Jak się zabezpieczyć przed podsłuchem?

Data: 2010-03-22 11:05:13
Autor: Przemysław Adam Śmiejek
Jak się zabezpieczyć przed podsłuchem?
Witam,

tak się właśnie zastanawiam, że laptopy mogą służyć do podsłuchu
W moim lenowo nie ma mikrofonu, ale w HPku juĹź jest wbudowany mikrofon i
większość laptopów chyba taki mikrofon ma, bo Acer, jakiego używałem
kiedyś, też miał.

Więc wystarczy zapuścić jakiegoś konia trojańskiego, który przechwytuje
i wysyła to do podsłuchującego.

I zastanawiam się, jak się przed tym zabezpieczyć, skoro mikrofonik jest
wbudowany w sprzęt i wydłubać się go nijak nie da.

Podobnie z kamerką. Sporo lapków ma wbudowaną kamerkę. Fakt, że moja
świeci jak ją włączać, ale nie wiem czy tego też nie da się programowo
obskoczyć. Wychodzi więc na to, że mój własny sprzęt może mnie podgladać
i podsłuchiwać i nie wiadomo do końca jak kto i kiedy to wykorzysta.

Co o tym myślicie?

--
Przemysław Adam Śmiejek

Data: 2010-03-22 12:21:01
Autor: ABC
Przemysław Adam Śmiejek napisał(a):
[...]

Laptop powinien mieć jeszcze dodatkowe gniazdo mikrofonowe, które odłącza mikrofon wbudowany jak się coś do tego gniazda podepnie.

Data: 2010-03-22 13:58:47
Autor: Przemysław Adam Śmiejek
W dniu 2010-03-22 12:21, ABC pisze:
[...]

Nie ma. Ma tylko słuchawkowe.
Poza tym, nawet jak ma (bo są takie modele), to i tak dość magiczne to,
żeby wpinać coś dla bezpieczeństwa, co będzie sterczało.

No a co z kamerką?
--
Przemysław Adam Śmiejek

Data: 2010-03-22 14:31:44
Autor: RadoslawF
Dnia 2010-03-22 13:58, Użytkownik Przemysław Adam Śmiejek napisał:

tak się właśnie zastanawiam, że laptopy mogą służyć do podsłuchu
W moim lenowo nie ma mikrofonu, ale w HPku już jest wbudowany mikrofon i
[...]

Nie ogarniasz jak widzę problemu.
Jeśli chcesz pełnego bezpieczeństwa nie możesz przy sobie
i w domu mieć urządzeń które takie bezpieczeństwo zmniejszają.
Czyli do kosza laptopy i komórki, w drugiej kolejności karty
płatnicze, samochód i telewizor.
Jak udowodnisz że jesteś prawdziwy macho to napiszę z czego
masz w imię bezpieczeństwa zrezygnować w następnej kolejności.
:-)

Pozdrawiam

Data: 2010-03-22 20:24:34
Autor: Konrad Kosmowski
Jak się zabezpieczyć przed podsłuchem?
** Przemysław Adam Śmiejek <niechce@spamu.pl> wrote:

No a co z kamerką?

Sensowna kamera powinna mieć diodę, która się zapala w momencie kiedy jest
aktywna. I nie powinno być to realizowane przez sterownik tylko przez sam
sprzęt (właśnie aby zapobiec takim nadużyciom). Moja w każdym razie ma.

Inna sprawa, że istnieją o wiele skuteczniejsze i mniej kosztowne i bardziej
dostępne techniki inwigilacji (po prostu podrzucić pluskwę) oraz niewiele
motywów.

--
    +                                 '                      .-.     .
                               ,                         *    ) )

Data: 2010-03-23 09:16:26
Autor: Maciek \"Babcia\" Dobosz
Jak się zabezpieczy ć przed podsłuchem?
On Mon, 22 Mar 2010 20:24:34 +0100, Konrad Kosmowski
<konrad@kosmosik.net> wrote:
[...]

Wiele kamerek ma programową opcję wyłączania tej diody. Mam pod ręką 2
kamerki Linksysa (WiFi/RJ45) i jakieś Edimaxy i wszytkie mają w menu
opcję wyłaczania diody podczas pracy.

Zdrówko

Data: 2010-03-22 13:48:31
Autor: Maciek
Przemysław Adam Śmiejek napisał(a) w <ho7dm5$b2f$1@news.interia.pl> :

I zastanawiam się, jak się przed tym zabezpieczyć, skoro mikrofonik jest
wbudowany w sprzęt i wydłubać się go nijak nie da.
Zawsze możesz wziąć kawałek gwoździa i wetknąć mocno w tę dziurkę, gdzie
jest mikrofon, w przypadku kamery się też da to zrobić.
A na serio, ty się tak naprawdę nudzisz? Nie masz kurde żadnych normalnych
problemów, że wynajdujesz takie debilne?

--
Maciek
I spend my time wasting yours.

Data: 2010-03-22 14:00:47
Autor: Przemysław Adam Śmiejek
W dniu 2010-03-22 13:48, Maciek pisze:
[...]

Jeżeli dla ciebie twoje bezpieczeństwo jest debilne, to jesteś kretynem.
Co zresztą widać po stylu wypowiedzi. Nie ogarniasz swoim intelektem
problemu, ale obrażać innych to pierwszyś.
--
Przemysław Adam Śmiejek

Data: 2010-03-22 14:10:04
Autor: Jacek
Dnia Mon, 22 Mar 2010 14:00:47 +0100, Przemysław Adam Śmiejek napisał(a):

[...]

Przestan tez korzystac z komorki, samochodu, samolotu i wszystkich
wynalazkow ludzkosci, bo sa niebezpieczne.

Data: 2010-03-22 20:25:42
Autor: Konrad Kosmowski
** Jacek <ala@ola.pl> wrote:

[...]

Ja bym też ograniczył kontakty z ludźmi... :-)

--
    +                                 '                      .-.     .
                               ,                         *    ) )

Data: 2010-03-22 14:51:34
Autor: qwerty
Użytkownik "Przemysław Adam Śmiejek" <niechce@spamu.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:ho7nvc$1pu$3@news.interia.pl...
Jeżeli dla ciebie twoje bezpieczeństwo jest debilne, to jesteś kretynem.
Co zresztą widać po stylu wypowiedzi. Nie ogarniasz swoim intelektem
problemu, ale obrażać innych to pierwszyś.

To po jaką cholerę kupowałeś laptop z kamerą i mikrofonem?

Data: 2010-03-22 16:33:50
Autor: ToMasz
Przemysław Adam Śmiejek pisze:
[...]

po pierwsze przestań używać windowsa. potem długo długo nic, potem
zastanów sie czy warto. Dlaczego tek uważam? Używajac windowsa jesteś
narażony na dziury, trojany i inne świństwa, których co prawda lwią
część załatwiają antywirusy, ale jak by ktoś poiwedział ze "lwia część"
nie zaraża sie AIDSem, przez dotyk, to wszyscy byśmy żyli w
rękawiczkach. Używasz haseł które wiekszość ludzi ma łatwie, a połowa
reszty takie samo wszędzie. tak wiec "ujawniając" windowsa mozesz
stracić wiele. Powiem wiecej. słyszałem, ze po dziweku klawiszy
wypracowanej klawiatury, na której pisze zawodowa maszynistka, po
godzinie nasłuchu mozna już "zdekodować" co pisze.
Koledzy wspominali o koszu w którym ląduja dokumenty, kartach
bankomatowych, kamerach które nas obserwują... JA bym sie tym akurat nie
przejmował. dobry bajer - i masz wszystkie dane o każdym z nas - czy
tego chcesz czy nie. Same dane jednak niewiele dadzą - jak nie kradniesz
mozesz spać spokojnie.

ToMasz

Data: 2010-03-22 19:56:49
Autor: ToMasz
W dniu 2010-03-22 16:33, ToMasz pisze:
po pierwsze przestań używać windowsa. potem długo długo nic, potem
zastanów sie czy warto.

No właśnie, nie warto przestać.
warto spróbować.
Jak każdy inny system.
niebardzo. tylko Windows jest tak skonstruowany ze jak masz mikrofon to
wszystko ma do niego dostęp, o ile wiem bez Twojej zgody.
o tyle konie trojańskie z definicji są dostępne na dowolny system.
taaak? dowolny z lini win95-win7

I nawet nie mam za złe ci tego, że nie zauważasz tego zagrożenia albo
nie uważasz je za groźne.
mylisz sie. UWażam ze Ty jako pierwszy znalazłeś lukę w hardware
laptopa. w słuchawkach które mam jest wyłącznik mikrofonu. Matka ma
mikrofon na podstawce, też z wyłącznikiem. W laptopach producent
zaoszczędził 20 centów.
Co do samego "wielkiego Brata" który moze na s cały czs poglądać - nie
boje sie. tzn uważam ze z ujawnienia faktu ze pierdze w stołek, albo
dłubię w zębach w moim własnym domu - nikt pożytku miał nie będzie. ze
złamanych haseł - tak. Tyle ze faktycznie to nie hardware. Natomiast
wyłącznik mikrofonu by sie przydał

ToMasz

Data: 2010-03-23 18:47:42
Autor: Maciej Browarczyk
Jak się zabezpieczyć przed podsłu chem?

No właśnie, nie warto przestać. MacOS może i fajny jest w kilku
względach, ale to nie jest rozwiązanie dla mnie. Za drogie i ma za duże
ograniczenia.

Ma duze ograniczenia? O jakich ograniczeniach piszesz, bo nie moge zrozumiec?

--
Pozdrawiam,
Maciek

Data: 2010-03-23 18:58:07
Autor: ref
W dniu 2010-03-23 18:47, Maciej Browarczyk pisze:

[...]

Uruchamianie gier napisanych pod DirectX.
Poza tym to NTG.

Data: 2010-03-22 17:40:29
Autor: RyAn
[...]

Mendzisz gościu. Jak zwykle zresztą.

--
RyAn

Data: 2010-03-23 17:43:44
Autor: Maciek
Przemysław Adam Śmiejek napisał(a) w <ho7nvc$1pu$3@news.interia.pl> :

[...]

Bezpieczeństwo dla mnie nie jest debilne. Debilne jest wyszukiwanie sobie
nieistniejących problemów. Ty przypominasz mi gościa z jakiegoś filmu,
który chodził w durszlaku na głowie, żeby kosmici nie podsłuchiwali jego
myśli. Przyzwyczajony jestem do tego, że mój komputer wykonuje tylko moje polecenia
i podejrzenia, ze kamera mogłaby służyć komuś innemu, jest pomysłem z
amerykańskiej bulwarówki. Nie muszę się obawiać, między innymi dlatego, ze
rzadko używam Windows.

Data: 2010-03-24 00:28:57
Autor: RyAn
Jak się zabezpieczyć przed podsłu chem?
W dniu 2010-03-23 17:43, Maciek pisze:
[...]
Pacz pan, trzy razy cytowałem to nieistnienie, więc zacytuję czwarty:
http://www.idg.pl/news/356178/USA.szkola.podgladala.ucznia.w.domu.za.pomoca.laptopa.html

Cytowałeś coś czego nie przeczytałeś głośno, powoli i ze zrozumieniem.
Dostał komputer z zainstalowanym programem do tego celu.
Trollujesz uparcie aby Twoje na wierzchu było.
Zrobię Ci przyjemność. Podsłuchiwanie groźne jest jak cholera. Notebooki ? Powinni tego
zakazać.
A jak się zabezpieczyc ? MILCZEĆ.

--
RyAn

Data: 2010-03-24 00:37:02
Autor: Konrad Kosmowski
** RyAn <rysiek@konto.pl> wrote:

Trollujesz uparcie aby Twoje na wierzchu było.

Ale trolla to się nie karmi, chyba że tak subtelnie aby nie zdechł...

Zrobię Ci przyjemność.  Podsłuchiwanie groźne jest jak cholera. Notebooki ?
Powinni tego zakazać.  A jak się zabezpieczyc ?  MILCZEĆ.

Przecież to od dawna jest zdefiniowane (przy czym ten konkretny egzemplarz jest
dopiero na drodze do prawdy bo nie odkrył jeszcze czytników fali mózgowych):

http://en.wikipedia.org/wiki/Tin_foil_hat

--
    +                                 '                      .-.     .
                               ,                         *    ) )

Data: 2010-03-24 15:33:49
Autor: kamil
"Maciek" <freesco@emti.one.nospam.pl> wrote in message news:hoarpp$quj$1nemesis.news.neostrada.pl...

[...]

Wiesz, jak sie nad tym zastanowic, to moze byc nawet prawda. Wez takiego Murdocha na przyklad i jego maczanie palcow w globalnym ociepleniu. Z pewnoscia chcialby nagrywac rozmowy wszystkich uzytkownikow komputerow, zeby moc w pore reagowac na jednostki zbyt bliskie prawdy. Daleko nie szukajac, kilka osob ucieszyloby sie z mozliwosci nagrania kazdego "spieprzaj dziadu" w domowym zaciszu i ciagania takiego biednego Adama po sadach.

Pozdrawiam
Kamil

Data: 2010-03-22 14:46:23
Autor: Saiko Kila
Jak się zabezpieczyć przed podsłuchem?
Proces Przemysław Adam Śmiejek <niechce@spamu.pl> zwrócił błąd:

[...]

Przecież wystarczy wyłączyć w menedżerze urządzeń czy tam jego
odpowiedniku. A w mikrofonach to nawet łatwiej, przynajmniej w
windowsie, można wyłączyć w "urządzeniach nagrywających". Często tak
robię, nie dlatego że ktoś mnie podsłuchuje na kompie (teraz podsłuchują
telefony :/) tylko dlatego że mikrofon włączony istotnie zbiera dźwięk.
Np. kiedy nagrywa się filmik z gry może to przeszkodzić, albo kiedy
rozmawia się przez skype a inny mikrofon leży obok głośnika radia.

Mam takie słuchawki z własnym mini-wzmacniaczem, niedawno okazało się że
ich mikrofon działa nawet jeśli ten wzmacniacz się wyłączy, choć nie
mogą wydawać dźwięku. Tak samo jeśli wyłączy się je jako playback
przełączając na przedni panel. Mikrofon tych słuchawek działa nadal,
równolegle z mikrofonem z przedniego panela - programowo można wyłączyć
tylko ten przedni. Jednak wyłączenie wejścia mikrofonowego w sterowniku
działa na 100%. Nie ma co szukać rozwiązania sprzętowego.

--
Saiko Kila
Unregistered Windows User #7.29581131e8

Data: 2010-03-22 15:49:38
Autor: Przemysław Adam Śmiejek

W dniu 2010-03-22 14:46, Saiko Kila pisze:
[...]

Tyle, że to zabezpieczenie softwarowe. Zapewne do obejścia.
Ja chciałem zwrócić uwagę sprzętowców na kryjący się za tym problem. Ale
widzę, że jak na razie głównie trafiłem na rechoczących z własnej
głupoty gimnazjalistów i poza Twoim listem nikt nic mądrego nie napisał.

--
Przemysław Adam Śmiejek

Data: 2010-03-22 16:09:19
Autor: Saiko Kila
[...]

We wszystkich słuchawkach jakie mam da się wyłączyć sprzętowo mikrofon.
Te które nie mają przełącznika wyłączającego - te ze wzmacniaczem - mają
mikrofon na zatrzask - fizycznie da się go odpiąć. Z tego powodu się
kiedyś zepsuły i wymieniałem, dlatego nie polecam takiego rozwiązania.
Czyli - jeśli nie masz rozwiązania sprzętowego już wbudowanego to, chcąc
zachować gwarancję, zostaje albo użycie rozwiązania programowego albo
zaprzestanie użytkowania produktu. /można też zakleić kamerkę, takie coś
nie powinno powodować utraty gwarancji jeśli zrobi się umiejętnie/

Możliwość użycia kamerki do śledzenia oczywiście jest, bo to jedna z jej
funkcjonalności. W sterach Logitecha da się np. wyłączyć diodkę
sygnalizującą nagrywanie. Ale to norma dzisiaj. W kamwidach i kamerach
da się często wyłączyć światełko nagrywania z przodu, w niektórych
dyktafonach też.

Data: 2010-03-22 17:43:27
Autor: RyAn
[...]

Współczuję Twoim bliskim i tym z najbliższego otoczenia.
Tobie zresztą też.

--
RyAn

Data: 2010-03-22 15:00:10
Autor: JoteR
"Przemysław Adam Śmiejek" aka "Tristan" napisał:

Wychodzi więc na to, że mój własny sprzęt może mnie podgladać
i podsłuchiwać i nie wiadomo do końca jak kto i kiedy to wykorzysta.

Wiadomo, kto z tego korzysta. Ten tajemniczy telefonik w zasobniku, który macha do Ciebie słuchaweczką, lojalnie informuje iż właśnie przesyła cały zebrany materiał do skandynawskich służb specjalnych. Być może czeka Cię los Tristana ;->

JoteR

Data: 2010-03-22 15:47:20
Autor: Przemysław Adam Śmiejek
W dniu 2010-03-22 15:00, JoteR pisze:
[...]

Jak poczytałem głosy w tej dyskusji, to jestem przerażony.
Zupełnie was nie interesuje, że ktokolwiek by podsłuchał wasze domowe
rozmowy, podejrzał wasze domowe działania... OK. To mogę zrozumieć.
Niektórzy lubią być w RealityShow. Ale kpiny ze mnie to już totalny
przejaw ograniczenia umysłowego.

--
Przemysław Adam Śmiejek

Data: 2010-03-22 16:12:59
Autor: MarcinCz
Dnia Mon, 22 Mar 2010 15:47:20 +0100, Przemysław Adam Śmiejek napisał(a):

[...]

Bo tu wszyscy są uczciwi i nie mają nic do ukrycia przed Wielkim Bratem ;)
Co do Twojego problemu... : 1. zaklej kawałkiem taśmy kamerkę i mikrofon.
2. wyłącz w BIOSIE kartę muzyczną -> używaj jakiejś na USB.
3. wyjmij baterię z laptopa albo przejdź do PLAY'a -> mogą namierzyć (nie
mogłem się powstrzymać...:)))) --
Marcin

Data: 2010-03-22 19:56:26
Autor: RadoslawF
Jak się zabezpieczyć przed podsłu chem?
Dnia 2010-03-15 18:23, Użytkownik Przemysław Adam Śmiejek napisał:

No właśnie. Kpiny, a ja wcale nie uważam, żeby zauważony przeze mnie
problem był taki radosny...

Choćby tu pokaz, że to nie jest jakieś dziwne wyobrażenie.
http://www.idg.pl/news/356178/USA.szkola.podgladala.ucznia.w.domu.za.pomoca.laptopa.html

I oczywiście fakt że na tych komputerach był całkiem legalnie i celowo
zainstalowany program do tego służący jakoś Ci umknął ?

Pozdrawiam

Data: 2010-03-22 16:18:52
Autor: JoteR
Jak się zabezpieczyć przed p odsłuchem?
"Przemysław Adam Śmiejek" napisał:

kpiny ze mnie to już totalny przejaw ograniczenia umysłowego.

Zapomniałeś wcisnąć Shifta, Wasza Nadętość. Powinno być:
"...kpiny ze Mnie..." lub lepiej "...kpiny z Naszego Majestatu...".

JoteR

Data: 2010-03-22 16:20:34
Autor: Jacek
Jak się zabezpieczyć przed podsłuche m?
Nie dziw sie, ze otrzymujesz takie odpowiedzi.
Twoje zachowanie jest maniakalne.

Data: 2010-03-22 17:06:00
Autor: maurycy123
[...]

Wlasnie wlaczylem kamerke w twoim laptopie ;-)
Zaraz bede mial dzwiek ;-)

Pozdrawiam.
Maurycy123

Data: 2010-03-24 23:02:03
Autor: tg
"Przemysław Adam Śmiejek" <niechce@spamu.pl> wrote in message news:ho7u73$u3m$2news.interia.pl...
[...]

a wietrzenie spiskow podsluchwaczy to pewnie dowod na poczytalnosc?

kto? (konkretnie mialby byc tym zainteresowany)
po co? (mialby podsluchiwac losowo wybranych ludzi)
jak? (nie kazdy ma uploadu tyle ze nie zauwazy)
co dalej robia z tymi danymi?

sa ludzie ktorzy maja kapelusze wylozone folia aluminiowa, zmierzasz szybko
w tym kierunku jak widze... a przeciez folia nic nie kosztuje, a
potencjalnie moze ochronic znacznie wiecej niz tylko rozmowy!

Data: 2010-03-25 13:00:26
Autor: Przemysław Adam Śmiejek
W dniu 2010-03-25 00:02, tg pisze:
[...]

Jakich znĂłw spiskĂłw? Wg ciebie np. pishing teĹź nie istnieje, bo to
przecieĹź wietrzenie spiskĂłw przechwytywaczy.

kto? (konkretnie mialby byc tym zainteresowany)

Wacław Wątróbka syn Ryszarda.... Jak mam odpowiedzieć na to pytanie?
Różni ludzie. Np. ja byłbym zainteresowany podsłuchaniem paru osób. I na
pewno niejeden taki przypadek się znajdzie.

po co? (mialby podsluchiwac losowo wybranych ludzi)

Po pierwsze primo: Kto mówi, że losowo wybranych? Atak może być
skierowany na określony cel. Na szefa, na prezesa konkurencji, na
pracowników konkurencji, na kogoś z rodziny, na nauczyciela, na
wykładowcę, na ..., na... , na....

Po drugie primo: Z podsłuchiwania losowo wybranych ludzi też można mieć
korzyści, bo przy odpowiedniej skali można złapać ciekawe rzeczy do
szantażu albo do wykorzystania wiedzy przemysłowe.

jak? (nie kazdy ma uploadu tyle ze nie zauwazy)

argument ,,nie kaĹźdy'' nie jest specjalnie sensowny, bo wirusy, trojany,
phishing, gnoje z marketingu etc. też nie działają na każdego, a jednak
te działania są podejmowane. Nagranie dźwiękowe o jakości telefonicznej
albo nawet jeszcze nieco gorszej nie zajmuje tak wiele, żeby ktoś to
zauważył jako obciążenie. Może na łączach GPRS by się jakiś limit
szybciej kończył albo pasmo zapychało, ale takie łącza to wciąż jednak
jest niszowy sposób łączenia. Poza tym, nawet jak zauważy ktoś, to już
mniej lub bardziej po fakcie.

co dalej robia z tymi danymi?

A to już zależy od sytuacji. Np. uczniowie w szkole mogą użyć zdjęcia
nauczyciela w slipkach do niewybrednych ĹźartĂłw, podobnie jak nagrania
jego czynności seksualnych małżeńskich. Pracownik może wykorzystać
nagrania swojego szefa do poznania opinii szefa o pracownikach lub
poznania planów firmy. O szpiegostwie przemysłowym to już chyba
słyszałeś, więc tego wątku nie będę rozwijał nadmiernie.

sa ludzie ktorzy maja kapelusze wylozone folia aluminiowa, zmierzasz szybko
w tym kierunku jak widze... a przeciez folia nic nie kosztuje, a
potencjalnie moze ochronic znacznie wiecej niz tylko rozmowy!

Dziwi mnie, że jakoś nikt nie szydzi z zabezpieczeń banku, karty
kredytowej, cennych danych itp. a nagle takie szyderstwo z możliwości
podglądania i podsłuchiwania. I ba! już 4 razy podałem linka do
rzeczywistego takiego zdarzenia, a nadal szyderstwo i nadal pytania
takie, jak ty zadałeś. Więc podaję jeszcze raz link:

http://www.idg.pl/news/356178/USA.szkola.podgladala.ucznia.w.domu.za.pomoca.laptopa.html

i jak? Znajdujesz w nim odpowiedzi na Twoje pytania? Bo tam masz i kto i
jak i po co. I masz, że wcale nie jest to utopijny pomysł, na który nikt
nie wpadnie poza mną.

--
Przemysław Adam Śmiejek

Data: 2010-03-22 15:46:47
Autor: Q
Jak się zabezpieczyć przed p odsłuchem?
Co o tym myślicie?

mysle, ze dramatyzujesz
:)

Data: 2010-03-22 17:22:30
Autor: Papa5merf
Órzytkownik "Przemysław Adam Śmiejek" napisał:
[...]

po prostu nie kupuj tego "multimedialnego" badziwia i tyle:O)
a jeśli już to niestety bez interwencji "chirurgicznej" się nie obejdzie,
czyli rozkręceniu lapka i fizycznym wymontowaniu mikrofonu czy kamerki:O)
a co do samego problemu podsłuchuf to pewnie jak mało kto nie jesteś nawet
śfiadomy że mając komurkę jesteś podsłuchiwany 24h na dobę, niezależnie czy
komórka jest włączona czy nie (wystarczy ze jet nierozładowany akumlatorek i
co ty na to?:O)

Data: 2010-03-24 07:18:33
Autor: nom

Użytkownik "Papa5merf" <5merf@onet.eu> napisał w wiadomości news:ho85q3$pj7$1nemesis.news.neostrada.pl...
[...]

Dlatego na poważnych spotkaniach biznesowych pierwszą rzeczą jest położenie komórki z wyciągniętą baterią na stole przed sobą, raz, że nie da się podłuchać, dwa nie przeszkadza podczas narady. :-)

Data: 2010-03-24 09:45:35
Autor: RyAn
W dniu 24-03-2010 07:18, nom pisze:

[...]

Byłeś kiedyś "na poważnym spotkaniu biznesowym" ?
Pewno na tym co w reklamówce Play'a jest pokazane :-)

--
owocnych spotkań byznesowych życzę
RyAn

Data: 2010-03-25 07:29:21
Autor: nom

Użytkownik "RyAn" <rysiek@konto.pl> napisał w wiadomości news:hocjfc$h75$1news.dialog.net.pl...

Byłeś kiedyś "na poważnym spotkaniu biznesowym" ?
Pewno na tym co w reklamówce Play'a jest pokazane :-)

Ja nie, ale kumpel pracował w jednej dużej korporacji (zajmującej się produkcją telefonów komórkowych) i mi opowiadał. :-)

Data: 2010-03-24 15:25:28
Autor: Papa5merf
Órzytkownik "nom" napisał:
[...]

ha ha, chyba się za dużo reklam telewizyjnych naoglądałeś:O)
akurat na zebrania biznesowe chadzają ci, kturzy podsłuchują a nie ci co są
podsłuchiwani, wiec oni bateri nie musza wyciągać, bo siębie nie muszą
podsłuchiwać:O)
poza tym kaĹźdy telefon ma wbudowany trwale miniakumulatorek (niewyjmowalny i
niewidopczny dla urzytkownika telefonu) ktury działa jeszcze pewien czas po
wyjęciu baterii (ile nie mam pojęca, ale podejrzewam że coś koło
1-3godziny), więc jedynym sposobem pozbycia się podsłuchu z "własnego"
telefonu jest uszkodzenie oprogramowania szpiegującego, kture to w starszych
telefonach jest pisane niskopoziomowo i dlatego często po prostej ingerencji
w soft (pozbycie się simloka, wgranie własnego oprogramowania) przestaje
działać (to dlatego tyle w tyvh umowach jest restrykcji przecif zdejmowaniu
simlokuf), w najnofszych "fszystkomajoncych" szpiegach komurkowych
podejrzewam ze te oprogramowanie jest pisane wysokopoziomowo i może być na
to odporne, ale nie wiem bo się tym nie bawiłem:O)

Data: 2010-03-24 15:30:46
Autor: kamil

"nom" <nom73@usunto.gazeta.pl> wrote in message news:hocass$t7n$1inews.gazeta.pl...

[...]

Nie te czasy, teraz powazne spotkania biznesowe odbywaja sie w pomieszczeniach ze scianami z kryptonitu.

Pozdrawiam
Kamil

Data: 2010-03-25 07:25:38
Autor: nom

Użytkownik "kamil" <kamil@spam.com> napisał w wiadomości news:hodb79$nsb$1inews.gazeta.pl...

Nie te czasy, teraz powazne spotkania biznesowe odbywaja sie w pomieszczeniach ze scianami z kryptonitu.

Za dużo Supermena się naoglądałeś. :-)

Data: 2010-03-24 15:26:53
Autor: kamil
"Przemysław Adam Śmiejek" <niechce@spamu.pl> wrote in message news:ho7dm5$b2f$1news.interia.pl...
[...]

Po co ktokolwiek mialby to robic i co w ten sposob uzyskac, poza ewentualnym podziwianiem widoku uzytkownika w gaciach i nagraniu wieczornych wiadomosci?

Pozdrawiam
Kamil

Data: 2010-03-24 19:43:07
Autor: Przemysław Adam Śmiejek
W dniu 2010-03-24 16:26, kamil pisze:
Po co ktokolwiek mialby to robic i co w ten sposob uzyskac, poza
ewentualnym podziwianiem widoku uzytkownika w gaciach i nagraniu
wieczornych wiadomosci?

Myślę, że sporo osób by miało radochę z takiego nagrania mnie. Ja sam
dla odmiany, chętnie bym podsłuchał np. co Dyrekcja o mnie sądzi.

--
Przemysław Adam Śmiejek

Data: 2010-03-24 20:37:59
Autor: Przemysław Adam Śmiejek
[...]

A już w biznesie pewnie niejeden by dał kupę kasy za podsłuchanie
laptopa prezesa innej firmy albo jakiegoś ważnego pracownika.

--
Przemysław Adam Śmiejek

Data: 2010-03-25 12:01:34
Autor: kamil

"Przemysław Adam Śmiejek" <niechce@spamu.pl> wrote in message news:hodnv8$766$1news.interia.pl...

[...]

Prezesi firm i inni wazni pracownicy nie maja czasu na siedzenie calymi dniami w usenecie, wiec Ciebie problem raczej nie dotyczy.

Pozdrawiam
Kamil

Data: 2010-03-25 13:04:24
Autor: Przemysław Adam Śmiejek
W dniu 2010-03-25 13:01, kamil pisze:
[...]

A co ma usenet wspólnego z technikami podsłuchu?
Szczerze mówiąc, nie spodziewałem się na technicznej grupie takiego
zaćmienia umysłów i tak masowego niezrozumienia zagrożenia.

--
Przemysław Adam Śmiejek

Data: 2010-03-25 13:31:01
Autor: RadoslawF
Dnia 2010-03-25 13:04, Użytkownik Przemysław Adam Śmiejek napisał:

[...]

Bo jesteś tępy jak mało kto.
Wszystkie poruszane metody podsłuchy przez komputer wynikały
ze stosowanego jedynie słusznego systemu operacyjnego w komputerach
a dodatkowo jeszcze instalowanego firmowego softu do podsłuchiwania
i podglądania o czym zainteresowani wiedzieli ale uwagę zwrócili
dopiero kiedy sprawę rozdmuchali dziennikarze.

Pozdrawiam

Data: 2010-03-25 18:34:59
Autor: Baranek
Jak się zabezpieczyć przed podsłuche m?
Dnia Thu, 25 Mar 2010 13:04:24 +0100, Przemysław Adam Śmiejek napisał(a):

[...]
Szczerze mówiąc, nie spodziewałem się na technicznej grupie takiego
zaćmienia umysłów i tak masowego niezrozumienia zagrożenia.

Gdy jedna osoba mówi mi, że jestem pijany, potrafię zaśmiać jej się w nos.
Gdy powtarza to trzecia osoba, zaczynam głęboko rewidować swoje poglądy.
Jak dotąd, szczęśliwie, nie doprowadziłem się do takiego stanu, żeby o moim
stanie wskazującym na przesadę w spożyciu przekonywała mnie cała sala.

Pozdrawiam

Baranek

Data: 2010-03-25 12:02:39
Autor: kamil

"Przemysław Adam Śmiejek" <niechce@spamu.pl> wrote in message news:hodkod$3f3$1news.interia.pl...
[...]

Radoche mozna miec z nagrania jakiejs ladnej panny pod prysznicem, stanowczo przeceniasz wartosc swojej pizamy dla potencjalnego hakera.

Pozdrawiam
Kamil

Data: 2010-03-25 13:05:16
Autor: Przemysław Adam Śmiejek
W dniu 2010-03-25 13:02, kamil pisze:
[...]

No haker raczej z tym wspĂłlnego nic nie ma.

--
Przemysław Adam Śmiejek

Data: 2010-03-25 13:37:46
Autor: kamil

"Przemysław Adam Śmiejek" <niechce@spamu.pl> wrote in message news:hofhq9$k9m$3news.interia.pl...
[...]

Oczywiscie ze ma, do tego pewnie Chinski. Nagraja Twoje prywatne rozmowy, zeby poznac preferencje odziezowe, natepnie sprzedadza te dane do chinskiej fabryki obuwia i tam juz beda wiedziec, co produkowac na polski rynek.

Pozdrawiam
Kamil

Data: 2010-03-25 16:07:26
Autor: Przemysław Adam Śmiejek
W dniu 2010-03-25 14:37, kamil pisze:
[...]

Jeżeli nie jesteś w stanie ogarnąć wyjaśnień, które przestawiłem tu:
to już nic nie poradzę. Lepiej faktycznie poświęć czas na próbę poznania
języka polskiego, bo jak na razie, błędy masz w 90% wyrazów, aż mi się
na czerwono ekran rozświeca od podkreśleń słownika.

--
Przemysław Adam Śmiejek

Data: 2010-03-25 15:55:44
Autor: kamil

"Przemysław Adam Śmiejek" <niechce@spamu.pl> wrote in message news:hofsft$qb$2news.interia.pl...
[...]

Jedyna osoba majaca problemy z ogarnieciem tak prostegu faktu, ze na szkolnym laptopie oprogramowanie monitorujace bylo celowo zainstalowane, jestes Ty. Kazdy normalny czlowiek zastanowilby sie, dlaczego kilka osob to samo mu tlumaczy, ale widac nie dociera do Ciebie ani troche.

Zeby jeszcze podsycic Twoj zapal podsune pomysl - glosnik to w zasadzie tez mikrofon. Membrana jest, elektromagnes jest, mozna podlaczyc zamiennie i spora szansa, ze cos-tam nagrasz. Pomysl wiec nad odlaczeniem laptopowych glosnikow, bo ktos moze programowo wyjscie karty zmienic w wejscie i nagrac Cie przez glosniki. ;)

Pozdrawiam
Kamil

Data: 2010-03-25 18:29:18
Autor: Baranek
Dnia Thu, 25 Mar 2010 15:55:44 -0000, kamil napisał(a):

Zeby jeszcze podsycic Twoj zapal podsune pomysl - glosnik to w zasadzie tez mikrofon. Membrana jest, elektromagnes jest, mozna podlaczyc zamiennie i spora szansa, ze cos-tam nagrasz.

Hmm. Wydaje mi się, że jesteś bliżej niż myślisz. Nie robiłem tego od
czasów dominacji magnetofonów kasetowych i nigdy nie eksperymentowałem z
czułością kart dźwiękowych, ale zdarzyło mi się dyktować jakiś tekst dla
kolegi, kiedy to z braku mikrofonu musiałem użyć starych słuchawek. Kolega
na jakość nagrania nie narzekał :) Pozdrawiam

Baranek

Data: 2010-03-25 18:38:48
Autor: RyAn
W dniu 25-03-2010 18:29, Baranek pisze:
[...]

Karmcie trolla , karmcie a on i tak swoje wie i chętnie się ze wszystkimi podzieli swą
specjalistyczną wiedzą.

RyAn

Data: 2010-03-26 12:29:46
Autor: Jacek Osiecki
Dnia Thu, 25 Mar 2010 18:29:18 +0100, Baranek napisał(a):
[...]

W wielu laptopach złącza audio są konfigurowalne - np. u siebie mam dwa
wyjścia słuchawkowe i jedno mikrofonowe, które w razie potrzeby można np.
zamienić na wyjście 5+1. Skoro z wyjściami można, to niewykluczone że i z
głośnikami by się dało :)

Pozdrawiam,
--
Jacek Osiecki joshua@ceti.pl GG:3828944

Data: 2010-03-25 21:23:30
Autor: Przemysław Adam Śmiejek
W dniu 2010-03-25 16:55, kamil pisze:

Jedyna osoba majaca problemy z ogarnieciem tak prostegu faktu, ze na
szkolnym laptopie oprogramowanie monitorujace bylo celowo zainstalowane,

No tak... To wiele zmienia, w końcu mój pierwszy list w wątku dotyczył
przypadkowego podsłuchania mnie przez kogoś, kto tego nie zamierzał,
tylko jakoś tak przypadkiem głosy usłyszał w swojej głowie...

jestes Ty. Kazdy normalny czlowiek zastanowilby sie, dlaczego kilka osob
to samo mu tlumaczy, ale widac nie dociera do Ciebie ani troche.

To, że kilka osób (i to osób, które w sporej części nie potrafią ani
pisać poprawnie po polsku ani się podpisać pod swoimi słowami) nie
pojmuje jakiegoś faktu, to żaden argument. Niejedna klasa w całości na
niejednej lekcji nie rozumie słów nauczyciela i co? Podważa to ich
prawdziwość? Co najwyżej można uznać, że słabo tłumaczę. Stąd moje
dodatkowe wyjaśnienia.

Zeby jeszcze podsycic Twoj zapal podsune pomysl - glosnik to w zasadzie
tez mikrofon. Membrana jest, elektromagnes jest, mozna podlaczyc
zamiennie i spora szansa, ze cos-tam nagrasz.

Nie sądzę, żeby to było technicznie wykonalne.

--
Przemysław Adam Śmiejek

Data: 2010-03-26 00:38:49
Autor: BQB
[...]

Tu akurat prawda - jest to wykonalne bez problemu. Oczywiście jakość nie zachwyca, ale to zadziała. Tyle, Ĺźe głośnik zazwyczaj jest do wzmacniacza podłączony  trzeba by było go wpierw odłączyć.

Data: 2010-03-26 07:03:13
Autor: Przemysław Adam Śmiejek
W dniu 2010-03-26 00:38, BQB pisze:
[...]

zachwyca, ale to zadziała. Tyle, że głośnik zazwyczaj jest do
wzmacniacza podłączony  trzeba by było go wpierw odłączyć.

No ale w laptopie programowo takiego czegoś się nie dokona na mój gust.

--
Przemysław Adam Śmiejek

Data: 2010-03-24 20:39:30
Autor: robertcb
[...]

O laptopa bym się tak nie martwił jak o komórkę;)

Data: 2010-03-25 10:18:31
Autor: Przemysław Adam Śmiejek
Jak się zabezpieczyć przed podsłuche m?

W dniu 2010-03-24 20:39, robertcb@poczta.onet.pl pisze:
Witam,
Wi�c wystarczy zapu�ci� jakiego� konia troja�skiego, który przechwytuje
i wysy�a to do pods�uchuj�cego.
O laptopa bym się tak nie martwił jak o komórkę;)

No to fakt, że od czasu jak są komputerami, to są narażone....
Tylko pewnie trudniej podrzucić takie coś na telefon niż na komputer.

--
Przemysław Adam Śmiejek

Data: 2010-03-26 09:43:11
Autor: Gallus Anonimus
Jak się zabezpieczyć przed podsłuchem?
On Thu, 25 Mar 2010 10:18:31 +0100, Przemysław Adam Śmiejek
<niechce@spamu.pl> wrote:

O laptopa bym się tak nie martwił jak o komórkę;)

A ja jednak martwił bym się o laptopa. Inwigilacja na laptopie jest
prostsza i łatwiejsza dla przeciętnego średnio zaznajomionego z
komputera człowieka.

Widzę że większość nie docenia zagrożenia, pewnie niewielu z nich
pracowało w jakiejś bardziej gównianej firmie gdzie szef ma za
przeproszeniem pierdolca na punkcie tego co robią jego pracownicy
za jego plecami.

Są tacy którym wydaje się, że pracownik jedyne co robi to siedzi w
necie i marnuje cenny czas pracy na pierdoły.

Archiwizacja i przeglądanie firmowych mejli pracowników  jest
standardem w przynajmniej połowie polskich firm. W pracy u mnie
i tam gdzie pracuje żona standardem jest również zainstalowany
VNC do zdalnej kontroli i administracji. VNC ma możliwość również
podłączenia się do komputera i podglądania co robi user. Myślicie
że nikt z tego nie korzysta?

Pracodawca mając pracownika który jest niewygodny, bardzo
chętnie zinwigiluje go, aby zdobyć materiał do zwolnienia go w trybie
natychmiastowym.

Przytoczę dwie historie:

Jedna niedawna, w mediach można było przeczytać nastolatku który dostał naganę od dyrektora szkoły za nieobyczajne zachowanie się w...
domu! Dyrektor wiedział co uczeń robił, bo ten korzystał z laptopa
ufundowanego przez szkołę, na której było oprogramowanie przesyłające
obraz z kamerki laptopa do pana dyrektora.
Ciekawe co na to powiedzą ci którzy wyśmiewają możliwość zdalnego
użycia kamerki w laptopie do podglądu i podsłuchu.

Druga historia z poprzedniej pracy mojej żony. Szef działu co miesiąc
dostaje rutynowo listę stron kóre odwiedzał pracownik ze swojego
komputera. Jedna z dziewczyn podejrzewając że jest w ciąży, wchodziła
na strony i fora traktujące o pierwszych objawach ciąży żeby się
upewnić. Efekt był taki że po dwóch tygodniach szef wezwał ją do gabinetu i przeniósł na jakieś gówniane stanowisko za połowę kasy.
Kiedy powiedziała mu że jest w ciąży odpowiedział jej że wie od
tygodnia, bo widział strony na które wchodziła.

Tak więc jak ktoś nie wierzy w niebezpieczeństwo, jego sprawa. Jeśli jednak ktoś dostaje laptopa służbowego, ma posranego szefa,
a laptop jest zabezpieczony i nie ma praw administratora, to powinien
uważać co robi i mówi na takim sprzęcie. Może się okazać że kiedy przyjdzie czas zwolnień jego historia czynności na laptopie będzie
doskonały pretekstem do natychmiastowego zwolnienia dyscyplinarnego.

Dlatego: kamerę zakleić, mikrofon potraktować gwoździem i nie
przeglądać youtuba z firmowego kompa :)

Data: 2010-03-26 09:54:37
Autor: Gallus Anonimus
Jak się zabezpieczyć przed podsłuchem?

Jedna niedawna, w mediach można było przeczytać nastolatku który dostał naganę od dyrektora szkoły za nieobyczajne zachowanie się w...
domu!
To oczywiście było w stanach, u nas nie dają w szkołach laptopów :))

Data: 2010-03-26 10:04:59
Autor: Dominik & Co
Jak się zabezpieczyć przed podsłu chem?
Gallus Anonimus rzecze:
[...]

W Stanach to siedmiolatek może być wpisany na listę przestępców
seksualnych za pocałowanie koleżanki, więc tym przypadkiem bym
się nie ekscytował...

--
Dominik (& kąpany)

Data: 2010-03-26 11:59:31
Autor: Przemysław Adam Śmiejek

W dniu 2010-03-26 10:04, Dominik & Co pisze:

W Stanach to siedmiolatek może być wpisany na listę przestępców
seksualnych za pocałowanie koleżanki, więc tym przypadkiem bym
się nie ekscytował...

Ale co ma system prawny do technicznej możliwości?
--
Przemysław Adam Śmiejek

Data: 2010-03-26 12:38:19
Autor: Dominik & Co
Jak się zabezpieczyć przed podsłu chem?
Przemysław Adam Śmiejek rzecze:

Ale co ma system prawny do technicznej możliwości?

Techniczną możliwość wyjaśniało Ci już wiele osób.
Jawnie zainstalowany program specjalnie do tego celu.

System prawny w takim jeno aspekcie, że takie
coś jest nie tylko legalne, ale i doskonale wpisujące
się w powszechną paranoję.

Jeśli kupiłeś laptoka bezpośrednio od producenta,
rzeczonego oprogramowania szpiegującego raczej
możesz się nie obawiać. Zawsze jednak możesz
postawić system na czysto, żeby mieć pewność.

--
Dominik (& kąpany)

Data: 2010-03-26 12:42:56
Autor: Przemysław Adam Śmiejek
W dniu 2010-03-26 12:38, Dominik & Co pisze:
Przemysław Adam Śmiejek rzecze:
Ale co ma system prawny do technicznej możliwości?
Techniczną możliwość wyjaśniało Ci już wiele osób.

Nie... Jak na razie to spotkałem się z prymitywnymi szyderstwami ze
strony osób nie rozumiejących zagadnienia.

Jawnie zainstalowany program specjalnie do tego celu.

A już niejawnie to nie może być?

Jeśli kupiłeś laptoka bezpośrednio od producenta,
rzeczonego oprogramowania szpiegującego raczej
możesz się nie obawiać. Zawsze jednak możesz
postawić system na czysto, żeby mieć pewność.

I uważasz, że nikt takiego czegoś nie może doinstalować później
wykorzystując luki w systemie albo w użytkowniku?

--
Przemysław Adam Śmiejek

Data: 2010-03-26 13:10:22
Autor: Dominik & Co
Jak się zabezpieczyć przed podsłu chem?
Przemysław Adam Śmiejek rzecze:

Nie... Jak na razie to spotkałem się z prymitywnymi szyderstwami ze
strony osób nie rozumiejących zagadnienia.

Wyluzuj...

Jawnie zainstalowany program specjalnie do tego celu.

A już niejawnie to nie może być?

Może. Ale akurat w Twoim przykładzie był jawnie.

I uważasz, że nikt takiego czegoś nie może doinstalować później
wykorzystując luki w systemie albo w użytkowniku?

Może. Zwłaszcza w Windows ;-)

Luki w użytkowniku... tzn PEBKAC? Na to nie ma,
niestety, żadnej rady.

Inne rozwiązania podałem w odpowiedzi na post
rozpoczynający wątek.

--
Dominik (& kąpany)

Data: 2010-03-26 13:53:38
Autor: Przemysław Adam Śmiejek
W dniu 2010-03-26 13:10, Dominik & Co pisze:
Przemysław Adam Śmiejek rzecze:
Nie... Jak na razie to spotkałem się z prymitywnymi szyderstwami ze
strony osób nie rozumiejących zagadnienia.
Wyluzuj...

Ja mam wyluzować? Z czym?

Jawnie zainstalowany program specjalnie do tego celu.
A już niejawnie to nie może być?
Może. Ale akurat w Twoim przykładzie był jawnie.

No czy tak jawnie to nie powiem. Userzy o tym nie wiedzieli chyba, prawda?

I uważasz, że nikt takiego czegoś nie może doinstalować później
wykorzystując luki w systemie albo w użytkowniku?
Może. Zwłaszcza w Windows ;-)

Możliwe. Ale w innych systemach również. Nie jest to istotne dla
zagadnienia.

Luki w użytkowniku... tzn PEBKAC?

Może i bekać, może i pierdzieć. A może kulturalni ludzie.

Sam mi polecałeś program do Nokii, a ja go instalowałem. Nie wszystko,
co się instaluje można sprawdzić, zwłaszcza jak się nie jest geekiem.

Na to nie ma,
niestety, żadnej rady.

Ależ jest. Sprzętowy wyłącznik kamery i mikrofonu, których producenci
nie montują. Inne metody są zawodne, bo użytkownik siłą rzeczy instaluje
różne oprogramowanie. I nie mów, że to wina usera, że nie wie co
instaluje, bo cechą np. konia trojańskiego jest to, że podstępne
działanie jest ukryte. A paranoja gdzieś się musi kończyć i postępowanie
,,nie używam nic poza gołym systemem'' też o zdrowiu umysłu nie świadczy.

Poza tym, może ktoś podrzucić coś, gdy wychodzę do kibla, albo ktoś mnie
wzywa. Tak, wiem, można blokować stację roboczą, partycje mieć
szyfrowane itepe. Tylko możliwości zaaplikowania takiego świństwa jest
całe multum, a do tego nie można zakładać, że każdy użytkownik to
specjalista od bezpieczeństwa.

Generalnie zwróciłem uwagę na realnie niebezpieczeństwo, zwróciłem uwagę
na błędy projektowe producentów, a w odwecie dostałem stek
nieprzemyślanych szyderstw, jakbym nie wiadomo jakie dziwadło wymyślił.

Inne rozwiązania podałem w odpowiedzi na post
rozpoczynający wątek.

Mało skuteczne, ale o tym później, bo czasu teraz nie mam.

--
Przemysław Adam Śmiejek

Data: 2010-03-26 14:20:37
Autor: Dominik & Co
Jak się zabezpieczyć przed podsłu chem?
Przemysław Adam Śmiejek rzecze:

Ja mam wyluzować? Z czym?

Nie, z niczym. Już nic.

No czy tak jawnie to nie powiem. Userzy o tym nie wiedzieli chyba, prawda?

Nie pytałem ich. Ty pytałeś?

[...]

Poniekąd jest.

http://lmgtfy.com/?q=PEBKAC

Ależ jest. Sprzętowy wyłącznik kamery i mikrofonu, których producenci
nie montują. Inne metody są zawodne, bo użytkownik siłą rzeczy instaluje

No to user przerzuci wyłącznik kamery i mikrofonu i zadowolony
z siebie uruchomi sobie stado trojanów, które zmienią mu peceta
w maszynkę do spamu oraz prześlą hasła i inne prywatne dane gdzie trzeba.
Ale przecież to tylko cenne dane, nie goły tyłek...

różne oprogramowanie. I nie mów, że to wina usera, że nie wie co
instaluje, bo cechą np. konia trojańskiego jest to, że podstępne

Winą usera jest (albo raczej: bywa) nieświadomość i bezmyślność.
A metodą na niekontrolowane używanie zasobów komputera nie jest
odcinanie po kolei tychże zasobów (jak sprzętowy wyłącznik kamerki
czy mikrofonu), bo wkrótce Ci nic nie zostanie do normalnego używania.
Masz prawo uważać inaczej, ale chyba jesteś na tym stanowisku
nieco osamotniony.

Inne rozwiązania podałem w odpowiedzi na post
rozpoczynający wątek.

Mało skuteczne, ale o tym później, bo czasu teraz nie mam.

A nieskuteczne, bo?
Najskuteczniejsze jest: nie włączaj komputera.

--
Dominik (& kąpany)

Data: 2010-03-26 16:31:30
Autor: Przemysław Adam Śmiejek
W dniu 2010-03-26 14:20, Dominik & Co pisze:
Przemysław Adam Śmiejek rzecze:
No czy tak jawnie to nie powiem. Userzy o tym nie wiedzieli chyba,
prawda?
Nie pytałem ich. Ty pytałeś?

Z artykułu wnioskuję, że nie wiedzieli. Ale to nieistotne. Istnieje
techniczna możliwość a jej zastosowanie ze świadomością czy bez to
sprawa poboczna.

[...]

Nie jest, bo nawet jeśli niszowe systemy zapewniają takie a nie inne
zabezpieczenie, to rozmowa na ich temat jest jałowa w tym kontekście.
Lwia większość (żeby nie bawić się w przepychanie na procenty)
użytkowników korzysta z Windowsa i taka jest sytuacja zastana.

Luki w użytkowniku... tzn PEBKAC?
Może i bekać, może i pierdzieć. A może kulturalni ludzie.
http://lmgtfy.com/?q=PEBKAC

Nie zrozumiałeś. Trudno.

Ależ jest. Sprzętowy wyłącznik kamery i mikrofonu, których producenci
nie montują. Inne metody są zawodne, bo użytkownik siłą rzeczy instaluje
No to user przerzuci wyłącznik kamery i mikrofonu

No to zrobi to świadomie.

i zadowolony
z siebie uruchomi sobie stado trojanów, które zmienią mu peceta
w maszynkę do spamu oraz prześlą hasła i inne prywatne dane gdzie trzeba.

Ale co ma jedno z drugim?

Ale przecież to tylko cenne dane, nie goły tyłek...

Bardzo często mniej cenne.

różne oprogramowanie. I nie mów, że to wina usera, że nie wie co
instaluje, bo cechą np. konia trojańskiego jest to, że podstępne
Winą usera jest (albo raczej: bywa) nieświadomość i bezmyślność.

Nie. To nie jest wina. Twój świat gików już stracił patent na
komputeryzację.

A metodą na niekontrolowane używanie zasobów komputera nie jest
odcinanie po kolei tychże zasobów (jak sprzętowy wyłącznik kamerki
czy mikrofonu),

Nie jedyną metodą. Jednak w tym wypadku skuteczną. Na KeyLoggera
niestety metoda wyłączenia klawiatury nie zadziała, ale tu taki
wyłącznik nie byłby szkodliwy, a dawałby większe zabezpieczene.

Masz prawo uważać inaczej, ale chyba jesteś na tym stanowisku
nieco osamotniony.

W jakim środowisku prowadziłeś badania? Bo jakoś Gates, Jobs czy Woźniak
byli po mojej stronie i mogę korzystać z komputera. Tak, wiem... Żaden z
nich normalny psychicznie nie jest. Ale ich chore umysły trafiły do
większości świata. Więc odosobniony nie jestem. A że ten czy inny geek z
tego powodu cierpi, to już naprawdę nie mój problem.

Możesz się snobować swoją wiedzą i swoją lepszością, ale faktów nie
zmienisz. Wasza grupka zniknie tak samo, jak zniknęła grupka
gików-automobilistów w morzu zwykłych kierowców.

Inne rozwiązania podałem w odpowiedzi na post
rozpoczynający wątek.
Mało skuteczne, ale o tym później, bo czasu teraz nie mam.
A nieskuteczne, bo?

Bo każesz grzebać w sprzęcie, co nie jest rozwiązaniem typowym. Każesz
całkowicie pozbawiać się kamerki/mikrofonu, co też jest właśnie
rozwiązaniem mniej więcej tak samo rozsądnym, jak:

Najskuteczniejsze jest: nie włączaj komputera.

Dlatego uważam, że jedyne sensowne rozwiązanie, to sprzętowy wyłącznik.

W dniu 2010-03-26 14:03, Dominik & Co pisze:
Przemysław Adam Śmiejek rzecze:
I jeszcze... Ty naprawdę demonizujesz to zagadnienie.
W którym miejscu? Zauważając taką możliwość.
W każdym miejscu. Tzn. co post.

Jeśli to, że zauważyłem taką możliwość jest demonizowaniem, to niech ci
będzie. Myślałem jednak, że dla ułatwienia dyskusji będziemy posługiwać
się klasycznymi znaczeniami słów.

[o keyloggerach]
No akurat w moim przypadku niewiele. Na pewno mniej niż nagranie z
kamerki/mikrofonu.
Rozumiem, że treść twoich prywatnych maili, Twoje hasła do
skrzynki pocztowej, banku, numer karty kredytowej itp to dane
nieistotne?

Napisałem przecie wyraźnie ,,w moim przypadku''. Zgadza się, są
przypadki, gdy te dane są cenne. W moim, w mejlach nie znajdziesz nic
cennego. Hasło do banku owszem -- pozwoli ci zrobić mi jakąś złośliwość
czy średnią złośliwość jak dobrze się wstrzelisz w moment, ale jakiejś
wielkiej tragedii nie uczynisz. Numer karty kredytowej -- raz, że nie
mam, a dwa że jak miałem to i tak ją podawałem w różnych miejscach czy
płaciłem nią w różnych miejscach, więc był znany wielu osobom. Przy
rozsądnym korzystaniu z karty za dużo marasu mi nie zrobisz.

Wszyscy tylko ekscytują się ewentualnym gołym
tyłkiem?

A czy ja pisałem, że wszyscy? Czy ja pisałem, że tylko?

Pisałem, że w moim przypadku taka publikacja byłaby bardzo szkodliwa dla
mojego życia i kariery zawodowej. I chyba nie jestem mocno osamotniony,
bo nawet w serwisach ulubionych przez młodzież dorastającą część osób
publikującym tam swoje części anatomiczne zamazuje twarze utrudniając
rozpoznanie.

Możliwe, że tobie publikacja nagrań filmowych, zdjęć czy nagrań rozmów,
jakie prowadzisz zupełnie by nie przeszkadzała, ale coś mi się wydaje,
że to tak tylko na pokaz i jakbym powiedział ,,no to włącz kamerkę i
nagrywanie i prześlij mi efekt z najbliższego tygodnia'' to sprytnie się
wywiniesz, pomimo że dzięki świadomości bycia nagrywanym będziesz mógł
unikać rzeczy, które chcesz ukryć.

Dbaj, by nie mieć niechcianych gości w systemie, a problem
szpiegowania załatwisz niejako "przy okazji".

No tylko,  że to dbanie nie może być w 100% skuteczne, zwłaszcza jak
atakujący zastosuje nieseryjne rozwiązanie. Za to sprzętowy przełącznik
owszem, jest nie do obejścia.
To sobie wmontuj.

No to nie jest rozwiązanie sensowne wg mnie.

Choć obejście wyłączenia sterownika

A jak wyłączyć sterownik mikrofonu bez wyłączania dźwięku? No i wtedy
całkowicie zostanę bez mikrofonu.

bez
trywialnego hasła admina lub rootkita jest "raczej" trudne.

Po pierwsze: rotkity istnieją

Po drugie: Umówmy się, że rozmawiamy o Windows, a tam się pracuje z
konta admina albo z póładmina w Viście.

Po trzecie: Podrzucenie takiego szpiega to nie tylko trojan, ale także
działanie z bezpośredniego otoczenia o czym pisałem wcześniej.

Jeszcze raz: Ja nie twierdzę, że każdy każdego podsłuchuje. Ja
zauważyłem taką możliwość i zauważyłem, że producenci laptopów sami dają
szpiegom (przemysłowym lub społecznym) narzędzie do ręki.

--
Przemysław Adam Śmiejek

--
Przemysław Adam Śmiejek

Data: 2010-03-26 16:37:40
Autor: RadoslawF
Dnia 2010-03-26 16:31, Użytkownik Przemysław Adam Śmiejek napisał:

Po drugie: Umówmy się, że rozmawiamy o Windows, a tam się pracuje z
konta admina albo z póładmina w Viście.

Nie, tak sie nie umawiamy, to jest grupa o sprzęcie, chcesz rozmawiać
o windowsie i problemach programowych to sio na odpowiednią grupę.

Pozdrawiam

Data: 2010-03-29 07:54:59
Autor: Dominik & Co
[...]

Ale to jest grupa o sprzęcie. Poczyniłem tylko pewną uwagę
i nie zamierzam o tym dyskutować.

No to user przerzuci wyłącznik kamery i mikrofonu

No to zrobi to świadomie.

Albo i nieświadomie. A potem zadzwoni do serwisu producenta,
że mu kamerka nie działa. Skoro twierdzisz, że user to techniczny
ignorant, to może nie montowanie wyłączników to celowe działanie
producenta- kto lubi dodawać sobie roboty :-)

Masz prawo uważać inaczej, ale chyba jesteś na tym stanowisku
nieco osamotniony.

W jakim środowisku prowadziłeś badania? Bo jakoś Gates, Jobs czy Woźniak

W środowisku tej grupy.

  > Możesz się snobować swoją wiedzą i swoją lepszością, ale faktów nie
zmienisz. Wasza grupka zniknie tak samo, jak zniknęła grupka
gików-automobilistów w morzu zwykłych kierowców.

Szczerze, wisi mi to. O samochodzie też wolę wiedzieć więcej,
niż "się nalewa, się jedzie, jakby co się wzywa". Dla mojego
własnego dobra. A jeśli ktoś woli być technicznym ignorantem-
jego wola (jego dane, jego goły tyłek).

A nieskuteczne, bo?

Bo każesz grzebać w sprzęcie, co nie jest rozwiązaniem typowym. Każesz

No do ciężkiej choroby, jak nie masz sprzętowego wyłącznika, a chcesz
go mieć, to se kurna zrób. Albo sprzedaj laptopa, a kup bez kamerki
lub z włącznikiem.

całkowicie pozbawiać się kamerki/mikrofonu, co też jest właśnie

A gdzie było o "całkowicie pozbawiać"? Cytat?
Ręce, nogi i inne części ciała opadają...

[...]

Nie mam kamerki. Nie mam laptopa, a w stacjonarnym nie nabyłem, bo i po co?
Komunikatorami się nie ekscytowałem nigdy, na domowym kompie jest
Skype i Pidgin, bo żona korzysta (obecnie zresztą rzadko).
Ale jak kupię laptopa, a kamerka będzie- a niech sobie będzie, nie będę
specjalnie szukał laptopa "bez", ani ze sprzętowym wyłącznikiem.

[...]

Oczywiście, zamontowanie sprzętowego wyłącznika w sytuacji, gdy chcesz mieć
sprzętowy wyłącznik nie jest sensowne...

A jak wyłączyć sterownik mikrofonu bez wyłączania dźwięku? No i wtedy
całkowicie zostanę bez mikrofonu.

Jeśli samego mikrofonu, to ja np. bym wyciszył i zabrał uprawnienia
dostępu do miksera.

trywialnego hasła admina lub rootkita jest "raczej" trudne.

Po pierwsze: rotkity istnieją

A jakże. Pluskwy takoż.

Po drugie: Umówmy się, że rozmawiamy o Windows, a tam się pracuje z
konta admina albo z póładmina w Viście.

Rozmawiamy o sprzęcie. O Windows grupa obok.

Jeszcze raz: Ja nie twierdzę, że każdy każdego podsłuchuje. Ja
zauważyłem taką możliwość i zauważyłem, że producenci laptopów sami dają
szpiegom (przemysłowym lub społecznym) narzędzie do ręki.

Dają także narzędzie do włamań do sieci/banków, hazardu i pornografii.
Nie wiedziałeś?

--
Dominik (& kąpany)

Data: 2010-03-26 13:16:35
Autor: Dominik & Co
[...]

Weź takiego keyloggera- nie zużywa zasobów jak szpiegowanie
"multimedialne", łatwiej się ukryć w systemie, nie potrzebuje
uprawnień administratora- a szkód może narobić, że hoho.

Data: 2010-03-26 13:56:23
Autor: Przemysław Adam Śmiejek
W dniu 2010-03-26 13:16, Dominik & Co pisze:
[...]

No i? Istnienie jednego zagrożenia nie wyklucza istnienia innych.

a szkód może narobić, że hoho.

Data: 2010-03-26 14:03:44
Autor: Dominik & Co
[...]

nieistotne? Wszyscy tylko ekscytują się ewentualnym gołym
tyłkiem?

[...]

To sobie wmontuj. Choć obejście wyłączenia sterownika bez

Data: 2010-03-26 15:07:31
Autor: Papa5merf
Órzytkownik "Gallus Anonimus"  napisał:
[...]

jak to nie, przecież słońce peru objecał każdemu dziecku laptopik "za darmo"
a on nikdy nie kłamie!:O)

Data: 2010-03-25 19:52:21
Autor: Lukasz Sczygiel
Jak si� zabezpieczy� przed pods�uchem?
przeczytalem pobieznie caly watek i mnie z lekka zasmucil.
Pytanie jest konkretne.
Pytajacy lekko dociekliwy a tyle rozsadnych ludzi no i w koncu posiadajacych
raczej scisle umysly tak bajdurzy nie na temat.

Co do kamerki to jak niektórzy zauwazyli starczy zakleic tasma. Co do mikrofonu to albo wymontowac fabryczny i uzywac zewnetrznego albo nie
kupowac laptopow z wbudowanymi mikrofonami.

Mnie osobiscie przyklad zachowania szkoły jaki Pan Śmiejek podaje bardzo
oburzyl. Śledziłem te doniesienia w czasie kiedy wypłynęły i mimo że sprawa jest
bezczelna jakoś nie zauwazyłem oburzenia w społeczeństwie.

Temat troche zachacza o to jak mamy traktowac laptopy z pracy.
Pracodawca daje mi laptop abym na nim pracował. Fajnie. Ale jesli mi zabroni
instalować swoj soft i uzywac go do prywatnych celow to po cholere mam go nosic
do swojego domu?
Niech sobie lezy w pracy bo mi on nie potrzebny.
Ale z drugiej strony jest on pracowy wiec pracodawca moze sobie sprawdzac co
robie jak pracuję. Oczywiscie powinien o tym mnie poinformowac ale tylko jesli
zamierza uzyc oficjalnie tych informacji przeciwko mnie. Czyli w praktyce
podglądactwo moze byc uskuteczniane bez oporów.

Mnie pytanie Pana Śmiejka wogole nie zdziwilo.
Nie jestem przewrazliwiony na tym punkcie ale mam swiadomosc ze te urzadzonka
ktore ze soba nosimy sa uzywane do sledzenia nas. Skad targeo ma dane o srednich
predkosciach na drogach? Aniołki im przynosza?

--
Lukasz Sczygiel

Data: 2010-03-25 21:08:24
Autor: RyAn
Jak siÄ� zabezpieczyÄ&# 65533; przed podsĹ�uchem?
W dniu 25-03-2010 19:52, Lukasz Sczygiel pisze:
[...]

Proponuję abyś przeszedł  na priv z twórcą wątku i do upojenia
wymieniał sie z nim przewidywaniami "kto mi kuku zrobi"

RyAn

Data: 2010-03-26 07:59:42
Autor: Lukasz Sczygiel
Jak si� zabezpieczy� przed pods�uchem?
W dniu 25-03-2010 19:52, Lukasz Sczygiel pisze:

Proponuję abyś przeszedł  na priv z twórcą wątku i do upojenia
wymieniał sie z nim przewidywaniami "kto mi kuku zrobi"

Głupia propozycja. Pytanie zostało zadane na grupie, moj komentarz odnosi sie do
tego co tu zostało napisane.
Nie podoba ci sie to nie czytaj, nie odpowiadaj, ignoruj. Ja tak robie z
wiekszoscia watkow w ktorych nie mam nic do napisania.

--
Lukasz Sczygiel

Data: 2010-03-26 14:09:51
Autor: kamil
Jak si� zabezpieczy� przed podsŠ�uchem?
"Lukasz Sczygiel" <ptokiWYTNIJTO@poczta.onet.pl> wrote in message news:3461.00000e6e.4babb0e5newsgate.onet.pl...

[...]

Samochodu firmowego tez nie dostajesz, zeby wieczorem krecic baczki na parkingu i chwalic sie nagraniami na youtube. Instalowanie nadanikow GPS w samochodach sluzbowych nikogo jednak nie oburza tak, jak sprawdzanie czy pracownik przypadkiem redtube na filmowym laptopie nie oglada.

Pozdrawiam
Kamil

Data: 2010-03-26 23:02:16
Autor: tg
"kamil" <kamil@spam.com> wrote in message news:hoif7h$7eg$1inews.gazeta.pl...
[...]

samochod firmowy jak i komp udostepniony pracownikowi powinien byc na jasnych zasadach - jak mi pracodawca mowi ze loguje i nagrywa, to go do domu nie biore chyba ze chce, tak samo z autem

natomiast jezeli udostepnia laptopa bez wyraznych zasad czy ostrzezen i szpieguje pracownika to na bank jedna ze stron sie na tym powaznie przejedzie, niestety zazwyczaj ta ktorej prawnik ma mniejsze znajomosci,
chyba ze sprawa dotrze odpowiednio wysoko

Data: 2010-03-27 12:38:07
Autor: Lukasz Sczygiel
> [...]

Samochodu firmowego tez nie dostajesz, zeby wieczorem krecic baczki na parkingu i chwalic sie nagraniami na youtube. Instalowanie nadanikow GPS w samochodach sluzbowych nikogo jednak nie oburza tak, jak sprawdzanie czy pracownik przypadkiem redtube na filmowym laptopie nie oglada.

Troche zly przyklad.
Jak dostane auto firmowe to za dodatkowym dotankowaniem powinienem móc pojechać
sobie do sklepu, na wycieczke. Ale oczywiscie znajda sie tacy co sie czepiac
beda ze benzyna to za malo i jak mam jechac nad morze to musze zaplacic za olej,
ubezpieczenie itp. Tylko wtedy to ja olewam takie auto. Jezdze swoim i w firmie
bede od 7-mej do 15-tej a do klienta pojade z firmy i bede u niego 2h krocej...

A co zlego jest w ogladaniu redtube?
Czym sie rozni redtube od youtube?

Czym sie rozni porno od filmu o mahomecie? (specjalnie wybralem przyklad
kontrowersyjny)

Nie zamierzam niczego udowadniac ale w takich przypadkach sprawa powinna byc
postawiona jasno, bez miejsca na interpretacje i jakieś "ale".

Konserwatysci kiedys woleli prostsze i mniej dopasowane do zycia zasady bo je
bylo latwiej rozsądzic. Dzisiejszy postepowcy wola lepiej dopasowane do
rzeczywistosci zasady ktore jednak sa tak porozmywane ze trudno rozsadzic czy
cos jest dopuszczalne czy nie. Ladnie to bylo widac na przykladzie sprawy
Polanskiego. Ale to okropny OT :)

--
Lukasz Sczygiel

Data: 2010-03-26 15:07:33
Autor: Papa5merf
Órzytkownik "Lukasz Sczygiel" napisał:
[...]

internet też u nas jest inwigilowany, a zwłaszcza poczta i newsy, tak więc i
tutaj jest podobnie jak na każdej demonstracji/ruchu niepopierającym władzy,
czyli UBkuf, SBekuf, czpionuf i tajnej milicji jest kilkakrotnie więcje niz
normalnych ludzi, a jedną z form inwigilacji i walki z opozycją jest
ośmieszanie bez dyskutowania, więc ta większość wypowiadająca się w temcie
wiadomo kim jest, a wiadomo że temat jest dla "władzy" niewygodny,
prawda?:O)

Data: 2010-03-26 10:02:31
Autor: Dominik & Co
Jak się zabezpieczyć przed podsłuche m?
Przemysław Adam Śmiejek rzecze:

I zastanawiam się, jak się przed tym zabezpieczyć, skoro mikrofonik jest
wbudowany w sprzęt i wydłubać się go nijak nie da.

Sprzętowo(TG): wyłączyć urządzenie wyłącznikiem (o ile ma),
wyłączyć w BIOSie (o ile można). Ew. grzebać w sprzęcie celem
dorobienia rzeczonych wyłączników (technicznie prościutkie,
znacznie trudniej zrobić to solidnie i estetycznie).

Programowo(NTG): wyłączyć sterowniki odpowiadające danemu
urządzeniu, aktualizować system, nie instalować podejrzanego softu.
Nie ekscytować się artykułami z prasy.

--
Dominik (& kąpany)

Data: 2010-03-27 12:52:23
Autor: Olek
On 2010-03-22 11:05, Przemysław Adam Śmiejek wrote:

Co o tym myślicie?

wyrwij obcęgami kamerę i mikrofon - będziesz spał spokojnie...

Jak się zabezpieczyć przed podsłuchem?