Jak się zachować na specyficznym rondzie?

Data: 2018-10-21 22:14:32
Autor: m4rkiz
On 2018-10-20 00:07, Marek S wrote:
Witam Was,

Codziennie obserwuję tą samą sytuację: dwaj kierowcy nie są w stanie
dojść do porozumienia jak się zachować w poniższej sytuacji:

https://drive.google.com/file/d/1eNVUu8_oDPUAwPFW5BNVAIDxsg6gyEhF/view?usp=sharing

O ile rondo po lewej jest oczywiste, to rondo po prawej już
niekoniecznie. Ronda oznakowane są tradycyjnie: ustąp pierwszeństwa i
ruch w kółko. Jak dwaj kierowcy na rondzie prawym mają postępować?
Kombinacje są różne: czasem czerwony się zatrzyma, czasem zielony.
Zazwyczaj czerwony śmiało wjeżdża na skrzyżowanie ignorując zielonego.
Sam nie wiem jak to ugryźć.

od ponad roku mam takie u siebie

http://info.radiopark.com.pl/index.php/wiadomosci/krapkowice/item/19086-nowe-rondo-w-tydzie%C5%84-seria-st%C5%82uczek-w-krapkowicach

zdaniem drogówki zielony ma pierwszenstwo

http://tygodnik-krapkowicki.info/spolecznosc/93-rozmowa-tygodnia/4790-kierowcy-zle-jezdza-po-rondzie

"Niejednokrotnie dochodzi do wjeżdżania na nie niemal w jednym czasie aut z dwóch stron i to powoduje dezorientację. Prawo o Ruchu Drogowym mówi, że w tym przypadku jeśli pojazdy wjeżdżają na skrzyżowanie jednocześnie, to przy obecnym oznakowaniu pierwszeństwo ma pojazd jadący z prawej strony. "

Data: 2018-10-21 14:51:34
Autor: Zenek Kapelinder
Jak się zachować na specyficznym rondzie?
Ja sie nie znam bo czterdziesci trzy lata temu nie trzba bylo chodzic na kurs, wystarczylo wykupic egzamin i za flaszke sie go zdawalo. Jest taki przepis w kodekscie drogowym ze jak jednoczesnie na skrzyzowanie wjezdzaja dwa pojazdy z tak samo oznakowanych drog to pierwszenstwo ma ten z prawej? Przeciez to bzdura bo ten z prawej co ma niby miec pierwszenstwo nie musi wiedziec jaki znak ma ten z jego lewej. Kazdego obowiazuja tylko znaki na jego drodze a nie na drogach innych. Cos pierdoli ten niebieski. Informuje i objasniam ze slowo pierdolic ma podloze historyczne. Dawniej bylo uzywane w sytuacjach jak ktos opowiadal bzdury, niestworzone historie itd. Czyli pierdolil.

Data: 2018-10-22 00:14:44
Autor: Czarek
[...]

Bzdury to ty wypisujesz, trzeba było zamiast na flaszkę, na dodatkowy kurs kasę przeznaczyć.
Jeśli jest to skrzyżowanie równorzędne, to wszyscy mają takie same znaki przed skrzyżowaniem informujące o tym (lub nie mają żadnego) i obowiązuje wszystkich pierwszeństwo z prawej strony. Jeśli któraś z dróg jest z pierwszeństwem (kierowca ma to oznaczone odpowiednim znakiem), to pozostałe mają znak "Ustąp pierwszeństwa" i ewentualnie dla wszystkich znak określający przebieg drogi z pierwszeństwem.
Jeśli jest to skrzyżowanie z ruchem orężnym, to wszyscy mają znak "ustąp pierwszeństwa" (najczęstsza sytuacja), lub nie mają tego znaku (ale też na wszystkich wjazdach)

[...]

No zgadza się. Opowiadasz/wypisujesz bzdury.

--
Czarek

Data: 2018-10-22 05:36:03
Autor: Zenek Kapelinder
Jak się zachować na specyficznym rondzie?
Ale to nie sa skrzyzowania rownorzedne bo nie ma stosownego znaku. Niebieski z artykulu sprzedal taka formulke jak by na pamiec sie z kodeksu nauczyl. To grzecznie pytam czy ta formulke mozna przeczytac w kodeksie. Zacytowac  co pierdolil czy sam sobie przeczytasz?

Data: 2018-10-22 19:00:55
Autor: kk
Jak się zachować na specyficznym rondzie?
Ja sie nie znam bo czterdziesci trzy lata temu nie trzba bylo chodzic na kurs, wystarczylo wykupic egzamin i za flaszke sie go zdawalo. ...

To jesteś chyba niepowtarzalny na tej grupie

Data: 2018-10-21 22:35:31
Autor: Robert Wańkowski
On 2018-10-20 00:07, Marek S wrote:
Witam Was,

[...]

Chciałem zobaczyć jak to wygląda, ale w GM nie ma aktualnych zdjęć.

Robert

Data: 2018-10-21 22:51:22
Autor: Robert Wańkowski
Jak się zachować na specyficznym rondzie?
Chciałem zobaczyć jak to wygląda, ale w GM nie ma aktualnych zdjęć.
To chyba to po prawej stronie.
https://d-pt.ppstatic.pl/k/r/1/bb/b7/5673efd13837b_o.jpg?1450540263
Ciekawe... :-)

Robert

Data: 2018-10-22 10:22:27
Autor: sczygiel
W dniu niedziela, 21 października 2018 15:52:05 UTC-5 użytkownik Robert Wańkowski napisał:
> Chciałem zobaczyć jak to wygląda, ale w GM nie ma aktualnych zdjęć.
To chyba to po prawej stronie.
https://d-pt.ppstatic.pl/k/r/1/bb/b7/5673efd13837b_o.jpg?1450540263
Ciekawe... :-)

Malo ciekawe.
Moj tok rozumowania jadac ta droga od prawej:
"ten z lewej (wyjezdzajacy od dolu obrazka) sie nie zatrzyma, ja nie moge mu wjechac pod kola bo wtedy wymuszam pierwszenstwo. On jedzie i nie zwolni bo z lewej nikogo nie ma wiec nawet nogi z pedalu gazu nie podniesie. Jak wjade to mi przywali."

Nijak nie widze mozliwosci aby ktokolwiek probowal uzasadniac ze ten z prawej nie bylby winny wypadkowi.

Na co ten swiat schodzi? Co za poroniona logika sie tu odczynia? Czyzby Lem mial racje az tak?

Data: 2018-10-23 00:53:46
Autor: Lort
Jak się zachować na specyficznym rondzie?
Kto: sczygiel@gmail.com Gdzie:  pl.misc.samochody Kiedy: 22.10.2018, 19:22:27
[...]

"Znak C-12 występujący łącznie ze znakiem A-7 oznacza pierwszeństwo
kierującego znajdującego się na skrzyżowaniu przed kierującym
wjeżdżającym (wchodzącym) na to skrzyżowanie."

Słowa-klucze: "znajdujący się na skrzyżowaniu", "wjeżdżający na
skrzyżowanie".

Więc możliwości są. Można dać zarobić papudze, ale moim zdaniem dużo
prościej byłoby powiesić za jaja tego, który taką organizację ruchu
wprowadził i ją po prostu zmienić.

Data: 2018-10-22 16:41:23
Autor: Marek S
Jak się zachować na specyficznym rondzie?

To chyba to po prawej stronie.
https://d-pt.ppstatic.pl/k/r/1/bb/b7/5673efd13837b_o.jpg?1450540263

W moim przypadku jest właśnie coś takiego. Te dwie drogi po prawej stronie kadru wywołują zadymę.

--
Pozdrawiam,
Marek

Data: 2018-10-22 10:24:22
Autor: sczygiel
W dniu poniedziałek, 22 października 2018 09:41:27 UTC-5 użytkownik Marek S napisał:

> To chyba to po prawej stronie.
> https://d-pt.ppstatic.pl/k/r/1/bb/b7/5673efd13837b_o.jpg?1450540263

W moim przypadku jest właśnie coś takiego. Te dwie drogi po prawej stronie kadru wywołują zadymę.

Ludzie to juz totalnie idiocieja. Przeczytalem watek i nie moge zrozumiec tej pokretnej logiki. Kiedys bylo prosciej. Przywaliles w tyl, winny, Przywaliles w przod, wymuszenie, winny ten kogo waliles.

Widze ze ludzie utrudniaja sobie i innym zycie.
Co za czasy....

Data: 2018-10-22 15:50:00
Autor: Zenek Kapelinder
Jak się zachować na specyficznym rondzie?
Lepsza logike maja w krajach arabskich. Jak bys nie dostal strzala to zawsze twoja wina. Tlumacza to prosto. Jak bys nie przyjechal do ich kraju to zdarzenia by nie bylo. Mozna? mozna.

Data: 2018-10-22 21:41:08
Autor: Marek S
W dniu 2018-10-22 o 19:24, sczygiel@gmail.com pisze:

Widze ze ludzie utrudniaja sobie i innym zycie.
Co za czasy....

Pewnie! A pamiętasz jak kiedyś piesi mieli żółte światło? Skręcający w lewo na skrzyżowaniu widział, że za chwilę pieszym włączy się zielone i w związku z tym bez problemu mógł zatrzymać się przed przejściem zanim piesi wejdą na jezdnię.

Obecnie ten sam manewr to loteria. Gdy skręcający w lewo rusza a piesi mają czerwone i zaraz potem zmienia się im światło na zielone, dochodzi do niefajnych sytuacji.

--
Pozdrawiam,
Marek

Data: 2018-10-22 13:23:13
Autor: sczygiel
W dniu poniedziałek, 22 października 2018 14:41:14 UTC-5 użytkownik Marek S napisał:
> [...]

Obecnie ten sam manewr to loteria. Gdy skręcający w lewo rusza a piesi mają czerwone i zaraz potem zmienia się im światło na zielone, dochodzi do niefajnych sytuacji.

No, gupio jest.
Ale tu gdzie jestem jest tez ciekawie.
Zielona strzalka w prawo jest domyslnie. Oznaczane jest explicite tylko jak jej nie ma.
Za to piesi maja liczniki. Prawie wszedzie. I wiadomo ze jak pieszemu sie liczy i schodzi do zera to samochodom sie zapali zolte niebawem.

Tu kierowcy patrza przy skrecie w prawo/lewo czy ktos nie idzie ale jak jada prosto to jak moscipanowie. Bo widza licznik i wiedza kiedy im sie zielone skonczy. A na ulicach bez swiatel przejscie na nieoznakowanym przejsciu graniczy z cudem. Zero kierowcowej empatii, zapierdalaja jak bydlo.

I z grubsza jest lepiej poza skretem w lewo na skrzyzowaniu bez wydzielonego taktu. Bo ci co jada prosto z przeciwka zapierdalaja i nie daj boze abys sie zapatrzyl.

Z ciekawostek, znakow sie trzeba naszukac. Nie raz i nie dwa dumam ile jest ograniczenie bo nie stawiaja powtarzajacego znaku za skrzyzowaniem.

Ogolnie inaczej jest. Ale nie powiedzial bym ze tu jezdza bezpieczniej...

Data: 2018-10-22 13:30:35
Autor: sczygiel
W dniu poniedziałek, 22 października 2018 15:23:15 UTC-5 użytkownik sczy...@gmail.com napisał:
> [...]

Ogolnie inaczej jest. Ale nie powiedzial bym ze tu jezdza bezpieczniej...

Pogrzebalem w statsach
2017:
polska: zabitych 2 831, obywateli 36mln. 78 zabitych na milion.
manitoba: zabitych 73, obywateli 1,3mln. 56 zabitych na milion.

Jakas tam roznica jest, moze byc trzeba policzyc inaczej, per samochody czy cos...

https://www.mpi.mb.ca/en/Rd-Safety/Overview/Pages/TrafficCollisionStatisticsReport.aspx
https://www.mpi.mb.ca/en/PDFs/TCSR2017.pdf
http://www.statystyka.policja.pl/st/ruch-drogowy/76562,Wypadki-drogowe-raporty-roczne.html

Data: 2018-10-23 13:37:41
Autor: Marek S
W dniu 2018-10-22 o 22:23, sczygiel@gmail.com pisze:

[...]

Licznik to taki trochę powrót do przeszłości - zamiast żółtego. I bardzo dobrze. Byłem parę razy w Szczecinie, tam one również są - znacząco usprawniają ruch. I po cholerę było likwidować te żółte światła? Liczniki są lepsze ale luka 20 lat zapanowała pomiędzy zlikwidowaniem pierwszego a rozpoczęcia myślenia o 2-gim. Niepotrzebna utrata bezpieczeństwa.

Z ciekawostek, znakow sie trzeba naszukac. Nie raz i nie dwa dumam ile jest ograniczenie bo nie stawiaja powtarzajacego znaku za skrzyzowaniem.

Ha! Też o tym pomyślałbym :-) Dokładnie te same sytuacje widuję na drogach.

--
Pozdrawiam,
Marek

Data: 2018-10-23 14:21:28
Autor: pueblo
Jak się zachować na specyficznym rondzie?
Witaj , 22 paź 2018 w
napisałeś/aś:
Z ciekawostek, znakow sie trzeba naszukac. Nie raz i nie dwa dumam
ile jest ograniczenie bo nie stawiaja powtarzajacego znaku za
skrzyzowaniem.

No zaraz, znaki obowiązują do skrzyżowania. Jeśli potem nie ma to znaczy że jest ogranicznie "normalne" 50/90 itd.
Poza tym znaków jest tak nasrane, że chyba nikt na nie nie patrzy.

Data: 2018-10-23 09:22:48
Autor: sczygiel
W dniu wtorek, 23 października 2018 09:21:32 UTC-5 użytkownik pueblo napisał:
Witaj , 22 paź 2018 w
napisałeś/aś: > Z ciekawostek, znakow sie trzeba naszukac. Nie raz i nie dwa dumam
> [...]
Poza tym znaków jest tak nasrane, że chyba nikt na nie nie patrzy.

Napisalem ze tu gdzie jestem.

Zerknij sobie i poszukaj ograniczen predkosci.

Od tad https://www.google.pl/maps/@49.8680943,-97.1109231,3a,75y,214.68h,69.85t/data=!3m6!1e1!3m4!1s83Lr82eVDF1dCB4KMIc62g!2e0!7i13312!8i6656

do tad i dalej jest 60km/h
https://www.google.pl/maps/@49.862812,-97.1113906,3a,75y,198.01h,84.24t/data=!3m6!1e1!3m4!1sbvl-T3J0c7BmHzoXz6J4rQ!2e0!7i13312!8i6656

Zobacz wogole jak malo znakow jest. I jak malo widoczne sa. Tylko male tabliczki czarno biale w wiekszosci.

Data: 2018-10-27 13:00:03
Autor: Budzik
Jak się zachować na specyficznym rondzie?
Użytkownik  sczygiel@gmail.com ...

Za to piesi maja liczniki. Prawie wszedzie. I wiadomo ze jak
pieszemu sie liczy i schodzi do zera to samochodom sie zapali zolte
niebawem.

NARPAWDE?!!?! Liczniki? Prawie wszedzie? Czyzbys wnioskował na podstawie 5 ulic w koło komina?

--
Pozdrawia... Budzik
"Demokracja prowadzi do dyktatury"

Data: 2018-10-27 13:52:46
Autor: sczygiel
W dniu sobota, 27 października 2018 08:00:05 UTC-5 użytkownik Budzik napisał:
> [...]

> niebawem. NARPAWDE?!!?! Liczniki? Prawie wszedzie? Czyzbys wnioskował na podstawie 5 ulic w koło komina?

Poszedlem pare metrow dalej od tego Twojego komina i widzialem np to:

https://www.google.ca/maps/@49.8953156,-97.1428702,3a,15y,347.21h,88.95t/data=!3m7!1e1!3m5!1spzrEuT5gV4I6LAv5Na94Bg!2e0!6s%2F%2Fgeo2.ggpht.com%2Fcbk%3Fpanoid%3DpzrEuT5gV4I6LAv5Na94Bg%26output%3Dthumbnail%26cb_client%3Dmaps_sv.tactile.gps%26thumb%3D2%26w%3D203%26h%3D100%26yaw%3D174.48521%26pitch%3D0%26thumbfov%3D100!7i13312!8i6656

Zrob rundke wokolo i policz na ilu skrzyzowaniach z sygnalizacja brakuje licznika.
Hint: Jak nie ma licznika ale jest ludek to lapka zaczyna mrugac 5-9sekund przed czerwonym. Wiec skup sie na takich gdzie sygnalizacja jest tylko dla samochodow.

Powodzenia!

Data: 2018-10-28 03:05:17
Autor: Kris
W dniu sobota, 27 października 2018 22:52:47 UTC+2 użytkownik sczy...@gmail.com napisał:

[...]

U mnie w 40tys miescie nie ma ani jednego licznika, w dwóch sąsiednich podobnej wielkości miastach tez nie kojarzę aby liczniki były

Data: 2018-10-28 10:00:00
Autor: Budzik
[...]

Nie wiem co jest w tym linku bo jest podzielony - jest cos takiego jak tiny.pl

[...]

Migający ludek to jednak coś inengo niz licznik.
Liczników w wielkopolsce nie widuje.

--
Pozdrawia... Budzik
"Kobiety mogą uczynić milionerem tylko takiego mężczyznę, który jest

Data: 2018-10-28 11:15:44
Autor: Robert Wańkowski
W dniu 2018-10-28 o 11:00, Budzik pisze:
[...]

Jest też coś takiego jak inny czytnik, który nie łamie linków. :-)

Robert

Data: 2018-10-28 18:00:00
Autor: Budzik
Jak się zachować na specyficznym rondzie?
Użytkownik Robert Wańkowski robwan@wp.pl ...

Nie wiem co jest w tym linku bo jest podzielony - jest cos takiego jak
tiny.pl

Jest też coś takiego jak inny czytnik, który nie łamie linków. :-)

To jest akurat mozliwe ze to moj czytnik jest taki niekumaty... ma juz swoje lata staruszek :)
Niestety, jak to sie mowi - starych drzew sie nie przesadza. --
Pozdrawia... Budzik
"...kobiety tak dalece szanować należy, jak dalece
same siebie szanować umieją." Wojciech Bogusławski

Data: 2018-10-28 20:38:34
Autor: Robert Wańkowski
W dniu 2018-10-28 o 19:00, Budzik pisze:
[...]

Coś w tym jest. Gdyby nie zmiana XP na Win7 to do dziś pewnie bym używał OE.

Robert

Data: 2018-10-27 13:00:03
Autor: Budzik
Jak się zachować na specyficznym rondzie?
Użytkownik Marek S precz@spamowi.com ...

Obecnie ten sam manewr to loteria. Gdy skręcający w lewo rusza a
piesi mają czerwone i zaraz potem zmienia się im światło na zielone,
dochodzi do niefajnych sytuacji.

Dochodzi lub nie dochodzi...
Zwiekszasz odległosc, zmniejszasz predkosc, obserwujesz i nic złego sie nie dzieje...

--
Pozdrawia... Budzik
Adam 'Sherwood' Zaparciński: "Polecam gorąco kaski na rower."

Data: 2018-10-22 22:37:02
Autor: Cavallino
W dniu 21-10-2018 o 22:14, m4rkiz pisze:

[...]

Gdy wjadą w tym samym czasie, to się nie spotkają, więc czerwony musi wjechać wcześniej, żeby tak się mogło zdarzyć....

A w ogóle - pierdzielenie - albo ktoś jest na rondzie, albo nie jest.
A gdzie się zaczyna rondo, określają znaki, a nie widzimisie niedouczonego polucjanta.

Data: 2018-10-22 14:08:55
Autor: sczygiel
W dniu poniedziałek, 22 października 2018 15:37:02 UTC-5 użytkownik Cavallino napisał:
> [...]

Gdy wjadą w tym samym czasie, to się nie spotkają, więc czerwony musi wjechać wcześniej, żeby tak się mogło zdarzyć....

Oni rozdzielaja wlos na czworo. On wjechal wczesniej. Ale powoli. W rezultacie ten z lewej zdazy nie tylko dojechac do ronda, stwierdzic ze nie ma nikogo po swojej lewej i przejechac do tego kolejnego wjazdu zanim ten z prawej wystawi maske z tego swojego wjazdu.

A w ogóle - pierdzielenie - albo ktoś jest na rondzie, albo nie jest.
A gdzie się zaczyna rondo, określają znaki, a nie widzimisie niedouczonego polucjanta.

Pomysl tak:
Wjezdzam na rondo, staje letko pod skosem i jade 1,5m/minute.
A ty wjezdzasz z mojej lewej i widzisz moja maske na polowie jezdni ronda.

W praktyce tan z prawej po prostu widzi zapierdalacza i sie nie ryje, bo wie ze ustepuje pierwszenstwa. Ale jakis kreatywny inaczej (i popierany przez policje jak widac) mysli ze jak ktos nie jest juz na rondzie to go nie ma wiec mozna wjechac. Ignoruje jeden krok w dedukcji. A ktos kto sie trzyma litery prawa literalnie to usprawiedliwia.

Chore to. I akurat tu sie z Toba zgadzam :)

Data: 2018-10-24 15:30:08
Autor: Janusz
On 2018-10-20 00:07, Marek S wrote:
Witam Was,

[...]

Ale pierdoła, policjant zrównał rondo do skrzyżowania równorzędnego.
Większych bzdur już dawno nie słyszałem.

--
Pozdr
Janusz

Jak się zachować na specyficznym rondzie?