Jak się pozbyć byłego męża z domu

Data: 2011-01-27 18:10:08
Autor: Lidia Molenda
Jak się pozbyć byłego męża z domu
Dzień dobry, podczytuję tę grupę od czasu do czasu no i teraz wypadło mi zapytanie do szanownego grona, a mianowicie w skrócie: jestem po rozwodzie ale mieszkam jeszcze z byłym mężem :(((((  chciałabym się go pozbyć z domu , ale mamy spisaną umowę że mam go spłacić do końca roku a potem on ma się wymeldować, z róźnych względów wolałabym się go pozbyć wcześniej ;-) zwłaszcza że od dłuższego czasu nie dokłada się do utrzymania domu !!!! czy jest jakiś sposób na wywalenie go tak żebym nie musiała od razu oddawać mu jego części ??

Lidia

Data: 2011-01-27 13:02:51
Autor: witek
On 1/27/2011 11:10 AM, Lidia Molenda wrote:
[...]

czyja chata? formalnie, w papierach?
i za co masz go spłacać?
co jest w psotanowieniu sądu o rozwodzie?

Data: 2011-01-27 18:15:06
Autor: Cubus
W dniu 11-01-27 18:10, Lidia Molenda pisze:

ale mamy spisaną umowę że mam go spłacić do końca roku a potem on ma się wymeldować, z róźnych względów wolałabym się go pozbyć wcześniej ;-)

Wymeldować czy wyprowadzić, bo jedno z drugim ma niewielki związek.

zwłaszcza że od dłuższego czasu nie dokłada się do utrzymania domu !!!!

Notować koszty utrzymania, policzyć 50% i o tyle pomniejszyć kwotę
pozostałą do spłaty.

jest jakiś sposób na wywalenie go tak żebym nie musiała od razu oddawać mu jego części ??

Pomyśl. Dopóki nie spłacisz to przecież w połowie jest jego własność!
Równie dobrze to on może Ciebie chcieć wywalić.

--
oo0O0oo00oo.................oo0O0oo00Ooo
ID: 7JLTTMQN -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -

Data: 2011-01-27 18:35:42
Autor: Lidia Molenda

Użytkownik "Cubus" <cubus.cubus@nie-spamowi-nie.pl> napisał w wiadomości news:ihs96r$3bl$1inews.gazeta.pl...
[...]

No chyba jak się wymelduje to tak jakby się wyprowadził ?? bo mogę go wtedy nie wpuścić do domu :-)

Lidia

Data: 2011-01-27 18:54:06
Autor: Robert Tomasik
Użytkownik "Lidia Molenda" <L.Molenda@(no wiecie co zrobic)gazeta.pl> napisał w wiadomości news:ihsa8k$66q$1inews.gazeta.pl...

[...]

N ie. Połowa Polaków nie mieszka tam, gdzie są zameldowani. Zameldowanie nie ma nic wspólnego z  parwem pobytu w danym lokalu.

Data: 2011-01-27 18:55:19
Autor: Lady_Heather
[...]

Sprobuj:)) Na nauke nigdy nie jest za pozno:))

LH

Data: 2011-01-27 19:11:48
Autor: Lidia Molenda

Użytkownik "Lady_Heather" <lady.heather@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:ihsbi2$9pi$1inews.gazeta.pl...

[...]

A bez żartów to będzie mógł wejść czy nie bo już nic nie rozumiem.

Lidia

Data: 2011-01-27 13:00:59
Autor: witek
On 1/27/2011 12:11 PM, Lidia Molenda wrote:
[...]

ma prawo wejść tak długo jak długo tam faktycznie mieszka.
ale na jego miejscu przysłałbym ci rachunek za hotel.
I bedziesz musiała zapłacić, zapewne doliczając jeszcze do tego koszty adowkata i procesu.

Data: 2011-01-27 19:24:23
Autor: cyklista
Użytkownik Lidia Molenda napisał:
[...]

bez żartów dopóki tam rzeczywiście mieszka to będzie mógł wejść o każdej porze dnia i nocy niezależnie od zameldowania lub jego braku (chyba że trafi na niedouczonych policjantów w porze nocnej, ale wtedy zamieszka w hotelu a Pani za niego zapłaci)

Data: 2011-01-28 05:01:56
Autor: p 47
Jak się pozbyć byłego męża z domu

Użytkownik "Lidia Molenda" <L.Molenda@(no wiecie co zrobic)gazeta.pl> napisał w wiadomoœci news:ihsccp$cct$1inews.gazeta.pl...

[...]

A ja nie rozumiem, dlaczego uważasz, ze możesz miec prawo nie wpuszczac b. męża  do domu, który póki co jest też jego własnoœciš!!
Czy podobałoby ci się, gdyby to on tak samo nie chciał ciebie do domu wpóscić?

Data: 2011-01-28 17:29:36
Autor: Lidia Molenda
Jak się pozbyć byłego męża z domu

Użytkownik "p 47" <karolakowie1@wp.pl> napisał w wiadomoœci news:ihtf42$2dl$1news.task.gda.pl...

[...]

No dobrze byłam wczoraj zdenerwowana kolejnš scysjš :(  więc napisałam jak napisałam ;) za to  bardzo mnie zatrwożyliœcie że pomimo spłacenia i wymeldowania on nadal będzie mógł mieszkać ??? czy dobrze zrozumiałam ??

Lidia

Data: 2011-01-28 17:54:12
Autor: cyklista
Jak się pozbyć byłego męża z domu
Użytkownik Lidia Molenda napisał:
UĹźytkownik "p 47"<karolakowie1@wp.pl>  napisał w wiadomoďż˝ci

UĹźytkownik "Lidia Molenda"<L.Molenda@(no wiecie co zrobic)gazeta.pl>
napisał w wiadomo�ci news:ihsccp$cct$1inews.gazeta.pl...

UĹźytkownik "Lady_Heather"<lady.heather@gazeta.pl>  napisał w wiadomości

[...]

A ja nie rozumiem, dlaczego uwaĹźasz, ze moĹźesz miec prawo nie wpuszczac b.
męża  do domu, ktĂłry pĂłki co jest teĹź jego własnoďż˝ciĹĄ!!
Czy podobałoby ci się, gdyby to on tak samo nie chciał ciebie do domu
wpóscić?

No dobrze byłam wczoraj zdenerwowana kolejnĹĄ scysjĹĄ :(  więc napisałam jak
napisałam ;) za to  bardzo mnie zatrwoĹźyliďż˝cie Ĺźe pomimo spłacenia i
wymeldowania on nadal będzie mógł mieszkać ??? czy dobrze zrozumiałam ??

Jeśli uzyskasz wymeldowanie to na pewno nie będzie już mieszkał, bo inaczej jak chcesz kogoś wymeldować?

Data: 2011-01-28 18:21:01
Autor: Lidia Molenda

Użytkownik "p 47"<karolakowie1@wp.pl>  napisał w wiadomo?ci

[...]

męża  do domu, który póki co jest też jego własno?ciš!!
Czy podobałoby ci się, gdyby to on tak samo nie chciał ciebie do domu
wpóscić?

No dobrze byłam wczoraj zdenerwowana kolejnš scysjš :(  więc napisałam jak
napisałam ;) za to  bardzo mnie zatrwożyli?cie że pomimo spłacenia i
wymeldowania on nadal będzie mógł mieszkać ??? czy dobrze zrozumiałam ??

Jeśli uzyskasz wymeldowanie to na pewno nie będzie już mieszkał, bo
inaczej jak chcesz kogoś wymeldować?

No właśnie odpisano mi że pomimo wymeldowania on będzie mógł dalej mieszkac :-( bardzo prosze jaśniejszą odpowiedź.

Lidia

Data: 2011-01-28 11:30:42
Autor: witek
On 1/28/2011 11:21 AM, Lidia Molenda wrote:
[...]

odwrotnie.
bedziesz go mogła wymeldowac, jesli on sie juz wyprowadzil.
proba zrobienie tego w odwrotnej kolejnosci skonczy sie dla ciebie w sadzie ze strony urzedu meldunkwoego ze składanie fałszywych oświadczen.

Ma prawo tak długo mieszkac jak długo fizyczynie mieszka i sie fizycznie nie wyprowadzi.
Jedyna legalna droga to zlozenie wniosku do sądu o eksmisje i tylko komornik ma go prawo wyprowadzc bez pytania sie go o zgodę. Tylko, ze to ty musisz wskazac lokal do ktorego komornik ma go wyprowadzic lub sama taki lokal zapewnic.

Kazde twoje działanie bez asysty komornika moze sie skonczyc z jego strony pozwem o nrauszenie miru domowego i przywrocenie posiadania i zwrot kosztów zamieszkania do czesu kiedy komornik wprowadzi go powtornie do twojego mieszkania.
A przez ten rok moze sobie spokojnie cos wynajac na twoj koszt. zwrocisz co do grosza.

Wiec, albo on sam sie wyprowadzi zabierajac graty i wowczas masz go juz prawo nie wpuscic, albo skladasz wniosek do sadu o eksmisje zeby wyprowadzil go komornik.
Wymeldowac, jesli sam tego nie zrobi, mozesz dopiero po fakcie, kedy faktycznie przestanie mieszkać.

Data: 2011-01-28 19:09:27
Autor: Lidia Molenda

Użytkownik "witek" <witek7205@gazeta.pl.invalid> napisał w wiadomości news:ihuugd$75b$3inews.gazeta.pl...
[...]

Bardzo Panu dziękuję, dużo mi to wyjaśniło, a jak już go spłacę a on nadal będzie zwlekał z wyprowadzką ? to wtedy ten komornik ? czy sąd ? bo nie mam lokalu żeby go eksmitować.

Lidia

Data: 2011-01-28 13:37:09
Autor: witek
On 1/28/2011 12:09 PM, Lidia Molenda wrote:

Bardzo Panu dziękuję, dużo mi to wyjaśniło, a jak już go spłacę a on nadal
będzie zwlekał z wyprowadzką ? to wtedy ten komornik ? czy sąd ? bo nie mam
lokalu żeby go eksmitować.

wowczas w sądzie składa się wniosek o eksmisję, z wyrokiem sądu idzie się do komornika, który może go siłą wywalić, ale musi mieć gdzie. Formalnie lokal zapewnic ma miasto, ale ono takich lokali nie ma, wiec nie zapewni.
To ty niestety musisz wskazac gdzie komornik ma go wywalic.
to moze byc  klitka 5 x 5 m, z kilblem na korytarzu, ale musi być.
No chyba, ze ma jakies inne mieszkanie do ktorego moze sie wyprowadzic.
W ogole bym sobie tym głowy nie zawracał, bo jesli do tego dojdzie to i tak lepiej zlecic to prawnikowi, który zrobi to dobrze. Eksmisje na bruk sa wyjątkowe, ale jeśli wykazesz, ze kase na kupno chaty ma ale mu sie nie chce, to mozesz to uzyskac.
Po za tym, od momentu rozwodu i spłaty, w zasadzie masz prawo wyznaczyc mu czynsz za najem, wiec dlaczego by nie. Szczegóły u dobrego prawnika, który w tym siedzi. Tu pomocy nie uzyskasz.

Data: 2011-01-28 21:26:01
Autor: p 47

Użytkownik "witek" <witek7205@gazeta.pl.invalid> napisał w wiadomości news:ihv5tg$75b$6inews.gazeta.pl...
[...]

A b.mąż, który jak wynika z postu póki co jest współwłascicielem mieszkania, może z kolei wyznaczyć czynsz za najem tobie i twoim rodzicom.

Data: 2011-01-28 14:50:49
Autor: witek
On 1/28/2011 2:26 PM, p 47 wrote:

[...]

a ona jako wspolwlasciciel jemu?

narazie oboje sa wspolwlasicielami i korzystają z tego wspolnie na dotychczasowych warunkach, co zapewne gdzies w decyzji sadu zostalo ujete, skoro zapadla tez decyzja o splacie.

Data: 2013-09-13 03:26:54
Autor: radoslaw
Jak się pozbyć byłego męża z domu
W dniu piątek, 28 stycznia 2011 21:26:01 UTC+1 użytkownik p 47 napisał:
A b.m��, kt�ry jak wynika z postu p�ki co jest wsp�w�ascicielem mieszkania, mo�e z kolei wyznaczy� czynsz za najem tobie i twoim rodzicom.
Hmmm... pierwszy raz słyszę, aby współwłaściciel naliczał czynsz za najem mieszkania drugiemu współwłaścicielowi lub kolejnym. Takim czynszem musiałby się proporcjonalnie podzielić z pozostałymi współwłaścicielami, który mogli by zrobić to samo z nim. Ilość kasy by nie wzrosła i każdy otrzymał by z powrotem to samo co zapłacił - może poza odliczeniem podatku. :)

Data: 2013-09-13 20:37:52
Autor: Gotfryd Smolik news
On Fri, 13 Sep 2013, radoslaw@korzeniewski.net wrote:

[...]

  Dobrze prawisz, bo "czynsz" to bardzo ściśle określona w prawie opłata.

  Ale jeśli korzystanie z lokalu wygląda tak, że jego udział
w korzystaniu jest zmniejszony, czy to w wyniku przymusu
prawnego czy też ugody (znaczy umowy cywilnoprawnej), to
na mój gust mamy do czynienia z poruszanym gdzieś "prawem
właścicielskim", zaś regulacja z art.206 KC jest dość jasna:
skoro współwłaściciel odstępuje część swojego prawa, to
z kolei sam będzie miał prawo do wynagrodzenia lub
odszkodowania.
  Trzeba zaznaczyć, że warunkiem jest iż sam *chce* korzystać,
ale np. godzi się na niekorzystanie za odpłatnością.
  To co innego, niż przypadek kiedy po prostu nie korzysta
"bo tak", bo np. poszedł sobie i nie widzi potrzeby aby
akurat *TU* i *TERAZ* sobie stanąć ;) (patrz przypadek
kontroli drogowej na prywatnej działce - właściciela
nie ma, chodzący po działce nic mu nie "ujmują").

  Oczywiście ta zapłata nie byłaby czynszem.
  I oczywiście od tej opłaty należy odliczyć wydatki, które
przypadałyby na właściciela z tytułu współwłasności.

- może poza odliczeniem podatku. :)

  A tu oczywiście racja, ustawodawca skutecznie się raczył
zabezpieczyć sformułowaniem "lub umów o podobnym charakterze" :D
(pomijając fakt, że "w rodzinie" jest zwolnienie)

pzdr, Gotfryd

Data: 2011-01-28 21:36:32
Autor: Sierp
W dniu 2011-01-28 20:37, witek pisze:
[...]
tak lepiej zlecic to prawnikowi, ktĂłry zrobi to dobrze. Eksmisje na bruk
[...]
ktĂłry w tym siedzi. Tu pomocy nie uzyskasz.

tak sobie czytam, ze łatwiej w cholere mieszkanie sprzedać, pieniądze podzielić i kupić coś na kredyt... wyjdzie to samo, tylko spłacać będzie bankowi a nie mężowi, ale na końcu będzie pewność, że to mieszkanie jej i nikt jej do niego bez zgody nie wejdzie..

Sierp

Data: 2011-01-28 14:54:13
Autor: witek
On 1/28/2011 2:36 PM, Sierp wrote:
[...]

taa, to znajdz kupca na połowę mieszkania z lokatorem.

bo chyba w cuda wierzysz,ze dojdą do porozumienia co do wspolnej sprzedazy i podziału pieniedzy. No chyba, ze.
Ale gdzie beda mieszkac i co zrobia z gratami od momentu sprzedazy do monetu kupna nowego, o ile w ogole dostaną kredyt.
czasami tylko nam sie wydaje, ze cos jest łatwiej

Data: 2011-01-29 21:18:38
Autor: Andrzej Lawa
W dniu 28.01.2011 21:36, Sierp pisze:

[...]

Mieszkania nie sprzedasz bez zgody współwłaścicieli.

No i jaki frajer kupi mieszkanie ze stojącym okoniem lokatorem?

Data: 2011-01-28 19:33:20
Autor: cyklista
[...]

Pytanie ile wynosi ta spłata i czy wystarczy na zakup jakiejś kawalerki, bo najlepiej by było nie spłacać w gotówce a właśnie w lokalu do którego nie było by problemu go wyeksmitować. Ale czy tak da się to rozwiązać to niech się wypowiedzą inni, bo nawet najlepszy pomysł może paść w starciu z polskimi przepisami.

Data: 2011-01-28 18:27:14
Autor: Rysio
W dniu 2011-01-28 18:21, Lidia Molenda pisze:
[...]

Bedzie mogl mieszkac bo glupia cipo jest wspolwlascicielem.

To jest logiczne ze jak ktos jest wlascicielem czegos to moze z tym robic co mu sie podoba.

Data: 2011-01-28 11:31:33
Autor: witek
On 1/28/2011 11:27 AM, Rysio wrote:
[...]

zdaje sie, ze w wyroku było cos o spłaceniu jego współwłasnosci, wiec weź sobie trochę przytnij język.

Data: 2011-01-28 20:51:23
Autor: animka
UĹźytkownik "p 47"<karolakowie1@wp.pl>   napisał w wiadomo?ci

[...]

męża  do domu, ktĂłry pĂłki co jest teĹź jego własno?ciĹĄ!!
Czy podobałoby ci się, gdyby to on tak samo nie chciał ciebie do domu
wpóscić?

No dobrze byłam wczoraj zdenerwowana kolejnĹĄ scysjĹĄ :(  więc napisałam jak
napisałam ;) za to  bardzo mnie zatrwoĹźyli?cie Ĺźe pomimo spłacenia i
[...]

Ty jesteś teraz panią tego mieszkania jak go spłacilaś. Wymeldowanie nie ma z tym nic wspólnego.

--
animka

Data: 2011-01-29 21:21:59
Autor: Andrzej Lawa
W dniu 28.01.2011 18:21, Lidia Molenda pisze:

No właśnie odpisano mi że pomimo wymeldowania on będzie mógł dalej mieszkac :-( bardzo prosze jaśniejszą odpowiedź.

Mylisz skutek z przyczyną.

Wymeldowanie jest powodowane wyprowadzką, a nie odwrotnie. Meldunek
służy wyłącznie ewidencji ludności. W uproszczeniu: mówisz "państwu",
gdzie mieszkasz (lub kto mieszka u ciebie).

Data: 2011-01-29 21:52:00
Autor: Lidia Molenda

Użytkownik "Andrzej Lawa" <alawa_news@lechistan.SPAM_PRECZ.com> napisał w wiadomości news:4d4476fanews.home.net.pl...
[...]

Czyli teoretycznie on może sie wymeldować i nadal móc mieszkać ???????

Lidia

Data: 2011-01-29 15:41:24
Autor: witek
On 1/29/2011 2:52 PM, Lidia Molenda wrote:
[...]

tak,
ale znajdz znajomego policjanta. dostanie 1000 zl.

Data: 2011-01-29 23:17:05
Autor: Alek
[...]

Nie dostanie tylko sam będzie musiał dać.

Data: 2011-01-29 16:31:28
Autor: witek
On 1/29/2011 4:17 PM, Alek wrote:
[...]

policjant dostanie, albo onm dostanie do zaplacenia
wszystko jedno co, ale dostanie

Data: 2011-01-30 07:55:01
Autor: Alek
[...]

A na Placu Czerwonym rozdają samochody :P

Data: 2011-01-29 22:02:40
Autor: Liwiusz
W dniu 2011-01-29 21:52, Lidia Molenda pisze:
[...]

Jeśli mieszka, to nie może się wymeldować (teoretycznie, bo w praktyce jest to możliwe).

--
Liwiusz

Data: 2011-01-29 22:07:43
Autor: Lidia Molenda

Użytkownik "Liwiusz" <lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:ii1v9k$fmp$1news.onet.pl...
[...]

No to w końcu jak to może być?  ja go spłacę on się wymelduje i przyjdzie dalej do mnie mieszkać ?

Lidia

Data: 2011-01-29 15:44:44
Autor: witek
On 1/29/2011 3:07 PM, Lidia Molenda wrote:
[...]

on do ciebie nie przyjdzie bo on juz u ciebie jest.
dopiero jak wyjdzie (razem z gratmi) dopiero wtedy nie bedzie mogl przyjsc.

tak dlugo jak jest tak dlugo ma prawo byc, dopoki albo sam nie wyjdzei, albo komornik go nie wyprowadzi.
co wiecej jak wiesz ze sie wymeldowal ale sie nie wyprowadzi, to na tobie tez ciazy obowiazek powtornego go zameldowania skoro mieszka.
na osobie ktora ma sie zameldowac i na wlascicielu lokalu, ktory wie, ze ktos u niego mieszka bez zameldowania ciaza te same obowiazki. czyli znajomy policjant i 1000 zl grzywny.

Data: 2011-01-30 01:42:19
Autor: p 47

Użytkownik "witek" <witek7205@gazeta.pl.invalid> napisał w wiadomości news:ii21ot$iea$3inews.gazeta.pl...
[...]

To wszystko prawda, ale zejdźmy na ziemię;-)
Jacek_P ma rację,- rozpatrzmy realny przebieg wypadków!
Lokatora nie można samowolnie wyrzucić z mieszkania w którym faktycznie mieszka, bo jest jego posiadaczem.. Aby nabył prawa posiadacza musi mieszkać w tym mieszkaniu OIDP co najmniej 3 miesiące, tych praw nie nabywa się natychmiast. Wymeldowując się formalnie zaś oświadcza urzędowi administracji państwowej, że od daty wymeldowania pod tym adresem nie będzie mieszkać na stałe!
Ponadto, w razie sporu musi lokator dowieść, że istotnie tam przez ten (3 miesiące) okres  mieszkał, że mieszkanie to posiadał. Te dowody oceniać będzie sąd.
Wymeldowując się de-facto oświadcza organowi administracji państwowej, że sam, dobrowolnie faktycznie zaprzestał zamieszkiwać pod adresem, z którego się wymeldował. B. żona może zatem juz go natychmiast po wymeldowaniu nie wpuścić do tego mieszkania, bo b. mąż właśnie sam oświadczył jej, że zakończył tam przebywać, potwierdził to przed urzędem wymeldowując się , a rzeczy jego zostawy do czasu zorganizowania przeprowadzki, korzystając z jej uprzejmości (zresztą, co najlepsze,  może je wystawić za drzwi). I jaki sądowi b. mąż przedstawić może dowód, że nie zaprzestał włąsnie mieszkać w spornym mieszkaniu??  Natomiast b. zona udowodni to powołując się na oświadczenie męża w formie wymeldowania się ( bo ono właśnie oznacza"już tam, od tej daty, nie mieszkam"), a także na to, że już tam nie przebywa (bo zamki zmienione;-).
Najlepiej, aby go nie wpuściła natychmiast po wymeldowaniu.

Data: 2011-01-29 22:09:04
Autor: Liwiusz
W dniu 2011-01-29 22:07, Lidia Molenda pisze:
[...]

Tak, jak cię spłaci, i nawet jak się wymelduje, to jak się nie wyprowadzi, to wyprowadzisz go tylko przez komornika.

--
Liwiusz

Data: 2011-01-29 21:09:46
Autor: Jacek_P
Liwiusz napisal:
Tak, jak cię spłaci, i nawet jak się wymelduje, to jak się nie wyprowadzi, to wyprowadzisz go tylko przez komornika.

Ehm, jest pewien kruczek. Jeżeli spłaci i SAM się wymelduje,
to tym samym nie ma juĹź podstawy do twierdzenia, Ĺźe zamieszkuje.
Chwilę wcześniej w urzędzie sam oświadczył, że tam już nie mieszka :)
Co najwyżej może się domagać wydania pozostawionych rzeczy.

--
Pozdrawiam,

Jacek

Data: 2011-01-29 23:14:06
Autor: Alek
Jak się pozbyć byłego męża z domu
Użytkownik "Jacek_P" <Lato-i-Upal@cyf-kr.edu.pl> napisał

[...]

Jeśli mieszka to mieszka. Liczy się fakt. Ewentualnie może mieć kłopoty z powodu fałszywego oświadczenia przy wymeldowywaniu się.

Data: 2011-01-29 22:36:27
Autor: Jacek_P
Alek napisal:
Jeśli mieszka to mieszka. Liczy się fakt. Ewentualnie może mieć kłopoty z powodu fałszywego oświadczenia przy wymeldowywaniu się.

Ależ skąd :) Właśnie przed chwilą w urzędzie oświadczył, że nie mieszka
i my tego nie podważamy. To właśnie przy próbie wtargnięcia do mieszkania,
w którym już nie mieszka, próbuje składać fałszywe oświadczenia :D

--
Pozdrawiam,

Jacek

Data: 2011-01-29 17:21:11
Autor: witek
On 1/29/2011 4:36 PM, Jacek_P wrote:
Alek napisal:
[...]

pod waruniem, ze masz jakis twardy argument, ze wlasnie tak w urzedzie oswiadczyl. A z tym moze byc trudno.

Data: 2011-01-29 17:22:14
Autor: witek
Alek napisal:
[...]

po za tym, byla zona wlasnie go z litosci jednak wpuscila o czym swiadcza jego powtornie rozlozone rzeczy, a na zameldowanie sie ma trzy dni :)

Data: 2011-01-30 07:51:41
Autor: Alek
[...]

Oświadczył urzędnikowi i urzędnik tego nie podważa. Natomiast jeśli w mieszkaniu jest jego łóżko, szafa z ubraniami, maszynka do golenia itd. i codziennie z tego korzysta to fakt jest oczywisty, niezależnie od tego co komu oświadczył.
To tak jak z aktem zgonu wystawionym dla osoby żyjącej (parę razy się zdarzyło). Papier sobie a fakty sobie. Gdyby ktoś pobił takiego człowieka to odpowie za pobicie czy za znieważenie zwłok? ;P

Data: 2011-01-30 10:54:04
Autor: Jacek_P
Alek napisal:
Oświadczył urzędnikowi i urzędnik tego nie podważa. Natomiast jeśli w mieszkaniu jest jego łóżko,

Nie ma żadnego JEGO łóżka, bo to mieszkanie i wyposażenie nie są jego.

szafa z ubraniami,

Rzeczy spakowane do walizek lub do worków, przez uprzejmość byłej
żony czekające na odbiór przez byłego męża.

maszynka do golenia

Ktoś gdzieś ją widział?

codziennie z tego korzysta

Już nie korzysta, co dobrowolnie oświadczył przed urzędnikiem
i potwierdził swoim podpisem.

to fakt jest oczywisty,

Wcale nie jest oczywisty.

niezależnie od tego co komu oświadczył.

Słowo przeciw słowu.

To tak jak z aktem zgonu wystawionym dla osoby żyjącej (parę razy się zdarzyło). Papier sobie a fakty sobie. Gdyby ktoś pobił takiego człowieka to odpowie za pobicie czy za znieważenie zwłok? ;P

Ehm, sam składał wniosek o wystawienie SOBIE aktu zgodnu? 8^)

--
Pozdrawiam,

Jacek

Data: 2011-01-29 22:56:39
Autor: animka
UĹźytkownik "Andrzej Lawa"<alawa_news@lechistan.SPAM_PRECZ.com>   napisał w
[...]

jest to moĹźliwe).

--
Liwiusz

No to w końcu jak to moĹźe być?  ja go spłacę on się wymelduje i przyjdzie
dalej do mnie mieszkać ?

Nie masz zamiaru jak on się wyprowadzi wymienić zamków?
Sama chyba będziesz musiała go wymeldować.

--
animka

Data: 2011-01-31 12:42:26
Autor: Gotfryd Smolik news
On Sat, 29 Jan 2011, Liwiusz wrote:

W dniu 2011-01-29 21:52, Lidia Molenda pisze:

Czyli teoretycznie on może sie wymeldować i nadal móc mieszkać ???????

Jeśli mieszka, to nie może się wymeldować (teoretycznie, bo w praktyce jest to możliwe).

  Po prawniczemu poproszę.
"Może, ale nie powinien".
  I nie zastosowanie się do "nie powinien" jest zagrożone karą :)

pzdr, Gotfryd

Data: 2011-01-29 22:59:12
Autor: Andrzej Lawa
W dniu 29.01.2011 21:52, Lidia Molenda pisze:

[...]

Czy ja piszę w jakimś nieznanym tobie, obcym języku?

Wymeldowanie jest skutkiem wyprowadzki. KROPKA.

Data: 2011-01-31 12:18:31
Autor: Lidia Molenda

Użytkownik "Andrzej Lawa" <alawa_news@lechistan.SPAM_PRECZ.com> napisał w wiadomości news:4d448dc1$1news.home.net.pl...
[...]

Bardzo Pana przepraszam za moją indolencje ale mam uzasadnione podejrzenia że mój były wymelduje się i nie wyprowadzi :-(  czy to jest możliwe? bo z postów wynika że jednak taka sytuacja będzie mogła mieć miejsce.

Lidia

Data: 2011-01-31 12:31:27
Autor: Andrzej Ława
W dniu 31.01.2011 12:18, Lidia Molenda pisze:

[...]

Legalnie nie może.

Nielegalnie - teoretycznie może nawet cykuty do mleka dosypać.

Data: 2011-01-31 12:40:12
Autor: Liwiusz
W dniu 2011-01-31 12:31, Andrzej Ława pisze:
[...]

Przy czym jak się wymelduje i nie wyprowadzi, to mało kogo to będzie interesować, w przeciwieństwie do dolewania cykuty do mleka.

--
Liwiusz

Data: 2011-01-31 12:53:52
Autor: Andrzej Ława
W dniu 31.01.2011 12:40, Liwiusz pisze:

[...]

Statystycznie owszem, ale może się trafić przypadek szczególny, w którym
tajemnicze zatrucie wzbudzi mniejsze zainteresowanie urzędników, niż
fałszywe zeznania ;)

Data: 2011-01-31 13:00:56
Autor: Liwiusz
W dniu 2011-01-31 12:53, Andrzej Ława pisze:

[...]

Kłamliwe wymeldowanie się nie podpada raczej pod fałszywe zeznania imho.

--
Liwiusz

Data: 2011-01-31 13:16:33
Autor: Andrzej Ława
W dniu 31.01.2011 13:00, Liwiusz pisze:

[...]

No, nie dosłownie fałszywe zeznania - chodziło mi o 272KK.

IMHO można pod to podciągnąć.

Data: 2011-01-31 12:57:42
Autor: Lidia Molenda

Użytkownik "Andrzej Ława" <alawa_news@lechistan.SPAM_PRECZ.com> napisał w wiadomości news:ii66if$esl$1inews.gazeta.pl...
[...]

Ale jeżeli ja dopełnię wszystkich formalności tz. spłace go itp. on się wymelduje zgodnie z umową ( nie oddam mu pieniędzy wcześniej ) a potem wróci do domu to nie będę mogła sie go pozbyc ?? PROSZĘ zlitujcie się i powiedzcie coś bez ironii.

Lidia

Data: 2011-01-31 06:17:39
Autor: witek
On 1/31/2011 5:57 AM, Lidia Molenda wrote:
[...]

Nie ma ironii.
Umawiaj sie z nim tak.
zabiera swoje graty z domu, przynosi ci potwierdzenie o wymeldowaniu i wowczas dostaje kase.
przy cztm wymeldowanie jest sprawa uboczna, ma fizycznie wyniesc sie z domu.
to ze sie nie wymelduje to banal. sam meldunek prawa do wejscia mu nie daje. ale graty w domu tak.
jak wyniesie swoje rzeczy, wymienic zamki. nawet jakby  wezwal policje,   wpuszczasz policjantow, pokazujesz im papiery o rowodzie pokazujesz im, ze jego gratow w domu nie ma i upierasz sie, ze maja go ukarac za niewymeldowanie sie i ze wprowadzil policjantow w blad podajac falszywe informacje co do miejsca zamieszkania
zaden policjant nie ma prawa wpuscic go do mieszkania szczegolnie jak zobaczy jakikolwiek papier poddajacy w watpliwosc praw do przebywania jegomoscia w mieszkaniu. jakby chcieli cokolwiek robic w postaci, ten pan ma prawo tu mieszkac bo ma to w dowodzie, dzwonic po drugi bardzie wyksztalcony patrol.

podsumowujac fizycznie ma sie wyniesc. formalnosci pozniej.

Data: 2011-01-31 12:59:09
Autor: Andrzej Ława
W dniu 31.01.2011 12:57, Lidia Molenda pisze:

[...]

Jeśli już nie jest już mężem ani współwłaścicielem i się wyprowadził, to
jak będzie chciał się sprowadzić ponownie, to ma do tego takie samo
prawo jak pierwszy z brzegu przechodzień z ulicy.

A aby się wymeldować - musi się wyprowadzić, bo (jak pisałem)
wymeldowanie jest skutkiem wyprowadzki i przy wymeldowaniu taki człowiek
musi złożyć oświadczenie o przyczynie (tj. że się wyprowadził).

Czyli w przypadku wymeldowania w urzędzie jest papier, w którym
zainteresowany sam z własnej woli oświadczył, że się wyprowadził.

Data: 2011-01-31 13:01:31
Autor: Liwiusz
W dniu 2011-01-31 12:57, Lidia Molenda pisze:
[...]

Jak wróci, czyli wcześniej się wyprowadzi, wówczas proszę - cyk - zmienić zamki i po kłopocie.

--
Liwiusz

Data: 2011-01-31 13:03:29
Autor: krys
Lidia Molenda wrote:

[...]

Na Twoim miejscu poszukałabym rozwiązania w stylu - pieniądze na spłatę umieszczam w depozycie sądowym/u notariusza, whatever, były moze je podjąć dopiero, gdy się wyprowadzi (ty potwierdzisz, że się wyprowadził). Jak się wyprowadzi - zainwestować w nowe zamki i można zacząć nowe życie. IMHO uczciwe i bezpieczne.
J.

Data: 2011-02-01 13:03:20
Autor: Gotfryd Smolik news
On Mon, 31 Jan 2011, Lidia Molenda wrote:

Ale jeżeli ja dopełnię wszystkich formalności tz. spłace go itp. on się
wymelduje zgodnie z umową ( nie oddam mu pieniędzy wcześniej )

  W kwestii formalnej: jak mu nie oddasz pieniędzy wcześniej, to może
się upierać że dziwnie brzmi Twoje twierdzenie o "spłaceniu".
  I sama to przyznasz.

  Teraz ad rem acz trochę OT.
  Jeśli mi w opisach czegoś brakuje, to jasnej odpowiedzi na pytanie:
"czy dla określenia lokatorskiego zamieszkiwania ma znaczenie fakt
uprzedniego zamieszkiwania przez właściciela, a jeśli nie, to czy
ochrona posiadania jest wystarczającą przeszkodą w egzekucji
zwolnienia lokalu".
  Inaczej mówiąc: czy możliwy jest taki układ, że kupujemy od kogoś
mieszkanie, akt podpisany, on pieniądze bierze, zgadza się ze
mieszkanie nasze, ale się nie wyprowadzi. "Przecież cały czas
tutaj mieszkałem".
  To taki sam przykład!
  A uwagę przyciąga drobiazg: ochrona *szczególna* z ustawy
przysługuje *lokatorom*.
  (były) (współ)właściciel takim nie jest.
  Niemniej zasady ogólne z KC (o ochronie posiadania) pozostają
w mocy. Jak to wobec tego jest, że nie ma w prasie stosów opisów
przypadków "sprzedał mieszkanie a nie chce się wyprowadzić"?

pzdr, Gotfryd

Data: 2011-02-01 14:01:02
Autor: Lidia Molenda

Użytkownik "Gotfryd Smolik news" <smolik@stanpol.com.pl> napisał w wiadomości news:Pine.WNT.4.64.1102011255400.2232quad...
[...]

Sytuacja wygląda tak, on nie jest właścicielem, gdyż mieszkanie jest moje kupione jeszcze przed ślubem, on swego czasu zainwestował w wyremontowanie tego mieszkania dlatego mówię że muszę go spłacić, teraz jesteśmy po rozwodzie i spisaliśmy właśnie taką umowę że po spłacie max do końca roku on ma się wymeldować, nie pisaliśmy tam niczego o wyprowadzce, on jest biegły w sprawy prawne i tak jak pisałam wcześniem mam powody sądzić że ja go spłacę on się "wymelduje" ale będzie mógł nadal mieszkać :( bo z tego co Pan napisał to chyba wychodzi że jest lokatorem i jakaś ochrona szczególna go obejmuje ?

Lidia

Data: 2011-02-01 14:04:20
Autor: Lidia Molenda
Jak się pozbyć byłego męża z domu
Dodam jeszcze że w tej chwili nie posiada żadnej nieruchomości, a i pieniądze które odemnie dostanie nie wystarczą na zakup takowej :( dlatego boję sie żeby nie wtopić kupy kasy a jednocześnie zostać z ręką w nocniku, bo jak Panowie pisaliście żebym mogła go eksmitować to muszę mu zapewnić lokal zastępczy :(

Lidia

Data: 2011-02-01 09:46:16
Autor: witek
On 2/1/2011 7:04 AM, Lidia Molenda wrote:
[...]

No i wyglada na to ze wlasnie to w tym kierunku idzie.
Nie wyglada na to, zeby on sie zabieral za pakowanie.
A tylko spakowanie i fizyczne wyniesienie sie razem z rzeczami daje ci prawo zmiany zamkow i niewpuszczenia go powtornie.
Zameldowanie ani jemu a ni tobie nic nie daje.
Teraz i tak nie masz wyboru.
Splacic, poprosic o wyprowadzenie sie, chocby w cholerem, adwokat wniosek do sadu o eksmisje, wyrok, szuakanie i oplacenie kontera, komornik, kotry go do tego kontenera wyniesie.
Jak dlugo w kontenerze bedzie mieszkal tak dlugo bedziesz za niego placic, wiec nie szukaj jakiego dobres jakosci i w jakiejs dobrej dzielnicy.
a narazie stowe w kieszen i do prawnika, niech ci to rozpisze w podpunktach,

Data: 2011-02-01 16:55:55
Autor: Liwiusz
W dniu 2011-02-01 16:46, witek pisze:

wniosek do sadu o eksmisje, wyrok, szuakanie i oplacenie kontera,
komornik, kotry go do tego kontenera wyniesie.

http://www.rp.pl/artykul/602503_Za-brak-lokalu-na-eksmisje-gmina-zaplaci-.html

"Sąd Najwyższy w dwu jednobrzmiących uchwałach podjętych 21 stycznia 2011 r. (sygnatura akt: III CZP 116/10 i III CZP 120/10) potwierdził, że właścicielowi lokum, które ma być opróżnione, wolno żądać od gminy odszkodowania za szkodę wyrządzoną niewskazaniem tymczasowego pomieszczenia. "

--
Liwiusz

Data: 2011-02-01 10:35:05
Autor: witek
On 2/1/2011 9:55 AM, Liwiusz wrote:
[...]

taa, mam takiego znajomego, co mu gmina wisi juz 10 lat za lokale zastepcze.
"Nie mamy pana plaszcza i nie zaplacimi i co nam pan zrobi"
Wyrok sadu tez olali i nie zaplacili, a komornik twierdzi, ze nie ma z czego sciagnac i za kazdym razem przysyla umorzenie.
to ze wolno domagac sie zaplaty to ja juz 15 lat temu wiedzialem, tylko ze na "wolno ci sie domagac" sie konczy.

Data: 2011-02-02 00:12:59
Autor: Gotfryd Smolik news
On Tue, 1 Feb 2011, witek wrote:

[...]

  Czy dobrze rozumuję, że w takim układzie wierzycielowi wolno
*przynajmniej* potrącać własne długi wobec gminy - podatki
od nieruchomości itede?

pzdr, Gotfryd

Data: 2011-02-02 02:57:27
Autor: witek
On 2/1/2011 5:12 PM, Gotfryd Smolik news wrote:
On Tue, 1 Feb 2011, witek wrote:

[...]

mozesz sprobowac
przynajmniej do momentu kiedy to ty bedziesz miał poborce skarbowego na karku za niezapłacone podatki. Jego potracenia wzajemnych długów nie będą interesowały.

Data: 2011-02-01 17:57:15
Autor: kam
W dniu 2011-02-01 16:55, Liwiusz pisze:
[...]

tyle że przepis jest już uznany za niekonstytucyjny...

Data: 2011-02-01 11:17:31
Autor: witek
On 2/1/2011 10:57 AM, kam wrote:
[...]

TK powinno byc oficjalnie uznane za ciało polityczne.
Serwują decyzje, w zaleznosci od tego czy budzet na to stac czy nie.

Data: 2011-02-02 09:12:56
Autor: p 47

Użytkownik "witek" <witek7205@gazeta.pl.invalid> napisał w wiadomości news:ii99si$nnh$17inews.gazeta.pl...
[...]

Guzik prawda,- gdzie jest przepis uzalezniający prawo zmiany zamków od zabrania rzeczy?!;-)
Rzeczy moga być zaledwie przechowywane, zatrzymane jako zastaw, a najlepiej wystawione za drzwi!

[...]

Guzik prawda! To co napisałeś odnosi się do lokatora który w mieszkaniu mieszka i NIC nie robi, aby temu faktowi zaprzeczać!
Natomiast w opisywanym przypadku zakładamy, ze nastapi moment, ze b. mąż, który jak wynika z wyjaśnień nie jest współwłaścicielem, ale lokatorem pójdzie do urzędu wymeldowac się. Oznacza to niewątpliwie, że w tym momencie informuje on dobrowolnie i urzędowo organ administracji państwowej, że zaprzestał na stałe mieszkać pod danym adresem!
Właścicielka mieszkania powinna NIEZWŁOCZNIE po owym wymeldowaniu (a więc oświadczeniu lokatora o zaprzestaniu mieszkania na stałe w jej mieszkaniu!!) zmienić zamki i męża nie wpuscić, a także wystawić jego rzeczy na korytarz. Niech on udawadnia, że wbrew temu oświadczeniu nie wyprowadził się nawet na chwilę, że kłamał urzędowi!
Żaden przepis nie nakazuje włąścicielowi przyjęcie spowrotem lokatora do mieszkania z którego oficjalnie się już wyprowadził, nawet na chwilę!
Oświadczenie zarówno woli, jak i tego, że wyprowadzenie nastapiło (a więc, że uległ zakończeniu akt posiadania mieszkania) nastapiło w postaci zgłoszenia przez lokatora faktu wymeldowania z pobytu stałego.
Przypominam tu rzecz zasadniczą,- meldunek JEST POTWIERDZENIEM stanu faktycznego,- a więc lokator wymeldowując się sam potwierdza , że tam już nie mieszka!

Data: 2011-02-02 03:00:32
Autor: witek
On 2/2/2011 2:12 AM, p 47 wrote:

[...]

conajmniej w kilku miejscach.

Rzeczy moga być zaledwie przechowywane, zatrzymane jako zastaw, a
najlepiej wystawione za drzwi!

mogą być ale nie są.
chyba, ze na wlasny koszty chcesz sie przekonac jak to zinterpretuje sedzia.

[...]

juz to widze jak on sie wymeldowuje jak dostanie kase. wtedy to juz w ogole nie bedzie na niego bata.

Data: 2011-02-02 14:18:15
Autor: p 47

Użytkownik "witek" <witek7205@gazeta.pl.invalid> napisał w wiadomości news:iib6fo$nn2$2inews.gazeta.pl...
On 2/2/2011 2:12 AM, p 47 wrote:

[...]

No to nie powinienes miec kłopotu z zacytowaniem choć jednego, - czekamy w napięciu;-))

Rzeczy moga być zaledwie przechowywane, zatrzymane jako zastaw, a
najlepiej wystawione za drzwi!

mogą być ale nie są.

Bo?....

chyba, ze na wlasny koszty chcesz sie przekonac jak to zinterpretuje sedzia.

Sędzia ma swobodę decyzji, ale w granicach ustawy. Tymczasem nie podałeś ŻADNEGO argumentu, który przeczyłby oczywistej tezie, że dobrowolne wymeldowanie się , zgodnie z przepisami meldunkowymi, oznacza oficjalne POTWIERDZENIE przez osobę dokonująca takiej czynności tego, ze już zakończyła zamieszkiwanie na stałe pod danym adresem.
A skoro sama ona potwierdziła urzędowo, że tam już nie mieszka, juz przestała być lokatorem  to oczywiste jest, że nie chronią ją przepisy dotyczące lokatorów!

Data: 2011-02-02 12:36:50
Autor: witek

On 2/2/2011 2:12 AM, p 47 wrote:

[...]

to moze inaczej.
zmienic sobie mozesz, ale osobom mieszkającym musisz dać klucze.

kodeks cywilny ustawa o ochornie lokatorow, kodeks rodzinny i opikeunczy
dobierz sobie cos.

Rzeczy moga być zaledwie przechowywane, zatrzymane jako zastaw, a
najlepiej wystawione za drzwi!

mogą być ale nie są.

Bo?....

No bo nie są. W tym konkretnym przypadku nie są. Były mąż tam mieszka.
Co jeszcze jest niejasne.

chyba, ze na wlasny koszty chcesz sie przekonac jak to zinterpretuje
sedzia.

Sędzia ma swobodę decyzji, ale w granicach ustawy.

i wgranicach ustawy wprowadzi męża z powrotem albo zasadzi zwrot kosztów wynajecia mieszkania.

[...]

to jest co najwyzej oficjalne złożenie fałszywego oświadczenia.
O zakończeniu zamieszkiwania świadczy zakończenie zamieszkiwania.

A skoro sama ona potwierdziła urzędowo, że tam już nie mieszka, juz
przestała być lokatorem to oczywiste jest, że nie chronią ją przepisy
dotyczące lokatorów!

to co najwyzej urzędowe poświadczenie podlega sprostowaniu, anulowaniu itp itd.

Data: 2011-02-02 21:42:05
Autor: Jacek_P
witek napisal:
O zakończeniu zamieszkiwania świadczy zakończenie zamieszkiwania.

Ehm, czytasz to co sam piszesz?

Wyszło ci masło maślane, a w szczególności niemożność wykazania kiedykolwiek
zakończenia zamieszkiwania.

--
Pozdrawiam,

Jacek

Data: 2011-02-03 08:48:36
Autor: cyklista
Użytkownik witek napisał:

to jest co najwyzej oficjalne złożenie fałszywego oświadczenia.
O zakończeniu zamieszkiwania świadczy zakończenie zamieszkiwania.

Więc powiedz jak prawo reguluje fakt zakończenia mieszkania.

1. Wyprowadzka i zabranie swoich rzeczy i niepojawienie się w tym mieszkaniu przez x dni
2. wyprowadzka i zostawienie swoich rzeczy i niepojawianie się przez x dni
3. samo zabranie swoich rzeczy ?

Data: 2011-02-03 08:59:25
Autor: Andrzej Ława
W dniu 03.02.2011 08:48, cyklista pisze:
Użytkownik witek napisał:

[...]

To nie prawo interpretuje, tylko sąd. A sąd jak sąd - jest niezawisły ;->

I potrafi wygenerować najróżniejsze absurdy - wynikłe z niekompetencji,
złego samopoczucia, układów lub argumentacji finansowej.

Teoretycznie oświadczenie przy wymeldowaniu powinno wystarczyć. Podobnie
wyprowadzenie się lub bez pozostawienia rzeczy z odpowiednią deklaracją
słowną/pisemną.

Tyle teoria. W praktyce może się stać tak, jak napisałem: sędzia powoła
się na swoje "doświadczenie życiowe" i uzna to, co zechce uznać.

Data: 2011-02-02 14:24:17
Autor: Andrzej Ława
W dniu 02.02.2011 14:18, p 47 pisze:

chyba, ze na wlasny koszty chcesz sie przekonac jak to zinterpretuje
sedzia.

Sędzia ma swobodę decyzji, ale w granicach ustawy.

Hehehehehe.

[...]

Sędzia może powołać się na swoje bogate doświadczenie życiowe i uznać,
że wymeldowanie się tak na prawdę nie było związane z faktyczną
wyprowadzką i było tylko naruszeniem procedury administracyjnej.
Jednocześnie może odstąpić od karania za takie naruszenie.

I co mu zrobisz?

Data: 2011-02-02 14:30:09
Autor: Liwiusz
W dniu 2011-02-02 14:24, Andrzej Ława pisze:
[...]

Tak, tutaj na grupie jest sporo takich teoretyków.

A sędzia po prostu się spyta
TO MIESZKA PAN CZY NIE MIESZKA.

Czasem najprostsze rozwiązania są najlepsze ;)

--
Liwiusz

Data: 2011-02-02 12:37:55
Autor: witek
On 2/2/2011 7:30 AM, Liwiusz wrote:
[...]

odpowie, ze mieszka.
a zdecydował sie na wymeldowanie bo od tego żona uzależniała przekazanie mu pieniedzy.
I jeszcze żona dostanie w d...

Data: 2011-02-02 14:04:33
Autor: Jacek_P
Liwiusz napisal:
A sędzia po prostu się spyta
TO MIESZKA PAN CZY NIE MIESZKA.

Taaa... i jest to niestety możliwe, biorąc pod uwagę
rozstrzygnięcie, w którym sąd skonfiskował skradziony
samochód, z Urzędu Skarbowego uczynił pasera, a poszkodowanemu właścicielowi pozostawił
bujanie się z odzyskaniem kasy od złodziei: "...bo przecież obiecali, że oddadzą...".

--
Pozdrawiam,

Jacek

Data: 2011-02-02 14:31:53
Autor: Andrzej Ława
W dniu 02.02.2011 14:30, Liwiusz pisze:

[...]

Jasne, to właśnie miałem na myśli: sędzia się spyta, delikwent powie, że
mieszka, a sędzia powoła się na swoje doświadczenie życiowe i uzna jak
wyżej.

Data: 2011-02-02 15:23:19
Autor: p 47

Użytkownik "Andrzej Ława" <alawa_news@lechistan.SPAM_PRECZ.com> napisał w wiadomości news:iibmc9$63h$1inews.gazeta.pl...
[...]

Dużo tu na grupie teoretyków-chałupników;-))

Oczywiście sędzia spyta o zamieszkiwanie zarówno lokatora, jak i właściciela.
Lokator powie, ze mieszka, właściciel, że lokator juz się wyprowadził.
W tej sytuacji sędzia nie powoła się na swoje doświadczenie życiowe, ale zważy pozostałe okoliczności sprawy, a mianowicie to, ze:
1. strony się rozwiodły i nic ich juz nie łączy
2.strony same uzgodniły tryb rozwiązania swojej sytuacji mieszkaniowej, a mianowicie zawarły umowę, w myśl której:
a. właścicielka miała lokatorowi wreczyć pewna sumę pieniędzy
b. wówczas lokator miał się wyprowadzić,
c. i fakt ten, zgodnie z przepisami potwierdzić wymeldowaniem
3. jest niekwestionowanym faktem, że podpunkty 2a i 2c umowy zostały wypełnione, lokator zaś sam zawiadomił organ administracyjny , że wypełnił podpunkt 2b umowy , czyli że pod spornym adresem już nie mieszka!! bo wymeldowanie jest zaledwie potwierdzeniem faktycznego stanu rzeczy!
Jaki przesłanki zatem miałby sedzia, aby uznać w tej sytuacji, ze podpunkt 2b nie miał miejsca, skoro lokator dobrowolnie i sam o wypełnieniu tego podpunktu zawiadomił organ administracji państwowej tym bardziej, że rzeczy lokatora nie ma w mieszkaniu i obecnie on w nim ani nie przebywa, ani tez nie ma do niego kluczy?!

Oczywiscie można upierac się, że sąd zawsze buja w obłokach i wydaje wyroki nic wspólnego ze stanem faktycznym i przepisami  nie mające wspólnego, ale gdyby tak było, to ta grupa dyskusyjna poświęcona prawu nie miałaby racji bytu, bo sąd i tak postąpi irracjonalnie;-))

Data: 2011-02-02 12:40:34
Autor: witek
On 2/2/2011 8:23 AM, p 47 wrote:

[...]

no wlasnie
duzo tu teoretykow.

Data: 2011-02-02 15:30:40
Autor: Andrzej Ława
W dniu 02.02.2011 15:23, p 47 pisze:

[...]

Ech, jaki ty jesteś naiwny...

I nie chodzi tu o irracjonalność sądu. I nawet nie zawsze o jego
niekompetencję. Tylko o układy i układziki.

Przykładów jest mnóstwo - chociażby ten, co Jacek_P podał.

Bliskiej znajomej nieuczciwy warsztat ukradł samochód - był na tle
bezczelny, że nawet na sprawę nim przyjeżdżał.

Ale miał układy, jego adwokat miał wejścia i sprawa została umorzona, a
w siądzie połowa dokumentów poginęła.

Data: 2011-02-03 09:46:07
Autor: p 47

Użytkownik "Andrzej Ława" <alawa_news@lechistan.SPAM_PRECZ.com> napisał w wiadomości news:iibpqh$gb1$1inews.gazeta.pl...
[...]

Gdyby przyjąc twój paranoiczny ogląd rzeczywistości to zarówno istnienie tej grupy, jak i w szczególności dyskusja nt. pytania autorki postu nie miałaby sensu! - a grupa dyskusyjna zamiast pl.soc.prawo powinna nazywać się pl. soc. układy i korupcja;-))

Data: 2011-02-03 09:54:51
Autor: Andrzej Ława
W dniu 03.02.2011 09:46, p 47 pisze:

[...]

Nie "paranoiczny", serdeńko, tylko realistyczny.

Data: 2011-02-02 15:32:21
Autor: Liwiusz
W dniu 2011-02-02 15:23, p 47 pisze:

nie miałaby racji bytu, bo sąd i tak postąpi irracjonalnie;-))

Ba, gdyby sąd zawsze postępował irracjonalnie, można by to było przewidzieć i odpowiednio się zabezpieczyć.

Najgorsze jest to, że czasem postępuje racjonalnie :)

--
Liwiusz

Data: 2011-02-02 12:39:38
Autor: witek
On 2/2/2011 8:32 AM, Liwiusz wrote:
[...]

nie czasem, a czesto

Data: 2011-02-02 20:26:11
Autor: Jotte
Użytkownik "p 47" <karolakowie1@wp.pl> napisał w wiadomości news:iibpcm$1h5$1news.task.gda.pl...

Dużo tu na grupie teoretyków-chałupników;-))
I pseudoproroków-jasnowidzów.
Sąd zrobi to, orzeknie tamto...
Śmieszne.

--
Jotte

Data: 2011-02-02 00:09:59
Autor: Gotfryd Smolik news
On Tue, 1 Feb 2011, Lidia Molenda wrote:

Sytuacja wygląda tak, on nie jest właścicielem, gdyż mieszkanie jest moje
kupione jeszcze przed ślubem, on swego czasu zainwestował w wyremontowanie
tego mieszkania dlatego mówię że muszę go spłacić

  Jasne.
  Wniosek na przyszłość - pisz zaraz i wyraźnie wymieniając wszystkie
istotne elementy sprawy. Ja odniosłem wrażenie iż jest współwłaścicielem.
  I wniosek drugi - to pogarsza sprawę.
  Jeśli tylko we właściwym momencie "dołoży się" do kosztów lokalu, czyli
będzie mógł twierdzić że *płaci czynsz*, to oprócz ochrony posiadania
obejmie go ochrona lokatora (korzystający - za darmo - pod nią nie
podlega! - chętni mogą sprawdzić w ustawie)

rozwodzie i spisaliśmy właśnie taką umowę że po spłacie max do końca roku on
ma się wymeldować, nie pisaliśmy tam niczego o wyprowadzce, on jest biegły
w sprawy prawne

  Trudna sprawa :(, dobrze się mówi "po", ale widać że trzeba było
uzależnić wypłacenie środków od wyprowadzki, tak jak już grupowicze
pisali (zdeponować gdzieś).
  W tej chwili na taki warunek musiałyby zgodzić się obie strony.
BTW: na newsach nie jest przyjęta forma "pan/pani"!

pzdr, Gotfryd

Data: 2011-01-28 20:49:57
Autor: animka
W dniu 2011-01-28 17:29, Lidia Molenda pisze:
[...]

A ma on termin wyprowadzki ustalony przez Sąd?
Jak ma to wystawiasz mu jego manatki za drzwi i juĹź go do domu nie wpuszczasz.

--
animka

Data: 2011-01-28 14:14:52
Autor: witek
On 1/28/2011 1:49 PM, animka wrote:
[...]

animka, za przeproszeniem, nie p...ol.
chyba, ze wczesniej do depozytu sadowego wplacisz kilka tysiecy celem pokrycia kosztow sadowych.

Data: 2011-01-28 21:27:54
Autor: p 47

Użytkownik "animka" <animka@to.nie.ja.wp.pl> napisał w wiadomości news:ihv6od$lqp$1node1.news.atman.pl...
[...]

______________________

Tu zwracam uwagę, ze animka jest , wprawdzie mocno podstarzałą, ale jednak blondynką;-))

Data: 2011-01-28 21:32:19
Autor: Jotte
Użytkownik "p 47" <karolakowie1@wp.pl> napisał w wiadomości news:ihv8sa$888$1news.task.gda.pl...

zwracam uwagę, ze animka jest , wprawdzie mocno podstarzałą, ale jednak blondynką;-))

Przede wszystkim animka to zwykły kretyn. O tyle szkodliwy, że ktoś niedoświadczony może jego brednie potraktować serio i poważnie sobie zaszkodzić.

--
Jotte

Data: 2011-01-28 21:18:06
Autor: p 47
Jak się pozbyć byłego męża z domu

Użytkownik "Lidia Molenda" <L.Molenda@(no wiecie co zrobic)gazeta.pl> napisał w wiadomoœci news:ihuqok$s0l$1inews.gazeta.pl...

[...]

Po wypełnieniu przez ciebie warunków ugody (umowy), tj. po spłaceniu małżonka zostaniesz jedynš właœcicielkš mieszkania i wówczas , zgodnie z prawem będziesz mogła przedsiewzišc kroki zmierzajšce do eksmisji b. męża z twojego (dopiero wtedy!) mieszkania.

Data: 2011-01-28 07:56:41
Autor: Andrzej Ława
W dniu 27.01.2011 19:11, Lidia Molenda pisze:

A bez żartów to będzie mógł wejść czy nie bo już nic nie rozumiem.

Jak go nie wpuścisz, to on będzie miał szansę wyprowadzić ciebie (do paki).

Data: 2011-01-27 18:44:29
Autor: Lidia Molenda
[...]

Jeszcze tylko takie pytanko małe, gdyż mieszkam z moim prawie dorosłym synem oraz moimi rodzicami, czy te koszty liczyć tylko pomiędzmy mnie a niego, czy reszta rodziny jakoś w tym partycypuje ?

Lidia

Data: 2011-01-27 18:55:03
Autor: Robert Tomasik
Użytkownik "Lidia Molenda" <L.Molenda@(no wiecie co zrobic)gazeta.pl> napisał w wiadomości news:ihsap2$7oh$1inews.gazeta.pl...

[...]

Dzielicie po równo na wszystkich, jeśli nie da się tego jakoś sensownie uzasadnić, ze on powinien więcej.

Data: 2011-01-27 19:24:00
Autor: Jotte
Użytkownik "Lidia Molenda" <L.Molenda@(no wiecie co zrobic)gazeta.pl> napisał w wiadomości news:ihs8om$21n$1inews.gazeta.pl...

[...]

Widzieliście kanalię? Nóż się w kieszeni otwiera...

--
Jotte

Data: 2011-01-27 20:23:25
Autor: Alek
[...]

Umów się dotrzymuje. Ewentualnie można renegocjować i anksować.
Jeśli chcesz złamać umowę i szukasz wsparcia na grupie o prawie
to źle trafiłaś. Prawo, co do zasady, stoi na straży umów a nie
po stronie tych którzy je łamią.

Data: 2011-01-27 20:41:43
Autor: spp
W dniu 2011-01-27 20:23, Alek pisze:

[...]

No tak, ale chyba żartujesz?

Przecież zdecydowana większość postów tutaj to albo zrzędzenie albo pytania jak prawo ominąć, nagiąć czy wywinąć się od odpowiedzialności. :)

--
spp

Data: 2011-01-28 07:56:50
Autor: Andrzej Ława
W dniu 27.01.2011 18:10, Lidia Molenda pisze:

zwłaszcza że od dłuższego czasu nie dokłada się do utrzymania domu !!!! czy jest jakiś sposób na wywalenie go tak żebym nie musiała od razu oddawać mu jego części ??

Płatny morderca.

Data: 2011-01-28 01:42:41
Autor: witek
On 1/28/2011 1:34 AM, Andrzej Ława wrote:
[...]

ale jest wolontariat.

Data: 2011-01-28 09:24:03
Autor: Andrzej Ława
W dniu 28.01.2011 08:42, witek pisze:
[...]

I urząd skarbowy, który wszelkie darowizny traktuje bardzo surowo ;->

Data: 2011-01-28 08:47:11
Autor: cyklista
Użytkownik Andrzej Ława napisał:
[...]

Jak będzie bezpłatny to do zarzutów współudziału w morderstwie dojdzie jeszcze podatek od bezpłatnej usługi wycenionej oczywiście rynkowo na podstawie dostepnych sądowi materiałów z filmów sensacyjnych. :-(

Data: 2011-01-29 00:50:20
Autor: Gotfryd Smolik news
On Fri, 28 Jan 2011, cyklista wrote:

[...]

  Po prawdzie satyra przednia, ale wyjątkowo... nie ma zastosowania!
  :D
  Również po prawdzie, ma to jakieś uzasadnienie (bo należności skarbowe
mają pierwszeństwo w egzekucji przed cywilnymi, więc jakby był podatek,
to z tego co złodziej ma skarbówka ściągnęłaby część "skarbową"
przed poszkodowanymi), niemniej dla wielu jest zaskakujące że po
przedawnieniu przestępstwa można:
- ujawnić je przed US
- udowodnić faktyczne sprawstwo
....i legalnie obracać uzyskanymi pieniędzmi.
"takie prawo".

  I ten przepis dotyczy również "nieodpłatnych świadczeń":
http://prawo-nieruchomosci.krn.pl/Ustawa-o-podatku-dochodowym-od-osob-fizycznych-1_2_31.html
+++
2
1. Przepisów ustawy nie stosuje się do:
[...]
4) przychodów wynikajšcych z czynnoœci, które nie mogš być przedmiotem prawnie skutecznej umowy,
-- -

  Umowa o morderstwo jest "prawnie nieskuteczna", więc i podatku nie ma.
  Ani z odpłanego ani z nieodpłatnego wykonania.

pzdr, Gotfryd

Data: 2013-08-31 04:48:13
Autor: hannamitka
W dniu czwartek, 27 stycznia 2011 18:10:08 UTC+1 użytkownik Lidia Molenda no wiecie co zrobic napisał:
[...]

Jak zgodnie z prawem pozbyć się rzeeczy byłego  wymeldowanego męża z mojego domu mojej własności odrębnej. rzeczy ma od 2004 , orzeczenie rozwodu 2010 wymeldowanie 2007r. prośby były przy rozwodzie oraz ustnie.

Data: 2013-08-31 06:33:14
Autor: Adam Klobukowski
On Saturday, 31 August 2013 13:48:13 UTC+2, hanna...@gmail.com  wrote:
> [...]

Jak zgodnie z prawem pozbyć się rzeeczy byłego  wymeldowanego męża z mojego domu mojej własności odrębnej. rzeczy ma od 2004 , orzeczenie rozwodu 2010 wymeldowanie 2007r. prośby były przy rozwodzie oraz ustnie.

Najprościej to zacząć wystawiać rachunki za przechowywanie.
I/lub: wezwać do odbioru w terminie takim i takim z informacją że po ty terminie zostaną wyrzucone na śmieci.

AdamK

Data: 2013-08-31 17:31:34
Autor: Liwiusz
W dniu 2013-08-31 15:33, Adam Klobukowski pisze:
[...]

Wcale nie. Najprościej wyrzucić.

--
Liwiusz

Jak się pozbyć byłego męża z domu