowadzk臋 i przej臋li interes w imieniu ludu pracuj膮cego miast i wsi.

Nie wiem czy musz臋 dodawa膰, 偶e wszystko zosta艂o zdewastowane, we dworze urz膮dzono mleczarni臋 i zniszczono zabytek, wiele nieruchomo艣ci diabli wzi臋li itd. a biznes nigdy nie wr贸ci艂 do dawnej 艣wietno艣ci. Co mo偶na by艂o  jeszcze ukra艣膰 to ukradziono. Nawet sfa艂szowano ksi臋gi wieczyste, tyle, 偶e nieudolnie, bo w tamtym czasie rz膮dzi艂 w okolicy nastojaszczyj analfabet, typowy przedstawiciel nowej w艂adzy :)

Tak to z grubsza wygl膮da艂a "odbudowa" w wykonaniu w艂adzy ludowej.

Mrqs

--
"Wielb艂膮d to ko艅 zaprojektowany przez komitet"
Alec Issigonis

Data: 2014-06-17 17:39:00
Autor: Wiesiaczek
Jak si臋 macie prawiczki?
W dniu 16.06.2014 21:09, Mrqs pisze:
[...]

Gratuluj臋 przodk贸w.
Ale Tw贸j dziadek by艂 kapitalist膮 a ustr贸j zmieni艂 si臋 na socjalistyczny.
Chyba to rozumiesz?
Mog臋 r贸wnie dobrze powiedzie膰, 偶e przed 1989 rokiem miliony ludzi w Polsce mia艂y prac臋 a obecnie s膮 bezrobotnymi lub uchod藕cami.
Ten sam mechanizm zmian ustrojowych.
Ja mog臋 wsp贸艂czu膰 Twojej rodzinie, ale czy Ty teraz b臋dziesz wsp贸艂czu艂 mojej i milionom innych?

Data: 2014-06-16 21:50:52
Autor: Mrqs
Jak si臋 macie prawiczki?
W dniu 2014-06-17 17:39, Wiesiaczek pisze:

Gratuluj臋 przodk贸w.
Ale Tw贸j dziadek by艂 kapitalist膮 a ustr贸j zmieni艂 si臋 na socjalistyczny.
Chyba to rozumiesz?

No i? Rozwalono dobrze prosperuj膮cy przed wojn膮 (po wojnie nie dano szans) biznes. Po prostu to ukradziono, a p贸藕niej rozkradziono. 呕al patrze膰 co z tego zosta艂o.

Mog臋 r贸wnie dobrze powiedzie膰, 偶e przed 1989 rokiem miliony ludzi w
Polsce mia艂y prac臋 a obecnie s膮 bezrobotnymi lub uchod藕cami.
Ten sam mechanizm zmian ustrojowych.

Nie. Przepracowa艂em na "pa艅stwowym" w PRLu ponad 20 lat. Zmieni艂em ponad 20 zak艂ad贸w pracy. I wsz臋dzie by艂 ten sam syf - ludzie kradli i "kombinowali" co si臋 da. Prac臋 dla 1 cz艂owieka wykonywa艂o 4 lub 5 ludzi.
Kiedy pracowa艂em w O艣rodku Elektronicznym GUS w  moim dziale "pracowa艂o" 17 os贸b. A pracy by艂o g贸ra dla 6. My艣my potrafili przez 3 -4 dni w tygodniu przez 6-7 godzin gra膰 na 2 stoliki w bryd偶a! Taka to by艂a "praca", zreszt膮 za byle jak膮 p艂ac臋.

Mog臋 sypa膰 przyk艂adami z ka偶dego zak艂adu w kt贸rym pracowa艂em. Widzia艂em jak si臋 kradnie, jak si臋 pije, jak oszukuje klienta, jak wykorzystuje si臋 stanowiska dla swoich korzy艣ci, jak niszczy si臋 ludzi, kt贸rzy nie zgadzali si臋 na taki styl pracy. Wo艂owej sk贸ry by nie starczy艂o.

Ja mog臋 wsp贸艂czu膰 Twojej rodzinie, ale czy Ty teraz b臋dziesz wsp贸艂czu艂
mojej i milionom innych?

Tu nie chodzi o wsp贸艂czucie, tylko nieprawd膮 jest, 偶e gdyby nie PRL, to odbudowa trwa艂aby pewnie do dzi艣 i wszystko by艂oby ukradzione, a ludzie klepaliby bied臋. Jestem pewien, 偶e gdyby nie by艂o w Polsce socjalizmu i ca艂ego tego lewicowego robactwa, Polska by艂by o wiele bardziej zamo偶na ni偶 jest dzisiaj.
I nie chodzi mi tylko o materialn膮 stron臋 偶ycia. Przede wszystkim byliby艣my o wiele mniej zdemoralizowani ni偶 teraz. Socjalizm demoralizowa艂 ludzi do ko艣ci, do samej g艂臋bi, co dzi艣 wychodzi ze zdwojona si艂膮.
Pomijam ju偶 fakt, ze dzisiejszy system tak wiele si臋 nie r贸偶ni od tego co by艂o przed 89 rokiem.

Mrqs

--
"Ani najm膮drzejsza konstytucja, ani najm臋drsze nawet prawa nie zabezpiecz膮 ludzkiej wolno艣ci i prawa, je艣li obyczaje ulegn膮 powszechnej deprawacji" - Samuel Adams, jeden z za艂o偶ycieli Stan贸w Zjednoczonych.

Data: 2014-06-18 10:35:33
Autor: Fritz
Jak si臋 macie prawiczki?
"Mrqs" <mrqsdddd@o2dddd.pl> schrieb im Newsbeitrag news:wrWdnUxmSqcY1jzOnZ2dnUVZ8v-dnZ2dsupernews.com...
[...]

Przed wojn膮 by艂o to same sanacyjne kurestwo co dzisiaj, z tym, 偶e dzisiaj zniewalaj膮 Polak贸w resortowe dzieci sanacji... Gdyby nie socjalizm Gomu艂ki i Gierka, nie by艂oby ju偶 dawno Polski, a tak bandziory maj膮 teraz czym kupczy膰 i wyprzedawa膰, ale ju偶 wszystko rozkradli i wyprzerdali, tak 偶e pozasta艂 chuj, kupa i kamieni kupa...

Data: 2014-06-18 12:33:28
Autor: Mrqs
Jak si臋 macie prawiczki?
W dniu 2014-06-18 10:35, Fritz pisze:

[...]

Nie masz zielonego poj臋cia jak by艂o przed wojn膮. To raz.

Dwa, stanowisz wr臋cz podr臋cznikowy przyk艂ad zdemoralizowania , o kt贸rym wcze艣niej pisa艂em. Zar贸wno styl, sens i jak i forma wypowiedzi wyklucza jak膮kolwiek szans臋 na rozmow臋.
Do widzenia Panu.

Mrqs

--
"Dramatem naszej epoki jest to, 偶e g艂upota zabra艂a si臋 do my艣lenia"
Jean Cocteau

Data: 2014-06-18 14:57:11
Autor: Fritz
Jak si臋 macie prawiczki?
"Mrqs" <mrqsdddd@o2dddd.pl> schrieb im Newsbeitrag news:G6-dnVPu6-A-6DzOnZ2dnUVZ8gqdnZ2dsupernews.com...
[...]

Nie masz poj臋cia, jak wspaniale by艂o w Polsce za Gomu艂ki i Gierka i jak Polska ros艂a w si艂臋, dop贸ki zbrodniarz aJaruzelski nie uw艂aszczy艂 na naszym wsp贸艂nym maj膮tku Ubek贸w i wprowadzi艂 ten kurewski kapitalizm...

Data: 2014-06-18 12:49:44
Autor: Mrqs
Jak si臋 macie prawiczki?
W dniu 2014-06-18 14:57, Fritz pisze:

Nie masz poj臋cia, jak wspaniale by艂o w Polsce za Gomu艂ki i Gierka i jak
Polska ros艂a w si艂臋, dop贸ki zbrodniarz aJaruzelski nie uw艂aszczy艂 na
naszym wsp贸艂nym maj膮tku Ubek贸w i wprowadzi艂 ten kurewski kapitalizm...

Mam 60 lat. I dobrze pami臋tam ten "raj" za Gomu艂ki i Gierka. Zbyt dobrze, 偶eby gada膰 g艂upstwa o tym, jak by艂o wtedy fajnie.

Owszem by艂o fajnie, bo by艂em m艂ody i by艂y ko艂o mnie fajne laski. Mam jednak nadziej臋, 偶e to akurat nie by艂a zas艂uga ani Gomu艂ki ani Gierka. :)

Mrqs

Data: 2014-06-18 21:00:41
Autor: Fritz
Jak si臋 macie prawiczki?
"Mrqs" <mrqsdddd@o2dddd.pl> schrieb im Newsbeitrag news:XKSdnYF-x40OCDzOnZ2dnUVZ8madnZ2dsupernews.com...
[...]

A pami臋tasz chocia偶, 偶e laski p艂aci艂y same za siebie wst臋p na dyskotk臋? I wszystkich by艂o sta膰 na dobr膮 zabaw臋 i wy偶erk臋...

Data: 2014-06-19 01:33:10
Autor: Ajgul
Jak si臋 macie prawiczki?

U偶ytkownik "Mrqs" <mrqsdddd@o2dddd.pl> napisa艂 w wiadomo艣ci news:wrWdnUxmSqcY1jzOnZ2dnUVZ8v-dnZ2dsupernews.com...

> [...]
17 os贸b. A pracy by艂o g贸ra dla 6. My艣my potrafili przez 3 -4 dni w tygodniu przez 6-7 godzin gra膰 na 2 stoliki w bryd偶a! Taka to by艂a "praca", zreszt膮 za byle jak膮 p艂ac臋.

Teraz pracuj臋 w zak艂adzie, kt贸ry zatrudnia 300 os贸b, a za komuny, maj膮c o po艂ow臋 mniej produkcji i mniej urz膮dze艅 pracowa艂o 2000:)
No to powiedzmy pul臋 za efekt dla 300 os贸b bra艂o 2000. No i wiem czemu pensje by艂y groszowe:)

[...]

Ludzie my艣l膮, 偶e to socjalizm co艣 zbudowa艂, a to po prostu normalny rozw贸j. Ca艂a Europa si臋 po wojnie odbudowywa艂a.
Pr膮du te偶 nie wymy艣li艂 socjalizm, ale peany na cze艣膰 elektryfikacji sugerowa艂y, 偶e chyba tak...
A propos, znalza艂em stare kwity w domu na wsi... okaza艂o si臋, 偶e za pod艂膮czenie pr膮du dziadek p艂aci艂 w ratach przez kilka lat, a opr贸cz tego jeszcze musia艂 odpracowa膰 ile艣 tam dni贸wek dla gminy w robotach publicznych.
Wi臋c darmochy te偶 nie by艂o.

Aygul

Data: 2014-06-19 11:17:08
Autor: Mrqs
Jak si臋 macie prawiczki?
W dniu 2014-06-19 01:33, Ajgul pisze:

[...]

Generalnie niemal wszystko co by艂o pozytywne w socjalizmie polskim powsta艂o *mimo* tego ustroju a nie *dzi臋ki*. Znowu m贸g艂bym przytacza膰 mn贸stwo przyk艂ad贸w.

A co do tej s艂ynnej elektryfikacji... Jak wcze艣niej pisa艂em m贸j dziadek wybudowa艂 elektrownie w latach 30. Zelektryfikowa艂 "swoje" miasteczko, okoliczne wsie, a linia zosta艂a poci膮gni臋ta do oddalonego o 16km miasta i to w terenie g贸rzystym, na po艂udniu Polski. I to si臋 dzia艂o przed wojn膮!
Ca艂e to gadanie o dobrodziejstwach socjalizmu mo偶na sobie w艂o偶y膰. Bandycki, k艂amliwy ustr贸j.

Mrqs

Data: 2014-06-19 11:58:12
Autor: Wiesiaczek
Jak si臋 macie prawiczki?
W dniu 19.06.2014 11:17, Mrqs pisze:
[...]

Owszem, przed wojn膮 budowano linie energetyczne, fabryki, kopalnie etc.
No i niew膮tpliwie musia艂 to budowa膰 czyj艣 dziadek:)
Ale jaki to argument i za czym?
Wtedy by艂a bieda, g艂贸d, bezrobocie, analfabetyzm brak opieki zdrowotnej etc.
To dlatego zmieniono ustr贸j po wojnie, 偶eby pozby膰 si臋 tych patologii.

A znajomo艣ci hase艂 propagandowych mog臋 tylko pogratulowa膰. Niestety, trafiaj膮 one tylko do tych, kt贸rzy nie potrafi膮 samodzielnie my艣le膰.
Takich jest oczywi艣cie wi臋kszo艣膰, ale i ich nale偶y wykarmi膰. A obecny ustr贸j z tym akurat sobie nie radzi.

Data: 2014-06-19 11:44:05
Autor: Mrqs
Jak si臋 macie prawiczki?
W dniu 2014-06-19 11:58, Wiesiaczek pisze:

Ale jaki to argument i za czym?
Wtedy by艂a bieda, g艂贸d, bezrobocie, analfabetyzm brak opieki zdrowotnej
etc.
To dlatego zmieniono ustr贸j po wojnie, 偶eby pozby膰 si臋 tych patologii.

Ustroju nie zmieniano, by pozbywa膰 si臋 jakichkolwiek patologii. Po prostu pan Stalin zainstalowa艂 swoje marionetki. Sam napisa艂e艣, 偶e has艂a s膮 dla gawiedzi. Wszystkie has艂a lewicowych bandyt贸w mo偶na do 艣mietnika wywali膰, co zreszt膮 dobitnie pokaza艂y dalsze lata ich panowania.

A co do mi臋dzywojnia - bardzo starannie unika si臋 pami臋ci o tym, 偶e cho膰 kraj wyzwoli艂 si臋 z zabor贸w, to tak naprawd臋 by艂 ostro podzielony do tego stopnia, 偶e problem by艂 ze wsp贸lnym j臋zykiem. Olbrzymie r贸偶nice w prawie, w rozwoju, kulturze, postrzeganiu podstawowych spraw, nawet religii.
To wszystko (plus normalne walki polityczne) nie sprzyja艂o harmonijnemu rozwojowi Polski, za co zreszt膮 zap艂acili艣my rachunek w '39.
No i punkt startu II RP by艂 nies艂ychanie niski - zaborcy nie dbali przesadnie o wykszta艂cenie Polak贸w ani o rozw贸j gospodarczy na naszych terenach.

Oczywi艣cie w dwudziestoleciu by艂o pe艂no patologii i dra艅stwa, ale to akurat nie jest jakim艣 specjalnym wyr贸偶nikiem. Istnia艂y one w II RP, w PRLu i  istniej膮 teraz.
PRL zniszczy艂 co by艂o dobre, a wzmocni艂 co by艂o z艂e (cho膰by przez wybicie resztek elit II RP) i doda艂 swoje patologie oraz demoralizacj臋.

Naprawd臋 nie ma co chwali膰 PRLu, bo to ciemny rozdzia艂 w naszej historii.

Mrqs

Data: 2014-06-19 14:25:51
Autor: Wiesiaczek
Jak si臋 macie prawiczki?
W dniu 19.06.2014 11:44, Mrqs pisze:
Naprawd臋 nie ma co chwali膰 PRLu, bo to ciemny rozdzia艂 w naszej historii.

Mrqs

Uwa偶am, 偶e by艂o wr臋cz przeciwnie - PRL by艂 najlepszym okresem Polski w ca艂ej jej historii: Bez wojen, g艂odu, wyzysku. Kraj by艂 suwerenny, z dobrze uzbrojon膮 armi膮, rozwini臋tym przemys艂em, rolnictwem, gospodark膮 morsk膮 etc.

I to wszystko zawali艂o si臋 po przemianach 1980-1989.
Szkoda.

--
Wiesiaczek (dzi艣 z podkarpackiej wsi)

Data: 2014-06-19 11:30:41
Autor: Mrqs
Jak si臋 macie prawiczki?
W dniu 2014-06-19 14:25, Wiesiaczek pisze:

[...]

呕artujesz, prawda?

Gdyby cho膰 po艂owa z tego co wy偶ej napisa艂e艣 by艂o prawd膮, do dzisiaj byliby艣my PRLem.

Nawet nie wiem od czego zacz膮膰 - suwerenno艣ci, dobrze uzbrojonej armii, rozwini臋tego przemys艂u, braku wyzysku czy braku g艂odu.

Nawet ten brak wojen jest naci膮gany - fakt, ze nie by艂o wojny nie znaczy, ze jest to zas艂uga PRLu czy szerzej ca艂ego RWPG i systemu wtedy panuj膮cego.

Mrqs

Data: 2014-06-20 08:16:53
Autor: Wiesiaczek
Jak si臋 macie prawiczki?
W dniu 19.06.2014 11:30, Mrqs pisze:
[...]

Nieprawda.

Gdyby cho膰 po艂owa z tego co wy偶ej napisa艂e艣 by艂o prawd膮, do dzisiaj
byliby艣my PRLem.

W艂a艣nie dlatego nie jeste艣my PRL-em bo byli艣my zbyt 艂akomym k膮skiem dla zachodnich bankier贸w, 偶eby nas zostawi膰 w spokoju.
Przez ostatnie 25 lat Polska stanowi艂a po偶ywk臋 dla podtrzymania tego Twojego kapitalizmu przy 偶yciu. Niestety, ju偶 si臋 ko艅czy a sama tania si艂a robocza mo偶e nie wystarczy膰.
Taki sam numer pr贸bowano wykr臋ci膰 z Ukrain膮, ale tam im nie wysz艂o.

Nawet nie wiem od czego zacz膮膰 - suwerenno艣ci, dobrze uzbrojonej armii,
rozwini臋tego przemys艂u, braku wyzysku czy braku g艂odu.

艢mia艂o, por贸wnuj.
Chocia偶 wtedy nie mieli艣my najwi臋kszego na 艣wiecie Stadionu Narodowego... Obecnie mamy... Ca艂a nasza armia si臋 na nim zmie艣ci. :)

Nawet ten brak wojen jest naci膮gany - fakt, ze nie by艂o wojny nie
znaczy, ze jest to zas艂uga PRLu czy szerzej ca艂ego RWPG i systemu wtedy
panuj膮cego.

I nikt nam nie wm贸wi 偶e czarne to czarne... :)

Data: 2014-06-20 07:59:32
Autor: masti
Jak si macie prawiczki?
Dnia pi臋knego Fri, 20 Jun 2014 08:16:53 +0200 osobnik zwany Wiesiaczek
napisa艂:

[...]

W 1990 roku inflacja wynosi艂a 560%. W 1993 roku co czwarte przedsiebiorstwo bylo bankrutem. Tylko 90 zakladow pracy z 500 produkowalo dobra konsumpcyjne a z tych 90 zakladow 17 to byly Polmosy. Najwieksza innowacja na rynku i powod do dumy polskich inzynier贸w - Polonez i Ma艂y Fiat. 呕aden polski bank nie umia艂 przeprowadzi膰 wysy艂ki pieniedzy do innego banku po drugiej stronie ulicy. Liderem zysk贸w by艂a TPSA a PKP zatrudnia艂y 304 tys os贸b. Z bada艅 prof. Lecha Gardawskiego z SGH wynika, 偶e wielu obecnych w艂a艣cicieli firm to 贸wcze艣ni robotnicy. Przypomnij te fakty w kolejnej rozmowie z osob膮, kt贸ra twierdzi, ze "po 1989 roku wszystko zmieni艂o sie na gorsze a za Gierka by艂o lepiej" (dane z POLITYKI NR 23/2961)

Data: 2014-06-19 15:03:50
Autor: max
Jak si macie prawiczki?

U縴tkownik "Wiesiaczek" <Wiesiaczek@costam.pl> napisa w wiadomo禼i news:lnuksi$ndr$1node1.news.atman.pl...
W dniu 19.06.2014 11:44, Mrqs pisze:
Naprawd nie ma co chwali PRLu, bo to ciemny rozdzia w naszej historii.

Mrqs

Uwa縜m, 縠 by硂 wr阠z przeciwnie - PRL by najlepszym okresem Polski w ca砮j jej historii: Bez wojen, g硂du, wyzysku. Kraj by suwerenny, z dobrze uzbrojon armi, rozwini阾ym przemys砮m, rolnictwem, gospodark morsk etc.

I to wszystko zawali硂 si po przemianach 1980-1989.
Szkoda.

-- Wiesiaczek (dzi z podkarpackiej wsi)

"Ja pij tylko przy dw骳h okazjach:
Gdy s og髍ki i gdy ich nie ma" R

Powinienes dodac , ze to wszystko osiagnieto w stosunkowo krotkim czasie po najkrwawszej i najbardziej wyniszczajacej z wojen , po ktorej zostaly w Polsce tylko zgliszcza , ze budowano to od podstaw przy wydatnym przeszkadzaniu tzw. zachodu !. To co PRL osiagnal w ciagu 25 lat a wiec do roku 70 , dzisiejsza Polska osiagnelaby za lat 200 , nawet przy dzisiejszej infrastrukturze !. To prawda , ze w latach 50 -tych nie bylo laptopow , komorek i internetu , taki niestety wredny byl ten PRL :) ale za to nikt nie chodzil glodny, lekarz byl na kazdo zawolanie i jak chory mial goraczke to odwiedzal go w domu , dzieci nie tylko mialy co jesc ale chodzily za darmo do szkoly i jezdzily na kolonie . Powie Twoj adwersarz , ze bylo zgrzebie . Bylo !! a jak mialo byc kiedy polskie miasta byly zbombardiwane , fabryki rozkradzione przez Niemcow i Ruskich a krowy , podobnie jak .......inteligencja wybite wojna ? .Kto mial produkowac kolorowe zabawki , zgrabne lweczki do parku , czy papier toaletowy , ktorego brakowalo i co bylo wazniejsze w budowie fabryka owego papieru , czy jednak  piekarnie i masarnie ktore mialy nakarmic narod lub ceglarnie aby bylo z czego budowac dach nad glowa ? .
Oceniajac PRL bez brania pod uwage wymienionych elementow jest najzwyczajniejsza glupota i marnej jakosci , jedynie sluszna propaganda . Nie jestem fanem PRL-u , choc niewatpliwie bylo nieporownywalnie sprawiedliwiej ale lubie byc obiektywnym o ocenach  i tu akuratnie wydaje mi sie takim jestem !.

max

Data: 2014-06-20 04:36:51
Autor: stevep
Jak si macie prawiczki?
W dniu .06.2014 o 14:25 Wiesiaczek <Wiesiaczek@costam.pl> pisze:

[...]

Szkoda, 縠 tak d硊go ten idiotyzm czasem zwany socjalizmem trwa.  ;)
--
stevep
-- -- -

Data: 2014-06-19 19:01:10
Autor: Fritz
Jak si臋 macie prawiczki?
"Mrqs" <mrqsdddd@o2dddd.pl> schrieb im Newsbeitrag news:o-Sdnd4gNfFsTz_OnZ2dnUVZ8vudnZ2dsupernews.com...
[...]

A szczeg贸lnie te lata od zbrodniarza Jaruzela, od 13 grudnia 1981 roku do dzisiaj, za艂o偶yciela tego dzisiejszego, kurewskiego i bandyckiego systemu...

Data: 2014-06-19 11:31:08
Autor: masti
Jak si macie prawiczki?
Dnia pi臋knego Thu, 19 Jun 2014 01:33:10 +0200 osobnik zwany Ajgul napisa艂:

biedny muniek na t艣mie wyl膮dowa艂 :)

Data: 2014-06-19 11:49:05
Autor: Wiesiaczek
Jak si臋 macie prawiczki?
W dniu 16.06.2014 21:50, Mrqs pisze:
[...]

Nie wiem, czy zauwa偶asz, ale to samo zrobi艂 Tw贸j ustr贸j z tym co zbudowano w PRL-u. A zbudowano du偶o, to nie ulega w膮tpliwo艣ci.
Gdzie widzisz tu r贸偶nic臋?
Je艣li taka r贸偶nica jest, to tylko na niekorzy艣膰 obecnego ustroju, bo teraz nic z tych grabie偶y dobrego dla spo艂ecze艅stwa nie wynik艂o.
W PRL-u by艂o odwrotnie, to dla dobra spo艂ecze艅stwa znacjonalizowano fabryki.

[...]

No to mamy podobny 偶yciorys, te偶 zmieni艂em w PRL-u ok. 20 zak艂ad贸w.
Swoj膮 drog膮 zauwa偶, jak 艂atwo by艂o zmieni膰 prac臋 je艣li jedna Ci si臋 nie spodoba艂a:)
Zauwa偶 te偶, 偶e wszyscy mieli zatrudnienie.
Wygl膮da zreszt膮 na to, 偶e nie ogarniasz tego tematu.
Trzeba wiedzie膰 jakie by艂y wtedy priorytety: Nie liczy艂 si臋 pieni膮dz tylko praca i warunki 偶ycia CA艁EGO spo艂ecze艅stwa.
To nie by艂y zawody w konkurencji PRZE呕YCIE, tylko normalne 偶ycie, bez stresu, troch臋 pracy troch臋 relaksu i sporo czasu dla rodziny.
Zauwa偶, 偶e ludzie mieli czas na kino, teatr, wystawy etc.
Wydaje mi si臋, 偶e w贸wczas tworzono wi臋cej sztuki, we藕 pod uwag臋 cho膰by filmy. Czy poka偶esz wsp贸艂czesne filmy lub seriale por贸wnywalne jako艣ciowo z tymi peerelowskimi?
Kr贸tko m贸wi膮c: 呕ycie by艂o ca母艂kiem zno艣ne i bezstresowe.
Je艣li kto艣 chcia艂 zajmowa膰 si臋 rzemios艂em to to robi艂 i mia艂 will臋 z basenem, je艣li wystarcza艂a mu pensja (a wi臋kszo艣ci wystarcza艂a) to nie musia艂 bra膰 udzia艂u w wy艣cigu szczur贸w.
To prawda, ze obecnie produkcj臋 du偶ego zak艂adu mo偶e robi膰 kilka os贸b, ale jest to okupione bied膮 i n臋dz膮 tych pozosta艂ych, kt贸rych w imi臋 tzw. post臋pu wywalono na bruk bez zapewnienia 艣rodk贸w do 偶ycia.
Utrzymywanie, 偶e automatyzacja produkcji jest post臋pem jest w pewnym sensie utopi膮.
Produkuje si臋 mn贸stwo towar贸w kt贸rych nikt nie mo偶e kupi膰 bo nie ma za co. To jest chory system nie maj膮cy przysz艂o艣ci. Istnieje on tylko dlatego, 偶e s膮 ci膮gle zdobywane rynki zbytu i podbijane kraje dla zdobycia surowc贸w. My, Polacy jeste艣my w艂a艣nie przyk艂adem takiego podbitego kraju. Nie jeste艣my w艂a艣cicielami 艣rodk贸w produkcji wi臋c pozostaje nam rola niewolnik贸w.
I teraz powiedz 偶e nie pracujemy "...zreszt膮 za byle jak膮 p艂ac臋".
Uwa偶asz, 偶e obecnie Polacy pracuj膮 za godn膮 p艂ac臋?
Wyje偶d偶anie z graniem w bryd偶a jest w tym sensie mocnym nadu偶yciem bez szerszego spojrzenia na poziom 偶ycia WSZYSTKICH obywateli kraju.

[...]

No, tu to chyba piszesz o wsp贸艂czesno艣ci?
Zdejmij te klapki z oczu, to nie jest matrix, tak si臋 dzieje na co dzie艅 wok贸艂.

[...]

Gratuluj臋 poczucia humoru.

[...]

Nie potwierdzam.
Sam by艂em wychowany w PRL-u (jeste艣my chyba r贸wie艣nikami) i otrzyma艂em wtedy solidne wykszta艂cenie, dobr膮 praktyk臋 zawodow膮, co pozwoli艂o mi 艂atwo przystosowa膰 si臋 do obecnych warunk贸w.
Nie czuj臋 si臋 zdemoralizowany, utrzymuj臋 si臋 z pracy w艂asnych r膮k (bez plec贸w, cio膰, wujk贸w, przodk贸w etc.).
Dlatego uwa偶am, ze to obecny ustr贸j demoralizuje ludzi, dla kt贸rych pieni膮dz jest b贸stwem i za pieni膮dze s膮 gotowi na wszystko, nawet na najwi臋ksze upodlenie si臋.

Pomijam ju偶 fakt, ze dzisiejszy system tak wiele si臋 nie r贸偶ni od tego
co by艂o przed 89 rokiem.

R贸偶ni si臋 diametralnie i zwalanie win i niepowodze艅 obecnego re偶imu na pozosta艂o艣ci socjalizmu jest tylko chwytem w dyskusji pozwalaj膮cym na lepsze, cho膰 nies艂usznie, samopoczucie.

Data: 2014-06-18 04:53:52
Autor: stevep
Jak si macie prawiczki?
W dniu .06.2014 o 17:39 Wiesiaczek <Wiesiaczek@costam.pl> pisze:

[...]

No c罂... Przed wojn w 34r m骿 Dziadek kupi "biznes" zad硊縪ny na
體czesne 6mln$. Do czerwca 1939 roku biznes przyni髎 ponad 8mln$ zysku.

Gratuluj przodk體.
Ale Tw骿 dziadek by kapitalist a ustr骿 zmieni si na socjalistyczny.
Chyba to rozumiesz?
Mog r體nie dobrze powiedzie, 縠 przed 1989 rokiem miliony ludzi w  Polsce mia硑 prac a obecnie s bezrobotnymi lub uchod糲ami.
Ten sam mechanizm zmian ustrojowych.
Ja mog wsp蟪czu Twojej rodzinie, ale czy Ty teraz b阣ziesz wsp蟪czu  mojej i milionom innych?

Tia, pozorna praca za pozorn p砤c.

--
stevep
-- -- -

Data: 2014-06-17 03:29:44
Autor: stevep
Jak si macie prawiczki?
W dniu .06.2014 o 20:31 Wiesiaczek <Wiesiaczek@costam.pl> pisze:

W dniu 16.06.2014 20:14, mkarwan pisze:
U縴tkownik "Wiesiaczek" <Wiesiaczek@costam.pl> napisa w wiadomo禼i
Czy nie czujecie si wydymani przez Waszych idoli prowadz眂ych nar骴
do demokracji i kapitalizmu?
To oni sami twierdzili ju w ubieg硑m roku, 縠 nasz kraj to tylko o
kant dupy pot硊c. A Wy co?
Dalej b阣ziecie walczy z "komun"?
Walczycie ju ponad 25 lat a tu g體no z tego wychodzi, jest coraz
wi阫sza bieda i coraz bardziej spustoszony i bezbronny kraj, co Wy
na to?

Proponuj zaostrzy kontrole na lotniskach, bo szczury zaczn si Wam
roz砤zi i zostaniecie sami w tym szambie bez mo縧iwo禼i rozliczenia
Waszych idoli:)

To ty jeste lewaczek?

Ja?! Ja jestem komuch. Nie m體ili Ci tu na tej grupie? :)
Niestety, tylko duchem, bo nigdy do 縜dnej organizacji opr骳z ZHP nie
nale縜砮m :)

Komuna si nie sprawdzi砤, nawet w kibucach.

Uwa縜m, ze bardziej si sprawdzi砤 od obecnej demokracji.

Wyobra sobie "demokratyczn" odbudow kraju po zniszczeniach IIW.
Budowa dom體, fabryk, szpitali, szk蟪, dr骻, wodoci眊體, energetyki etc.
To wszystko mniej wi阠ej w czasie pi阠iu lat...
Utopia, prawda?

A w RFN odbudowa te nast眕i砤 dzi阫i komunie i sk眃 jej przewaga nad NRD?

--
stevep
-- -- -

Data: 2014-06-16 21:25:35
Autor: Fritz
Jak si臋 macie prawiczki?
"mkarwan" <mkarwan@poczta.onet.pl> schrieb im Newsbeitrag news:lnnc6f$fo7$1usenet.news.interia.pl...
[...]

I chyba tylko tam by艂a, bo w Polsce ludzie jej nie znaj膮... Znaj膮 natomiast tzw. 偶ydokomun臋, kt贸ra zniewala do dzisiaj Polsk臋...

Data: 2014-06-17 12:12:06
Autor: max
Jak si macie prawiczki?
Jak to nie sprawdzila sie ? . A w kosciele to co ? . To samo zaklamanie , ta sama obluda , ten sam dyktat , to samo okradanie spoleczenstwa , ten sam arogancki styl wszechwiedzacych kacykow , to samo zawlaszczanie panstwa dla siebie . Toz to dokladnie komuna !.Juz 2000 lat istnieje i jak zawsze podkreslaja tacy jak Ty ,  ma sie calkiem dobrze a nawet jeszcze lepiej bo wczesiej ludzie choc glupsi nie byli tak naiwni aby bezkrytycznie wierzyc klerowi .Dzisiaj do tego stopna sa uzaleznieni od proponowanego im przez ow kler narkotyku , ze  w ksiezach widza  samych Bogow , ze sa oni  wazniejsi niz szef , na ktorego powoluja sie robiac wode z mozgu wiernym . A Ty mi tu mowisz , ze komuny nie ma !. Gdzie Ty zyjesz ? .

max -- -
Ta wiadomo艣膰 e-mail jest wolna od wirus贸w i z艂o艣liwego oprogramowania, poniewa偶 ochrona avast! Antivirus jest aktywna.

Data: 2014-06-17 03:28:19
Autor: stevep
Jak si macie prawiczki?
W dniu .06.2014 o 20:06 Wiesiaczek <Wiesiaczek@costam.pl> pisze:

[...]

S 砤jdacy teoretycy, to i komuchy teoretycy te by mog.
--
stevep
-- -- -

Data: 2014-06-16 21:05:47
Autor: Sonn
Jak si臋 macie prawiczki?
W dniu 2014-06-16 18:04, mkarwan pisze:

To ty jeste艣 lewaczek?

Je艣艂i nawet, to nie jest z niego  tch贸rzliwa antysemicka menda jak ty.
Odpowiesz na zadane ci wcze艣niej pytania czy nie, tch贸rzu?

--
Sonn

Data: 2014-06-16 21:11:54
Autor: u2
Jak si臋 macie prawiczki?
W dniu 2014-06-16 21:05, Sonn pisze:
W dniu 2014-06-16 18:04, mkarwan pisze:

To ty jeste艣 lewaczek?

Je艣艂i nawet, to nie jest z niego  tch贸rzliwa antysemicka menda jak ty.
Odpowiesz na zadane ci wcze艣niej pytania czy nie, tch贸rzu?

bycie antysemita to brzmi obecnie dumnie, ale niestety mkarwan jest wyznawca jaruzela ubeckiego kmiotka:)

Data: 2014-06-16 20:17:05
Autor: Marek Woydak
Jak si臋 macie prawiczki?

[...]

Czujesz si臋 wydymany przez czarnego czy popielatego?

MW (chwilowo IL)

Data: 2014-06-16 20:54:35
Autor: Tengu
Jak si臋 macie prawiczki?
On 2014-06-16 10:18, Wiesiaczek wrote:
[...]

Idiota nie widzi, 偶e najsilniejsz膮 opcj膮 polityczn膮 w Polsce oraz Europie jest lewica. A UE "bohatersko walczy z problemami nieznanymi w 偶adnym innym ustroju".

--
Tengu

Data: 2014-06-17 03:23:33
Autor: stevep
Jak si macie prawiczki?
W dniu .06.2014 o 10:18 Wiesiaczek <Wiesiaczek@costam.pl> pisze:

[...]

Masz racj, komuna to takie g體no, kt髍ego smr骴 czu nawet po 25 latach  wietrzenia.  ;)

--
stevep
-- -- -