Jak się mocuje koło i przerzutkę?

Data: 2014-09-03 08:55:13
Autor: Jacek Maciejewski
Jak się mocuje koło i przerzutkę?
Cześć
Zamierzam kupić tą ramę: http://voila.pl/index.php?f=1798305 i za cholerę
nie wiem jak się do tego mocuje oś koła i przerzutkę. Niech mi ktoś pojaśni
w głowie :)
--
Jacek

Data: 2014-09-03 01:14:32
Autor: rmikke
Jak się mocuje koło i przerzutkę?
W dniu środa, 3 września 2014 08:55:13 UTC+2 użytkownik Jacek Maciejewski napisał:
Cze��

Zamierzam kupiďż˝ tďż˝ ramďż˝: http://voila.pl/index.php?f=1798305 i za cholerďż˝
nie wiem jak si� do tego mocuje o� ko�a i przerzutk�. Niech mi kto� poja�ni
w g�owie :)

Są przerzutki (przeważnie z tych tańszych) z wersjami mocowanymi na osi koła.

Data: 2014-09-03 11:20:54
Autor: cytawa
rmikke pisze:

Są przerzutki (przeważnie z tych tańszych) z wersjami mocowanymi na osi koła.

Nie mac chlopakowi w glowie. Do tej ramy taka przerzutka nie podejdzie. W ramie brak haka i trzeba go kupic. Trudno jednak kupowac na podstawie zdjecia. Hakow sa dziesiatki a niektore bardzo podobne.

Jan Cytawa

Data: 2014-09-03 02:29:27
Autor: rmikke
W dniu środa, 3 września 2014 11:20:54 UTC+2 użytkownik cytawa napisał:
rmikke pisze:

> [...]

Nie mac chlopakowi w glowie. Do tej ramy taka przerzutka nie podejdzie. W ramie brak haka i trzeba go kupic. Trudno jednak kupowac na podstawie zdjecia. Hakow sa dziesiatki a niektore bardzo podobne.

Przepraszam i przyznaję się bez bicie, że zdjęcie będę mógł obejrzeć
dopiero wieczorem, w domu, więc strzeliłem w ciemno.

Wprawdzie widzi mi się, że przerzutkę mocowaną na osi da się
zainstalować zawsze (w zeszłym roku, w ramach "bezkosztowego
szycia z resztek" udało mi się nawet zamocować takową na haku
w jakimś marketowym badziewiu), ale na pewno nie polecałbym
takiego rozwiązania, jeśli można mieć przerzutkę na haku.

Data: 2014-09-03 09:02:04
Autor: quasi
[...]

Wygląda jakby brakowało haka przerzutki.

Data: 2014-09-03 09:40:40
Autor: sp33dy
[...]

Koło zamontujesz, do przerzutki musisz dokupić/dorobić hak.

--
sp33dy

Data: 2014-09-03 11:54:07
Autor: Jacek Maciejewski
Dnia Wed, 03 Sep 2014 09:40:40 +0200, sp33dy napisał(a):

Koło zamontujesz, do przerzutki musisz dokupić/dorobić hak.

No fajno. Hak potrzebny. Ale jak go zamocować?? W tym tylnym trójkącie
widzę 4 otwory:
1. górny do bagażnika
2. lewy do wspornika błotnika
3. prawy (troche większy) ch... wie po co :)
4. dolny, otwarty ku dołowi do osi koła. No i do czego doczepić hak?
Jakby co, sprzedawca twierdzi że to rama Mifa.
--
Jacek

Data: 2014-09-03 12:02:48
Autor: qrt
Dnia Wed, 3 Sep 2014 11:54:07 +0200, Jacek Maciejewski napisał(a):

[...]

opcja 3 - tej po ch.. wiec  co :)

Data: 2014-09-03 20:50:56
Autor: ToMasz
Jak się mocuje koło i przerzutkę?

No fajno. Hak potrzebny. Ale jak go zamocować?? W tym tylnym trójkącie

Potrzebujesz tego typu hak,

http://www.bikeatelier.pl/ramy-widelce/haki-przerzutek/hak-do-ramy-merida-2-do-md010

ale nigdy nie wiesz czy spasuje. 30zł nie Twoje. jeśli nie zależy Ci na wymiarach ramy co do cala, to nowa rama ok 19 cali z hakiem kosztuje coś trochę ponad 150zł.

PRzerzutki mocowane do osi to genialne, pancerne i trwałe rozwiązanie. bylebyś nie musiał ściągac koła. :)

http://www.comparestoreprices.co.uk/bike-accessories/shimano-hone-rear-derailleur.asp

ToMasz

Data: 2014-09-04 10:13:26
Autor: Jacek Maciejewski
Dnia Wed, 03 Sep 2014 20:50:56 +0200, ToMasz napisał(a):

http://www.bikeatelier.pl/ramy-widelce/haki-przerzutek/hak-do-ramy-merida-2-do-md010
Rany, 49 zł! 1/3 ceny ramy :)

ale nigdy nie wiesz czy spasuje. 30zł nie Twoje. jeśli nie zależy Ci na wymiarach ramy co do cala, to nowa rama ok 19 cali z hakiem kosztuje coś trochę ponad 150zł.
Trochę zależy. potrzebuję ramy 20-21 cali. No i 3 raz ciebie pytam gdzie są
takie ramy? Od paru tygodni czuwam na Allegro i niiicc...

PRzerzutki mocowane do osi to genialne, pancerne i trwałe rozwiązanie. bylebyś nie musiał ściągac koła. :)
Odpada. Zbyt często łapię gumę :)

--
Jacek

Data: 2014-09-04 08:09:52
Autor: TheGhost
Jak się mocuje koło i przerzutkę?
Miejsce na hak przerzutki to ten wyfrezowany w ramie "delfinek" z ładnym okrągłym oczkiem. W to wgłębienie wkładasz hak, a w to "oczko delfinka" wkręcasz śrubę mocującą (najprawdopodobniej). Natomiast trochę z tym uważaj, bo czasem rama kosztuję stówkę (używana merida lub author średniej klasy). Natomiast hak do niej w oryginalnym serwisie wprawdzie jest, ale kosztuje 50 zł. Niektóre ramy są na tyle nietypowe, że ciężko dopasować hak (choć to teoretycznie kawałeczek wyfrezowanej blaszki). Dlatego zanim kupiszz ramę najpierw zorientuj się jak jest z hakiem, bo albo będziesz musiał dołożyć kilka dyszek na nowy hak, albo bawić się pilniczkiem, albo coś kombinować ze "sztukowaniem" przerzutki z hakiem.

Pozdrawiam, M.