Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   Jak sobie radzicie w czasie awarii nie majac Assistance?

Jak sobie radzicie w czasie awarii nie majac Assistance?

Data: 2009-05-08 19:52:46
Autor: Icek
Jak sobie radzicie w czasie awarii nie majac Assistance?
Pytanie skierowane raczej do osob posiadajacych raczej starsze auta,
ktorych ubezpieczalnie juz nie lubia lub nieposiadajacych Assistance
(wiem, ze takich jest raczej niewiele).

Ciekawia mnie przypadki gdy jestescie w trasie, daleko od domu,
zaufany mechanik kilometry stad, srodek nocy a wokol tylko pola. W
samochodzie pol tony bagazu i cala rodzina....

jak umiesz sluchac co auto do Ciebie mowi poprzez roznego rodzaju trzaski,
piski, stuki to powazna awarie zawsze za wczasu uslyszysz.

Trzeba naprawde duzego pecha aby auto stanelo w polu i nie dalo sie nic z
tym zrobic.

A wspomniany gdzies wyzej alternator jest smieszny bo poprostu wylaczasz
swiatla, oszczedzasz na migaczach, oszcxzedzasz elektrycznosc i jedziesz do
najblizszego warsztatu. Odpalasz na pych aby nie tracic elektrycznosci. Jak
masz dobre aku to pol dnia mozesz sie bujac i szukac elektryka.


Icek



--
www.StareGry.pl - Najwiekszy polski serwis o tematy ce starych gier

Data: 2009-05-08 11:13:50
Autor: amos
Jak sobie radzicie w czasie awarii nie majac Assistance?
On 8 Maj, 19:52, "Icek" <i...@do.pl> wrote:

jak umiesz sluchac co auto do Ciebie mowi poprzez roznego rodzaju trzaski,
piski, stuki to powazna awarie zawsze za wczasu uslyszysz.

Jak czesto psuje Ci sie auto?

Jak regularnie (co ile km) kontrolujesz ilosc plynu chlodniczego,
hamulcowego, oleju w silniku i w skrzynyni?

amos

Data: 2009-05-08 20:25:51
Autor: Piotrek
Jak sobie radzicie w czasie awarii nie majac Assistance?
Jak regularnie (co ile km) kontrolujesz ilosc plynu chlodniczego

od tego jest kontrolka najczesciej

hamulcowego

jw

oleju w silniku

nooo w niektorych nowych zalecaja przy kazdym tankowaniu :)
bo  wg instrukcji w normie jest spalanie 1l/1000 km :)

w skrzynyni?

a po co ? :)
no chyba ze  automat

--
pzdr
piotrek

Data: 2009-05-08 23:58:17
Autor: Marcin J. Kowalczyk
Jak sobie radzicie w czasie awarii nie majac Assistance?
Piotrek pisze:
oleju w silniku

nooo w niektorych nowych zalecaja przy kazdym tankowaniu :)
bo  wg instrukcji w normie jest spalanie 1l/1000 km :)

do tego tez jest wskaznik

w skrzynyni?

a po co ? :)

pozatym czuc ze biegi chodza ciezej :P

Data: 2009-05-09 12:21:39
Autor: Piotrek
Jak sobie radzicie w czasie awarii nie majac Assistance?
nooo w niektorych nowych zalecaja przy kazdym tankowaniu :)
bo  wg instrukcji w normie jest spalanie 1l/1000 km :)

do tego tez jest wskaznik

poziomu oleju ? nie spotkalem sie(nie oznacza to ze nie ma :)
wskaznik cisnienia oleju czasami bywal w samochodach ale obecnie juz zadko spotykany(jak w ramach oszczednosci nawet nie daja czasami wskaznika temp plynu chlodzacego ......)
a kontrolka od cisnienia jest w kazdym, ale czesto jej zaswiecenie inforumuje juz o mocno krytycznym cisnieniu oleju wiec poleganie na niej to jest troche ryzykowne.

pozatym czuc ze biegi chodza ciezej :P

albo wyje :)
kiedys mialem tak w jednym ze lalo sie na uczelniaczu i powyzej 100-120 km/h mi wyla skrzynia, pojechalem do mechanika zeby sprawdzil a tam prawie sucho(wlazl caly 1l oleju :)
ale to byl 20 letni samochod wtedy i sluzyl jako wol roboczy to pracy a pozniej do przeprowadzki :)

--
pzdr
piotrek

Data: 2009-05-09 12:35:21
Autor: J.F.
Jak sobie radzicie w czasie awarii nie majac Assistance?
On Sat, 9 May 2009 12:21:39 +0200,  Piotrek wrote:
nooo w niektorych nowych zalecaja przy kazdym tankowaniu :)
bo  wg instrukcji w normie jest spalanie 1l/1000 km :)

do tego tez jest wskaznik

poziomu oleju ? nie spotkalem sie(nie oznacza to ze nie ma :)

Ale czujniki poziomu sie zdarzaja. W Daewoo potrafil zadzialac nawet w
czasie jazdy. No chyba ze wykryl spienienie oleju czy jakis inny
pochodny efekt ..

a kontrolka od cisnienia jest w kazdym, ale czesto jej zaswiecenie inforumuje juz o mocno krytycznym cisnieniu oleju wiec poleganie na niej to jest troche ryzykowne.

A wysoki poziom jest w koncu do czegos potrzebny czy nie ? J.

Data: 2009-05-09 15:20:14
Autor: Piotrek
Jak sobie radzicie w czasie awarii nie majac Assistance?
Ale czujniki poziomu sie zdarzaja.

czlowiek uczy sie cale zycie :)

W Daewoo potrafil zadzialac nawet w
czasie jazdy. No chyba ze wykryl spienienie oleju czy jakis inny
pochodny efekt ..

ciekawe :)

A wysoki poziom jest w koncu do czegos potrzebny czy nie ?

wiesz co wg mnie to nie. olej ma byc a jego poziom nie ma wiekszego znaczenia, ale .....
no wlasnie, jak go braknie tak ze sie zapali kontrolka oleju to juz jest baaardzo zle dla silnika.
dlatego lepiej ten poziom oleju sprawdzac a nie polegac na kontrolce. dlatego wg mnie wskaznik poziomu oleju by sie przydal, szczegolnie w nowych samochodach gdzie niektore spala 1l/1000 km :) a nie kazdemu sie chce bawic ze sprawdzaniem poziomu oleju na bagnecie.

oczywiscie sa tez inne przypadki gdzie pompa slaba i mimo odpowiedniej ilosci oleju cisnienie bedzie slabe.
itd itp

--
pzdr
piotrek

Data: 2009-05-09 18:44:30
Autor: J.F.
Jak sobie radzicie w czasie awarii nie majac Assistance?
On Sat, 9 May 2009 15:20:14 +0200,  Piotrek wrote:
A wysoki poziom jest w koncu do czegos potrzebny czy nie ?

wiesz co wg mnie to nie. olej ma byc a jego poziom nie ma wiekszego

w koncu nie wiem - wal sie kreci nad olejem, czy jednak troche go
mloci i rozbryzgiem smaruje cylindry ?
znaczenia, ale .....
no wlasnie, jak go braknie tak ze sie zapali kontrolka oleju to juz jest baaardzo zle dla silnika.

Ale bardzo zle od razu, po 10 sekundach, minucie, 100km ? Z doswiadczenia napisze ze po 10 sekundach silnik sie nie zaciera..

dlatego lepiej ten poziom oleju sprawdzac a nie polegac na kontrolce.

A jakby wtedy "od razu" silnik gasic i dolewac ?
dlatego wg mnie wskaznik poziomu oleju by sie przydal,

No i dlatego w niektorych samochodach jest, nawet jesli dziala tylko
przy starcie silnika. Ba - zaczely juz byc montowane czujniki "jakosci
oleju" - ciekaw jestem jak to dziala.

J.

Data: 2009-05-09 21:17:52
Autor: Piotrek
Jak sobie radzicie w czasie awarii nie majac Assistance?
w koncu nie wiem -

nie moja wina, zawsze mozesz sie douczyc.

wal sie kreci nad olejem, czy jednak troche go
mloci i rozbryzgiem smaruje cylindry ?

jak dla ciebie smarowanie silnika tak wyglada to nie mam pytan :)

Ale bardzo zle od razu, po 10 sekundach, minucie, 100km ?

zalezy jak niskie cisnienie sygnalizuje kontrolka oleju i jak szybko oleju ubywa.
moze sie okazac ze kontrolka sygnalizuje juz krytycznie niskie cisnienie, a wczesniej zrobilo sie  kilkaset km na zbyt niskim cisnieniu przez co silnik dostawal w kosc.

Z doswiadczenia napisze ze po 10 sekundach silnik sie nie zaciera..

i co to wnosi do tematu ?

dlatego lepiej ten poziom oleju sprawdzac a nie polegac na kontrolce.

A jakby wtedy "od razu" silnik gasic i dolewac ?

poczytac cos kiedys moze o cisnieniu jakie jest potrzebne to poprawnego smarowania silnika a jakie cisnienie jest potrzebne do zaswiecenia sie kontrolki cisnienia oleju.
czasami sa to zupelnie rozne wartosci(na niekorzysc dla silnika)

--
pzdr
piotrek

Data: 2009-05-10 08:30:19
Autor: J.F.
Jak sobie radzicie w czasie awarii nie majac Assistance?
On Sat, 9 May 2009 21:17:52 +0200,  Piotrek wrote:
w koncu nie wiem -
nie moja wina, zawsze mozesz sie douczyc.

Tylko gdzie ?
wal sie kreci nad olejem, czy jednak troche go
mloci i rozbryzgiem smaruje cylindry ?

jak dla ciebie smarowanie silnika tak wyglada to nie mam pytan :)

O rozbryzgowym smarowaniu cylindrow sie czyta, ale jak to wyglada ? Trzeby by jakies dokladne rysunki techniczne silnika ..

Ale bardzo zle od razu, po 10 sekundach, minucie, 100km ?
zalezy jak niskie cisnienie sygnalizuje kontrolka oleju

Zawsze sie mozesz douczyc jakie cisnienie zapala lampke :-P

Z doswiadczenia napisze ze po 10 sekundach silnik sie nie zaciera..
i co to wnosi do tematu ?

Ano - nie jest to sekunda, zdazy czlowiek silnik wylaczyc :-)

dlatego lepiej ten poziom oleju sprawdzac a nie polegac na kontrolce.
A jakby wtedy "od razu" silnik gasic i dolewac ?

poczytac cos kiedys moze o cisnieniu jakie jest potrzebne to poprawnego smarowania silnika a jakie cisnienie jest potrzebne do zaswiecenia sie kontrolki cisnienia oleju.
czasami sa to zupelnie rozne wartosci(na niekorzysc dla silnika)

Otwarlem sobie podrecznik akademicki, dzial "lozyskowanie" .. i ani
slowa o wymaganym cisnieniu nie ma .. jest o klinie smarnym, cisnieniu
dynamicznym, systemach smarowania - i cisnieniowy tylko wspomniany
wsrod kilku innych ..

J.

Data: 2009-05-10 13:46:23
Autor: Piotrek
Jak sobie radzicie w czasie awarii nie majac Assistance?
Tylko gdzie ?

pomysl....

O rozbryzgowym smarowaniu cylindrow sie czyta, ale jak to wyglada ?
Trzeby by jakies dokladne rysunki techniczne silnika ..

poczytaj moze wogole o smarowaniu silnika i nie gadaj bzdur :)
podpowiedz, pompa oleju :D
ciekawe po co ona jest skoro silnik sie smaruje "rozbryzgowo" :P

Zawsze sie mozesz douczyc jakie cisnienie zapala lampke :-P

wiesz poki co to ty masz wieksze braki w wiedzy :)

Ano - nie jest to sekunda, zdazy czlowiek silnik wylaczyc :-)

noooo i to da bardzo duzo skoro np silnik mial juz kiepske cisnienie oleju od kilkuset km a kontrolka sie zapalila dopiero jak cisnienie stalo sie agonalne :)
zastanow sie zanim napiszesz kolejna bzdure.

silnik nie zatrze sie w ciagu 10 sec, ale zle smarowanie powoduje mocno przyspieszone jego zuzycie.

Otwarlem sobie podrecznik akademicki, dzial "lozyskowanie" .. i ani
slowa o wymaganym cisnieniu nie ma .. jest o klinie smarnym, cisnieniu
dynamicznym, systemach smarowania - i cisnieniowy tylko wspomniany
wsrod kilku innych ..

smarowanie silnika wg ciebie sprowadza sie tylko do smarowania lozysk ?:)

nie mam pytan.
z mojej strony EOT bo nie mam zamiaru tlumaczyc ci wszystkiego krok po kroku.
jak sie douczysz i przestaniesz gadac glupoty to wroc i pogadamy

--
pzdr
piotrek

Data: 2009-05-10 14:32:37
Autor: J.F.
Jak sobie radzicie w czasie awarii nie majac Assistance?
On Sun, 10 May 2009 13:46:23 +0200,  Piotrek wrote:
Tylko gdzie ?
pomysl....

W jakiejs niemieckiej ksiazce, bo w Polsce to ostatni silnik
samochodowy zaprojektowano 40 lat temu i to bez ukladu olejowego ? :-)

O rozbryzgowym smarowaniu cylindrow sie czyta, ale jak to wyglada ?
Trzeby by jakies dokladne rysunki techniczne silnika ..

poczytaj moze wogole o smarowaniu silnika i nie gadaj bzdur :)
podpowiedz, pompa oleju :D
ciekawe po co ona jest skoro silnik sie smaruje "rozbryzgowo" :P

Cylindra, nie calego silnika. A przy okazji np sworznia tlokowego.

Zawsze sie mozesz douczyc jakie cisnienie zapala lampke :-P
wiesz poki co to ty masz wieksze braki w wiedzy :)

Ale podasz cisnienie zadzialania czujnika ? :-P

Jest wal korbowy w dolnym polozeniu zanurzony w oleju czy nie ?
Proste pytanie..

Ano - nie jest to sekunda, zdazy czlowiek silnik wylaczyc :-)
noooo i to da bardzo duzo skoro np silnik mial juz kiepske cisnienie oleju od kilkuset km a kontrolka sie zapalila dopiero jak cisnienie stalo sie agonalne :)
zastanow sie zanim napiszesz kolejna bzdure.
silnik nie zatrze sie w ciagu 10 sec, ale zle smarowanie powoduje mocno przyspieszone jego zuzycie.

A z tym przyspieszonym zuzyciem we wczesniejszym okresie kilkuset km
to prawde piszesz czy zmyslasz ?
Otwarlem sobie podrecznik akademicki, dzial "lozyskowanie" .. i ani
slowa o wymaganym cisnieniu nie ma .. jest o klinie smarnym, cisnieniu
dynamicznym, systemach smarowania - i cisnieniowy tylko wspomniany
wsrod kilku innych ..

smarowanie silnika wg ciebie sprowadza sie tylko do smarowania lozysk ?:)

No ale chyba tylko w nich istotne cisnienie w instalacji ? O ile w ogole istotne, a nie po prostu olej ma byc w odpowiedniej
ilosci.

J.

Data: 2009-05-10 18:40:03
Autor: Sqeeb
Jak sobie radzicie w czasie awarii nie majac Assistance?
On Sun, 10 May 2009 14:32:37 +0200
J.F. <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:

>> Otwarlem sobie podrecznik akademicki, dzial "lozyskowanie" .. i ani
>> slowa o wymaganym cisnieniu nie ma .. jest o klinie smarnym, cisnieniu
>> dynamicznym, systemach smarowania - i cisnieniowy tylko wspomniany
>> wsrod kilku innych ..
>
>smarowanie silnika wg ciebie sprowadza sie tylko do smarowania lozysk ?:)

No ale chyba tylko w nich istotne cisnienie w instalacji ? O ile w ogole istotne, a nie po prostu olej ma byc w odpowiedniej
ilosci.

Ale jedno przecież pociąga za sobą drugie? Olej pod odpowiednim ciśnieniem
lepiej włazi we wszystkie szczeliny części ruchomych w porównaniu do oleju
pod ciśnieniem mniejszym. Chyba się zgodzisz?

--
Pozdrawiam,
Sqeeb

Data: 2009-05-10 19:16:49
Autor: Icek
Jak sobie radzicie w czasie awarii nie majac Assistance?
Ale jedno przecież pociąga za sobą drugie? Olej pod odpowiednim ciśnieniem
lepiej włazi we wszystkie szczeliny części ruchomych w porównaniu do oleju
pod ciśnieniem mniejszym. Chyba się zgodzisz?

nie. Cisnienie oleju (pomijajac czas gdy jest gesty bo zimny) jest mniej
wiecej stale. Niski poziom oleju nie zmniejsza cisnienia oleju. Zmniejsza go
dopiero brak mozliwosci zassania przez "smoka"

Tak samo nizsze troszke jest gdy masz wolne obroty a jak silnik szybciej sie
kreci to jest lekko wyzsze. ALe poziom oleju niem a tu znaczenia. I zaden
element silnika nie "moczy sie" w oleju.


Icek



--
www.StareGry.pl - Najwiekszy polski serwis o tematy ce starych gier

Data: 2009-05-10 19:30:05
Autor: Sqeeb
Jak sobie radzicie w czasie awarii nie majac Assistance?
On Sun, 10 May 2009 19:16:49 +0200
"Icek" <icek@do.pl> wrote:

>Ale jedno przecieĹź pociÂąga za sobÂą drugie? Olej pod odpowiednim ciÂśnieniem
>lepiej włazi we wszystkie szczeliny czę¶ci ruchomych w porównaniu do oleju
>pod ci¶nieniem mniejszym. Chyba się zgodzisz?

nie. Cisnienie oleju (pomijajac czas gdy jest gesty bo zimny) jest mniej
wiecej stale. Niski poziom oleju nie zmniejsza cisnienia oleju. Zmniejsza go
dopiero brak mozliwosci zassania przez "smoka"

E no zaraz. Najpierw mówisz, że ciśnienie jest stałe, a potem mówisz że
gdy nie ma jak zassać oleju(bo go nie ma?) to ciśnienie spada...

Ja wiem, że jak się hamuje/skręca to olej się przelewa, ale na zdrowy rozum
jak w misce będzie mało(bardzo mało) oleju to nie będzie mógł go zassać,
bo część już będzie w zassana do obiegu, prawda?
 
Tak samo nizsze troszke jest gdy masz wolne obroty a jak silnik szybciej sie
kreci to jest lekko wyzsze. ALe poziom oleju niem a tu znaczenia. I zaden
element silnika nie "moczy sie" w oleju.

O żadnym moczeniu nic nie pisałem.

--
Pozdrawiam,
Sqeeb

Data: 2009-05-10 19:36:02
Autor: Icek
Jak sobie radzicie w czasie awarii nie majac Assistance?
> >Ale jedno przecież poci?ga za sob? drugie? Olej pod odpowiednim
ci?nieniem
> >lepiej włazi we wszystkie szczeliny czę?ci ruchomych w porównaniu do
oleju
> >pod ci?nieniem mniejszym. Chyba się zgodzisz?
>
> nie. Cisnienie oleju (pomijajac czas gdy jest gesty bo zimny) jest mniej
> wiecej stale. Niski poziom oleju nie zmniejsza cisnienia oleju.
Zmniejsza go
> dopiero brak mozliwosci zassania przez "smoka"

E no zaraz. Najpierw mówisz, że ciśnienie jest stałe, a potem mówisz że
gdy nie ma jak zassać oleju(bo go nie ma?) to ciśnienie spada...

przypadek gdy olej jest zimny:
- cisnienie jest duzo wyzsze niz podczas normalnej temperatury (3-7atm)
- przy wolnych obrotach spada do 1.5

olej w temp. pracy:
- wolne obroty: 0.9atm
- wyzsze obroty: 1-1.2atm

sam wyciagnij wnioski. Roznica 0.9-1.2 to wg mnie mniej wiecej stale
cisnienie choc raz nizsze raz wyzsze. Roznica 1.5 - 7 to juz jest roznica.

Ja wiem, że jak się hamuje/skręca to olej się przelewa, ale na zdrowy
rozum
jak w misce będzie mało(bardzo mało) oleju to nie będzie mógł go zassać,
bo część już będzie w zassana do obiegu, prawda?

tak, jak nie zassa to cisnienie _gwaltownie_ spada prowadzac do zapalenia
sie kontrolkii


Icek


--
www.StareGry.pl - Najwiekszy polski serwis o tematy ce starych gier

Data: 2009-05-11 09:14:46
Autor: J.F.
Jak sobie radzicie w czasie awarii nie majac Assistance?
Użytkownik "Sqeeb" <sqeeb@internet.community> napisał w wiadomości news:20090510193005.f4689ef1.sqeebinternet.community...
"Icek" <icek@do.pl> wrote:
nie. Cisnienie oleju (pomijajac czas gdy jest gesty bo zimny) jest mniej
wiecej stale. Niski poziom oleju nie zmniejsza cisnienia oleju. Zmniejsza go
dopiero brak mozliwosci zassania przez "smoka"

E no zaraz. Najpierw mówisz, że ciśnienie jest stałe, a potem mówisz że
gdy nie ma jak zassać oleju(bo go nie ma?) to ciśnienie spada...

Ale to nastepuje jak juz oleju jest bardzo malo.

Rozdarlem kiedys miske olejowa na kamieniu, ale sierra auto nie do zdarcia - cisnienie ciagle trzymala i jezdzila na jakiejs resztce.

Ja wiem, że jak się hamuje/skręca to olej się przelewa, ale na zdrowy rozum
jak w misce będzie mało(bardzo mało) oleju to nie będzie mógł go zassać,
bo część już będzie w zassana do obiegu, prawda?

Prawda .. i tu jest kolejne ciekawe pytanie - na ile takie kilkusekundowe pompowanie powietrza szkodzi silnikowi.
Olej z panewek tak szybko nie znika.

J.

Data: 2009-05-11 19:58:48
Autor: Icek
Jak sobie radzicie w czasie awarii nie majac Assistance?

Prawda .. i tu jest kolejne ciekawe pytanie - na ile takie
kilkusekundowe pompowanie powietrza szkodzi silnikowi.
Olej z panewek tak szybko nie znika.

chyba zalezy od temperatury. Czy da rade sie zagrzac czy nie. Olej jak krew,
utrzymuje rownomierna temperature silnika. Nie ma oleju nie ma chlodzenia,
zaczyna sie gotowac,olej traci wlasciwosci, zaciera sie i po temacie.
Jedziesz do domu. Wylaczasz silnik - jest OK, z rana odpalic nie mozesz.


Icek



--
www.StareGry.pl - Najwiekszy polski serwis o tematy ce starych gier

Data: 2009-05-10 17:01:18
Autor: Kocureq
Jak sobie radzicie w czasie awarii nie majac Assistance?
Piotrek pisze:

nie mam pytan.
z mojej strony EOT bo nie mam zamiaru tlumaczyc ci wszystkiego krok po kroku.

Tak z ciekawości - dlaczego? Też bym się chętnie tego i owego dowiedział.

jak sie douczysz i przestaniesz gadac glupoty to wroc i pogadamy

Możesz polecić jakąś ciekawą lekturę?

--
      /\ /\ [   Jakub 'Kocureq' Anderwald   ] /\ /\
      =^;^= [   [nick][at][nick].com        ] =^;^=
      /   | [   GG# 1365999 ICQ# 31547220   ] |   \
(___(|_|_| [   kocureq@jabber.org          ] |_|_|)___)

Data: 2009-05-10 19:05:10
Autor: Icek
Jak sobie radzicie w czasie awarii nie majac Assistance?
> nie mam pytan.
> z mojej strony EOT bo nie mam zamiaru tlumaczyc ci wszystkiego krok po
> kroku.

Tak z ciekawości - dlaczego? Też bym się chętnie tego i owego dowiedział.


1. Olej zasysany jest przez "smoka" z miski olejowej.

2. Tloczony jest do ukladu smarowania (roznych kanalikow) ktorymi
doprowadzany jest do np. korbowodu, podstawy klawiatury zaworow itp.

- wal nie moczy sie w oleju !!
- nic przypadkowo sie nie chlapie w oleju, ktorego jak jst malo to sie nie
chlapie !!

3. Olej przeciska sie pomiedzy panewkami walu korbowego dlatego przy duzym
zuzyciu silnika gdy luz jest coraz wiekszy a olej przeciska sie zbyt szybko
pomiedzy walem a panewkami to maleje cisnienie oleju (pompa nie daje rady
juz tak szybko pompowac oleju jak on ucieka). Dotyczy to glownie sytuacji
gdy olej sie juz podgrzeje.

4. (pewnie jest roznie w roznych autach) Cisnienie przy ktorym zapala sie
kontrolka niskiego cisnienia to okolo 0,7atm. Czujnik jest osobno do
wskaznika a osobno do kontrolki. Niski poziom nie jest zalecany gdyz przy
hamowaniu, przyspieszaniu, szybkim skrecaniu olej kumuluje sie po jednej
stronie miski olejowej i "smok" nie moze go zassac. Cisnienie nagle spada i
kontrolka sie zapala. Latwo to zauwazyc nagle hamujac autem z niskim
poziomem oleju.

Bzdura jest, ze nizszy niz minimalny na bagnecie poziom oleju jest szkodliwy
sam z siebie. Szkodliwy jest dopiero w czasie gdy silnik jest gorzej
smarowany! Poziom na bagnecie jest orientacyjny, auto musi do sprawdzenia
stac chwile (aby olej sciekl do miski), stac na poziomym gruncie a i tak
wskazanie jest orientacyjne.

Gowno prawda, ze cisnienie oleju maleje liniowo wraz z nizszym poziomem
oleju w misce olejowej. Latwo mozna to sobie sprawdzic w autach ze
wskaznikiem poziomu cisnienia.

5. Teoretycznie i bez czujnika cisnienia mozna przyjac, ze olej osiaga
docelowa temperature po dwukrotnie takim czasie jak ciecz chlodnicza
osiagnela swoja docelowa temperature. I po takim czasie mozna krecic silnik
mocniej niz zwykle.

Wracajac do tematu naglych usterek w trasie daleko od domu: jak jedziesz
3kkm od domu w trase to przed wyjazdem sprawdzasz poziom oleju. Jak dolewasz
lityr co 1kkm to musisz sobie zdawac sprawe ze w trasie tez bedziesz musial
dolac. I wlasnie o tym mowie twierdzac, ze trzeba sluchac co auto do Ciebie
rozmawia bo jak ubywa zwykle to w w dlugiej trasie ubywa. A jak nie
sprawdzisz auta przed trasa to moze sie nagle okazac, ze stanie.

Ja jak jade w dluga trase (>500km) sprawdzam plyn do mycia okna, olej,
kiedys sprawdzalem napiecie ladowania ale teraz mi to wyswietla na stale
antyradar, cisnienie w oponach, napiecie paska klinowego (ale jego luz
normalnie slychac na ucho), wycieki plynu chlodniczego, wycieki czegokolwiek
z silnika (bo ten ma byc suchy)



Icek



--
www.StareGry.pl - Najwiekszy polski serwis o tematy ce starych gier

Data: 2009-05-11 23:48:25
Autor: Kocureq
Jak sobie radzicie w czasie awarii nie majac Assistance?
Icek pisze:

1. Olej zasysany jest przez "smoka" z miski olejowej.

Dziękuję.

Czyli nie jest tak, że w "jakichś samochodach" wał chlapie olejem z miski uderzając o lustro?

--
      /\ /\ [   Jakub 'Kocureq' Anderwald   ] /\ /\
      =^;^= [   [nick][at][nick].com        ] =^;^=
      /   | [   GG# 1365999 ICQ# 31547220   ] |   \
(___(|_|_| [   kocureq@jabber.org          ] |_|_|)___)

Data: 2009-05-12 08:36:39
Autor: Icek
Jak sobie radzicie w czasie awarii nie majac Assistance?
> 1. Olej zasysany jest przez "smoka" z miski olejowej.

Dziękuję.

Czyli nie jest tak, że w "jakichś samochodach" wał chlapie olejem z
miski uderzając o lustro?

maloprawdopodobne, miska olejowa jest tak nisko aby byla owiewana powietrzem
dla chlodzenia. Jest zdeczko narazona na uszkodzenia. Gdyby tam gdziec wal
byl to moglby byc czesto problem.Zamiast wymiany miski remont silnika.

Zreszta chlapanie w oleju chyba jest malo efektywne gdyz do smarowania olej
musi wejsc pomiedzy wal a panewki a tam szczelina jest zadna

Icek


--
www.StareGry.pl - Najwiekszy polski serwis o tematy ce starych gier

Data: 2009-05-10 15:09:28
Autor: Czarek Daniluk
Jak sobie radzicie w czasie awarii nie majac Assistance?
Użytkownik J.F. napisał:

A wysoki poziom jest w koncu do czegos potrzebny czy nie ? J.


Pojeździj sobie z niskim stanem każdym VVTi Hondy, to się dowiesz do czego służy wysoki stan oleju ;)

Ostatnio dyro zostawił Hondę CRV z 2,0VVTi gdzieś za Grójcem bo mu straciła moc ;)

Pojechaliśmy z kumplem, wyciągamy bagnet - susza, n astację litr jakiegoś mobila 0W40 - wlałem wyciągam bagnet - susza :)

Poszliśmy po jeszcze 4 litry ;) wlałem jeszcze 1,5l i dopiero pokazał się stan na bagnecie :)

Ale niestety powyżej 3000RPM nie chciała się wkręcać i świecił się check engine - okazało się w serwisie Hondy że do czyszczenia była całą hydraulika rozrządu ;)

Pozdrawiam !!

Data: 2009-05-10 18:36:02
Autor: Sqeeb
Jak sobie radzicie w czasie awarii nie majac Assistance?
On Sat, 09 May 2009 12:35:21 +0200
J.F. <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:

A wysoki poziom jest w koncu do czegos potrzebny czy nie ?

Jeszcze nie rozbierałem silnika na części pierwsze, ale skoro na
bagnecie jest wyskalowany min i max to raczej bez powodu tego tam
nie ma. Jak jest za mało, pompa oleju daje mniejsze ciśnienie,
czyli smarowanie jest słabsze, czyli m.in. temp. pójdzie w góre.

Tyle wiem i narazie mi to wystarcza ;-)

--
Pozdrawiam,
Sqeeb

Data: 2009-05-11 09:20:56
Autor: J.F.
Jak sobie radzicie w czasie awarii nie majac Assistance?
Użytkownik "Sqeeb" <sqeeb@internet.community>
J.F. <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:
A wysoki poziom jest w koncu do czegos potrzebny czy nie ?

Jeszcze nie rozbierałem silnika na części pierwsze, ale skoro na
bagnecie jest wyskalowany min i max to raczej bez powodu tego tam
nie ma.

No niby nie, ale kto wie jaki to jest powod ?

Jak jest za mało, pompa oleju daje mniejsze ciśnienie,
czyli smarowanie jest słabsze, czyli m.in. temp. pójdzie w góre.
Tyle wiem i narazie mi to wystarcza ;-)

Tylko jak to sobie wyjasniamy w innym watku - cisnienien nie spada.
Dopiero jak tego oleju jest bardzo malo, grubo ponizej konca bagnetu :-)

J.

Data: 2009-05-11 11:51:58
Autor: Sqeeb
Jak sobie radzicie w czasie awarii nie majac Assistance?
On Mon, 11 May 2009 09:20:56 +0200
"J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:

>Jeszcze nie rozbierałem silnika na czę¶ci pierwsze, ale skoro na
>bagnecie jest wyskalowany min i max to raczej bez powodu tego tam
>nie ma.

No niby nie, ale kto wie jaki to jest powod ?

Murphy powiedziałby "co sprytniejsi z państwa na pewno już zauważyli
że ciśnienie musi być pomiędzy wartościami min i max" i tyle ;-)
 
>Jak jest za mało, pompa oleju daje mniejsze ci¶nienie,
>czyli smarowanie jest słabsze, czyli m.in. temp. pójdzie w góre.
>Tyle wiem i narazie mi to wystarcza ;-)

Tylko jak to sobie wyjasniamy w innym watku - cisnienien nie spada.
Dopiero jak tego oleju jest bardzo malo, grubo ponizej konca bagnetu :-)

Gdzie? W ktĂłrym?

--
Pozdrawiam,
Sqeeb

Data: 2009-05-11 19:59:49
Autor: Icek
Jak sobie radzicie w czasie awarii nie majac Assistance?

> Tylko jak to sobie wyjasniamy w innym watku - cisnienien nie spada.
> Dopiero jak tego oleju jest bardzo malo, grubo ponizej konca
> bagnetu :-)

Gdzie? W którym?

w tym samym, pisalem jak dziala i jak to jest dokladnie


Icek



--
www.StareGry.pl - Najwiekszy polski serwis o tematy ce starych gier

Data: 2009-05-09 14:20:15
Autor: Marcin J. Kowalczyk
Jak sobie radzicie w czasie awarii nie majac Assistance?
Piotrek pisze:
poziomu oleju ? nie spotkalem sie(nie oznacza to ze nie ma :)

widac malo widziales ;)

a kontrolka od cisnienia jest w kazdym, ale czesto jej zaswiecenie inforumuje juz o mocno krytycznym cisnieniu oleju wiec poleganie na niej to jest troche ryzykowne.

mowie o wskazniku poziomu oleju

Data: 2009-05-09 13:31:38
Autor: Sergiusz Rozanski
Jak sobie radzicie w czasie awarii nie majac Assistance?
Dnia 09.05.2009 Marcin J. Kowalczyk <kowalma@kowalma.kom> napisał/a:
Piotrek pisze:
poziomu oleju ? nie spotkalem sie(nie oznacza to ze nie ma :)

widac malo widziales ;)

a kontrolka od cisnienia jest w kazdym, ale czesto jej zaswiecenie inforumuje juz o mocno krytycznym cisnieniu oleju wiec poleganie na niej to jest troche ryzykowne.

mowie o wskazniku poziomu oleju

Które auta seryjnie to mają? O ile wskaźnik i kontrolkę to ma chyba większość,
to poziom jednak jest dość unikatowy.

--
*** rozanski.at.sergiusz.dot.com sq3bkn ***
***       http://www.4x4.kalisz.pl      ***
$ You have new spam in /home/serek/maildir/

Data: 2009-05-09 15:35:43
Autor: Marcin J. Kowalczyk
Jak sobie radzicie w czasie awarii nie majac Assistance?
Sergiusz Rozanski pisze:
Które auta seryjnie to mają? O ile wskaźnik i kontrolkę to ma chyba większość,
to poziom jednak jest dość unikatowy.

Np
- Renault Clio II, Megane (nawet to sprzed 10 lat), Laguna, Master,
- Peugeot 207,307, 407
- Citroen C3, C5

Data: 2009-05-10 18:45:50
Autor: Icek
Jak sobie radzicie w czasie awarii nie majac Assistance?
> Piotrek pisze:
>> poziomu oleju ? nie spotkalem sie(nie oznacza to ze nie ma :)
>
> widac malo widziales ;)
>
>> a kontrolka od cisnienia jest w kazdym, ale czesto jej zaswiecenie
>> inforumuje juz o mocno krytycznym cisnieniu oleju wiec poleganie na
niej to
>> jest troche ryzykowne.
>
> mowie o wskazniku poziomu oleju

Które auta seryjnie to mają? O ile wskaźnik i kontrolkę to ma chyba
większość,
to poziom jednak jest dość unikatowy.

p partner 2008 rok



Icek


--
www.StareGry.pl - Najwiekszy polski serwis o tematy ce starych gier

Data: 2009-05-10 21:09:26
Autor: Krzysiek Kielczewski
Jak sobie radzicie w czasie awarii nie majac Assistance?
On 2009-05-08, Piotrek <a@b.ru> wrote:
Jak regularnie (co ile km) kontrolujesz ilosc plynu chlodniczego

od tego jest kontrolka najczesciej

Dopóki się nie przepali...

hamulcowego

jw

jw.

oleju w silniku

nooo w niektorych nowych zalecaja przy kazdym tankowaniu :)
bo  wg instrukcji w normie jest spalanie 1l/1000 km :)

W starych również.

Krzysiek Kiełczewski

Data: 2009-05-09 09:03:49
Autor: Icek
Jak sobie radzicie w czasie awarii nie majac Assistance?
> jak umiesz sluchac co auto do Ciebie mowi poprzez roznego rodzaju
trzaski,
> piski, stuki to powazna awarie zawsze za wczasu uslyszysz.

Jak czesto psuje Ci sie auto?

mam ich pare i kazdego miesiaca ktores jest w warsztacie. Sa to auta firmowe
ktorymi sie opiekuje.

Jak regularnie (co ile km) kontrolujesz ilosc plynu chlodniczego,
hamulcowego, oleju w silniku i w skrzynyni?


od wszystkiego sa kontrolki. Ja mowie o kontrolowaniu pracy auta na ucho,
oko


Icek


--
www.StareGry.pl - Najwiekszy polski serwis o tematy ce starych gier

Data: 2009-05-08 20:56:39
Autor: JG
Jak sobie radzicie w czasie awarii nie majac Assistance?
Icek pisze:
(...)
Trzeba naprawde duzego pecha aby auto stanelo w polu i nie dalo sie nic z
tym zrobic.
(...)
To po kolei.
Ja miałem w jednym tylko samochodzie dwie takie nieprzewidywalne awarie - jedna to zerwanie paska klinowego, który wkręcił się w rozrząd rozwalając pasek rozrządu. Akurat miałem fuksa, bo skończyło się 'tylko' na holowaniu z Dąbrowy Górniczej do Częstochowy i wezwaniu mojego kolegi większym samochodem po przewóz pasażerów do Wa-wy w 2. dzień świąt wielkanocnych. Co ciekawe samochód (Laguna I) został sprzedany z przebiegiem zaniżonym - nie wiem, czy to kwestia rozładowania akumulatora, ale ostatnich kilkanaście kilometrów przejechałem na stałym stanie wyświetlacza przebiegu ;)
Drugą taką awarią było padnięcie pompy paliwowej w tymże aucie.

W innym jeszcze samochodzie (VW, ale hiszpańskie ;)) zerwała się siostrze linka sprzęgła. Wiem, że teoretycznie dojechać się da, ale wolałem nie katować rozrusznika i po prostu podholowałem jej samochód moim autem.

W trzecim z kolei - Fordzie S-Max - rozładowała się bateria w kluczyku, akurat dobre 30 km od mojego domu. Nie było żadnych oznak rozładowania - kiedy zamykałem wtedy samochód, robiłem to z kilkudziesięciu metrów, samochód dało się otworzyć z zamka, ale o odpaleniu nie było mowy, bo immo blokował zapłon.
Tyle, że tym razem wezwaliśmy assistance Forda i obyło się bez kłopotów.
Żeby było śmieszniej stało się to przed budynkiem, w którym miało się parę godzin później odbyć wesele. Pan młody akurat przyjechał i powiedział, że jakby się nie udało odholować, to zaprasza ;)
Cóż, niestety udało się...
Od tej pory wożę ze sobą zapasową baterię CR2032, ale z doświadczenia wiem, że kluczyk też czasem potrafi paść.

Także jak widać nie wszystkie awarie daje się łatwo przewidzieć.

pozdrawiam,
JG

Data: 2009-05-09 11:16:06
Autor: Przemek
Jak sobie radzicie w czasie awarii nie majac Assistance?
Icek wrote:
zrobic.

A wspomniany gdzies wyzej alternator jest smieszny bo poprostu
wylaczasz swiatla, oszczedzasz na migaczach, oszcxzedzasz
elektrycznosc i jedziesz do najblizszego warsztatu. Odpalasz na pych
aby nie tracic elektrycznosci. Jak masz dobre aku to pol dnia mozesz
sie bujac i szukac elektryka.

chyba w maluchu.Mi kilka razy padal juz alternator w roznych autach ale z reguly  padalyw niom  lozyska tak ze
 alternator stal jakbys go zaspawal - efekt taki ze w czasie jazdy kupa dymu spod maski (oczywiscie wczesniej byly jakies stuki
i trzaski z okolic alternatora ale z wnetrza auta nieslyszalne ) i spalony pasek .I o ile w oplu na pasku z alternatorem byla tylko pompa wspomagnia
i od biedy dalo sie awaryjnie dojechac bez wspomagania to w vw pasek ten napedza tez pompe wody - a bez obiegu w chlodzeniu silnika
to moze przejedziesz z kilometr a potem  musisz dluuugo czekac.

pzdr

Data: 2009-05-09 12:13:30
Autor: karol
Jak sobie radzicie w czasie awarii nie majac Assistance?

A wspomniany gdzies wyzej alternator jest smieszny bo poprostu wylaczasz
swiatla, oszczedzasz na migaczach, oszcxzedzasz elektrycznosc i jedziesz do
najblizszego warsztatu. Odpalasz na pych aby nie tracic elektrycznosci. Jak
masz dobre aku to pol dnia mozesz sie bujac i szukac elektryka.

Sam jestes smieszny i ludzi wprowadzasz w blad swoja glupota.
Mi akurat alternator przestal ostatecznie ladowac 1500km w linii prostej od domu, w Dubrovniku o 22.00 w nocy w samym centrum miasta.
I jakos wrocilem i zyje, a nie mialem listy klubowej, CB i calej reszty.. generalenie awarie w Polsce to jest pryszcz.
Przypomina mi sie parking na jednej z autostrad gdzies bodajze w Niemczech. Gosc spal 3 dzien z rzedu w swoim busie i czekal na czesc z Polski i nie mial nawet papierosa. Oczywiscie brak sklepu, prysznica, totalne odludzie. To jest hardcore.

Jak sobie radzicie w czasie awarii nie majac Assistance?

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona