Jak sprawdzić czy sprzęgło ma poślizg?

Data: 2009-05-07 02:12:48
Autor: Kuper
Jak sprawdzić czy sprzęgło ma poślizg?
Jak w temacie. Czytałem różne sposoby, ale chciałbym dowiedzieć się od
was.

Data: 2009-05-07 02:15:27
Autor: Adam Adamaszek
On 7 Maj, 11:12, Kuper <krup...@gmail.com> wrote:
Jak w temacie. Czytałem różne sposoby, ale chciałbym dowiedzieć się od
was.

W skrocie:
- zaciagnij reczny
- wrzuc czworke
- podnies obroty (np 4krpm)
- gwaltownie pusc sprzeglo

Jesli zgasnie od razu - nie slizga sie.

pozdr
AA

Data: 2009-05-07 02:31:50
Autor: Krupier
On 7 Maj, 11:15, Adam Adamaszek <cabec...@gmail.com> wrote:
On 7 Maj, 11:12, Kuper <krup...@gmail.com> wrote:

> Jak w temacie. Czytałem różne sposoby, ale chciałbym dowiedzieć się od
> [...]

Dzięki.

Robiłem tak właśnie, ale też nie do końca:

zaciągnąłem ręczny i wrzuciłem czwórkę
gaz do ~3tys. obrotów
zacząłem puszczać sprzęgło, ale delikatnie i powoli - obroty zaczęły
spadać, a samochód ciągnąć do przodu
gdy sprzęgło puściłem całkowicie - zgasł

Muszę zobaczyć Twoim sposobem.

Data: 2009-05-07 18:46:31
Autor: zkruk [Lodz]
Krupier wrote:
[...]

sprawdź tak z 20 razy
jest szansa że pod koniec testowania wynik będzie pozytywny.....

a po co Ci wiedza o uślizgu sprzęgła?
coś Cię zaniepokoiło? coś zauważyłeś czy po prostu nudzisz się i wymyślasz co by w aucie zrobić? :>

Data: 2009-05-07 11:14:45
Autor: Krupier

--
pozdrawiamwww.zbigniewkruk.com<-- prywatna stronawww.foto.forumslubne.pl<-- forum dla fotografow slubnychwww.lodz.forumslubne.pl<-- forum dla par mlodych z okolic Łodzi

Tak po prostu chciałem sprawdzić. ;P

Data: 2009-05-08 14:40:04
Autor: kamil

Krupier wrote:
> [...]

a po co Ci wiedza o uślizgu sprzęgła?
coś Cię zaniepokoiło? coś zauważyłeś czy po prostu nudzisz się i wymyślasz

Gdyby sie slizgalo, juz dawno bys to wyczul. Nie kombinuj, bo faktycznie je dobijesz tym testowaniem. :)

Pozdrawiam
Kamil

Data: 2009-05-07 14:50:51
Autor: Agent

Użytkownik "Adam Adamaszek" <cabecao1@gmail.com> napisał w wiadomości news:dc43d11f-6c78-4701-a46e-3235c5b75173o14g2000vbo.googlegroups.com...
[...]

Co to znaczy od razu? MZ tak nie sprawdzisz sprzęgła. Najlepszy sposób to oberwacja obrotomierza a jak nie ma to na słuch czy obroty rosną przy przyspieszaniu.

Data: 2009-05-07 16:11:31
Autor: Nex@pl
Adam Adamaszek pisze:
[...]

Mało wyszukany sposób... tak to chyba tylko dobić można?

Data: 2009-05-07 16:26:02
Autor: Grzegorz Prędki
Nex@pl pisze:
Adam Adamaszek pisze:
[...]

Mozna.
Najprosciej sprawdzic tak: jedziesz na wysokim biegu, powiedzmy na 5tce 80-90km/h, obroty masz wtedy niskie. Wciskasz do konca gaz i jesli auto normalnie przyspiesza to jest ok, jesli jednak obroty mocno rosna a predkosc nie to sie slizga.

Data: 2009-05-07 17:55:03
Autor: Tomasz Pyra
Grzegorz Prędki pisze:
Nex@pl pisze:
Adam Adamaszek pisze:
[...]

Na niskich obrotach silnik ma słaby moment obrotowy i sprzęgło może jeszcze to utrzymać.
Jak już to należy sprawdzać na obrotach przy których silnik generuje maksymalny moment.

Tyle że to słaby test - jeżeli taki test sprzęgło obleje to znaczy że stan już jest tragiczny i powinno być wymienione dawno.

Sprawne sprzęgło spokojnie wytrzyma testowy strzał ze sprzęgła, bo spokojnie przenosi znacznie większy moment niż generowany przez silnik.

Data: 2009-05-07 16:11:34
Autor: Robson
Jak sprawdzić czy sprzęgło ma poślizg?

Ja podpinam skaner i w droge. Wsrod wielu parametrow jakie mozna wyczytac sa predkosci obrotowe silnika i skrzyni.
Jedeny problem - trzeba miec znajomego co ma taki skaner albo zaplacic.
samochod - Chrysler Voyager 3,3

Data: 2009-05-07 17:31:09
Autor: Kocureq
Robson pisze:

Ja podpinam skaner i w droge. Wsrod wielu parametrow jakie mozna wyczytac sa predkosci obrotowe silnika i skrzyni.

W wiekszosci samochodo predkosci obrotowe silnika i skrzyni sa na desce rozdzielczej, n ie trzeba skanera...

--
      /\ /\ [   Jakub 'Kocureq' Anderwald   ] /\ /\
      =^;^= [   [nick][at][nick].com        ] =^;^=

Data: 2009-05-08 17:29:09
Autor: Robson
Jak sprawdzić czy sprzęgło m a poślizg?

W wiekszosci samochodo predkosci obrotowe silnika i skrzyni sa na desce
rozdzielczej, n ie trzeba skanera...

Jak juz piszesz cos, to sie zastanow co. Pokaz mi samochod gdzie na desce masz obroty SKRZYNI biegow. jesli sprzeglo ma poslizg to mozesz sie gapic w deske jak sroga w gnat i g... zobaczysz. Na desce to masz wslaznik obrotow silnik, a juz na pewno nie ma obotow skrzyni.

Data: 2009-05-08 16:04:17
Autor: Sergiusz Rozanski
Dnia 08.05.2009 Robson <robert@w.pl> napisał/a:

[...]

Prędkościomierz samochodu bierze często prędkość na wyjściu skrzyni, można sobie
wyskalować :) dla każdego biegu.

***       http://www.4x4.kalisz.pl      ***

Data: 2009-05-10 09:03:10
Autor: Robson
Jak sprawdzić czy sprzęgło ma poślizg?
Tak, tak, i pokaz roznice 10 obrotow miedzy skrzynia a silnikiem przy 4000 obrotow.

Data: 2009-05-07 20:52:34
Autor: zinek

Użytkownik "Kuper" <krupier@gmail.com> napisał w wiadomości news:174ba594-9612-4123-ad86-32db6858ea70r36g2000vbr.googlegroups.com...
Jak w temacie. Czytałem różne sposoby, ale chciałbym dowiedzieć się od
was.

najprosciej na jedynce dac w palnik [najwiekszy moment obrotowy] - jesli obroty ida w gore znacznie szybciej niz auto do przodu ;) to sie slizga ;) :D

Data: 2009-05-08 01:08:12
Autor: zkruk [Lodz]
zinek wrote:

najprosciej na jedynce dac w palnik [najwiekszy moment obrotowy] -
jesli obroty ida w gore znacznie szybciej niz auto do przodu ;) to
sie slizga ;)

moment obrotowy zależy od biegu... ciekawe...
a ja myślałem że od obrotów silnika - bo pomiar momentu odbywa się na wale silnika... a nie na kołach...

Data: 2009-05-08 11:27:27
Autor: Marcin J. Kowalczyk
zinek pisze:
najprosciej na jedynce dac w palnik [najwiekszy moment obrotowy] - jesli obroty ida w gore znacznie szybciej niz auto do przodu ;) to sie slizga ;) :D

nieprawda.
u mnie sprzeglo slizgalo sie tylko na czworce, piatce i szostce i tylko przy ostrym daniu w palnik. jedynka, dwojka i trojka szly normalnie

Jak sprawdzić czy sprzęgło ma poślizg?