Jak sie zaklada AliK-a?

Data: 2019-04-02 11:37:27
Autor: ń
Jak sie zaklada AliK-a?
Czy do założenia walutowych rachunków i kart w kantorku potrzebna jest wizyta w oddziale, czy można zdalnie (przelew/kurier)?
Jak szybko w praktyce przysyłają karty?

Data: 2019-04-02 04:11:28
Autor: Dawid Rutkowski
Jak sie zaklada AliK-a?
Hehe, "kota alika" ;>

Najłatwiej jak masz już konto w aliorze lub różowym T, wtedy masz od ręki.

Jak nie masz to można przelewem - sam tak 3 lata temu robiłem.
W nagrodę za info możesz podać mój kod rekomendacyjny: KU7SPAKZRYU8 ;>
Karta była chyba w ciągu tygodnia.

Z przelewem oczywiście zastrzeżenie, że podobno trzeba przelewem z banku, w którym zakładało się konto osobiście czy przez kuriera - w każdym razie nie z takiego, gdzie również zakładałeś konto przelewem.
Mi po jakimś czasie kazali przyjść do oddziału podpisać oświadczenie FATCA - i wtedy się uparli na xero dowodu - ale teraz przy zakładaniu załatwia się to przez net (tzn. xero dowodu nie trzeba).

Data: 2019-04-02 13:23:11
Autor: ń
Jak sie zaklada AliK-a?
A w oddziale można, czy pogonią "my internetu nie obsługujemy"?

Data: 2019-04-02 04:34:10
Autor: Dawid Rutkowski
Jak sie zaklada AliK-a?
W dniu wtorek, 2 kwietnia 2019 13:23:14 UTC+2 użytkownik ń napisał:
A w oddziale można, czy pogonią "my internetu nie obsługujemy"?

Wygląda na to, że można, choć w pomocy znalazłem tylko, że można w "placówkach partnerskich".
Tzn. wygląda na to, że nie tyle tam założysz IKA, a jedynie podpiszesz umowę ramową (tylko nie daj sobie przy okazji wcisnąć konta - jedynie umowa ramowa) - a potem będziesz mógł skorzystać z uproszczonego procesu rejestracji w IKA - tu przelew już nie jest wymagany.
Aha, ogólnie wymagane posiadanie telefonu komórkowego.

Ale w czym masz problem?
Internetu nie masz?
Konta nie masz?
Do oddziału iść pooglądać ładne panie (o ile w tym akurat są ładne, bo to nie reguła niestety) można zawsze - chyba że pretekstu potrzebujesz ;P
Ale chcącemu nie zabraniają.
Sądzę jednak, że w oddziale bez skanu dowodu się nie obejdzie.

Data: 2019-04-02 14:22:35
Autor: ń
Jak sie zaklada AliK-a?
W braku czasu targeta i takiego nazwijmy to ogólnie braku zaufania (to nie dla mnie).

-- -- -
Ale w czym masz problem?

Data: 2019-04-06 21:34:49
Autor: ń
Jak sie zaklada AliK-a?
Jak się aktywuje kartę walutową "pierwszą transakcją" w polskim bankomacie - wpisać pin i dalej zrezygnować z transakcji, będzie bez opłaty?

Data: 2019-04-07 00:06:04
Autor: Krzysztof Halasa
Jak sie zaklada AliK-a?
ń <ku@ta.sie> writes:

Jak się aktywuje kartę walutową "pierwszą transakcją" w polskim
bankomacie - wpisać pin i dalej zrezygnować z transakcji, będzie bez
opłaty?

W takich okolicznościach bankomat w ogóle nie będzie gadał z nikim, więc
raczej nic z tego nie będzie.
--
Krzysztof Hałasa

Data: 2019-04-07 08:37:07
Autor: J.F.
Jak sie zaklada AliK-a?
Dnia Sun, 07 Apr 2019 00:06:04 +0200, Krzysztof Halasa napisał(a):
ń <ku@ta.sie> writes:
[...]

Ale bankomat chce pin na poczatku.
Tylko jakos tak dopiero na koncu mowi, ze pin jest zly :-)

J.

Data: 2019-04-07 23:54:48
Autor: Krzysztof Halasa
Jak sie zaklada AliK-a?
"J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> writes:

[...]

Dlatego właśnie napisałem to, co napisałem. To jest jedna operacja.
--
Krzysztof Hałasa

Data: 2019-04-07 23:59:26
Autor: J.F.
Jak sie zaklada AliK-a?
Dnia Sun, 07 Apr 2019 23:54:48 +0200, Krzysztof Halasa napisał(a):
[...]

Hm, chyba udalo mi sie aktywowac w bankomacie bez wyplaty.

Jak by to sprawdzic ?

J.

Data: 2019-04-08 00:10:55
Autor: Animka
Jak sie zaklada AliK-a?
W dniu 2019-04-07 o 23:59, J.F. pisze:
[...]

Pobierz jakąś kwotę.

--
animka

Data: 2019-04-08 16:16:30
Autor: J.F.
Jak sie zaklada AliK-a?
Użytkownik "Animka"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:q8dsi5$t3t$1@node2.news.atman.pl...
[...]

Ale nie chce pobierac.
Chcialbym zobaczyc, czy karte wsadzalem do bankomatu ...

J.

Data: 2019-04-09 17:30:13
Autor: Animka
Jak sie zaklada AliK-a?
W dniu 2019-04-08 o 16:16, J.F. pisze:
[...]

Wejdź przez internet na swoje konto w banku i sobie sprawdź czy karta jest aktywna czy nieaktywna. Poza tym zawsze możesz zadzwonić do Banku na infolinię.

--
animka

Data: 2019-04-10 18:00:31
Autor: J.F.
Jak sie zaklada AliK-a?
Użytkownik "Animka"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:q8idr1$80h$1@node1.news.atman.pl...
[...]

Karta jest aktywna, bo ja osobiscie na stronie aktywowalem.

Ale platnosc pikaczem nie dziala.

A po wsadzeniu do bankomatu dziala. Bez wyplaty gotowki.
Tzn wydaje mi sie, ze tak wystarczylo, bo teraz to reki sobie nie dam uciac, jakbyscie te dyskusje mieli 2 miesiace temu.

Chyba, ze ktos akurat dostal karte i zechce wyprobowac:
-aktywowac na stronie w banku,
-dokonac platnosci bezstykowej ... i podac rezultaty,  kwoty najlepiej ponizej i powyzej 50 zl
-nie wsadzac chipa w czytnik jak odmowi - zaplacic inna karta czy gotowka lub blikiem
-wsadzic w bankomat, podac pin, ale nie wyplacac gotowki,
-sprawdzic ponownie, czy pikacz juz dziala.

J.

Data: 2019-04-08 08:17:55
Autor: Miroo
Jak sie zaklada AliK-a?
[...]

Ja aktywowałem wypłacając jakąś kwotę z pustej karty (stan konta 0 PLN). Oczywiście napisało, że się nie da, ale kartę aktywowało.

Pozdrawiam

Data: 2019-04-08 01:00:38
Autor: Dawid Rutkowski
Jak sie zaklada AliK-a?
W dniu poniedziałek, 8 kwietnia 2019 08:18:00 UTC+2 użytkownik Miroo napisał:

Ja aktywowałem wypłacając jakąś kwotę z pustej karty (stan konta 0 PLN). Oczywiście napisało, że się nie da, ale kartę aktywowało.

Są też bankomaty z explicite opcją "aktywuj kartę".
Np. santander. U nich jest jeszcze taka ciekawostka, że menu się zmienia w zależności od tego, czy włożysz kartę santander czy inną.
Hmmm, być może jest też tak, że opcja "aktywuj" jest tylko dla kart santander, dla obcych jest tylko "zmiana PINu" - ale to też jest OK jeśli chodzi o aktywację oraz wgranie PINu offline.

Data: 2019-04-08 01:02:35
Autor: Dawid Rutkowski
Jak sie zaklada AliK-a?
W dniu niedziela, 7 kwietnia 2019 23:54:49 UTC+2 użytkownik Krzysztof Halasa napisał:
"J.F." writes:

> Ale bankomat chce pin na poczatku.
> Tylko jakos tak dopiero na koncu mowi, ze pin jest zly :-)

Dlatego właśnie napisałem to, co napisałem. To jest jedna operacja.

Ale czemu bankomat ma podczas tej operacji z nikim nie gadać?

Data: 2019-04-08 13:52:41
Autor: J.F.
Jak sie zaklada AliK-a?
"J.F." writes:

> [...]

Dlatego właśnie napisałem to, co napisałem. To jest jedna operacja.

Ale czemu bankomat ma podczas tej operacji z nikim nie gadać?

Po wsadzeniu widac nie gada, bo by napisal "zly pin" od razu.

Widac gada dopiero przy probie wyplacie gotowki ... wiec czy da sie aktywowac karte w bankomacie bez wyplaty ?

A moze bezczelnie wpisac 0zl do wyplaty ? :-)

J.

Data: 2019-04-08 15:30:31
Autor: ń
Jak sie zaklada AliK-a?
Ale z założenia posiadacz otrzymał PIN (np. przychodzi w kopercie pocztą lub użytkownik nadaje w inny sposób), tylko musi nastąpić ta tajemnicza "aktywacja w bankomacie".
Przy czym konkretna instytucja finansowa (czy AliK to bank?) nie ma własnych bankomatów.

-- -- -
czy da sie aktywowac karte w bankomacie bez wyplaty?

Data: 2019-04-08 06:38:22
Autor: Dawid Rutkowski
Jak sie zaklada AliK-a?
W dniu poniedziałek, 8 kwietnia 2019 15:30:33 UTC+2 użytkownik ń napisał:

Ale z założenia posiadacz otrzymał PIN (np. przychodzi w kopercie pocztą lub użytkownik nadaje w inny sposób), tylko musi nastąpić ta tajemnicza "aktywacja w bankomacie".

Nie "musi", tylko "może" - jest to tylko jedna z możliwości.

Najprościej - nadajesz PIN w ST, aktywujesz kartę w ST.
Bo ST i tak potrzebujesz, żeby walutę kupić lub sprzedać.

A PINu i tak pocztą nie dostanie - jedynie na upartego (komputerofoba) można odsłuchać przez telefon.

Chyba że klient ma zamiar tylko otrzymywać na to konto emeryturę z zagranicy otrzymywać (uwaga, to może być płatna usługa) i wydawać ją kartą (ew. wyjmować z bankomatu - no, tutaj będzie to drogie).

Data: 2019-04-08 16:01:31
Autor: J.F.
Jak sie zaklada AliK-a?
Użytkownik "Dawid Rutkowski"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:dcc7a01b-0790-4951-9b42-9154d48f4a7d@googlegroups.com...
[...]

A potem pikacz nie dziala.
To doswiadczenie z innym bankiem.

Biletu we wroclawiu tez nie kupisz, bo na pikacz tylko (tzn w tramwaju/autobusie, jest kilka biletomatow)

J.

Data: 2019-04-08 07:55:42
Autor: Dawid Rutkowski
Jak sie zaklada AliK-a?
W dniu poniedziałek, 8 kwietnia 2019 16:03:05 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:

>Nie "musi", tylko "może" - jest to tylko jedna z możliwości.
>Najprościej - nadajesz PIN w ST, aktywujesz kartę w ST.

A potem pikacz nie dziala.
To doswiadczenie z innym bankiem.

A ja miałem i takie karty, w których pikacz działał od razu.

Pytanie, po co chce się aktywować kartę.
Opcja w ST jest najlepsza w tym, że możesz zapłacić w necie bez styczności (nawet bezstykowej ;) karty z jakimkolwiek terminalem czy bankomatem.
Jak chcesz mieć kartę do płacenia w PL to i tak możesz nią zaraz zapłacić pierwszy raz z chipa i pikacz ruszy.
Jak chcesz za granicę, to po pierwsze pikacz mniej ważny, a po drugie i tak jest to wyższa szkoła jazdy, niech się dzieci za to nie biorą.

Biletu we wroclawiu tez nie kupisz, bo na pikacz tylko (tzn w tramwaju/autobusie, jest kilka biletomatow)

O, to oryginalny pomysł.
W DC w autobusach większość jest tylko na karty, ale czytniki chipów/pasków i pinpady mają (tym bardziej, że można kupować miesięczne), oczywiście mają też pikacza. Mają też blika.
W innych autobusach i w tramwajach (w tych, co są, są i takie, co nie mają) są jedynie na monety.
"Stacjonarne" są na: karty z czytnikiem i pikaczem, monety i banknoty (tzn. wszystkie mają te wszystkie możliwości). Ale blika nie mają.

Data: 2019-04-08 20:36:13
Autor: ń
Jak sie zaklada AliK-a?
Na razie po to, żeby coś kupić z zagranicy przez internet (innej formy płatności niż Visa lub MC w ichniej walucie nie przyjmują).

-- -- -
Pytanie, po co chce się aktywować kartę.

Data: 2019-04-08 12:24:04
Autor: Dawid Rutkowski
Jak sie zaklada AliK-a?
I po to alior kantor?
Z litości podpowiem - jeśli ta "ichnia waluta" to nie jest euro ani funt brytyjski, to należy kupić dolary i płacić kartą dolarową. Tylko dolarową.

A do zakupów za granicą wcale nie trzeba karty walutowej.
Równie dobra jest kredytowa visa (ale tylko visa, absolutnie nie mc) z getoutu (bezpłatna przy 5 transakcjach miesięcznie), debetowa visa z getoutu (to już chyba w ogóle darmowe) albo debetówka żubra (pekao sa) (konto z kartą bezpłatne przy 1 transakcji i wpływie 500zł w miesiącu).
Przeliczanie na złotówki po kursie visy (getout) lub podwójnym mc (pekao) - a to akurat tyle samo, bo visa jest 2 razy droższa niż mc.

Klient mega. Kantoru przez net nie założy, a kupować i płacić kartą chce. Jak z Kubusia Puchatka - pułapka na słonia...

Data: 2019-04-08 22:23:54
Autor: ń
Jak sie zaklada AliK-a?
Funty.
Skoro i rachunek i karta bezpłatne to mogą leżeć i nie płakać - w odróżnieniu od np. dawnego BZWBK.
No i boli tylko za pierwszym razem ;-)
Poza tym jeśli uzupełniasz saldo waluty tylko pod konkretny zakup debetówką, to niech sobie numery i cvv wyciekają jakby co.

Data: 2019-04-08 23:44:37
Autor: Dawid Rutkowski
Jak sie zaklada AliK-a?
Co boli za pierwszym razem?

W getoucie też masz za darmo bez warunków.
Do tego nie czekasz na kartę - w oddziale od ręki dostajesz niespersonalizowaną.
A nawet 5 jak chcesz.
A nawet 10 - tylko że ta druga piątka już płatna.
Pierwsza piątka bezpłatna.
Konto tak samo może leżeć puste i nie trzeba kupować waluty na zapas.

Ale co ja się będę produkował.

W IKA do płacenia w funtach oczywiście tylko karta do konta w funtach, ale na to wpadnie raczej każdy średnio inteligentny matoł (TM).

Data: 2019-04-09 09:02:03
Autor: ń
Jak sie zaklada AliK-a?
W IKA do płacenia w funtach oczywiście tylko karta do konta w funtach

Ciekawe, jak to będzie z anonsowaną w sąsiednim wątku karta wielowalutową?

ale na to wpadnie raczej każdy średnio inteligentny matoł (TM).

A jednak wpadłeś (c:)

Data: 2019-04-08 20:32:54
Autor: ń
Jak sie zaklada AliK-a?
Co to jest pikacz?
Chyba jesteśmy z innego podwórka spod innego trzepaka ;-)

-- -- -
A potem pikacz nie dziala.

Data: 2019-04-08 16:12:02
Autor: Krzysztof Halasa
Jak sie zaklada AliK-a?
Dawid Rutkowski <drutkow1@wp.pl> writes:

Ale czemu bankomat ma podczas tej operacji z nikim nie gadać?

Bo nie potrzebuje. Klient włożył kartę, coś tam wpisał (PIN), ale się
rozmyślił, więc nie trzeba niczego autoryzować.

Jeśli klient zażąda jednak wypłaty, to bankomat bierze ten PIN, dopisuje
kwotę i co tam jeszcze potrzebuje, i jeśli bank się na to zgodzi, to
wypłaca.
--
Krzysztof Hałasa

Data: 2019-04-08 07:57:28
Autor: Dawid Rutkowski
Jak sie zaklada AliK-a?
W dniu poniedziałek, 8 kwietnia 2019 16:12:03 UTC+2 użytkownik Krzysztof Halasa napisał:

> [...]

Jeśli klient zażąda jednak wypłaty, to bankomat bierze ten PIN, dopisuje
kwotę i co tam jeszcze potrzebuje, i jeśli bank się na to zgodzi, to

A, to chodziło o rezygnację zaraz po wpisaniu PINu, bez jakiejkolwiek próby operacji.
Możliwe, że gadać nie będzie - ale możliwe też, że będzie, jeśli bank dobrze kartę skonfigurował.
Inna sprawa, że nawet jak w takiej sytuacji pogada to karty raczej nie aktywuje bez explicite rozkazu - najwyżej zapisze na chipie PIN offline.

Data: 2019-04-07 00:53:39
Autor: Dawid Rutkowski
Jak sie zaklada AliK-a?
A PIN jak ustalony - w ST czy odsłuchany?
To w ST albo przez telefon nie można aktywować?
Aleś trafił klienta.
Aktywujcie w oddziale ;P

Ale OK, bankomat ma jedną zaletę - choć nie wiem, czy do aktywacji, ja aktywowalem wcześniej w ST.
A zaleta - wgra się PIN offline, co oszczędza kłopotów za granicą.
Trzeba mieć puste konto, zrobić próbę wypłaty 50zł i po odmowie "brak środków" - zrezygnować.

Data: 2019-04-07 03:22:15
Autor: Dawid Rutkowski
Jak sie zaklada AliK-a?
Pocztą przesyłają już tylko popierdółki.
Choć może jak zapłacisz to pocztą wyślą, nie wiem.
Najlepszy bajer w aliorze to możliwość odsłuchania PINu..
Ale widzę tu beznadziejny przypadek, więc idźcie aktywować i dostać PIN do oddziału. Pracownicy będę mieli o czym opowiadać ;>

Data: 2019-04-07 12:02:48
Autor: ń
Jak sie zaklada AliK-a?
Dżizas, to pineski nie przysyłają pocztą w kopercie??
Ta "aktywacja pierwszym użyciem karty w bankomacie" to imho cyt. ze strony AliKa.

-- -- -

Data: 2019-04-07 16:43:21
Autor: ń
Jak sie zaklada AliK-a?
Coś bliżej z ta zagranicą?
Z "brakującymi 50 zł" to w świetle wątku "PKO zablokuj minus" może być ździwka, że przeliczyło sześć razy funty przez euro na dolary i plny po czym wypłaciło w debet debetówki ;-))

-- -- -

Data: 2019-04-07 08:06:15
Autor: Dawid Rutkowski
Jak sie zaklada AliK-a?
Bankomat, przynajmniej w PL, zawsze jedzie on-line, więc nie pękaj.

Zagranica - PIN offline jest zapisany w chipie - i przy płaceniu za granicą z chipa jest często wykorzystywany - czyli nie ma autoryzacji on-line, ale pin trza sprawdzić, bo płacisz z chipa - i żeby zadziałał PIN offline to musi być wcześniej wgrany do chipa podczas transakcji chipowej z autoryzacją on-line - a najpewniejsze jest to właśnie w bankomacie.

A ten Twój klient to zna IKA-owską mantrę?

I wogóle jak ma zamiar zapewnić walutę dla karty, skoro boi się "interneta"? Tego już w oddziale nie załarwi, chyba że po kursje "dużego" aliora.

Data: 2019-04-07 22:11:21
Autor: ń
Jak sie zaklada AliK-a?
Tzn.?

-- -- -
zna IKA-owską mantrę?

Data: 2019-04-08 01:01:38
Autor: Dawid Rutkowski
Jak sie zaklada AliK-a?
W dniu niedziela, 7 kwietnia 2019 22:11:23 UTC+2 użytkownik ń napisał:

> zna IKA-owską mantrę?

Tzn.?

No nie, mam dość.
Dobrze, że nie poszło z mojego kodu rekomendacyjnego.

Data: 2019-04-08 10:32:02
Autor: ń
Jak sie zaklada AliK-a?
Pracujesz w Ikei?