Jak się zabezpieczyć przed p odsłuchem?

Data: 2010-03-24 15:26:53
Autor: kamil
Jak się zabezpieczyć przed p odsłuchem?
"Przemysław Adam Śmiejek" <niechce@spamu.pl> wrote in message news:ho7dm5$b2f$1news.interia.pl...
Witam,

tak się właśnie zastanawiam, że laptopy mogą służyć do podsłuchu
W moim lenowo nie ma mikrofonu, ale w HPku już jest wbudowany mikrofon i
większość laptopów chyba taki mikrofon ma, bo Acer, jakiego używałem
kiedyś, też miał.

Więc wystarczy zapuścić jakiegoś konia trojańskiego, który przechwytuje
i wysyła to do podsłuchującego.

Po co ktokolwiek mialby to robic i co w ten sposob uzyskac, poza ewentualnym podziwianiem widoku uzytkownika w gaciach i nagraniu wieczornych wiadomosci?

Pozdrawiam
Kamil

Data: 2010-03-24 19:43:07
Autor: Przemysław Adam Śmiejek
W dniu 2010-03-24 16:26, kamil pisze:
Po co ktokolwiek mialby to robic i co w ten sposob uzyskac, poza
ewentualnym podziwianiem widoku uzytkownika w gaciach i nagraniu
wieczornych wiadomosci?

Myślę, że sporo osób by miało radochę z takiego nagrania mnie. Ja sam
dla odmiany, chętnie bym podsłuchał np. co Dyrekcja o mnie sądzi.

--
Przemysław Adam Śmiejek

Data: 2010-03-24 20:37:59
Autor: Przemysław Adam Śmiejek
[...]

A już w biznesie pewnie niejeden by dał kupę kasy za podsłuchanie
laptopa prezesa innej firmy albo jakiegoś ważnego pracownika.

--
Przemysław Adam Śmiejek

Data: 2010-03-25 12:01:34
Autor: kamil

"Przemysław Adam Śmiejek" <niechce@spamu.pl> wrote in message news:hodnv8$766$1news.interia.pl...

[...]

Prezesi firm i inni wazni pracownicy nie maja czasu na siedzenie calymi dniami w usenecie, wiec Ciebie problem raczej nie dotyczy.

Pozdrawiam
Kamil

Data: 2010-03-25 13:04:24
Autor: Przemysław Adam Śmiejek
W dniu 2010-03-25 13:01, kamil pisze:
[...]

A co ma usenet wspólnego z technikami podsłuchu?
Szczerze mówiąc, nie spodziewałem się na technicznej grupie takiego
zaćmienia umysłów i tak masowego niezrozumienia zagrożenia.

--
Przemysław Adam Śmiejek

Data: 2010-03-25 13:31:01
Autor: RadoslawF
Jak siê zabezpieczyæ przed pods³u chem?
Dnia 2010-03-25 13:04, U¿ytkownik Przemys³aw Adam ¦miejek napisa³:

My¶lê, ¿e sporo osób by mia³o radochê z takiego nagrania mnie. Ja sam
dla odmiany, chêtnie bym pods³ucha³ np. co Dyrekcja o mnie s±dzi.
A ju¿ w biznesie pewnie niejeden by da³ kupê kasy za pods³uchanie
laptopa prezesa innej firmy albo jakiego¶ wa¿nego pracownika.
Prezesi firm i inni wazni pracownicy nie maja czasu na siedzenie calymi
dniami w usenecie, wiec Ciebie problem raczej nie dotyczy.

A co ma usenet wspólnego z technikami pods³uchu?
Szczerze mówi±c, nie spodziewa³em siê na technicznej grupie takiego
zaæmienia umys³ów i tak masowego niezrozumienia zagro¿enia.

Bo jeste¶ têpy jak ma³o kto.
Wszystkie poruszane metody pods³uchy przez komputer wynika³y
ze stosowanego jedynie s³usznego systemu operacyjnego w komputerach
a dodatkowo jeszcze instalowanego firmowego softu do pods³uchiwania
i podgl±dania o czym zainteresowani wiedzieli ale uwagê zwrócili
dopiero kiedy sprawê rozdmuchali dziennikarze.

Pozdrawiam

Data: 2010-03-25 18:34:59
Autor: Baranek
Jak się zabezpieczyć przed podsłuche m?
Dnia Thu, 25 Mar 2010 13:04:24 +0100, Przemys³aw Adam ¦miejek napisa³(a):

[...]
Szczerze mówi±c, nie spodziewa³em siê na technicznej grupie takiego
zaæmienia umys³ów i tak masowego niezrozumienia zagro¿enia.

Gdy jedna osoba mówi mi, ¿e jestem pijany, potrafiê za¶miaæ jej siê w nos.
Gdy powtarza to trzecia osoba, zaczynam g³êboko rewidowaæ swoje pogl±dy.
Jak dot±d, szczê¶liwie, nie doprowadzi³em siê do takiego stanu, ¿eby o moim
stanie wskazuj±cym na przesadê w spo¿yciu przekonywa³a mnie ca³a sala.

Pozdrawiam

Baranek

Data: 2010-03-25 12:02:39
Autor: kamil

"Przemysław Adam Śmiejek" <niechce@spamu.pl> wrote in message news:hodkod$3f3$1news.interia.pl...
[...]

Radoche mozna miec z nagrania jakiejs ladnej panny pod prysznicem, stanowczo przeceniasz wartosc swojej pizamy dla potencjalnego hakera.

Pozdrawiam
Kamil

Data: 2010-03-25 13:05:16
Autor: Przemysław Adam Śmiejek
W dniu 2010-03-25 13:02, kamil pisze:
[...]

No haker raczej z tym wspólnego nic nie ma.

--
Przemysław Adam Śmiejek

Data: 2010-03-25 13:37:46
Autor: kamil

"Przemysław Adam Śmiejek" <niechce@spamu.pl> wrote in message news:hofhq9$k9m$3news.interia.pl...
[...]

Oczywiscie ze ma, do tego pewnie Chinski. Nagraja Twoje prywatne rozmowy, zeby poznac preferencje odziezowe, natepnie sprzedadza te dane do chinskiej fabryki obuwia i tam juz beda wiedziec, co produkowac na polski rynek.

Pozdrawiam
Kamil

Data: 2010-03-25 16:07:26
Autor: Przemysław Adam Śmiejek
W dniu 2010-03-25 14:37, kamil pisze:
[...]

Jeżeli nie jesteś w stanie ogarnąć wyjaśnień, które przestawiłem tu:
to już nic nie poradzę. Lepiej faktycznie poświęć czas na próbę poznania
języka polskiego, bo jak na razie, błędy masz w 90% wyrazów, aż mi się
na czerwono ekran rozświeca od podkreśleń słownika.

--
Przemysław Adam Śmiejek

Data: 2010-03-25 15:55:44
Autor: kamil

"Przemysław Adam Śmiejek" <niechce@spamu.pl> wrote in message news:hofsft$qb$2news.interia.pl...
[...]

Jedyna osoba majaca problemy z ogarnieciem tak prostegu faktu, ze na szkolnym laptopie oprogramowanie monitorujace bylo celowo zainstalowane, jestes Ty. Kazdy normalny czlowiek zastanowilby sie, dlaczego kilka osob to samo mu tlumaczy, ale widac nie dociera do Ciebie ani troche.

Zeby jeszcze podsycic Twoj zapal podsune pomysl - glosnik to w zasadzie tez mikrofon. Membrana jest, elektromagnes jest, mozna podlaczyc zamiennie i spora szansa, ze cos-tam nagrasz. Pomysl wiec nad odlaczeniem laptopowych glosnikow, bo ktos moze programowo wyjscie karty zmienic w wejscie i nagrac Cie przez glosniki. ;)

Pozdrawiam
Kamil

Data: 2010-03-25 18:29:18
Autor: Baranek
Jak siê zabezpieczyæ przed pods³uchem?
Dnia Thu, 25 Mar 2010 15:55:44 -0000, kamil napisa³(a):

Zeby jeszcze podsycic Twoj zapal podsune pomysl - glosnik to w zasadzie tez mikrofon. Membrana jest, elektromagnes jest, mozna podlaczyc zamiennie i spora szansa, ze cos-tam nagrasz.

Hmm. Wydaje mi siê, ¿e jeste¶ bli¿ej ni¿ my¶lisz. Nie robi³em tego od
czasów dominacji magnetofonów kasetowych i nigdy nie eksperymentowa³em z
czu³o¶ci± kart d¼wiêkowych, ale zdarzy³o mi siê dyktowaæ jaki¶ tekst dla
kolegi, kiedy to z braku mikrofonu musia³em u¿yæ starych s³uchawek. Kolega
na jako¶æ nagrania nie narzeka³ :) Pozdrawiam

Baranek

Data: 2010-03-25 18:38:48
Autor: RyAn
W dniu 25-03-2010 18:29, Baranek pisze:
[...]

Karmcie trolla , karmcie a on i tak swoje wie i chêtnie siê ze wszystkimi podzieli sw±
specjalistyczn± wiedz±.

RyAn

Data: 2010-03-26 12:29:46
Autor: Jacek Osiecki
Jak siê zabezpieczyæ przed pods³uchem?
Dnia Thu, 25 Mar 2010 18:29:18 +0100, Baranek napisa³(a):
[...]

W wielu laptopach z³±cza audio s± konfigurowalne - np. u siebie mam dwa
wyj¶cia s³uchawkowe i jedno mikrofonowe, które w razie potrzeby mo¿na np.
zamieniæ na wyj¶cie 5+1. Skoro z wyj¶ciami mo¿na, to niewykluczone ¿e i z
g³o¶nikami by siê da³o :)

Pozdrawiam,
--
Jacek Osiecki joshua@ceti.pl GG:3828944

Data: 2010-03-25 21:23:30
Autor: Przemysław Adam Śmiejek
W dniu 2010-03-25 16:55, kamil pisze:

Jedyna osoba majaca problemy z ogarnieciem tak prostegu faktu, ze na
szkolnym laptopie oprogramowanie monitorujace bylo celowo zainstalowane,

No tak... To wiele zmienia, w końcu mój pierwszy list w wątku dotyczył
przypadkowego podsłuchania mnie przez kogoś, kto tego nie zamierzał,
tylko jakoś tak przypadkiem głosy usłyszał w swojej głowie...

jestes Ty. Kazdy normalny czlowiek zastanowilby sie, dlaczego kilka osob
to samo mu tlumaczy, ale widac nie dociera do Ciebie ani troche.

To, że kilka osób (i to osób, które w sporej części nie potrafią ani
pisać poprawnie po polsku ani się podpisać pod swoimi słowami) nie
pojmuje jakiegoś faktu, to żaden argument. Niejedna klasa w całości na
niejednej lekcji nie rozumie słów nauczyciela i co? Podważa to ich
prawdziwość? Co najwyżej można uznać, że słabo tłumaczę. Stąd moje
dodatkowe wyjaśnienia.

Zeby jeszcze podsycic Twoj zapal podsune pomysl - glosnik to w zasadzie
tez mikrofon. Membrana jest, elektromagnes jest, mozna podlaczyc
zamiennie i spora szansa, ze cos-tam nagrasz.

Nie sądzę, żeby to było technicznie wykonalne.

--
Przemysław Adam Śmiejek

Data: 2010-03-26 00:38:49
Autor: BQB
Przemysław Adam Śmiejek pisze:
[...]

Tu akurat prawda - jest to wykonalne bez problemu. OczywiÅ›cie jakość nie zachwyca, ale to zadziaÅ‚a. Tyle, że gÅ‚oÅ›nik zazwyczaj jest do wzmacniacza podÅ‚Ä…czony  trzeba by byÅ‚o go wpierw odÅ‚Ä…czyć.

Data: 2010-03-26 07:03:13
Autor: Przemysław Adam Śmiejek
W dniu 2010-03-26 00:38, BQB pisze:
[...]

Tu akurat prawda - jest to wykonalne bez problemu. Oczywiście jakość nie
zachwyca, ale to zadziała. Tyle, że głośnik zazwyczaj jest do
wzmacniacza podÅ‚Ä…czony  trzeba by byÅ‚o go wpierw odÅ‚Ä…czyć.

No ale w laptopie programowo takiego czegoś się nie dokona na mój gust.

--
Przemysław Adam Śmiejek

Jak się zabezpieczyć przed p odsłuchem?