Jak się uchronić przed komornikiem?

Data: 2011-08-01 00:22:16
Autor: Anonymous
Jak się uchronić przed komornikiem?
Witam.

Do lokalu, w którym trwają nagrania do programu telewizyjnego, wchodzi komornik. Zajmuje "wyposażenie lokalu, a także... sprzęt ekipy telewizyjnej" (Źródło: rg | 28.07.2011 16:16 namonciaku.pl). Komornik "działał na podstawie wyroku, który nakazywał najemcy lokalu zwrot pieniędzy z tytułu najmu właścicielowi nieruchomości" (Źródło: rg | 28.07.2011 16:16 namonciaku.pl).

Przede wszystkim, chciałbym zapytać: na jakiej podstawie komornik zajął sprzęt ekipy telewizyjnej?

Po drugie: czy będąc osobą zameldowaną w lokalu (lub czasowo przebywającą w nim np. wizyta u sąsiada lub realizacja zlecenia dla klienta), w którym zameldowane mogą być (lub przebywają) osoby posiadające długi, komornik (zakładając, że się tam pojawi) będzie miał prawo do zajęcia również i moich rzeczy, które kupiłem za własne, uczciwie zarobione pieniądze?

Jeśli tak, to w jaki sposób mógłbym się uchronić przed zajęciem moich rzeczy?
Co powinienem zrobić, jeśli moje rzeczy zostaną zajęte?
Jak szybko i skutecznie mógłbym je odzyskać?

Pozdrawiam!

Data: 2011-07-31 20:21:16
Autor: witek
On 7/31/2011 5:22 PM, Anonymous wrote:
[...]

bo sie znajdował w tym lokalu.

Po drugie: czy będąc osobą zameldowaną w lokalu (lub czasowo
przebywajÄ…cÄ… w nim np. wizyta u sÄ…siada lub realizacja zlecenia dla
klienta), w którym zameldowane mogą być (lub przebywają) osoby
posiadające długi, komornik (zakładając, że się tam pojawi) będzie miał
prawo do zajęcia również i moich rzeczy, które kupiłem za własne,
uczciwie zarobione pieniÄ…dze?

tak,
dlatego jak sie mieszka z szemranym towarzystwem, to swoje rzeczy nalezy trzymac w oddzielnym zamknietym pomieszczeniu do ktorego nikt inny nie ma dostepu, miec jakas umowe lub cokolwiek, ze masz prawo to pomieszczenie uzywac i trzymac dowody ze te przedmioty naleza do ciebie zebys mial jakiekolwiek argumenty w razie czego.

Jeśli tak, to w jaki sposób mógłbym się uchronić przed zajęciem moich
rzeczy?

jak wyzej.

Co powinienem zrobić, jeśli moje rzeczy zostaną zajęte?
mozesz wniesc powodztwo przeciwegzekucyjne, po fakcie w celu zdjecia zajecia.

Jak szybko i skutecznie mógłbym je odzyskać?

nie mam pojecia, zalezy od sądu. z pół roku.

Data: 2011-08-01 19:43:00
Autor: Anonymous
On 2011-08-01 03:21, witek wrote:
[...]

Załóżmy, że...

Sytuacja pierwsza. Mieszkam z rodzicami. Mam swój pokój.
Jak udowodnić komornikowi, że mam prawo z niego korzystać?
Jakie dokumenty najlepiej przedstawić?

Sytuacja druga. Wynajmuję pokój/mieszkanie.
Jak udowodnić komornikowi, że mam prawo z niego korzystać?
Jakie dokumenty najlepiej przedstawić?

A, jeśli pokój nie posiada zamka?

Jakie dokumenty najlepiej przedstawić komornikowi, aby mu udowodnić,
że zakupione przeze mnie przedmioty, rzeczywiście do mnie należą?

PS. Czy są takie przedmioty, których komornik zająć nie może?

Pozdrawiam!

Data: 2011-08-01 15:01:59
Autor: witek
On 8/1/2011 12:43 PM, Anonymous wrote:

Załóżmy, że...

Sytuacja pierwsza. Mieszkam z rodzicami. Mam swój pokój.
Jak udowodnić komornikowi, że mam prawo z niego korzystać?
Jakie dokumenty najlepiej przedstawić?

oświadczyć głośno komornikowi, że to jest twój pokój i rzeczy tam znajdujące się należą do ciebie i nie ma tam żadnych rzeczy należących do dłużnika.
Najlepiej, żeby taki pokój był zamykany i nikt inny nie miał możliwości wejścia jak cie nie ma.
Komornik może odstąpić od zajęcia rzeczy w takim pokoju, ale nie musi.
Np. mogą intersować go meble, które niekoniecznie muszą należeć do ciebie.

Najlepiej to mu przedstawić fakturę zakupu rzeczy, które go interesują.
Jak komornik się uprze to nic mu nie zrobisz. W ciągu jak pamietam 7 dni musisz w sądzie złożyć powództwo przeciwegzekucyjne i w zasadzie przedstawić te same argumenty.

Sytuacja druga. Wynajmuję pokój/mieszkanie.
Jak udowodnić komornikowi, że mam prawo z niego korzystać?
Jakie dokumenty najlepiej przedstawić?

jak wyzej, plus umowa najmu, z której bedzie wynikało, która czesc mieszkania jest oddana do twojej wyłącznej dyspozycji.
jak mieszkasz z kims w pokoju to trzymaj faktury rzeczy, ktore kupiles.

A, jeśli pokój nie posiada zamka?

to go wstawic.

Jakie dokumenty najlepiej przedstawić komornikowi, aby mu udowodnić,
że zakupione przeze mnie przedmioty, rzeczywiście do mnie należą?

wszystkie chwyty dozwolone.
fakturty zakupu, oswiadczenia kolegow i co ci tam jeszcze do głowy przyjdzie.

PS. Czy są takie przedmioty, których komornik zająć nie może?

sÄ…. gdzie tam jest lista. rzeczy osobiste, typu majtek ci nie zabierze, sluzÄ…ce do wykonywania zawodu. nie pamietam co jeszcze.

Data: 2011-08-02 16:14:43
Autor: Anonymous
On 2011-08-01 22:01, witek wrote:
[...]

Jak komornik siÄ™ uprze to nic mu nie zrobisz. W ciÄ…gu jak pamietam 7 dni
[...]

Czy komornik może się domagać otwarcia pokoju? A, jeśli go nie otworzę?

Czy przedstawiąc komornikowi fakturę zakupu (wystawioną na mnie) za zakup sprzętu, mogę mieć pewność, że odstąpi on od zajęcia tego sprzętu?

Czy komornik będzie wymagał faktury - oryginał, czy może to być wydrukowana kopia lub zdjęcie faktury w pliku JPEG?

"wszystkie chwyty dozwolone.
fakturty zakupu, oswiadczenia kolegow i co ci tam jeszcze do głowy przyjdzie".

Wszystkie chwyty dozwolone, czyli chwyty poniżej pasa, też.
Koledzy dłużnika mogą na ten przykład powiedzieć, że rzeczy - nie będące własnością dłużnika - należą do niego...

Zastanawiam się, co z rzeczami, które użytkuję już od dłuższego czasu?
Kupiłem je w sklepie, ale wszystkie dowody się gdzieś zapodziały. Pozostały mi tylko opakowania po sprzęcie RTV...

A, co z rzeczami, używanymi, które kupiłem za pośrednictwem serwisu Allegro? Nie mam faktury ani paragonu...

"sÄ…. gdzie tam jest lista. rzeczy osobiste, typu majtek ci nie zabierze, sluzÄ…ce do wykonywania zawodu. nie pamietam co jeszcze".

Gdzie znaleźć aktualną listę tych rzeczy?

Jak to w ogóle wygląda? Przychodzi komornik, i chce zająć moje rzeczy. Mówię mu, że rzeczy, które chce zająć, służą do wykonywania zawodu.
Co się później dzieje? Komornik odstępuje od ich zajęcia?

PS. Zastanawiam się, czy komornik może zabrać na przykład drogi telefon komórkowy?

Pozdrawiam!

Data: 2011-08-02 09:36:35
Autor: witek
On 8/2/2011 9:14 AM, Anonymous wrote:

Czy komornik może się domagać otwarcia pokoju?

tak

  A, jeÅ›li go nie otworzÄ™?

to sobie sam otworzy w asyscie policji jak nie od razu to na nastepny dzien, a ty zarobisz z 500 zl za utrudnianie pracy komorniowi na dzien dobry.

Czy przedstawiÄ…c komornikowi fakturÄ™ zakupu (wystawionÄ… na mnie) za
zakup sprzętu, mogę mieć pewność, że odstąpi on od zajęcia tego sprzętu?

Nie. Komornik moze zrobic co zechce.
W wiekszosci przypadkow nawet nie bedzie chcial z tobÄ… rozmawiac.
wowczas dowody przedstawisz w sadzie.
jak przegapisz termin to klamka zapadła.

Czy komornik będzie wymagał faktury - oryginał, czy może to być
wydrukowana kopia lub zdjęcie faktury w pliku JPEG?

wszystko co go zadowoli, jesli w ogole.

[...]

mogÄ…

[...]

to masz pecha.

"sÄ…. gdzie tam jest lista. rzeczy osobiste, typu majtek ci nie zabierze,
sluzÄ…ce do wykonywania zawodu. nie pamietam co jeszcze".

Gdzie znaleźć aktualną listę tych rzeczy?

w internecie. rusz troche googlami, wklep haslo co moze komornik, przeszukaj archiwum grupy.

Jak to w ogóle wygląda? Przychodzi komornik, i chce zająć moje rzeczy.
Mówię mu, że rzeczy, które chce zająć, służą do wykonywania zawodu.
Co się później dzieje? Komornik odstępuje od ich zajęcia?

moze, ale nie musi.
Powodztwo przeciwegzekucyjne i sad zwolni je z zajecia.

PS. Zastanawiam się, czy komornik może zabrać na przykład drogi telefon
komórkowy?

moze, dlaczego nie. karte ci zostawi.

Data: 2011-08-03 13:30:17
Autor: Bartosz
[...]

Jeśli masz notarialnie przyznane że ten pokój należy do ciebie to nei musisz otwierać i nic nie zapłacisz nie martw się.
A jeśli nie masz tego na PAPIERZE no to lepiej po dobroci z komornikiem bo jak się uprze może wszystko a ty potem sadownie będziesz musiał odzyskiwać swoje rzeczy.
O ile wczesniej ich nie sprzeda :P

[...]

Nieprawda. Mam kolege komornika. Teoretycznie może tak zrobić ale wtedy przekroczy swoje uprawnienia.
A jak bezprawnie zajmnie to możesz dodatkowo poza sądem zlożyć skargę do dodatkowo do krajowej rady komorniczej.

Wybiegając trochę poza temat a czy jesli komornik niezgodnie z prawem uzyje swojej wpładzy np zajmnie ŚWIADOMIE rzeczy nie należące do dłużnika co zostało by potwierdzone sadownie to nie można mu cywilnie proces założyć o odszkodowanie, zniesławienie itp?

Data: 2011-08-03 07:35:47
Autor: witek
On 8/3/2011 6:30 AM, Bartosz wrote:
Jeśli masz notarialnie przyznane że ten pokój należy do ciebie to nei musisz otwierać i nic nie zapłacisz nie martw się.

a skad to wziÄ…Å‚es z tym notarialnie?

Nieprawda. Mam kolege komornika. Teoretycznie może tak zrobić ale wtedy przekroczy swoje uprawnienia.

to musialby byc bardzo uposledzony komornik, zeby nie moc uzasadnic swojego dzialania w takim przypadku.

[...]

jakie znieslawienie?

ewentualnie odszkodowanie i to tez zwykle nie wiadomo za co.
bo terminy na powodztwo przeciwegzekucyjne sa krotkie i zwykle sie zdazy zanim komornik cos sprzeda. A jak sie sprzeciwu nie wnioslo to klamka zapadla.

cos jak z mandatem, jak go podpiszesz to jestes winny chocbys danego czynu w rzeczywistosci nie popelnil.

Data: 2011-08-03 13:37:46
Autor: Maruda
W dniu 2011-08-03 13:30, Bartosz pisze:

[...]

Trzaby trochę poguglać, ale pewno da się znaleźć, że komornik egzekwując dług ~1mln zajmuje np. fabryczkę o wartości wg faktur ~10mln, sprzedaje ją tego samego dnia komu-trza za 2mln i żadna krzywda mu się nie dzieje.
Myślę, że to standard w naszym "praworządnym" "państwie". A, że przekroczył uprawnienia... Może mu to loto i nie musi już pracować, albo pracuje w tej fabryczce jako dyrektor :)

--

Dziękuję. Pozdrawiam. Ten Maruda.

Data: 2011-08-03 16:57:48
Autor: Leszek
Jak siê uchroniæ przed komornikiem?
In article <j1bbu9$94t$1@news.onet.pl>, maruda@null.com says...>
Trzaby trochê poguglaæ, ale pewno da siê znale¼æ, ¿e komornik egzekwuj±c d³ug ~1mln zajmuje np. fabryczkê o warto¶ci wg faktur ~10mln, sprzedaje j± tego samego dnia komu-trza za 2mln

Za duzo plotka i kozaczka czytasz.

Data: 2011-08-03 19:07:36
Autor: Gotfryd Smolik news
On Wed, 3 Aug 2011, Maruda wrote:

Trzaby trochê poguglaæ, ale pewno da siê znale¼æ, ¿e komornik egzekwuj±c d³ug ~1mln zajmuje np. fabryczkê o warto¶ci wg faktur ~10mln, sprzedaje j± tego samego dnia komu-trza za 2mln

  W kwestii formalnej: na sprzeda¿ nieruchomo¶ci istniej± AFAIR
ograniczenia formalne.
  Znaczy wersja z tym samym dniem odpada, nawet je¶liby komornik mia³
zapêdy przestêpcze.

  Co innego pojawiaj±ce siê tu i ówdzie informacje o dziwnym znikaniu
og³oszeñ o licytacjach :> (ale oczywi¶cie to ju¿ nie pod adresem
komornika, przepis nakazuje mu tylko wywiesiæ, a nie pilnowaæ, za¶
na pytanie dlaczego ka¿da licytacja nie musi byæ "przybita"
w trudniejszym do "znikniêcia" miejscu, jak choæby stronie
internetowej typu licytacje.gov.pl, kierowaæ nale¿y do Wysokiego
Sejmu wespó³ w zespó³ z innymi Wysokimi Ustawodawcami).

pzdr, Gotfryd

Data: 2011-08-03 20:51:13
Autor: Leszek
[...]

Sejm uchwalil w lipcu wieksza nowelizacje KPC, ogloszenia o licytacjach wszystkich nieruchomosci beda pojawiac sie na stronie internetowej krajowej izby komorniczej.

Data: 2011-08-04 20:00:11
Autor: Gotfryd Smolik news
On Wed, 3 Aug 2011, Leszek wrote:

Sejm uchwalil w lipcu wieksza nowelizacje KPC, ogloszenia o licytacjach

  O, thx za info.

pzdr, Gotfryd

Data: 2011-08-04 11:08:58
Autor: Kamil
Jak siê uchroniæ przed komornikiem?
Dnia Wed, 3 Aug 2011 13:30:17 +0200, Bartosz napisa³(a):

Nieprawda. Mam kolege komornika.

:)

Wybiegaj±c trochê poza temat a czy jesli komornik niezgodnie z prawem uzyje swojej wp³adzy np zajmnie ¦WIADOMIE rzeczy nie nale¿±ce do d³u¿nika co zosta³o by potwierdzone sadownie to nie mo¿na mu cywilnie proces za³o¿yæ o odszkodowanie, znies³awienie itp?

A co mówi w tej kwestii Twój kolega?   ;)

Data: 2011-08-02 16:34:44
Autor: Anonymous
On 2011-08-01 22:01, witek wrote:
[...]

Napisałeś, że komornik nie może zająć rzeczy, które służą do wykonywania zawodu. W takim razie, dlaczego, w przytoczonej sytuacji mającej miejsce na plenie programu telewizyjnego, komornik zajął rzeczy, które przcież służyły do wykonywania zawodu?

Data: 2011-08-02 09:37:42
Autor: witek
On 8/2/2011 9:34 AM, Anonymous wrote:

Napisałeś, że komornik nie może zająć rzeczy, które służą do wykonywania
zawodu. W takim razie, dlaczego, w przytoczonej sytuacji majÄ…cej miejsce
na plenie programu telewizyjnego, komornik zajął rzeczy, które przcież
służyły do wykonywania zawodu?

bo dluznikowi kamera nie sluzyla do wykonywania zawodu.

Data: 2011-08-02 16:35:20
Autor: Anonymous
On 2011-08-01 22:01, witek wrote:
[...]

Jeszcze jedna sprawa mnie zastanawia.

Rodzic A posiada dług. Rodzic B posiada pewne wartościowe rzeczy/oszczędności na koncie. Rodzice nie mają rozdzielności majątkowej. Czy komornik może zająć rzeczy/oszczędności zgromadzone na koncie rodzica B, nawet wtedy, kiedy rzeczy/oszczędności zgromadzone na koncie należą do rodzica B?

Data: 2011-08-02 09:40:27
Autor: witek
On 8/2/2011 9:35 AM, Anonymous wrote:

[...]

teoretycznie nie powinno mu sie to udac, bo zajecie na koncie bankowym idzie przez bank, a ten odpowie, ze dluznik w tym banku konta nie posiada.

natomiast bez problemu moze wezwac rodzica B do wydania majatku nalezacego do rodzica A.

To są juz detale, tego ci nie powiem. Całkiem spora kwota nie podlega zajeciu.

Data: 2011-08-01 02:21:30
Autor: Animka
W dniu 2011-08-01 00:22, Anonymous pisze:
[...]

To był program Magdy Gesler w reatauracji, prawda?

animka

Data: 2011-08-01 11:26:23
Autor: Leszek
Jak sie uchronic przed komornikiem?
In article <j14kih$jk5$1@news.task.gda.pl>, anonymous@anonymous.com says...>
Witam.

Do lokalu, w którym trwaja nagrania do programu telewizyjnego, wchodzi komornik. Zajmuje "wyposazenie lokalu, a takze... sprzet ekipy telewizyjnej" (Zródlo: rg | 28.07.2011 16:16 namonciaku.pl). Komornik "dzialal na podstawie wyroku, który nakazywal najemcy lokalu zwrot pieniedzy z tytulu najmu wlascicielowi nieruchomosci" (Zródlo: rg | 28.07.2011 16:16 namonciaku.pl).

Lo Jezu. Ogladalnosc spada wiec trzeba jakos podkrecic emocje i bajek nawciskac gawiedzi.

Wierzysz we wszystko co widzisz w TVN? W Anne Marie Wesolowska oraz Detektywow tez?

Data: 2011-08-01 11:33:24
Autor: SDD
Jak sie uchronic przed komornikiem?

U¿ytkownik "Leszek" <rewt@post.nospam.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:MPG.28a08fa9689167e672news.gazeta.pl...

Wierzysz we wszystko co widzisz w TVN? W Anne Marie Wesolowska oraz
Detektywow tez?

Moze to byla zajawka nowego programu "Komornicy"? :)

Pozdrawiam
SDD

Data: 2011-08-01 19:49:11
Autor: Anonymous
On 2011-08-01 11:26, Leszek wrote:
[...]

Nie ogl±dam tych programów. O ca³ej sprawie dowiedzia³em siê ze strony internetowej, której adres umie¶ci³em w pierwszym po¶cie.

Co masz na my¶li, mówi±c o "podkrêceniu emocji" i "wsiskaniu bajek"?

Data: 2011-08-01 15:02:50
Autor: witek
On 8/1/2011 12:49 PM, Anonymous wrote:

Co masz na my¶li, mówi±c o "podkrêceniu emocji" i "wsiskaniu bajek"?

ze geslerowa sama sobie tego komornika wymysli³a, zeby sie szum zrobi³ bo jej ogladalnosc spada.

Jak się uchronić przed komornikiem?