Jak się zabezpieczyć przed wypaleniem HDD?

Data: 2010-05-04 21:27:41
Autor: Przemek
Jak się zabezpieczyć przed wypaleniem HDD?
takeshin nam wczesniej objawił, a ja odpowiadam:
Ale często się zdarza, że pada zasilacz (np. przepięcie w sieci
energetycznej)
i podaje zbyt wysokie napięcie na pozostałe podzespoły.
Jak uniknąć sytuacji wypalenia dysków z ważnymi danymi przez zasilacz?

UPS?
Przem

Data: 2010-05-04 21:40:59
Autor: z
Jak się zabezpieczyć przed wypaleni em HDD?
Przemek pisze:

UPS?
Przem

Czasem dogorywający zasilacz bez impulsu z sieci pociągnie za sobą resztę kompa.

Nie wymyślono nic lepszego niż archiwizacja na innym kompie, płycie, dysku zewnętrznym, w innym budynku. Wybierz co będzie dla Ciebie najbardziej odpowiednie. Cudów nie ma. To wszystko są tylko urządzenia niestety tak projektowane żeby wytrzymywały tylko gwarancję. :-(

Data: 2010-05-04 21:48:54
Autor: Janusz Pabłocki
> [...]
Nie wymyślono nic lepszego niż archiwizacja na innym kompie, płycie,
dysku zewnętrznym, w innym budynku. Wybierz co będzie dla Ciebie

I to jest prawidłowa odpowiedź.

--
Janusz

Data: 2010-05-04 22:06:44
Autor: Przemek
Jak się zabezpieczyć przed wypaleniem HDD?
Janusz Pabłocki nam wczesniej objawił, a ja odpowiadam:
I to jest prawidłowa odpowiedź.

Wszystko zależy od tego jak ważne dane i ile można wydac na ich archiwizację, łącznie z czasem.
Przem

Data: 2010-05-04 22:31:52
Autor: z
Przemek pisze:
[...]

Skoro się wątkodawca pyta to już wie że ważne.
Dyski zewnętrzne kosztują grosze a archiwizacja nie jest już taka pracochłonna jak kiedyś.
Załamuje mnie beztroska w firmach zwłaszcza.

Data: 2010-05-04 22:34:10
Autor: Janusz Pabłocki
W dniu 2010-05-04 22:06, Przemek pisze:
Wszystko zależy od tego jak ważne dane i ile można wydac na ich
archiwizację, łącznie z czasem.

Jak nie są ważne to po co zabezpieczać?

--
Janusz

Data: 2010-05-05 17:00:55
Autor: Przemek
Jak się zabezpieczyć przed wypaleniem HDD?
Janusz Pabłocki nam wczesniej objawił, a ja odpowiadam:
Jak nie są ważne to po co zabezpieczać?

Ważne mogą być filmy ściągnięte z netu, dane księgowe i fotki z plaży.
Każde bym zabezpieczał w inny sposób.
Przem

Data: 2010-05-05 08:58:29
Autor: Robson
Jak się zabezpieczyć przed wypaleni em HDD?
Nie wymyślono nic lepszego niż archiwizacja na innym kompie, płycie,
dysku zewnętrznym, w innym budynku. Wybierz co będzie dla Ciebie

Pominales napedy tasmowe, ktore  w srodowiskach produkcyjnych sa znacznie czesciej uzywane niz te, ktore wymieniles.

Data: 2010-05-05 10:14:15
Autor: z
Robson pisze:

Pominales napedy tasmowe, ktore  w srodowiskach produkcyjnych sa znacznie czesciej uzywane niz te, ktore wymieniles.

No tak pominąłem. :-)
Znasz może cenę takiego napędu i jak on by się sprawdził na tle np. zewnętrznego dysku twardego?
Poważnie pytam bo właśnie dostałem pod opiekę kolejne stanowisko pracy i aż się prosi o zorganizowanie archiwizacji.

Data: 2010-05-05 11:13:34
Autor: Robson
W dniu 2010-05-05 10:14, z pisze:
Robson pisze:

[...]

Oszacuj najpierw ilosc danych do zarchiwizowania.

Data: 2010-05-05 11:28:25
Autor: z
Robson pisze:

Oszacuj najpierw ilosc danych do zarchiwizowania.

Tak z 20 Giga

Data: 2010-05-05 15:39:27
Autor: Robson
W dniu 2010-05-05 11:28, z pisze:
Robson pisze:

Oszacuj najpierw ilosc danych do zarchiwizowania.

Tak z 20 Giga

np. RDX Drive USB 25MB/s pojemnosc 80GB, 160GB z kompresja to ok. 400 netto. HP Storage Works DAT72 USB to ok.1700 netto. I to sa tak na pierwszy rzut oka najtansze rozwiazania.

Jak się zabezpieczyć przed wypaleniem HDD?