Jak sprawdzić rzeczywisty przelicznik USD-PLN w banku?

Data: 2018-08-23 20:30:07
Autor: Zbynek Ltd.
Jak sprawdzić rzeczywisty przelicznik USD-PLN w banku?
Elo

Chciałbym wiedzieć po jakim kursie T-mobile przeliczy mi zakup dolarowy dokonany kartą przez Internet z konta złotówkowego.

Na stronie
https://www.t-mobilebankowe.pl/kursy-walut
Dla klientów indywidualnych jest sprzedaż po 3.9906.
Podany jest też kurs NBP 3.7069.

Czy zakup zostanie przeliczony po kursie 3.9906?
Bo chyba nie NBP?

    Zbyszek
PGP key: 0xDCEF4E65

Data: 2018-08-23 21:23:30
Autor: ń
Jak sprawdzić rzeczywisty przelicznik USD-PLN w banku?
Spread 15% ?
Wow...

-- -- -
kursy-walut

Data: 2018-08-23 21:41:07
Autor: J.F.
Jak sprawdzić rzeczywisty przelicznik USD-PLN w banku?
policz jeszcze raz

Dnia Thu, 23 Aug 2018 21:23:30 +0200, ń napisał(a):

Spread 15% ?
Wow...

-- -- -
kursy-walut

Data: 2018-08-23 23:08:39
Autor: ń
Jak sprawdzić rzeczywisty przelicznik USD-PLN w banku?
Ja nie umiem, ale za to L. Czarnecki umie:
WALUTADEWIZYPIENIĄDZENBP

      Kraj Kod Nazwa Skup Sprzedaż Spread [%] Zmiana Skup Sprzedaż Spread [%] Zmiana        Stany Zjednoczone* USD2 Dolar* 3,4314 3,9906 15,0687 0,3445 3,4314 3,9906 15,0687 0,3445 3,7069 * Dotyczy płatności realizowanych kartami klientów indywidualnych.

-- -- -
policz jeszcze raz

Data: 2018-08-24 00:32:12
Autor: Dawid Rutkowski
Jak sprawdzić rzeczywisty przelicznik USD-PLN w banku?
W dniu czwartek, 23 sierpnia 2018 21:24:01 UTC+2 użytkownik ń napisał:
Spread 15% ?
Wow...

-- -- -
> kursy-walut

Obudziłeś się?
Od dawna alior jest tutaj na niechlubnym pierwszym miejscu.
Nawet podają po 3 różne kursy $, euro i bodajże funtów - jeden do "normalnej" sprzedaży przelewem, jeden dla kart biznesowych i jeden dla kart indywidualnych - i właśnie ten ostatni ma spread 15%.

Data: 2018-08-24 00:09:22
Autor: radekp@konto.pl
Jak sprawdzić rzeczywisty przelicznik USD-PLN w banku?
Thu, 23 Aug 2018 20:30:07 +0200, w <plmuhb$n9l$1@node1.news.atman.pl>, "Zbynek
Ltd." <sp2scf.spamstoper@poczta.onet.pl> napisał(-a):

[...]

Tak. I nie używaj tej karty do takich zakupów. Kompletnie nie nadaje się.
Zdzierstwo^2. Przebijają nawet mBank.

Data: 2018-08-24 22:20:28
Autor: Zbynek Ltd.
radekp@konto.pl napisał(a) :
[...]

Dziękuję.

    Zbyszek
PGP key: 0xC62E926B

Data: 2018-08-24 00:35:11
Autor: Dawid Rutkowski
W dniu czwartek, 23 sierpnia 2018 20:31:08 UTC+2 użytkownik Zbynek Ltd.. napisał:
Chciałbym wiedzieć po jakim kursie T-mobile przeliczy mi zakup dolarowy dokonany kartą przez Internet z konta złotówkowego.

Odpowiedź: nie rób tego.
Załóż sobie kantor aliora i weź z niego kartę do konta w $.
Dolary na zakup kuouj w kantorze i płać kartą kantorową..
Jak masz konto w różowym T to nawet nie musisz robić przelewu weryfikacujnego, żeby kantor założyć.
Przelewy z aliora/t-mobile chodzą natychmiast.
Oczywiście kantor i karta darmowe.

Data: 2018-08-24 10:13:20
Autor: Zbynek Ltd.
Dawid Rutkowski napisał(a) :
[...]

Dziękuję za pomoc.

Moja kwestia jest raczej z teoretycznych. Chciałem wiedzieć o ile drożej jest kupować towar dolarowy za złotówki. Dolary na konto walutowe też kupuje się za złotówki. I tu miałem problem, jaka jest pomiędzy tymi transakcjami różnica.

    Zbyszek
PGP key: 0xDCEF4E65

Data: 2018-08-24 02:11:32
Autor: Dawid Rutkowski
W dniu piątek, 24 sierpnia 2018 10:14:22 UTC+2 użytkownik Zbynek Ltd. napisał:

[...]

No to dzisiejsze:
- płacąc kartą złotówkową aliora/t-mobile zapłacisz za dolara 3,9879 (kurs nazywa się dolar2/USD2),
- kupując dolary w kantorze aliora zapłacisz za dolara 3,7158,
- kurs NBP - jeszcze wczorajszy - 3,7069.

Do tego kantor aliora ma dwie zalety:
- darmowa debetówka - a płatność kartą jest najlepszą, najszybszą i najtańszą metodą (tylko w przypadku kantoru aliora należy zapamiętać: za rachunki w euro płacić kartą do konta w EUR, za rachunki w funtach płacić kartą do konta GBP, za rachunki w pozostałych walutach - oczywiście oprócz złotówek - płacić tylko kartą do konta w USD),
- darmowy przelew w opcji SHA do sumy wymienionych u nich dewiz - to wtedy, gdy nie ma opcji płatności kartą.

Data: 2018-08-24 14:17:52
Autor: radekp@konto.pl
Jak sprawdzić rzeczywisty przelicznik USD-PLN w banku?
Fri, 24 Aug 2018 02:11:32 -0700 (PDT), w
<9d471c11-4783-4b54-be74-78b7596bb8c3@googlegroups.com>, Dawid Rutkowski
<drutkow1@wp.pl> napisał(-a):

[...]

To ja jednak wolę kartę z Getinu :)
Spread 0%.

Jak sprawdzić rzeczywisty przelicznik USD-PLN w banku?