Jak się dałem wydymać przez Breubezpieczenia / mBank

Data: 2011-01-14 07:42:58
Autor: SQLwiel
Jak się dałem wydymać przez Breubezpieczenia / mBank
Witam.
Ja się nie użalam nad sobą, wszak <subj>, tylko piszę ku przestrodze.

Zbliżał się koniec mojego ubezp. OC na auto. Ono mi przypomniało o tym
mejlem sugerując, że we "Wnioski" mogę znaleźć "kontynuacja" i tam sobie
wypełnić wniosek o kontynuację. Niestety, niczego takiego tam nie było.
Zadzwoniłem więc do BOK, gdzie pan mi odpowiedział "To ja panu przyślę"
i faktycznie zaraz przysłał. Rzuciłem okiem na kwotę - była taka sama,
jak poprzednio. Uznałem, że OK, może być i zostawiłem sprawy swojemu
biegowi. Niestety, nie sprawdziłem daty, a pan przysłał mi moją polisę
*ubiegłoroczną*.

Potem, kilka dni przed zakończeniem ubezp. ono mi przysłało automatem
nową polisę wraz z potwierdzeniem, której już nie oglądałem, bo sądziłem
[itd].
Dopiero jak ono pobrało sobie samo składkę, to odkryłem, ze jest o ponad
stówę więcej.
Chyba już przechlapane, bo "widziały gały" itd (na nowej polisie kwota
składki już była taka, jaką faktycznie pobrali), ino, że nie widziały,
bo nie patrzyły dokładnie, przed czym Was przestrzegam.

--

Dziękuję.
    Pozdrawiam.

Data: 2011-01-13 23:21:09
Autor: MK
On 14 Sty, 07:42, SQLwiel <nu...@com.pl> wrote:
[...]

W przypadku ubezpieczen jest ogolna zasada pozwalajaca na odstapienie
w ciagu 30 dni. Nie wiem jak jest z OC, bo ubezpieczenia obowiazkowe
rzadza sie szczegolnymi prawami. W PZU OC dla mojej fury wzroslo o
200pln...

MK

Data: 2011-01-14 07:48:49
Autor: xbartx
Dnia Thu, 13 Jan 2011 23:21:09 -0800, MK napisał(a):

[...]

OC można chyba wypowiedzieć na dzień przed terminem, ale później to już się chyba nie da o ile dobrze pamiętam.

--
xbartx

Data: 2011-01-14 18:11:06
Autor: Rafał
W dniu 2011-01-14 08:48, xbartx pisze:
OC można chyba wypowiedzieć na dzień przed terminem, ale później to już
się chyba nie da o ile dobrze pamiętam.

Da się. Tylko trzeba samochód sprzedać :)

--
Raf

Data: 2011-01-14 19:31:08
Autor: Sławomir Szyszło
Jak się dałem wydymać przez Breubezpieczenia / mBank
Dnia Fri, 14 Jan 2011 18:11:06 +0100, Rafa? <adres@moj.invalid> wklepał(-a):

W dniu 2011-01-14 08:48, xbartx pisze:
OC można chyba wypowiedzieć na dzień przed terminem, ale później to już
się chyba nie da o ile dobrze pamiętam.

Da się. Tylko trzeba samochód sprzedać :)

Da się jeśli druga strona się zgodzi (np. kupiłeś polisę już gdzie indziej).
Wprawdzie ustawa tego nie przewiduje, ale bodajże przepisy wykonawcze
dopuszczają takie rozwiązanie w przypadku "podwójnego OC". Zwykle firmy wtedy
pobierają część składki proporcjonalnie do okresu udzielanej ochrony i
rozwiązują polisę.
Jeszcze trzeba wykazać "szczery żal", że nie wypowiedziało się w terminie. :)

--
Sławomir Szyszło

Data: 2011-01-14 08:33:46
Autor: neoniusz
W dniu 11-01-14 08:21, MK pisze:
[...]

A moje w allianzdirect spadlo o 10zl ;)

Data: 2011-01-14 19:03:47
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Jak się dałem wydymać przez Breubezpieczenia / mBank

"MK" de438f9e-12bc-4f8b-9844-cf8bcfaefafc@c39g2000yqi.googlegroups.com

: W PZU OC dla mojej fury wzroslo o 200pln...

Allianz i Panna Mercedes -- 308 za 2009, 358 za 2010 i 493 za 2011 rok...
(zero szkód od 1994 roku)

Data: 2011-01-14 08:50:46
Autor: Wemif
SQLwiel <nulla@com.pl> wrote:

Zbliżał się koniec mojego ubezp. OC na auto. Ono mi przypomniało o tym
mejlem sugerując, że we "Wnioski" mogę znaleźć "kontynuacja" i tam sobie

Mbank tak ma, juz nie pierwszy raz, 'z automatu' ubezpieczenie po roku jest
wyższe, ale jak się wypełni nowy wniosek to okazuje sie, że jednak wychodzi
niższa kwota.

a.

Data: 2011-01-14 09:57:18
Autor: Liwiusz
W dniu 2011-01-14 09:50, Wemif pisze:

Mbank tak ma, juz nie pierwszy raz, 'z automatu' ubezpieczenie po roku jest
wyższe, ale jak się wypełni nowy wniosek to okazuje sie, że jednak wychodzi
niższa kwota.

Po prostu rąbią.

--
Liwiusz

Data: 2011-01-14 12:09:00
Autor: owp
[...]

Potwierdzam. Co więcej jak się przedłuży wypełniając wniosek kontynuacja, to cena jest jeszcze ok, ale gdy przyjdzie z automatu to rośnie sporo...

Data: 2011-01-14 09:24:29
Autor: Eric
Jak się dałem wydymać przez Breubezpieczenia / mBank
Ja mniej wiecej za 2 tygodnie powinienem dostac oferte przedluzeniowa. Wczoraj
robilem sobie pewne porownanie i wychodzi mi, ze nie opyla mi sie zupelnie
przedluzac assistance'a (130 PLN rocznie) bo prawie to samo (w dodatku z
wyzszymi limitami kwotowymi) mam w darmowym assistance do konta Raiffeisen
Premium :-) Pomoc prawna za to przedluze, bo za 90 zl ma sie ochrone do kwoty
10.000 PLN choc tylko w kraju.

Data: 2011-01-14 10:46:13
Autor: Bogdan
Jak się dałem wydymać przez Breubezpieczenia / mBank
Miałem pdobny przypadek w mbanku gdzie
konsultant  zawarł ze mną umowe OC w tej samej cenie
jak przez wniosek na koncie.
Po przesłaniu dokumentów okazało się że wszystko się
zgadza oprócz kasy. Konsultant mnie wyharatał więcej kasy
w stosunku do formularza internetowego.
Skutkowało to natychmiastowym wypowiedzeniem umowy
OC w mbanku.
Inny ubezpieczyciel okazał się bardziej stabilny i już w mbanku
nie będę zawierał umów  OC.

Data: 2011-01-14 20:28:33
Autor: Mankolis

Użytkownik "Bogdan" <wermo@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
Skutkowało to natychmiastowym wypowiedzeniem umowy
OC w mbanku.
Inny ubezpieczyciel okazał się bardziej stabilny i już w mbanku
nie będę zawierał umów  OC.

    Miałem OC z mBanku. W następnym roku skladka wzrosła dosyć dużo.
Przeniosłem się do AVIVA. W drugim roku w AVIVA składka wzrosła o 10 zł.
mBank oferował OC o 10 zł tańsze, ale wolalem nie ryzykować.
Pozostalem z AVIVA.

Data: 2011-01-14 21:42:28
Autor: Sławomir Szyszło
Jak się dałem wydymać przez Breubezpieczenia / mBank
Dnia Fri, 14 Jan 2011 20:28:33 +0100, "Mankolis" <tr56ed@hwr4w.pl> wklepał(-a):

[...]

Czasem warto wybrać się do firmy, w której się ubezpieczenia jeszcze nie miało.
Często dostaje się duże zniżki jako "nowy klient" i to większe niż za
kontynuację u obecnego ubezpieczyciela. Np. w dużej firmie ubezpieczeniowej
dostałem 25% zniżki, a za kontynuację to jest zwykle nie więcej niż 5-10%.

--
Sławomir Szyszło

Data: 2011-01-15 06:47:52
Autor: Maruda
W dniu 2011-01-14 21:42, Sławomir Szyszło pisze:

[...]

Jednak dość kłopotliwe może być pieczołowite przechowywanie potwierdzeń wypowiedzenia. Na pl.soc.prawo (i nie tylko tam) sporo jest opisów, że firmy windykatorskie nękają ludzi za zaległe składki OC nawet po wielu latach i jak taki nie wykaże się świstkiem, to płaci. Nawet jeśli takich bałaganiarzy jest 1%, to bandytom i tak się to opłaca.

--
Dziękuję.    Pozdrawiam.       Ten Maruda.

Data: 2011-01-15 00:10:09
Autor: witek
On 1/14/2011 11:47 PM, Maruda wrote:
[...]

Nie tyle nie wykaze sie swistkiem, co przegapi rozprawe sądową na której trzeba wstać i powiedziec, ze sie przedawnilo.
Samo z siebie sie nie przedawni, a co najwyzej uprawomocni.

Data: 2011-01-15 23:39:55
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Jak się dałem wydymać przez Breubezpieczenia / mBank

"witek" igrdnt$obj$1@inews.gazeta.pl

Nie tyle nie wykaze sie swistkiem, co przegapi rozprawe sądową
na której trzeba wstać i powiedziec, ze sie przedawnilo.
Samo z siebie sie nie przedawni, a co najwyzej uprawomocni.

Rzeczywistość ponoć jest brutalniejsza niż myślisz -- potrafi
(nie to, ale w ogóle) przedawnić się mimo trwającego procesu
sądowego.

Data: 2011-01-15 23:36:13
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Jak się dałem wydymać przez Breubezpieczenia / mBank

"Maruda" igrce4$mgg$1@news.onet.pl

[...]

Ja, nie mając nadmiaru mebli, przechowuję bez trudu.
Wystarczą śliczne teczki w kolorze tęczy. :)

Data: 2011-01-15 23:37:59
Autor: Q
[...]

kumpel kilka lat temu zapomnial zaplacic rate za oc - ok 100zl;
niedawno sciagneli mu z pensji ponad 1000zl...
teraz juz wie, ze nalezy odbierac wszystkie listy polecone :)

Data: 2011-01-28 09:08:14
Autor: niusy.pl
Jak się dałem wydymać przez Breubezpieczenia / mBank

Użytkownik "Q" <no@spam.pl>

[...]

Ale to mu nic nie pomoże bo mogą wysłać na adres pod którym nie mieszka

Data: 2011-01-28 09:06:37
Autor: niusy.pl
Jak się dałem wydymać przez Breubezpieczenia / mBank

Użytkownik "Maruda" <null@com.pl>

No ale to i tak musisz wpłaty trzymać.

Data: 2011-01-28 08:58:16
Autor: niusy.pl
Jak się dałem wydymać przez Breubezpieczenia / mBank

Użytkownik "SQLwiel" <nulla@com.pl>

Ja się nie użalam nad sobą, wszak <subj>, tylko piszę ku przestrodze.

Zbliżał się koniec mojego ubezp. OC na auto. ...

-- -
.... i zdecydowałem, że zrobię to w mbanku. Złożyłem elektronicznie wniosek i wpłaciłem pieniądze. Polisa miała szybko przyjść pocztą elektroniczną. Czekam czekam, nic. Wnosek wisi, ale to tyle. No to jak już naprawdę blisko końca okresu było dzwonię. Nic nie potrafią powiedzieć. Jakieś adresy poczty zmieniamy bo im coś nie gra, że za długi czy nie wiem co tam absurdalnego. Czekam. Nic. Już skończyła się poprzednia polisa. Znowu dzwonię. Dalej nie potrafią powiedzieć dlaczego nie dostałem polisy. Bym jeszcze poczekał. Dobra, potrzebuję polisę. Zawieram umowę u prawdziwego agenta. Zgłaszam mbankowi, że nie jest mi już potrzebna ich polisa by mi oddali pieniądze oraz wyjaśnili dlaczego przez tyle czasu nie potrafili wystawić polisy. Dzwonią, że potrzebują tę polisę co zawarłem bo nie da się zrezygnować. Wysyłam choć wcale nie wiem czy musiałem skoro wniosek tylko ciągle wisiał i nic nie wskazywało byśmy zawarli umowę, którą by nas wiązała. Dobra, oddają pieniądze w drodze wyjątku. Zero wyjaśnienia, przeproszenia. Kompletne DNO.

Jak się dałem wydymać przez Breubezpieczenia / mBank