Jak sie dobiera kask ???

Data: 2010-03-24 18:04:39
Autor: sam jestem
Jak sie dobiera kask ???
Kupie sobie kask.
Ale w sklepie samoobsługowym, więc kask muszę dobrać sam.

Jak przymierzać kask?
Na co zwraca uwagę?
Co sprawdzić?
Jak ma być dobrze dobrany, pasujacy do głowy?

Jak Ty kupowałeś dobierałeś kas, jakie sa twoje doświadczenia?

SJ

Data: 2010-03-24 10:06:16
Autor: pHarry
Jak sie dobiera kask ???
Przede wszystkim dobiera sie na szerokosc. Regulacje pozniej dzialaja
tylko na przod-tyl. Jak juz je umiarkowanie dociagniesz, to postrzasaj
glowa bez dopinania paska pod brode. Kask nie ma prawa spasc.

Data: 2010-03-24 22:15:07
Autor: sam jestem
Jak sie dobiera kask ???
Uzytkownik "pHarry" <etna@pieniny.net> napisal w wiadomosci news:17064378-8a3a-4020-9cfd-222a34b5be1fi25g2000yqm.googlegroups.com...

Przede wszystkim dobiera sie na szerokosc. Regulacje pozniej dzialaja
tylko na przod-tyl. Jak juz je umiarkowanie dociagniesz, to postrzasaj
glowa bez dopinania paska pod brode. Kask nie ma prawa spasc.

Na szerokosc, czyli nad uszami, na skroniach i po bokach glowy ma byc przylegly.
Mocno?
Mocno ma byc tymi bokami docisniety do czaszki?

1. Zakladam waski dopasowany po bokach glowy kas.
2. Potrzasam, nie spada.
3. Pozniej... nie wiem - co? Tak najprosciej?

Kiedys mialem nalbie kask motocyklowy, pozyczony, i na zakrecie mi sie zsunal w tyl i palak spod brody zaslonil mi oczy. Cudem wyszedlem z tego zywy.

SJ

Data: 2010-03-24 14:49:09
Autor: pHarry
Jak sie dobiera kask ???
On 24 Mar, 22:15, "sam jestem" <ja...@vp.pl> wrote:
Na szerokosc, czyli nad uszami, na skroniach i po bokach glowy ma byc
przylegly.
Mocno?
Mocno ma byc tymi bokami docisniety do czaszki?

Niezbyt mocno. Wrecz zupelnie niemocno. Masz w tym wytrzymac godziny
ostrej jazdy, rowniez w upaly i glowa nie moze byc uciskana. Do
scislejszego dopasowywania sluzy pozniej ta regulacja z tylu. Ale
najwazniejsze zeby kask pasowal do ksztaltu glowu. Bardzo roznie z tym
bywa.

Data: 2010-03-24 22:26:19
Autor: tms
Jak sie dobiera kask ???
On 2010-03-24 22:15, sam jestem wrote:
[...]

Niee, najpierw luzujesz regulację i mierzysz kask tak żeby skorupa miała na tyle luz żeby nie ściskała Ci głowy (masz go włożyć bez wciskania na siłę) ale z drugiej strony nie może Ci latać w nim głowa. Krótko mówiąc - ma się opierać o głowę na poduszkach które ma w środku. Końcowe dopasowanie zapewnia Ci pasek który biegnie z tyłu i który się ściąga (z reguły pokrętłem). Po tej operacji ma być jak powyżej - ma się trzymać na deklu ;-)

tms

Jak sie dobiera kask ???