Jak się pozbyć starej pralki

Data: 2010-04-23 21:58:57
Autor: Jacek
Jak się pozbyć starej pralki
Starsza mieszkająca samotnie osoba (4 piętro bez windy) chce kupić nową pralkę, bo stara się nie nadaje już do niczego. Czy sprzedający nowa pralkę ma obowiązek przyjęcia starej? Jak to wygląda w przypadku 4 piętra. W jednym ze sklepów powiedzieli, że wniosą nową na górę, ale o zabraniu starej nie chcieli słyszeć.
Czy są na to jakieś przepisy?
Jacek

Data: 2010-04-23 22:04:36
Autor: Ikselka
Dnia Fri, 23 Apr 2010 21:58:57 +0200, Jacek napisał(a):

[...]

Muszą odebrać. Może to kosztować jakieś 30 zł za samą utylizację, ale
odebrać muszą. Jeśli nie chcą, trzeba zmienić sklep, najlepiej na jakiś
duży i znany.

--
XL //postzmywarkowo niedawno

Data: 2010-04-23 23:25:47
Autor: TERRANova
[...]

Bzdury piszesz jak nie wiem.
Sprzedawca detaliczny ma obowiazek umieszczenia informacji o punktach gdzie sprzet jest odbierany.
Sprzet trzeba dostarczyc na swoj koszt.

Data: 2010-04-24 18:26:51
Autor: Ikselka
Dnia Fri, 23 Apr 2010 23:25:47 +0200, TERRANova napisał(a):

[...]

Jak śmiesz? Na jakiej podstawie zarzucasz mi kłamstwo? gdybym sama nie
wypraktykowała, to nie pisałabym. Jesteś bezczelny/a i chamska/i.
Sprzedawca detaliczny ma obowiazek umieszczenia informacji o punktach gdzie sprzet jest odbierany.
Sprzet trzeba dostarczyc na swoj koszt.

O ile się było durnym i nie zastrzegło przy kupnie nowego sprzętu, że
sprzedawca dostarczający go ma zabrać stary, to owszem, pozostaje samemu
się martwić, bo punkty odbioru zużytych urządzeń AGD są, i owszem, w każdym
większym mieście. To jednak nie znaczy, ze Ty pozjadałaś/eś rozumy, a
jedynie że nie orisntujesz się sam/sama. Więc bardzo proszę, nie zarzucaj
braku orientracji mnie, zwłaszcza w tak chamski sposób.

Kupiłam zmywarkę w dużym sklepie z dobrą marką, tj w RTV Euro AGD w
Kielcach, Pasaż Świętokrzyski - Centrum Handlowe, ul. Massalskiego 3, 25-636 Kielce,
tel. ogólnopolski 0 801 400 420 oraz 0 22 57 15 120.
Zmywarkę przywieziono mi na miejsce transportem sklepu (bliskie okolice
Kielc, poza granicami miasta już), wniesiono do domu i zabrano tym samym
transportem starą. Koszt to, o ile pamiętam, jakieś 30 złotych, ujęty
zresztą w dokumentach sprzedaży jako opłata za utylizację urządzenia, bo
odbiór jest bezpłatny. Za wniesienie panowie otrzymali parę złotych na
przysłowiowe piwo, choć zresztą nie żądali, ale przyzwoitość nakazuje
jednak się odwdzięczyć.
Przy kupnie, w sklepie, zastrzeżona była klauzula, że zużyty sprzęt ma być
odebrany za oplatą 30 zł i ta opłata została wniesiona na miejscu w
sklepie.

Data: 2010-04-24 23:22:44
Autor: TERRANova
[...]

Nadal bzdury piszesz. To ze jakas firma odbiera nie znaczy ze ma taki obowiazek.
Dzialanie takie reguluje cos co nazywa sie PRAWO.
Ale "blądynki" o tym nie wiedza.

Data: 2010-04-25 09:06:34
Autor: marioz_fl

[...]

To że masz inne zdanie wcale nie daje Ci prawa do obrażania innych. Nie uczestniczyłam w Waszej rozmowie, ale inteligentni ludzie potrafią wyrażać swoje zdanie w kulturalny sposób, a tylko Ci którzy nie są pewni swego muszą obrażać innych, by w ten sposób zatuszować niewiedzę.

Data: 2010-04-28 09:11:04
Autor: Amig0
Ikselka pisze:
[...]

MUSZĄ odebrać, jeśli się przywiezie stary sprzęt do sklepu i pokaże paragon że kupiło się tam nowy, tego samego typu (pralka za pralkę, tv za tv itd.), i tyle samo sztuk.
Z mieszkania zabrać MOGĄ, z reguły tym samym kursem co przywieźli nową, ale czy zrobią to za darmo czy za parę złotych to już ich sprawa, bo niema takiego obowiązku żeby odbierać stary sprzęt z domu klienta.
Kwestia dogadania się na sklepie, albo z kierowcą.

--
Pozdrawiam, A. C.

Data: 2010-04-23 23:40:05
Autor: strach
"Ikselka" <ikselk@gazeta.pl> wrote in message news:1eu7laqbpz0o9.1hwdbapy62e4o$.dlg40tude.net...
Muszą odebrać. Może to kosztować jakieś 30 zł za samą utylizację, ale
odebrać muszą. Jeśli nie chcą, trzeba zmienić sklep, najlepiej na jakiś
duży i znany.

Odwrotnie - utylizacja za darmo (płacisz w końcu KGO), ale dostarczasz na swój koszt.

Data: 2010-04-24 00:42:38
Autor: HANA

Użytkownik "Jacek" <nie_ma_takiego_numeru@wp.pl> napisał w wiadomości news:hqsu5s$okn$1news.task.gda.pl...
[...]

a nie prosciej sprzedac na allegro?
tak od 1 pln
przyjada wyniosa i jeszcze w najgorszym wypadku 1 pln zaplaca...

--
-
pozdrawiam

Data: 2010-04-24 07:41:16
Autor: Kris
[...]

Ludzie opanujcie sie.
Przepisów sie domagacie na wyniesienie pralki?
Zaczep panów z wózkami co zbieraja złom po smietnikach i sami ta pralke chetnie zabiorą.
Jeszcze będą Tobie wdzięczni

Kris

Data: 2010-04-24 09:11:17
Autor: Jacek
Jak się pozbyć starej pralki
Nie denerwuj się Waszmość ;-)
Skoro są przepisy na krzywiznę ogórków, to dlaczego ma nie być ich na oddawanie do utylizacji starego AGD?
Pomysł ze złomiarzami przedni pod warunkiem, że znajdzie się taki, który ma trochę wiecej siły niż do pchania wózka.
Wiem, co piszę, bo kilka lat temu zaproponowałem złomiarzom piec c.o. - odbiór w mojej piwnicy. Okazło się, że sami ledwie stali na nogach i piec - marne 140 kg sam musiałem im wytaszczyć i załadować na wózek, bo bałem się, że się na któregoś przewróci.
Jacek

Data: 2010-04-27 17:17:23
Autor: M&C
Jak się pozbyć starej pralki
W dniu 2010-04-24 09:11, Jacek pisze:

Wiem, co piszĂŞ, bo kilka lat temu zaproponowaÂłem zÂłomiarzom piec c.o. -
odbiĂłr w mojej piwnicy. OkazÂło siĂŞ, Âże sami ledwie stali na nogach i piec -
marne 140 kg sam musiaÂłem im wytaszczyĂŚ i zaÂładowaĂŚ na wĂłzek, bo baÂłem siĂŞ,
Âże siĂŞ na ktĂłregoÂś przewrĂłci.

Trzeba było ich pogonić i przejść się na najbliższy punkt skupu złomu. Sami by odebrali.
Sprawdzone nie raz.

Cyprian

Data: 2010-04-24 12:26:06
Autor: mal
Jak się pozbyć starej pralki
On 23 Kwi, 21:58, "Jacek" <nie_ma_takiego_num...@wp.pl> wrote:

Czy są na to jakieś przepisy?

Są. Ustawa o ochronie środowiska.

A tutaj:  http://www.recykling.pl/recykling/index/r/odpady/266/o/17

wszystko przetłumaczone dla zrozumienia przez każdego.

Powodzenia

mal

Data: 2010-04-24 17:10:18
Autor: Krzysztof 45
Jacek napisał(a):
W jednym ze sklepów powiedzieli, że wniosą nową na górę, ale o zabraniu starej nie chcieli słyszeć.
Olać sklep ciepłym moczem.
--
Krzysiek

Data: 2010-04-24 20:12:50
Autor: Piotrek_P
Jak się pozbyć starej pralki
W jednym ze sklepów powiedzieli, że wniosą nową na górę, ale o zabraniu starej nie chcieli słyszeć.
Czy są na to jakieś przepisy?

W normalnym sklepie z AGD była kupowana pralka w zeszłym roku i po dodatkowej opłacie ~20-30PLN panowie przywieźli nówkę i wnieśli na drugie piętro a zabrali starą (25 letnią).

Pozdrawiam
Piotrek

Jak się pozbyć starej pralki