Jak się dziś przekracza granicę z Niemcami?

Data: 2020-03-17 15:39:37
Autor: nadir
Jak się dziś przekracza granicę z Niemcami?
W dniu 17.03.2020 o 09:28, T. pisze:
Być może że będę musiał pojechać po żonę do Berlina. Ktoś podpowie, jak to zorganizować, żeby się udało?
Zdaje się, ze można przejść tylko na piechotę. Czy w takim razie można auto u nas zostawić, przejść na tamtą stronę, podjechać czymś do Berlina a potem odwrotnie?

Żona pociągiem z Berlina do Frankfurtu, a potem piechotą do Słubic, a Ty czekasz na nią w Słubicach. Pół świata tak teraz wraca.
Jak wyjedziesz samochodem z Polski, bo zakazu nie ma, to powrót czeka Cię w kolejce do granicy od strony Niemiec.
Ewentualnie jak nie pasują Ci Słubice, to inne przejście graniczne, ale na tych samych zasadach. Samochód po naszej stronie i granice przekraczasz pieszo.

Data: 2020-03-19 11:59:11
Autor: PiteR
na pl.misc.samochody.prawo nadir pisze tak:

Żona pociągiem z Berlina do Frankfurtu, a potem piechotą do
Słubic, a Ty czekasz na nią w Słubicach. Pół świata tak teraz
wraca.

Dostanie kwarantanne a co z kierowcą? Też dostanie?

--
Piter

Sweet little girl I prefer
You behind the wheel
Me the passenger

Data: 2020-03-19 13:06:13
Autor: J.F.
Użytkownik "PiteR"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:XnsAB8579EF482B5dayrider@localhost.net...
[...]

A dlaczego mialby dostac, skoro kraju nie opuscil ?
Chyba, ze za daleko pojedzie :-)

A tak powaznie - jak żona cos przywlecze ... lepiej izolowac - i meza i zone :-)

J.

Data: 2020-03-19 16:10:15
Autor: T.
W dniu 2020-03-19 o 12:59, PiteR pisze:
[...]

Oczywiście.
Już jej szykuję komórkę bez względu na to, jak wróci :-)
Ps. Mieszkają u nas teściowie i nie chciałbym ich czymś zarazić, jeśli mogę tego uniknąć.
T.

Ps. Udało mi się załatwić lot LOT-em z Londynu, ale to już historia na grupę samolotową :-) A jest co opowiadać...

Data: 2020-03-19 19:39:04
Autor: Janusz
W dniu 2020-03-19 o 16:10, T. pisze:
[...]

A jest taka? zresztą nieważne, dawaj tutaj, wszyscy sie pośmiejemy :)

--
Janusz

Data: 2020-03-20 10:17:35
Autor: T.
W dniu 2020-03-19 o 19:39, Janusz pisze:
[...]

To nie do śmiechu.
17.03 wszedłem na stronę https://www.lot.com/pl/pl/lot-do-domu. Ostatnia wtedy data pokazana na stronie to był 20.03. Był tam lot z Londynu. Wszedłem na ten lot i wyświetliła mi się strona normalnej rezerwacji LOT, tyle że z ustawioną datą na ten konkretny dzień - 20.03. Zauważyłem, że jednak datę można przestawić. Dałem więc 22.03 (wcześniej podróż żony do Londynu nie była możliwa). I o dziwo wyświetliła mi się możliwość rezerwacji. Po  zarezerwowaniu gdy już widoczna była opcja - "kup bilet" (w znaczeniu - dokonaj płatności) klawisz ten był nie aktywny...
Więc chciałem zacząć od nowa, ale za każdym razem dostawałem odpowiedź, że w tym dniu jest to niemożliwe. Jednak mimo to dalej próbowałem i w którymś momencie znów ta data była odblokowana. Udało mi się zarezerwować miejsce i zapłacić, choć tu też mnie wywaliło przy płatności (ale to chyba wina banku - w moim mniemaniu najgorszego w Polsce jeśli chodzi o obsługę elektroniczną - Idea Bank).
Co ciekawe - na wspomnianej wyżej stronie za 2 dni pokazał się lot z Londynu ale od razu z informacją, że bilety wyprzedane. Dziś znów jest możliwy zakup w tym terminie - podejrzewam, że dołożyli kolejny samolot tego dnia.
Podsumowując - nawet jak się komuś wyświetli, że danego dnia lot jest niemożliwy - klikać do upadłego, bo może w którymś momencie się wyświetlić pożądany termin.
Sprawdziłem jeszcze plan lotów na Heatrow - zgadza się, potwierdziłem także w LOT-cie rezerwację. Zrobiłem to dlatego, że w momencie jak mi wskoczyła ta wolna rezerwacja to dostałem małpiego rozumu i szybko klikałem i płaciłem. A potem w którymś momencie zacząłem się zastanawiać, czy faktycznie kasę wpłaciłem do LOT-u, czy jakiemuś hakerowi... Choć na samym początku uważałem na strony (tu uwaga - prawidłowa strona to lot.com, a nie np. lot.pl), ale potem to już tylko byleby szybciej.
Do rezerwacji nie jest potrzeby numer paszportu, więc można spokojnie stąd to robić (bo czasem na obczyźnie ma się tylko tablet czy telefon, a to słabe narzędzie do takich operacji).
W UK generalnie straszna panika - Johnson wymyślił sobie oczyszczenie społeczeństwa ze słabych jednostek, więc nie ma tam na razie praktycznie żadnych ograniczeń życiowych. Mają być zamknięte szkoły od poniedziałku, a cała reszta to tylko "zalecenia". Tylko ludzie ruszyli do sklepów i mają problemy z zaopatrzeniem (chyba nawet u nas ani przez moment takich nie było). Kierowcy zostali zwolnieni ze wszelkich ograniczeń dotyczących godzin pracy, a nawet pracodawca może nakazać dłuższą pracę. Ale to półśrodki. Tam za chwilę zacznie być gorzej jak we Włoszech, tylko że Włosi się trochę ogarnęli, a Brytole mają to gdzieś.
No i oczywiście jak to w ich zwyczaju - wszystko leczą paracetamolem :-)
T.

Data: 2020-03-20 21:28:36
Autor: Janusz
W dniu 2020-03-20 o 10:17, T. pisze:
[...]

Wiem, robi się coraz wiekszy horror.

[...]
Ale to może wynikać z tego że ktoś zrezygnował, zajętości / rezerwacje zmieniają
się dynamicznie.

[...]
Ale jak byłeś na właściwej to sam z niej nie wylecisz na hakerską, chyba
że ktoś się włamie na serwer lot-u i podmieni podstronę, ale jak dotąd takich wpadek
nie było.

[...]

To prawda, szykuje się HORROR, mam nadzieję że szybciej szczepionkę wymyślą.

--
Janusz

Data: 2020-03-20 13:43:38
Autor: Przemek Jedrzejczak
Jak się dziś przekracza granicę z Niemcami?
Borys właśnie przyłożył łbem w ścianę i zmienił zdanie ;-) Wielka Brytania szykuje się do walki z wirusem.

Data: 2020-03-20 23:38:27
Autor: m4rkiz

https://youtu.be/HSD1d-6P6qI

Data: 2020-03-21 10:39:39
Autor: J.F.
On 2020-03-20 21:43, Przemek Jedrzejczak wrote:
Borys właśnie przyłożył łbem w ścianę i zmienił zdanie ;-) Wielka Brytania szykuje się do walki z wirusem.

https://youtu.be/HSD1d-6P6qI

Wersja pelna jest chyba lepsza
https://www.youtube.com/watch?v=7hsNfNM0SvE

ale ... z tego raczej wynika, ze oni maja fachowe ministerstwa/urzedy,
zatrudniajace fachowych ludzi, a politycy, w tym minister ...
przemijaja.

A u nas nowy polityk obsadza rodzine i znajomych.

Choc u nich na pewno tez.

J.

Data: 2020-03-23 00:54:07
Autor: PiteR
na pl.misc.samochody.zaraza T. pisze tak:

W UK generalnie straszna panika - Johnson wymyślił sobie
oczyszczenie społeczeństwa ze słabych jednostek, więc nie ma tam
na razie praktycznie żadnych ograniczeń życiowych.

W przychodni poustawiali bariery zeby nie chuchać na rejestratorkę.
Z poczekalni zniknęły multi fotele i wstawili co 1metr krzesełka.
Nie można już się rejestrować na żywo. Trzeba przez internet i lekarz oddzwania. Porada przez tel. Recepty lecą do apteki przez neta.
W aptece 1metr.

Mają być zamknięte szkoły od poniedziałku, a cała reszta to tylko "zalecenia".

Super. Te wredne bachory przestaną drzeć mordy.
Dostałem zalecenie nie pokazywać się w pracy i nie wyłazić z domu.

Tylko ludzie ruszyli do sklepów i mają problemy z zaopatrzeniem
(chyba nawet u nas ani przez moment takich nie było).

Już jest lepiej. Do ASDA wróciło mleko i polskie produkty JBB, Morliny, łaciate. Papieru nie ma. Max trzy produkty na osobę.

nom, paracetamolu już nie ma :/

--
Piter

Sweet little girl I prefer
You behind the wheel
Me the passenger

Data: 2020-03-23 10:28:23
Autor: J.F.
Użytkownik "PiteR"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:XnsAB8992CD57DFdayrider@localhost.net...
na pl.misc.samochody.zaraza T. pisze tak:
W UK generalnie straszna panika - Johnson wymyślił sobie
[...]
[...]

Trzy rolki, trzy paczki, czy trzy dowolne produkty na osobe ?

To ostatnie chyba sie mija z celem - ludzie beda musieli czesto do sklepu przychodzic :-0

[...]

A ibuprofen ponoc szkodliwy ... whisky, whisky na pewno jest dobra. I polska wodka :-)

J.

Data: 2020-03-24 00:24:40
Autor: PiteR
na pl.misc.samochody.prawo J.F. pisze tak:

trzy dowolne produkty na osobe ?

trzy dowolne kody paskowe do zeskanowania.

ale kobiety ninja co wykupują mi łaciate i lubelle
biorą starego na zakupy.

--
Piter

Sweet little girl I prefer
You behind the wheel
Me the passenger

Data: 2020-03-23 18:56:05
Autor: Zenek Kapelinder
Jak się dziś przekracza granicę z Niemcami?
Teraz kwarantanna i dużo ludzi ma nie chodzić dalej niż do sklepu. W międzyczasie maja siedziec w domu. Jaki to problem w ramach dużej ilości wolnego czasu zrobić makaron. Od wielu lat piekę chleb. Systematycznie co dwa dni nieduży "bochenek", w cudzysłowie bo to chleb z maszynki i pojęcie bochenka jest raczej zwyczajowe. Z tym co się samemu robi w domu to tylko kwestia dojścia do wprawy.

Data: 2020-03-23 00:27:05
Autor: PiteR
na pl.misc.samochody.prawo T. pisze tak:

Mieszkają u nas teściowie i nie chciałbym ich czymś zarazić

Dusza nie człowiek. Ze świecą takiego drugiego szukać ;)

Teraz się mówi nie masz mieszkania? Odwiedź dziadków.

--
Piter

Sweet little girl I prefer
You behind the wheel
Me the passenger

Data: 2020-03-23 11:24:33
Autor: T.
W dniu 2020-03-23 o 01:27, PiteR pisze:
na pl.misc.samochody.prawo T. pisze tak:

Mieszkają u nas teściowie i nie chciałbym ich czymś zarazić

Dusza nie człowiek. Ze świecą takiego drugiego szukać ;)

Teraz się mówi nie masz mieszkania? Odwiedź dziadków.

To oni mieszkają u nas, nie my u nich :-)
Kłopotliwe byłoby opiekowanie się starszymi ludźmi, gdy mieszkają daleko. Dzieci poszły do ich mieszkania, a teściowie - do nas :-)
T.

Data: 2020-03-24 00:27:37
Autor: PiteR
na pl.misc.samochody.pieszy.na.pasach T. pisze tak:

To oni mieszkają u nas, nie my u nich :-)

Nie ważne kto u kogo mieszka tylko że mieszka razem.

--
Piter

Sweet little girl I prefer
You behind the wheel
Me the passenger

Data: 2020-03-19 16:59:06
Autor: nadir
W dniu 19.03.2020 o 12:59, PiteR pisze:

Dostanie kwarantanne a co z kierowcą? Też dostanie?

Kwarantanna dotyczy osób powracających do Polski, ci co są po tej stronie granicy kwarantannie nie podlegają.

Data: 2020-03-20 19:42:21
Autor: ąćęłńóśźż
Jak się dziś przekracza granicę z Niemcami?
"Chciał szybciej wrócić do żony w ciąży i ruszył pieszo w stronę granicy.
Od pięciu dni nie ma z nim kontaktu":
https://lublin.onet.pl/koronawirus-poszukiwania-mezczyzny-zaginal-na-granicy-z-niemcami/5lhfelm

Jak się dziś przekracza granicę z Niemcami?