Jak się zabezpieczyć przed wypaleniem HDD?

Data: 2010-05-04 20:59:30
Autor: qwerty
Jak się zabezpieczyć przed wypaleniem HDD?
Użytkownik "takeshin" <admirau@gmail.com> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:bef58802-32cb-4b09-a6c0-7ad8d9a14c55@d19g2000yqf.googlegroups.com...
Mam serwer plików na Ubuntu z dwoma dyskami RAID 1.
Teoretycznie, w razie padu dysku, dane będzie można odzyskać z
drugiego.

Ale często się zdarza, że pada zasilacz (np. przepięcie w sieci
energetycznej)
i podaje zbyt wysokie napięcie na pozostałe podzespoły.

Jak uniknąć sytuacji wypalenia dysków z ważnymi danymi przez zasilacz?

Wymienić na normalny zasilacz a nie złom?

Data: 2010-05-04 21:28:52
Autor: Janusz Pabłocki
> [...]
> energetycznej)
> i podaje zbyt wysokie napięcie na pozostałe podzespoły.

Wymienić na normalny zasilacz a nie złom?

Podasz model zasilacza którego producent gwarantuje powyższe?

--
Janusz

Data: 2010-05-05 07:54:01
Autor: qwerty
Użytkownik "Janusz Pabłocki" <janusz.pablocki@gazeta.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:hrptoh$det$1@node2.news.atman.pl...
> [...]

Wymienić na normalny zasilacz a nie złom?

Podasz model zasilacza którego producent gwarantuje powyższe?

Musi mieć zabezpieczenia i poprawnie wykonaną instalację elektryczną.

Data: 2010-05-05 11:53:52
Autor: Janusz Pabłocki
W dniu 2010-05-05 07:54, qwerty pisze:
Podasz model zasilacza którego producent gwarantuje powyższe?

Musi mieć zabezpieczenia i poprawnie wykonaną instalację elektryczną.

A co z odpowiedzią na pytanie? ;-)

--
Janusz

Jak się zabezpieczyć przed wypaleniem HDD?