Jak skalibrowa膰 TV

Data: 2013-01-09 15:14:02
Autor: Lord Donald
Jak skalibrowa膰 TV
W dniu 09.01.2013 14:40, boukun pisze:
M贸j Philips po kalibracji
http://youtu.be/doKrple5Yqg

Daj臋 wam poni偶ej opis, jak samemu idealnie skalibrowa膰 obraz TV...

Z t膮 kalibracj膮 to nie taka prosta sprawa, w艂a艣nie dzisiejszej nocy
dopracowa艂em sw贸j obraz dos艂ownie idealnie. Siedz臋 przed telewizorem i
nie mog臋 si臋 nacieszy膰, prze艂膮czam kana艂y i jest po prostu bajka. Za
baz臋 wzi膮艂em sobie ustawienia jurasco i ustawi艂em je w trybie W艂asne.
Potem troch臋 zacz膮艂em si臋 bawi膰 i ustawia膰 w trybie Standard, za baz臋
wzi膮艂em sobie obraz testowy ObrazKontrolny.jpg Burosh, dost臋pne zdj臋cia
w sieci http://www.komputerswiat.pl/poradnik...4.aspx#content
bo inne mi telewizor nie wiem dlaczego nie chce wy艣wietla膰. Maj膮c
podk艂adk臋 ObrazKontrolny.jpg jeste艣 w stanie ustawi膰 idealnie ostro艣膰, u
mnie jest na parametrze 0 i dlatego wsz臋dzie poprzestawia艂em tylko
ostro艣膰 na 0, zauwa偶ysz to obserwuj膮c krzy偶yk i jak tylko pojawi si臋
cie艅, u mnie ju偶 na 1, to zje偶d偶asz ni偶ej, gdzie cienia nie ma. Reszt臋
ustawie艅 te偶 mo偶esz ustawi膰 na podstawie tego jednego obrazu
kontrolnego. Kolorami bawisz si臋, obserwuj膮c zmian臋 odcieni szaro艣ci.
Dopracowa膰 mo偶esz to jednym filmikiem, kt贸ry 艣ci膮gasz z podanej przeze
mnie strony http://www.hdtv.com.pl/forum/private...pm&pmid=535420
interesuje ci臋 tylko plik MP4 (.exe), kt贸ry zapisujesz na sformatowanego
w FAT32 pendriva i tu dopracowujesz te偶 tylko na podstawie filmik贸w
testowych z Basic Settings, reszta tylko upewni ci臋, 偶e dobrze
ustawi艂e艣. W trybie Standard te偶 wrzuci艂em najpierw ustawienia jurasco,
a potem s艂u偶y艂 mi on jako tryb testowy, korzystam tylko z ustawie艅 trybu
W艂asne i tylko dla test贸w por贸wnawczych prze艂膮czam na Standard i Film
(gdzie te偶 tylko ostro艣膰 jest zmieniona lub ustawiona na jak wsz臋dzie -
0). Istotna rzecz, kt贸r膮 zauwa偶y艂em przy ustawianiu tych bia艂ych i
czarnych migaj膮cych pask贸w, 偶eby one dochodzi艂y w pliku "2-APL
Clipping.mp4" do granicznych warto艣ci, musia艂em Kontrast Video w obu
tych trybach ustawi膰 na 100. Czyli koniecznie ostro艣膰 na 0 i to
wsz臋dzie, a Kontrast Video na 100 w tych dw贸ch ustawianych trybach, to
rzutuje og贸lnie na ostro艣膰 i idealne odzwierciedlenie kolor贸w.

Moje parametry:

Ustawienia w艂asne
Kontrast funkcji Backlight: 42
Kolor: 50
Ostro艣膰: 0
Redukcja szum贸w: Minimum
Zmniejszenie usterek MPEG: Wy艂膮cz

Pixel Precise HD:
Perfect Natural Motion: Wy艂膮cz
Clear LCD: Wy艂膮cz
Ostro艣膰 zaawansowana: Wy艂膮cz
Kontrast dyn.: Wy艂膮cz
Dynamiczne pod艣wietlenie: Wy艂膮cz
Wzmocnienie Kolor贸w: Wy艂膮cz

Zaawansowane:
Czujnik 艣wiat艂a: Wy艂膮cz
Gamma: 0
Temperatura koloru: W艂asne
Osobista temperatura:
Czerwony: 112
Zielony: 92
Niebieski: 61

Ustawienia "BL" +3/0/-2

Kontrast Video: 100
Jasno艣膰: 53

Nie op艂aca si臋 zamawia膰 kogo艣 do przeprowadzenia kalibracji, strata
pieni臋dzy, bo 偶aden serwis by mi tak nie ustawi艂 obrazu, jak ja sobie
sam...

Powtarzam, korzystam tylko z trybu W艂asne, jest lepszy jak tryb Film (za
jaskrawy i m臋cz膮cy), gdzie standardowo ostro艣膰 te偶 by艂a 0 a Kontrast
Video na 90.

Nie dzi臋kujcie...

boukun
Za nied艂ugo b臋dzie 50 kana艂贸w a wszystkie Trwan, ludzie nie b臋d膮 m臋czy膰 si臋 z kalibracj膮 i ustawianiem kana艂贸w, wystarczy, 偶e w艂膮cz膮 i wy艂膮cz膮, le lepiej jak nie b臋d膮 wy艂膮cza膰. Poczekaj problemy znikn膮.

Jak skalibrowa膰 TV