Jak się teraz nocuje w Tatrach?

Data: 2014-06-16 20:55:23
Autor: J.F.
Jak się teraz nocuje w Tatrach?
Użytkownik "Grzegorz Kapusta"  napisał w wiadomości
Ponieważ idę z małżonką chciałbym jej zapewnić coś więcej
niż podłoga i pomyślałem o rezerwacji. Jakież było moje zdziwienie,
gdy na stronach schronisk (Morskie Oko i schr. pod Rysami) przeczytałem,
że takowa rezerwacja wymaga zapłaty połowy ceny noclegu.
Kiedyś można było ją odwołać telefonicznie albo po prostu
schronisko sprzedawało miejsce ok. 20:00 w razie niepojawienia się
klienta. Przecież ze względu na bardzo częste w Tatrach fatalne warunki
pogodowe mogę na tę noc w ogóle nie dotrzeć albo dzień później.
Co wtedy? Kasa przepada? Poza tym nie chcę być tak związany
porezerwowanymi noclegami (zmęczenie, trudne warunki na szlaku)

No wiesz, a schronisko nie chce byc zwiazane jakims niesolidnym turystą.
Przepadek zadatku jest normalna sprawa przy rezerwacjach. Po to jest zadatek.
(Jak sie chcesz klocic, to oczywiscie przeczytaj i zarchiwizuj regulamin, umowe czy oferte, tam powinno byc napisane).

i tu zasadnicze pytanie: co w przypadku jeśli pojawię się późnym
wieczorem bez rezerwacji np. w Morskim Oku albo pod Rysami?
Będzie podłoga, czy deportacja na dół lub nocleg pod krzakiem / skałą?
Gdzieś przeczytałem, że w schronisku(?) Murowaniec nie ma instytucji
podłogi, wydaje mi się to nieprawdopodobne, czy to prawda?

Taka byla informacja.

Czy można jeszcze normalnie pochodzić po górach jak kiedyś?

No coz, z Murowanca na dol to w zasadzie zadna eksmisja. Oczywiscie trzeba miec latarke ... no i nie wiem - zezwolenie dyrektora na nocny spacer ?

J.

Data: 2014-06-16 15:53:06
Autor: smokeustachy
Jak się teraz nocuje w Tatrach?
Podloga kloci sie z ppoz. Zajmuje stolowke itp

Data: 2014-06-16 15:53:06
Autor: smokeustachy

Data: 2014-06-17 23:36:09
Autor: Krzysztof Halasa
"J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> writes:

No coz, z Murowanca na dol to w zasadzie zadna eksmisja. Oczywiscie
trzeba miec latarke ... no i nie wiem - zezwolenie dyrektora na nocny
spacer ?

Telefon wystarczy, zwłaszcza przy księżycu. Poniżej schodów (stołu)
można się obyć bez światła.

Czasem misie tam się objawiają.
--
Krzysztof Hałasa