Jak sięzabezpieczć w posrednictwie ?

Data: 2009-11-26 10:49:35
Autor: ejko
Jak sięzabezpieczć w posrednictwie ?
Witam

Pytanko mam, zajmuje się eksportem, znalazłem klieta z Francji na towar ale on
nie chce kupic od mojej firmy tylko od producenta z 5% prowizją dla mnie od
producenta gdy mu zapłacą. Pytanie mam bo nigdy tak nie pośredniczyłem. Zawsze
sam sprzedawałem.
Jak się zabezpieczyć, bo mogę spisać umowę z producentem że wypłaci mi prowizje
jak dobjie targu z firmą z Francji. Ale producent może umowe wrzucić do kosza i
powiedzieć ze klient się rozmyślił, a klient mi powie ze się rozmyślił bo
producent mu obieca cenę 5% mniej czyli bez mojej prowizji, dogadają się za
moimi plecami bo każdemu się opłaci. Jak sie to robi zeby mieć nad tym kontrolę ?

Data: 2009-11-26 11:11:32
Autor: MarekZ
Użytkownik <ejko@op.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5d3e.000001eb.4b0e4f2f@newsgate.onet.pl...

producent mu obieca cenę 5% mniej czyli bez mojej prowizji, dogadają się za
moimi plecami bo każdemu się opłaci. Jak sie to robi zeby mieć nad tym kontrolę ?

Nie masz w praktyce takiej możliwości.

Wprawdzie rachunek powierniczy byłby tutaj rozwiązaniem, ale to dodatkowe niemałe koszty a poza tym nikomu nie będzie się w to chciało bawić.

Data: 2009-11-26 11:33:43
Autor: ąćęłńóśżź
Jak sięzabezpieczć w posrednictwie ?
5% to bardzo mało - szyny kolejowe sprzedajesz?
JaC

-- -- -

Data: 2009-11-26 13:10:53
Autor: czytacz
Jak sięzabezpieczć w posrednictwie ?
5% to bardzo mało - szyny kolejowe sprzedajesz?
Gosc nie prosil o ocene czy 5% to malo czy duzo tylko o cos innego.

Data: 2009-11-26 14:52:43
Autor: ąćęłńóśżź
Jak sięzabezpieczć w posrednictwie ?
To Ty mu poradź w czym innym, a ja się zastanawiam czy zakup za 95 i sprzedaż za 100 jest opłacalna.
Czy lepiej czy gorzej dostać "finders fee" 5%.
JaC

-- -- -