Jak sprawdzić gwarancje telefonu?

Data: 2013-07-11 00:57:30
Autor: PlaMa
Jak sprawdzić gwarancje telefonu?
Witajcie, w październiku 2012 r. kupiłem SONY Xperie Solę. W styczniu 2013 r. doszło do uszkodzenia ekranu LCD. Ekran odpłatnie wymieniłem na nowy i oryginalny w oficjalnym serwisie SONY. Zapewniono mnie, że dzięki temu będę dalej miał gwarancje na smartphona.

Jak sprawdzić, czy rzeczywiście ta gwarancja dalej działa?

Data: 2013-07-11 01:07:41
Autor: $heikh el $hah
W dniu 2013-07-11 00:57, PlaMa pisze:
[...]

Przeczytać regulamin gwarancji?
Ale nie jestem pewny, więc w razie czego nie ponoszę odpowiedzialności za utratę gwarancji.

--
╯(⌐■_■)╯ ︵ ┻━┻
ɥɐɥ$ ןǝ ɥʞıǝɥ$

Data: 2013-07-11 01:21:06
Autor: PlaMa
W dniu 2013-07-11 01:07, $heikh el $hah pisze:

[...]

treść karty gwarancyjnej przeczytałem - nie znalazłem nic na ten temat. Serwis zapewniał mnie, że gwarancja będzie dalej działać - ale nie do końca im ufam.

Data: 2013-07-11 01:47:22
Autor: $heikh el $hah
W dniu 2013-07-11 01:21, PlaMa pisze:
[...]

Powinny być w niej opisane sytuacje, po których tracisz gwarancję. Np. samodzielna naprawa (czyli np. w nieautoryzowanym serwisie). Jak naprawiasz u nich, to jest ok. Sony nie jest małą i kiepsko prosperującą firmą, by robić wyjątki od powszechnie przyjętych w branży zasad.

--
╯(⌐■_■)╯ ︵ ┻━┻
ɥɐɥ$ ןǝ ɥʞıǝɥ$

Data: 2013-07-11 02:02:01
Autor: PlaMa
W dniu 2013-07-11 01:47, $heikh el $hah pisze:

[...]

ech... wczytam się raz jeszcze :) Swoją drogą było to mimo wszystko uszkodzenie mechaniczne.

Data: 2013-07-11 07:01:49
Autor: sqlwiel
W dniu 2013-07-11 02:02, PlaMa pisze:
[...]

.... które zapewne gwarancji nie podlega, ale nie powoduje jej utraty. Tak jest zazwyczaj.
A nie mają telefonicznej dezinfolinii? U mnie, w przypadku klaptoka Fuitsu-Siemens po numerze fabrycznym sprawdzili i nawet po krótkiej negocjacji przedłużyli gwarancję na sprzęt, który dość długo leżał w sklepie.

--

Dziękuję. Pozdrawiam.   sqlwiel.

Data: 2013-07-11 09:53:35
Autor: yabba
Użytkownik "PlaMa" <mariush.pUSUNMNIE@wp.pl> napisał w wiadomości news:51ddf5fc$0$1268$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Zwykle sens zapisu o uszkodzeniu mechanicznym jest taki, że jak sam zniszczysz telefon, to naprawa tego zniszczenia nie jest objęta gwarancją. Musisz za tę naprawę sam zapłacić, co jak piszesz, uczyniłeś. Ponieważ naprawę tę wykonał gwarant, to nie było samodzielnych napraw, więc gwarancja powinna obowiązywać.
Podobnie z samochodami. Zepsujesz sobie samochód (wypadek, niedbalstwo, pech), to żeby móc kontynuowac gwarancję, musisz naprawić go w ASO.
Wczytaj się jednak dokładnie w gwarancję, bo z mojego doświadczenia, to Sony interpretuje jej zapisy na swoją korzyść. Mi odmówili gwarancyjnej naprawy radia samochodowego powołując się na punkt, który nie było nawet zapisany na karcie gwarancyjnej. :)

--
Pozdrawiam,

yabba

Data: 2013-07-14 01:09:59
Autor: PlaMa
W dniu 2013-07-11 09:53, yabba pisze:

[...]

W-Support potwierdził, że jeżeli oni dokonują naprawy to gwarancja ciągle obowiązuje.

Data: 2013-07-11 01:41:13
Autor: yabba
Użytkownik "PlaMa" <mariush.pUSUNMNIE@wp.pl> napisał w wiadomości news:51dde6de$0$1454$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Zapytać się w innym serwisie.

--
Pozdrawiam,

yabba

Data: 2013-07-11 01:45:51
Autor: PlaMa
W dniu 2013-07-11 01:41, yabba pisze:

Zapytać się w innym serwisie.

Jest tylko jeden serwis smartphonów Sony.

Data: 2013-07-17 23:15:45
Autor: m4rkiz
"PlaMa" <mariush.pUSUNMNIE@wp.pl> wrote in message news:51ddf233$0$1470$65785112news.neostrada.pl...
Zapytać się w innym serwisie.
Jest tylko jeden serwis smartphonów Sony.

wiec skoro oni zeznaja ze gwarancja dalej jest to w czym problem?

Jak sprawdzić gwarancje telefonu?