Jak się wyspowiadać

Data: 2014-04-15 18:28:46
Autor: abc
Jak się wyspowiadać
Po dokonaniu rachunku sumienia i wzbudzeniu w sobie żalu za grzechy, przed
przyst±pieniem do konfesjonału należy odmówić Confiteor.

Przyst±piwszy do konfesjonału i prosimy kapłana o błogosławieństwo:
"Pobłogosław mnie, ojcze, bo zgrzeszyłem."

Kapłan błogosławi mówi±c: "Niech Pan będzie w serciu i ustach twoich, aby¶
się dobrze wyspowiadał ze swoich grzechów, w imię Ojca i Syna (+) i Ducha
¦więtego. Amen"

Żeganamy się znakiem Krzyża ¦więtego i mówimy: "Niech będzie pochwalony
Jezus Chrystus", kapłan odpowiada: "Na wieki wieków. Amen."

Mówimy: "Ostatni raz spowiadałem się ..... Rozgrzeszenie otrzymałem, pokutę
odprawiłem, grzechu nie zataiłem. Oskarżam się z następuj±cych grzechów...."

Na końcu wyznawania popełnionych grzechów mówimy: "Więcej grzechów nie
pamiętam. Za wszystkie grzechy szczerze żałuję i postanawiam się z nich
poprawić. Proszę Boga o przebaczenie, a ciebie, ojcze, o naukę i zbawienn±
pokutę."

Kapłan upomina, naznacza pokutę, i udziela rozgrzeszenie. Podczas
rozgrzeszenia wzbudzamy w sobie akt skruchy.

Trzymaj±c rękę podniesion± nad głow± penitenta kapłan mówi:

"Dominus noster Iesus Christus te absolvat et ego autoritate ipsius e
absolve ab omni vinculoexcommunicationis (suspensionis) et interdicti in
quantum possum, et tu indiges"

czyli

"Pan nasz Jezus Chrystus niechaj cię rozgrzeszy, a ja Jego moc± uwalniam cię
od wszelkich więzów ekskomuniki (suspensy) i intedyktu według rozci±gło¶ci
mej władzy i twojej potrzeby"

Następnie kapłan mówi czyni±c znak Krzyża ¦więtego:

"DEINDE EGO TE ABSOLVO A PECCATIS TUIS IN NOMINE PATRI (+) ET FILII, ET
SPIRITUS SANCTI. AMEN"

czyli

"Następnie ja ci odpuszczam twoje grzechy w imię Ojca (+) i Syna i Ducha
¦więtegi, Amen."

Po udzieleniu rozgrzeszenia kapłan modli się nad penitenem:

"Niechaj męka Pana nszego Jezusa Chrystusa, zasługi Naj¶więtszej Maryi Panny
oraz wszystkich ¦więtych oraz to wszystko co dobrego uczynisz i przykrego
zniesiesz, posłuży ci do otrzymania odpuszczenia grzechów, pomnożebia łaski
i wyjednania nagrody życia wiecznego. Amen"

W końcu kapłan stuka w ¶ciankę konfesjonału i wykłada koniec stuły nad drzwi
konfesjonału. Podnosmy się klęczek, całujemy stułę, odchodzimy od
konfesjonału, klękamy, odmawiamy modlitwę po spowiedzi i odprawiamy
naznaczon± pokutę.

Data: 2014-04-15 18:54:43
Autor: sunny
Jak się wyspowiadać

Grzeeszyłe¶? To się spowiadaj,ale z tej grupy spierdalaj....

Data: 2014-04-16 06:20:00
Autor: stevep
Jak się wyspowiadać
W dniu .04.2014 o 18:54 sunny <dudusmalolepszy@interia.pl> pisze:

Grzeeszyłe¶? To się spowiadaj,ale z tej grupy spierdalaj....

Niech zrobi to publicznie na psp.
--
stevep
-- -- -

Data: 2014-04-16 08:43:26
Autor: abc
Jak się wyspowiadać
Niech zrobi to publicznie na psp.

W mrocznych czasach stalinowskiej komuny rytuałem kolektywów było składanie
samokrytyki przez oskarżonych, napominanie ich przez organizatorów zebrania
i kolegów, a często odcinanie się.

W rezultacie, składaj±cy publiczn± samokrytykę był upokorzony, upodlony i
wdeptany w ziemię, a napominacze wzbudzali w sobie złe uczucia.

Ta upokarzaj±ca praktyka była całkowicie obca katolikom przyzwyczajonym do
cichej, indywidualnej spowiedzi przed konfesjonałem i do tajemnicy
spowiedzi.

W wyniku spowiedzi, skruszony i rozgrzeszony grzesznik odzyskiwał
godno¶ć dziecka Bożego, a pokuta i zado¶ćuczynienie nie miały charakteru
publicznego, bo grzech to przecież sprawa między grzesznikiem a Bogiem.

Sk±d ta różnica? Ano st±d, że komuna w miejscu Boga stawiała kolektyw.

Czas płynie, i widzimy, że niektórzy katolicy coraz rzadziej klękaj± przed
konfesjonałem, a coraz czę¶ciej domagaj± się publicznej samokrytyki od
swoich biskupów i proboszczów, napominaj± ich i się od nich odcinaj±.

A dlaczego tak robi± ci katolicy? Bo przesi±kli Żydokomun± choć sami przed
sob± nie chc± się do tego przyznać. A czę¶ć z nich w ogóle nie zrozumie o co
mi chodzi.

katolika od obywatela. Rozdział państwa od Ko¶cioła jest sztuczny.

Data: 2014-04-16 19:37:35
Autor: LS
Jak się wyspowiadać
W dniu 2014-04-16 08:43, abc pisze:

W wyniku spowiedzi, skruszony i rozgrzeszony grzesznik odzyskiwał
godno¶ć dziecka Bożego, a pokuta i zado¶ćuczynienie nie miały charakteru
publicznego, bo grzech to przecież sprawa między grzesznikiem a Bogiem.

A w cerkwi to gadajOM na głos.

Data: 2014-04-16 21:16:18
Autor: sunny
Jak się wyspowiadać

"abc" <abc@wp.pl>
W wyniku spowiedzi, skruszony i rozgrzeszony grzesznik odzyskiwał
godno¶ć dziecka Bożego, a pokuta i zado¶ćuczynienie nie miały charakteru
publicznego, bo grzech to przecież sprawa między grzesznikiem a Bogiem.

A w takim raziem po co do tego potrzebny klecha?

Data: 2014-04-16 22:27:02
Autor: boukun
Jak się wyspowiadać
Użytkownik "abc" <abc@wp.pl> napisał w wiadomo¶ci news:lijmmr$4k1$1speranza.aioe.org...
[...]

Plułem na kolegów, wyzywałem kolegów, nie słuchałem mamusi i tatusia, więcej
grzechów nie pamietam...

Tak się zawsze spowiadałem...

boukun

Data: 2014-04-16 22:31:34
Autor: u2
Jak się wyspowiadać
W dniu 2014-04-16 22:27, boukun pisze:
Plułem na kolegów, wyzywałem kolegów

no i donosiles na nich, aby sie odegrac

--
http://www.tv-trwam.pl/na-zywo
http://www.radiomaryja.pl/live/

Data: 2014-04-16 22:47:58
Autor: boukun
Jak się wyspowiadać
Użytkownik "u2" <u_2@o2.pl> napisał w wiadomo¶ci news:534ee8a5$0$2359$65785112news.neostrada.pl...
W dniu 2014-04-16 22:27, boukun pisze:
Plułem na kolegów, wyzywałem kolegów

no i donosiles na nich, aby sie odegrac

Nigdy nie skarżyłem, takiego grzechu nie miałem....

boukun

Data: 2014-04-17 06:16:12
Autor: u2
Jak się wyspowiadać
W dniu 2014-04-16 22:47, boukun pisze:
Nigdy nie skarżyłem

ale teczuszke operacyjna miales

Data: 2014-04-17 13:02:42
Autor: boukun
Jak się wyspowiadać
Użytkownik "u2" <u_2@o2.pl> napisał w wiadomo¶ci news:534f558c$0$2163$65785112news.neostrada.pl...
W dniu 2014-04-16 22:47, boukun pisze:
Nigdy nie skarżyłem

ale teczuszke operacyjna miales

Skoro nade mn± pracowali..., ale mnie nie rozpracowali do końca i akta za sob± POpalili...

boukun

Data: 2014-04-17 01:09:16
Autor: andal
Jak się wyspowiadać
On Wed, 16 Apr 2014 22:27:02 +0200, boukun wrote:

Użytkownik "abc" <abc@wp.pl> napisał w wiadomości
> [...]
Po dokonaniu rachunku sumienia i wzbudzeniu w sobie ĹĽalu za grzechy,
przed przystąpieniem do konfesjonału należy odmówić Confiteor.

Przystąpiwszy do konfesjonału i prosimy kapłana o błogosławieństwo:
"Pobłogosław mnie, ojcze, bo zgrzeszyłem."

Kapłan błogosławi mówiąc: "Niech Pan będzie w serciu i ustach twoich,
abyś się dobrze wyspowiadał ze swoich grzechów, w imię Ojca i Syna (+)
i Ducha Świętego. Amen"

Żeganamy się znakiem Krzyża Świętego i mówimy: "Niech będzie pochwalony
Jezus Chrystus", kapłan odpowiada: "Na wieki wieków. Amen."

Mówimy: "Ostatni raz spowiadałem się ..... Rozgrzeszenie otrzymałem,
pokutę odprawiłem, grzechu nie zataiłem. Oskarżam się z następujących
grzechĂłw...."

Plułem na kolegów, wyzywałem kolegów, nie słuchałem mamusi i tatusia,
więcej grzechów nie pamietam...

Tak się zawsze spowiadałem...

boukun

no a te mieso wynoszone z rzezni to bylo dla ubogich ?

Data: 2014-04-17 13:03:38
Autor: boukun
Jak się wyspowiadać
Użytkownik "andal" <andal@as.before.com> napisał w wiadomości news:lin9js$qtf$1speranza.aioe.org...
[...]

Ja nigdy nie wynosiłem. A poza tym, jak już byłem dorosły, to się kelechom nie zwierzałem...

boukun

Data: 2014-04-17 05:16:10
Autor: stevep
Jak się wyspowiadać
W dniu .04.2014 o 22:27 boukun <boukun@neostrada.pl> pisze:

[...]

Wyspowiadaj się przed abc.  :D

--
stevep
-- -- -

Data: 2014-04-17 13:46:22
Autor: Trybun
Jak się wyspowiadać
[...]

A o swojej niechlubnej przeszło¶ci solidarno¶ciowej ani wzmianki w spowiedzi? Zreszt± i tak pewnie za to nie dostałby¶ rozgrzeszenia..

Instaluj±c Linuksa na swoim komputerze robisz pierwszy krok w tym kierunku...

Data: 2014-04-17 14:29:52
Autor: boukun
Jak się wyspowiadać
Użytkownik "Trybun" <ilich@op.pl> napisał w wiadomo¶ci news:lioeur$cmr$1node2.news.atman.pl...
[...]

Zbrodniarz Jaruzel będzie sie palił żywym ogniem, niew±tpliwie, za zniewolenie Polaków na wieki...

boukun

Data: 2014-04-18 04:22:06
Autor: stevep
Jak się wyspowiadać
W dniu .04.2014 o 14:29 boukun <boukun@neostrada.pl> pisze:

[...]

Eeeee, Jaruzel będzie się miał nieĽle w socjalistycznym piekle bo tam  brakuje, albo zapałek, albo smoły, a najczę¶ciej jednego i drugiego.  :D
--
stevep
-- -- -

Jak się wyspowiadać