Jak sie rozliczyc - ulga na dziecko ?

Data: 2015-03-09 19:28:19
Autor: Waldek
Jak sie rozliczyc - ulga na dziecko ?
Witam

Pracuje na etacie, a zona prowadzi DG
żone obsługuje biuro rachunkowe - ja rozliczam się sam

Do tej pory odliczałem 2 dzieci na swoim PIT 37 nie uwzględniając danych żony
ale obecnie zostało mi tylko 1 dziecko do odliczenia.

Dochód wspólny jest znacznie < 112 tys. ale mój przewyższa 56 tys.
- czy w związku z tym powinienem sie rozliczyć wspólnie z żoną na jednym PIT
czy mogę się dalej rozliczyć indywidualnie z zalaczonym PIT-O
bez wypelniania danych zony i wpisać sobie kwote ulgi 1.112,04 ?

Pytam , bo nie chciałbym biegać później do US z wyjaśnieniami
że wpisałem sobie na PIT nienależne odliczenie które (mnie/nam) się jednak należy

Pozdrawiam
Waldek

Jak sie rozliczyc - ulga na dziecko ?