Jak się spowiadać - powtórka adwentowa

Data: 2010-12-18 17:57:07
Autor: abc
Jak się spowiadać - powtórka adwentowa
Po dokonaniu rachunku sumienia i wzbudzeniu w sobie żalu za grzechy, przed
przystąpieniem do konfesjonału należy odmówić Confiteor.

Przystąpiwszy do konfesjonału i prosimy kapłana o błogosławieństwo:
"Pobłogosław mnie, ojcze, bo zgrzeszyłem."

Kapłan błogosławi mówiąc: "Niech Pan będzie w serciu i ustach twoich, abyś
się dobrze wyspowiadał ze swoich grzechów, w imię Ojca i Syna (+) i Ducha
Świętego. Amen"

Żeganamy się znakiem Krzyża Świętego i mówimy: "Niech będzie pochwalony
Jezus Chrystus", kapłan odpowiada: "Na wieki wieków. Amen."

Mówimy: "Ostatni raz spowiadałem się ..... Rozgrzeszenie otrzymałem, pokutę
odprawiłem, grzechu nie zataiłem. Oskarżam się z następujących grzechów...."

Na końcu wyznawania popełnionych grzechów mówimy: "Więcej grzechów nie
pamiętam. Za wszystkie grzechy szczerze żałuję i postanawiam się z nich
poprawić. Proszę Boga o przebaczenie, a ciebie, ojcze, o naukę i zbawienną
pokutę."

Kapłan upomina, naznacza pokutę, i udziela rozgrzeszenie. Podczas
rozgrzeszenia wzbudzamy w sobie akt skruchy.

Trzymając rękę podniesioną nad głową penitenta kapłan mówi:

"Dominus noster Iesus Christus te absolvat et ego autoritate ipsius e
absolve ab omni vinculoexcommunicationis (suspensionis) et interdicti in
quantum possum, et tu indiges"

czyli

"Pan nasz Jezus Chrystus niechaj cię rozgrzeszy, a ja Jego mocą uwalniam cię
od wszelkich więzów ekskomuniki (suspensy) i intedyktu według rozciągłości
mej władzy i twojej potrzeby"

Następnie kapłan mówi czyniąc znak Krzyża Świętego:

"DEINDE EGO TE ABSOLVO A PECCATIS TUIS IN NOMINE PATRI (+) ET FILII, ET
SPIRITUS SANCTI. AMEN"

czyli

"Następnie ja ci odpuszczam twoje grzechy w imię Ojca (+) i Syna i Ducha
Świętegi, Amen."

Po udzieleniu rozgrzeszenia kapłan modli się nad penitenem:

"Niechaj męka Pana nszego Jezusa Chrystusa, zasługi Najświętszej Maryi Panny
oraz wszystkich Świętych oraz to wszystko co dobrego uczynisz i przykrego
zniesiesz, posłuży ci do otrzymania odpuszczenia grzechów, pomnożebia łaski
i wyjednania nagrody życia wiecznego. Amen"

W końcu kapłan stuka w ściankę konfesjonału i wykłada koniec stuły nad drzwi
konfesjonału. Podnosmy się klęczek, całujemy stułę, odchodzimy od
konfesjonału, klękamy, odmawiamy modlitwę po spowiedzi i odprawiamy
naznaczoną pokutę.

Jak się spowiadać - powtórka adwentowa