Jak sprawdzic przed zakupem "legalnosc" roweru?

Data: 2009-10-08 14:47:18
Autor: pmolski
Jak sprawdzic przed zakupem "legalnosc" roweru?
Witam
szukam dla siebie uzywanego trekkinga. Jest pare fajnych na allegro,
ale nie chce kupic "miny" - kradzionego. Jak sprawdzic rower przed
zakupem?
1. Mozna prosic o dowod zakupu.
2. ?
Jakas policyjna baza skradzionych rowerow (numery seryjne?). Jakis
czas temu zatrzymali mnie "niebiescy" i sprawdzili u siebie nr. ramy
(i kazali dmuchnac w balonik).

Pomysly?
pozdr
Piotr

Data: 2009-10-09 00:21:44
Autor: kosik
Jak sprawdzic przed zakupem "legalnosc" roweru?

Uzytkownik <pmolski@ant.pl> napisal w wiadomosci news:658bbf26-c56b-49bb-b3ca-39a9069ff5bep36g2000vbn.googlegroups.com...
[...]

Jesli sprzedajacy poda Ci numer seryjny to mozesz sprawdzic na policji. Ale ogólnokrajowej bazy nie ma wiec... Generalnie duza czesc uzywanego sprzetu na allegro pochodzi zza zachodniej granicy- nie oznacza to autamatycznie, ze sprzet jest kradziony. Wiekszosc to rowery z serwisów, komisów itp, naprawiane juz w Polsce. Ale spotkalem przynajmniej kilku handlarzy, których towar nie wyglada na zbyt legalny. A znam temat jakby od srodka :)

Pozdrawiam
kosik

Data: 2009-10-08 22:55:16
Autor: tadek
On 9 Paź, 00:21, "kosik" <kosi...@interiabezsyfu.pl> wrote:
Uzytkownik <pmol...@ant.pl> napisal w wiadomoscinews:658bbf26-c56b-49bb-b3ca-39a9069ff5bep36g2000vbn.googlegroups.com...

> [...]

naprawiane juz w Polsce. Ale spotkalem przynajmniej kilku handlarzy, których
towar nie wyglada na zbyt legalny. A znam temat jakby od srodka :)

i jak Ci wyszło to "dmuchanie"? Są również rowery składane i tam
żadnych dowodów zakupu nie ma. Części kupione na allegro.

Data: 2009-10-09 12:59:53
Autor: kosik
Jak sprawdzic przed zakupem "legalnosc" roweru?

Użytkownik "tadek" <tadeklodz@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:3ffc2756-7468-4e26-854a-297c69f36248m1g2000vbi.googlegroups.com...
i jak Ci wyszło to "dmuchanie"?

Możesz jaśniej ?

Są również rowery składane i tam
żadnych dowodów zakupu nie ma. Części kupione na allegro.

A czy to co pisałem wyklucza Twoją teorie?

Pzdrawiam
kosik

Data: 2009-10-09 11:57:45
Autor: Moper
<pmolski@ant.pl> wrote in message news:658bbf26-c56b-49bb-b3ca-39a9069ff5bep36g2000vbn.googlegroups.com...
[...]

Sprawdz tez tutaj: http://bazarowerow.pl/

Co ciekawe, w sklepach rowerowych sa ulotki "ten sklep wspólpracuje z bazarowerów.pl", ale jak zapytac na czym ta wspólpraca polega i czy w serwisie sprawdzaja numery oddanych rowerów, to w oczach widac tylko zdziwienie. A wspólpraca polega chyba na wylozeniu naklejek na lade... Wzialem taka kilka tygodni temu i jakos jeszcze sie nie zmobilizowalem zeby rower dodac do bazy, moze sie jeszcze jakos zachece :)

Jak sprawdzic przed zakupem "legalnosc" roweru?