Jak się uczyć pogłębiania pochylenia w zakręcie?

Data: 2010-05-28 23:42:05
Autor: Ivam
Jak się uczyć pogłębiania pochylenia w zakręcie?
Użytkownik "Marcin N" <marcin5_usun@wykasuj_onet.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:htpa5v$gb9$1@news.onet.pl...
Trenowałem dwa razy na torze w Koszalinie. Kilka razy udało mi się przytrzeć podnóżkiem, ale moim celem jest pewna siebie jazda w zakręcie w pochyleniu tak głębokim, że podnóżek będzie regularnie szorował.

Na torze? Trenuj, jezdzij i po problemie.

Na drodze? Trenuj na torze/parkingu, itp. i jezdzij tak, zeby na drodze nie wykorzystywac tej umiejetnosci. Bo co Ci z niej, jesli na srodku zakretu lezy kawalek rozerwanej opony z tira albo jest dziura w drodze - wtedy przydaje sie umiejetnosc "przelamania sie" i pochylenia sie bardziej/ew. wyprostowania maszyny. Poza tym nawet jak nie bedzie nietypowego niebezpieczenstwa, to moze sie okazac, ze akurat bedzie troche piasku, rozlany olej. Przy maksymalnym zlozeniu bedzie trzeba troche wprawy, zeby to odratowac. Jak jedziesz pochylony, dajmy na to na 30-50% mozliwosci swojego moto, to zlapiesz uslizg i duza szansa, ze wydoli;)

Czy macie jakieś porady, jak trenować?

Ja lubie w osemkach (takich jak do egzaminu na prawko) troszeczke podnozki poprzycierac. Dawno tego nie robilem i jeszcze nigdy nie na fazerze. Ostatnio na MZ'cie i gwarantuje, ze sie da:) i przy tym kupe frajdy (przynajmniej mi) to daje.

Na osemce jest jedna zaleta - mala predkosc, wiec i skutki gleby niewielkie.

--
pzdr:
Ivam

Jak się uczyć pogłębiania pochylenia w zakręcie?