Jak skalibrować TV

Data: 2013-01-09 14:40:23
Autor: boukun
Jak skalibrować TV
Mój Philips po kalibracji
http://youtu.be/doKrple5Yqg

Daję wam poniżej opis, jak samemu idealnie skalibrować obraz TV...

Z tą kalibracją to nie taka prosta sprawa, właśnie dzisiejszej nocy dopracowałem swój obraz dosłownie idealnie. Siedzę przed telewizorem i nie mogę się nacieszyć, przełączam kanały i jest po prostu bajka. Za bazę wziąłem sobie ustawienia jurasco i ustawiłem je w trybie Własne. Potem trochę zacząłem się bawić i ustawiać w trybie Standard, za bazę wziąłem sobie obraz testowy ObrazKontrolny.jpg Burosh, dostępne zdjęcia w sieci http://www.komputerswiat.pl/poradnik...4.aspx#content
bo inne mi telewizor nie wiem dlaczego nie chce wyświetlać. Mając podkładkę ObrazKontrolny.jpg jesteś w stanie ustawić idealnie ostrość, u mnie jest na parametrze 0 i dlatego wszędzie poprzestawiałem tylko ostrość na 0, zauważysz to obserwując krzyżyk i jak tylko pojawi się cień, u mnie już na 1, to zjeżdżasz niżej, gdzie cienia nie ma. Resztę ustawień też możesz ustawić na podstawie tego jednego obrazu kontrolnego. Kolorami bawisz się, obserwując zmianę odcieni szarości. Dopracować możesz to jednym filmikiem, który ściągasz z podanej przeze mnie strony http://www.hdtv.com.pl/forum/private...pm&pmid=535420
interesuje cię tylko plik MP4 (.exe), który zapisujesz na sformatowanego w FAT32 pendriva i tu dopracowujesz też tylko na podstawie filmików testowych z Basic Settings, reszta tylko upewni cię, że dobrze ustawiłeś. W trybie Standard też wrzuciłem najpierw ustawienia jurasco, a potem służył mi on jako tryb testowy, korzystam tylko z ustawień trybu Własne i tylko dla testów porównawczych przełączam na Standard i Film (gdzie też tylko ostrość jest zmieniona lub ustawiona na jak wszędzie - 0). Istotna rzecz, którą zauważyłem przy ustawianiu tych białych i czarnych migających pasków, żeby one dochodziły w pliku "2-APL Clipping.mp4" do granicznych wartości, musiałem Kontrast Video w obu tych trybach ustawić na 100. Czyli koniecznie ostrość na 0 i to wszędzie, a Kontrast Video na 100 w tych dwóch ustawianych trybach, to rzutuje ogólnie na ostrość i idealne odzwierciedlenie kolorów.

Moje parametry:

Ustawienia własne
Kontrast funkcji Backlight: 42
Kolor: 50
Ostrość: 0
Redukcja szumów: Minimum
Zmniejszenie usterek MPEG: Wyłącz

Pixel Precise HD:
Perfect Natural Motion: Wyłącz
Clear LCD: Wyłącz
Ostrość zaawansowana: Wyłącz
Kontrast dyn.: Wyłącz
Dynamiczne podświetlenie: Wyłącz
Wzmocnienie Kolorów: Wyłącz

Zaawansowane:
Czujnik światła: Wyłącz
Gamma: 0
Temperatura koloru: Własne
Osobista temperatura:
Czerwony: 112
Zielony: 92
Niebieski: 61

Ustawienia "BL" +3/0/-2

Kontrast Video: 100
Jasność: 53

Nie opłaca się zamawiać kogoś do przeprowadzenia kalibracji, strata pieniędzy, bo żaden serwis by mi tak nie ustawił obrazu, jak ja sobie sam...

Powtarzam, korzystam tylko z trybu Własne, jest lepszy jak tryb Film (za jaskrawy i męczący), gdzie standardowo ostrość też była 0 a Kontrast Video na 90.

Nie dziękujcie...

boukun

Data: 2013-01-08 06:51:03
Autor: pluton_
Jak skalibrować TV
Siedzę przed telewizorem i nie mogę się
nacieszyć, przełączam kanały i jest po prostu bajka.

Ale masz w uszach koreczki z waty ? Inaczej gowno ci sie wyleje na kanape.

Nullification

Data: 2013-01-09 07:38:34
Autor: Marek
Jak skalibrować TV
On Jan 9, 2:40 pm, "boukun" <bou...@neostrada.pl> wrote:
[...]

Miałeś kupować plazme ...

Data: 2013-01-09 16:11:20
Autor: andal
Jak skalibrować TV
On Wed, 09 Jan 2013 07:38:34 -0800, Marek wrote:

Nie dziękujcie...

boukun

Miałeś kupować plazme ...

on ma plazme pod kopula

zabarwienie brazowe

Data: 2013-01-09 16:45:02
Autor: boukun
Jak skalibrować TV
Użytkownik "Marek" <mwisniewski2008@gmail.com> napisał w wiadomości news:bb603bd8-0f5b-4a7c-b29f-964cef13a479r14g2000vbe.googlegroups.com...
[...]

W kwietniu, jak spadnie cena kupuję do sypialni na ścianę Panasonica TX-P42GT50, to będzie dopiero bajka...

boukun

Data: 2013-01-09 07:57:53
Autor: Marek
Jak skalibrować TV
On Jan 9, 4:45 pm, "boukun" <bou...@neostrada.pl> wrote:
Użytkownik "Marek" <mwisniewski2...@gmail.com> napisał w wiadomościnews:bb603bd8-0f5b-4a7c-b29f-964cef13a479r14g2000vbe.googlegroups.com...
> [...]

Miałeś kupować plazme ...

W kwietniu, jak spadnie cena kupuję do sypialni na ścianę Panasonica TX-P42GT50,

Moge ci posłac filmik z mojego...

Data: 2013-01-09 15:14:02
Autor: Lord Donald
Jak skalibrować TV
W dniu 09.01.2013 14:40, boukun pisze:
MĂłj Philips po kalibracji
[...]

w FAT32 pendriva i tu dopracowujesz teĹź tylko na podstawie filmikĂłw
[...]

Redukcja szumĂłw: Minimum
[...]

Za niedługo będzie 50 kanałów a wszystkie Trwan, ludzie nie będą męczyć się z kalibracją i ustawianiem kanałów, wystarczy, że włączą i wyłączą, le lepiej jak nie będą wyłączać. Poczekaj problemy znikną.

Data: 2013-01-09 16:28:29
Autor: Trybun
Jak skalibrować TV
W dniu 2013-01-09 14:40, boukun pisze:
Mój Philips po kalibracji

Nie dziękujcie...

boukun

Jasne że nie, nawet nie mam Philipsa, ale za pomoc w skonfigurowaniu nowo nabytego tunera Ferguson 250 combo, bym był bardzo zobowiązany. Nie mogę w nim dobrać właściwych kolorów.

Data: 2013-01-09 07:32:38
Autor: Stachu Chebel
Jak skalibrować TV
On 9 Sty, 16:28, Trybun <CheIlih@.yachuoo.com> wrote:
W dniu 2013-01-09 14:40, boukun pisze:

> M j Philips po kalibracji

> Nie dzi kujcie...

> boukun

Jasne e nie, nawet nie mam Philipsa, ale za pomoc w skonfigurowaniu
nowo nabytego tunera Ferguson 250 combo, bym by bardzo zobowi zany. Nie
mog w nim dobra w a ciwych kolor w.

Jak kolory mają być właściwe, to daj na maksa czerwony.

Data: 2013-01-09 16:39:00
Autor: Trybun
Jak skalibrować TV
W dniu 2013-01-09 16:32, Stachu Chebel pisze:
[...]

M.in w tym problem - mimo że czerwony to mój ulubiony kolor, to jednak jego dominacja na ekranie tv - przeszkadza. A tu miejsce albo przeczerwienienie albo przezielenienie, albo przeniebieszczenie. Nie można dobrać właściwego bilansu między tymi kolorami.

Data: 2013-01-09 16:43:17
Autor: boukun
Jak skalibrować TV
Użytkownik "Stachu Chebel" <stchebel@gmail.com> napisał w wiadomości news:039bd0bb-05c1-4021-8a1d-8b7022c290f4r3g2000vbn.googlegroups.com...
> [...]

mog w nim dobra w a ciwych kolor w.

Jak kolory mają być właściwe, to daj na maksa czerwony.

Gówno prawda...

boukun

Data: 2013-01-09 20:19:02
Autor: the_foe
Jak skalibrować TV
W dniu 2013-01-09 16:28, Trybun pisze:
[...]

przez HDMI, czy przez SCART łaczysz tuner?

--
the_foe

Data: 2013-01-10 00:50:28
Autor: Trefniś
Jak skalibrować TV
W dniu 09.01.2013 o 20:19 the_foe <the_foe@wupe.pl> pisze:

[...]

Nie odpowie tak łatwo...
Bo przekaz ma być "za komuny to nawet kolory w TV były lepsze!"
Co byś nie poradził - i tak wtedy kolory były lepsze...

--
Trefniś
Nieszczęsny rodzaj ludzki tak został stworzony, że ci, którzy poruszają  się po gościńcu, zawsze będą obrzucać kamieniami tych, którzy wytyczają  nowe szlaki. (Wolter)

Data: 2013-01-10 09:55:44
Autor: Trybun
Jak skalibrować TV
W dniu 2013-01-10 00:50, Trefniś pisze:

Nie odpowie tak łatwo...
Bo przekaz ma być "za komuny to nawet kolory w TV były lepsze!"
Co byś nie poradził - i tak wtedy kolory były lepsze...

Żebyś wiedział, i tu wcale nie chodzi o komunę, bo telewizor jakiego już chyba nie będzie na świecie był produkcji japońskiej i kupiony w Pewexie. Takich kolorów jak w tej 29"wej, kineskopowej Toshibie nie widziałem już później w żadnym innym telewizorze.

Data: 2013-01-10 09:54:53
Autor: Trybun
Jak skalibrować TV
W dniu 2013-01-09 20:19, the_foe pisze:

[...]

Przez obydwa. HDMI sygnał idzie bezpośrednio na telewizor a EURO przez nagrywarkę. Wyjście nagrywarki na telewizor też przez HDMI.

Data: 2013-01-10 09:04:03
Autor: Chiron
Jak skalibrować TV
Użytkownik "Trybun" <CheIlih@.yachuoo.com> napisał w wiadomości news:kck2au$ecf$1node1.news.atman.pl...
[...]

Nie mam nawet TV, a kolory życia sobie sam kalibruję- co i Tobie gorąco polecam:-)

--
Demokracja to rządy osłów, prowadzonych przez hieny
Arystoteles

--

Chiron

Data: 2013-01-10 09:56:21
Autor: Trybun
Jak skalibrować TV
W dniu 2013-01-10 09:04, Chiron pisze:

[...]

U mnie we wszystkich pomieszczeniach jest odbiornik telewizyjny, no poza łazienką i kotłownią.
No cóż, piszesz to z pozycji kogoś młodego. Bo w moim przypadku (gdy jest się po czterdziestce) trudno jeszcze coś wykalibrować, pozostało co najwyżej raz na jakiś czas, na chwilę  rozjaśnić obraz. Generalnie nie sposób pozbyć się dominacji szarzyzny.

Data: 2013-01-09 16:51:22
Autor: Marek Czaplicki
Jak skalibrować TV
boukun pisze na pl.soc.polityka w dniu środa 09 styczeń 2013 14:40:

Mój Philips po kalibracji
http://youtu.be/doKrple5Yqg

A kto w dzisiejszych czasach ogląda tv? Przecież to głos "reżimu". :)

Data: 2013-01-09 16:11:56
Autor: andal
Jak skalibrować TV
On Wed, 09 Jan 2013 16:51:22 +0100, Marek Czaplicki wrote:

boukun pisze na pl.soc.polityka w dniu środa 09 styczeń 2013 14:40:

MĂłj Philips po kalibracji http://youtu.be/doKrple5Yqg

A kto w dzisiejszych czasach ogląda tv? Przecież to głos "reżimu". :)

cc co wracaja do prl-u

Data: 2013-01-09 19:15:08
Autor: boukun
Jak skalibrować TV
Użytkownik "andal" <andal@andal.fake.com> napisał w wiadomości news:kck4sc$51n$3speranza.aioe.org...
[...]

A kiedy z niego wyszliśmy i jak?

Widać żydki ci się podovbają..., z ich dzisiejszym rządzeniem...

boukun

Data: 2013-01-09 18:10:16
Autor: Lorn
Jak skalibrować TV
Idealna kalibracja dźwięku,.

http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=f22B6gcePoU

Data: 2013-01-09 19:18:25
Autor: boukun
Jak skalibrować TV
Użytkownik "Lorn" <ateagina@poczta.fm> napisał w wiadomości news:kck89u$4lg$1dont-email.me...
Idealna kalibracja dźwięku,.

http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=f22B6gcePoU

Fajne, ale jak puszczę swoje kino domowe, Harman-Kardon i Infinity, to sciany pękają...

boukun

Data: 2013-01-10 01:08:36
Autor: Lorn
Jak skalibrować TV
W dniu 2013-01-09 19:18, boukun pisze:
[...]

Mi wystarczy stary poczciwy segmentowy technics z lat 90-tych na podzespołach japońskich. Podepnę swoje kolumienki 200 wat muzycznej Sony z tego samego okresu pod wzmacniacz technics`a 2x120 + cyfrowy procesor dźwięku i efekt o niebo lepszy niż te nowe grajko-szafki :>

Data: 2013-01-10 07:50:21
Autor: boukun
Jak skalibrować TV
Użytkownik "Lorn" <ateagina@poczta.fm> napisał w wiadomości news:kcl0qb$4d1$1dont-email.me...
[...]

Czyli jak tu ktoś pisał, nie ma to jak za komuny... Altusy były najlepsze...

boukun

Data: 2013-01-12 00:52:48
Autor: Lorn
Jak skalibrować TV
W dniu 2013-01-10 07:50, boukun pisze:

[...]

Że co? Pisełem o latach 90-tych :> Po komunie był dostęp do prawdziwego sprzętu... :> Altusy i wzmacniacze Diora królowały za komuny.

Data: 2013-01-10 01:15:41
Autor: Andy Niwinski
Jak skalibrować TV

"boukun" <boukun@neostrada.pl> schrieb im Newsbeitrag news:kckcp1$csi$1mx1.internetia.pl...
[...]

Znaczy się z jumania buduje się hujowe ściany....

Jak skalibrować TV