Jak sprawnie otwierać strony www na komórce?

Data: 2010-03-03 13:37:04
Autor: Sofija
Jak sprawnie otwierać strony www na komórce?
Witam!

Coraz częściej słyszy się o korzystaniu z Internetu na komórce.
Mam Nokię E51 i przez GPRS mogę łączyć się z Internetem.
Bardzo ładnie spisuje się korzystanie z poczty elektronicznej,
mogę sprawdzać moją skrzynkę, odbierać wybrane wiadomości
i wysyłać e-maile.
Czasami jednak potrzeba coś więcej, na przykład otworzyć jakąś
stronę lub znaleźć w Google jakiś adres, nr telefonu lub adres e-mail.
Strony mi się nawet czasami otwierają, ale idzie to jakoś opornie
i nigdy nie udało mi się z tego tak naprawdę skorzystać.

Będę bardzo wdzięczna za rady jak sprawnie z takich funkcji w razie
pilnej potrzeby skorzystać.

Pozdrawiam
Zośka

Data: 2010-03-03 14:20:16
Autor: Sofija
[...]

Mam zainstalowaną, ale idzie mi z nią jeszcze gorzej niż z IE.
Może po prostu nie wiem jak ją używać.
Tak czy owak przydałaby mi się jakaś "łoptologiczna" instrukcja. :-)

Pozdrawiam
Zośka

Data: 2010-03-03 06:18:48
Autor: joker77
Jak sprawnie otwierać strony www na komórce?

Mam zainstalowan , ale idzie mi z ni jeszcze gorzej ni z IE.
Mo e po prostu nie wiem jak j u ywa .
Tak czy owak przyda aby mi si jaka " optologiczna" instrukcja. :-)

Na E51 masz IE ?
Jak używać przeglądarki ? (to musi być gruba książka skoro nie
przeczytałaś instrukcji obsługi)
A co ci sprawia trudność ?
 - wpisanie adresu strony
 - rozmiar ekranu
 - komunikat o braku strony
 - komunikat o - nie wiem o czym ale może podziel się z nami to coś
może będzie dało się poradzić.

Data: 2010-03-03 15:47:59
Autor: Sofija
[...]

Tak naprawdę nie widzę tam nazwy przeglądarki. Po prostu przeglądarka
internetowa, która, ile pamiętam, działa od momentu zakupu komórki,
bez dodatkowej instalacji czegokolwiek.
Natomiast Operę Mini zainstalowałam dodatkowo. Był tam tylko opis
instalacji, a nie używania.

Jak używać przeglądarki ? (to musi być gruba książka skoro nie
przeczytałaś instrukcji obsługi)
Chętnie przeczytam instrukcję, ale nie mam takowej.

A co ci sprawia trudność ?

 - wpisanie adresu strony
nie

 - rozmiar ekranu
tak

 - komunikat o braku strony
nie pamiętam takiego komunikatu, raczej ściąganie wtedy trwa w nieskończoność

 - komunikat o - nie wiem o czym ale może podziel się z nami to coś
może będzie dało się poradzić.
Generalnie jest bardzo nieczytelna struktura pokazywanej strony, stąd trudno
się po niej poruszać (na przykład w tvn24.lajt.pl).
Ponadto często na stronach pokazują się jakby nakładki - są to chyba strony,
ale w ogromnym pomniejszeniu, obwiedzione prostokątem.
Ściąganie stron w Opera Mini trwa jeszcze dłużej i zdarza się, że samo się
rozłącza i wraca do ekranu głównego (na przykład w Onet.lajt).

Ponadto nie wiem jak w tych przeglądarkach wyłączyć grafikę i zdjęcia,
nie są mi potrzebne, a przedłużają ściąganie i nabijają rachunek.

Myślałam, że istnieje jakiś prosty sposób na uzyskanie nieskomplikowanych
potrzebnych informacji gdy nie ma innej możliwości skorzystania z Internetu.

Jeśli komuś przeglądanie na komórce (najlepiej E51) chodzi sprawnie,
to proszę o informację co do tego używa i jak to robi. Tyle.

Pozdrawiam
Zośka

Data: 2010-03-03 17:18:45
Autor: qwerty
Jak sprawnie otwierać strony www na komórce?
Użytkownik "Jan Strybyszewski" <ktos@w.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:hmlmm6$bec$1@news.onet.pl...
Opera Mini

Chyba żartujesz? Kiepska z niej przeglądarka.

Data: 2010-03-03 18:26:37
Autor: Piotr Sawinski
On 3/3/2010 1:59 PM, Jan Strybyszewski wrote:
pilnej potrzeby skorzystać.

Opera Mini

A przy okazji, jak sobie poradzic z zainstalowaniem tego na 6120c z Playem na pokladzie (jesli ma to jakies znaczenie). Mialem Plusa i wszystko smigalo jak trzeba. Odinstalowalem Opere Mini, zmienilem na Playa jakis czas pozniej i juz zainstalowac nie moge...

Piotr Sawinski

Data: 2010-03-03 18:40:26
Autor: Sofija
[...]

A możesz napisać czy korzystałeś pod tą Operą Mini (na Plusie) z Google?
Czy coś usunąłeś żeby szybciej/lepiej chodziła?
Czy znalazłeś do niej jakiś opis?
Czy przy wchodzeniu na każdą stronę muszę odpowiadać na pytanie:
Pozwalasz aplikacji Opera Mini używać sieci odbierać oraz wysyłać dane?
Co oznacza jakieś zbieranie informacji przy którym zwykle połączenie się zrywa?

Pozdrawiam
Zośka

Data: 2010-03-03 18:51:07
Autor: Sofija

Użytkownik "Sofija" <abc@xyz.pl> napisał w wiadomości news:hmm736$ika$1atlantis.news.neostrada.pl...
[...]

Pisze o zbieraniu informacji o dostępnych członkach? O co tu chodzi?

Pozdrawiam
Zośka

Data: 2010-03-03 19:39:38
Autor: ToMasz
Sofija pisze:
[...]

wyluzuj... Miałem kiedyś podobny telefon, tzn 2.4cala i bez dotyku i
cieszyłem sie ze google działają, jakieś stronki mini czy lajt. basha
siedało przegladac i tyle. Moim zdaniem jedyną pozytywną cechą ekranów
dotykowych jest łatwość przeglądania nieprzystosowanych stron www.
Tak wiec co zobaczysz to zobaczysz, ale komfortu ani łatwości sie nie
spodziewaj. jak naprawde chcesz korzystać z www na telefonie, to patrz
za ekranem 800punktów i dotykiem.
ToMasz

Data: 2010-03-03 21:18:02
Autor: Sofija
[...]

Moja Nokia E51 ma 2 cale (240*320 pikseli).
Ekran 800 punktów - w opisie komórek nie ma takiego parametru.
Czy to suma liczb podanym jako rozdzielczość? To znaczy w przypadku
mojej komórki byłoby to 240+320=560?
A propos przystosowanych stron. Stony z "lajt" w adresie miały być podobno
przystosowane, ale w praktyce wcale tak nie jest.

Pozdrawiam
Zośka

Data: 2010-03-03 22:06:06
Autor: joker77
[...]

Wiec może tak:
Użyłaś przeglądarki uruchomionej jako plik javy - to trzeba
skonfigurować aby
programy otrzymywały dostęp do sieci, stąd komunikat za każdym razem
z pytaniem o pozwolenie, minusem takiego pytania jest to, że sieć
została rozłączona
po otrzymaniu stronki (czyli jeśli masz złe taktowanie transmisji
danych to płacisz
jak za zboże).

Nie ma czegoś takiego jak strony z "lajt" - to sobie wymyślił onet i
grupa tvn.
Każdy dostawca może sam wybrać odpowiednią formę (adres) który będzie
dobrze
sformatowany dla urządzeń o małej rozdzielczości, najpierw warto
sprawdzić na PC
stronę główną czy widać jakiś odnośnik - "wersja mobilna".

Skoro masz E51 - to może poszukaj przeglądarki odpowiedniej dla
twojego systemu
czyli Symbiana - ja poruszam używam WM 800x480 oraz Androida oba te
systemy
mają bardzo wygodne przeglądarki.

Data: 2010-03-04 14:20:39
Autor: Sofija
[...]

A jak to skonfigurować?

najpierw warto sprawdzić na PC
stronę główną czy widać jakiś odnośnik - "wersja mobilna".
Zwrócę na to uwagę. Nie wiem czy Google występują w takiej wersji.

Skoro masz E51 - to może poszukaj przeglądarki odpowiedniej dla
twojego systemu
czyli Symbiana
Jak już pisałam mam 2 przeglądarki. Pierwsza z nich (nie wiem jak się nazywa)
była już na komórce w momencie jej kupienia. Zakładam, że jest odpowiednia
dla E51 i Symbiana.
Druga to Opera Mini, która sama zainstalowałam dodatkowo

- ja poruszam używam WM 800x480 oraz Androida oba te
systemy mają bardzo wygodne przeglądarki.
800*460 na Twojej a 240*320 na mojej to chyba dwa różne światy.

Dziękuję i pozdrawiam
Zośka

Data: 2010-03-04 06:24:53
Autor: joker77
On 4 Mar, 14:20, "Sofija" <a...@xyz.pl> wrote:

> najpierw warto sprawdzić na PC
> stronę główną czy widać jakiś odnośnik - "wersja mobilna"..

Zwrócę na to uwagę. Nie wiem czy Google występują w takiej wersji.

google - rozpoznaje przeglądarkę (bo każda się przedstawia) i
dostosowuje
wygląd do możliwośći.

> [...]

> systemy mają bardzo wygodne przeglądarki.

800*460 na Twojej a 240*320 na mojej to chyba dwa różne światy.

Wszystko zależy od przeglądarki w jakim trybie wyświetlania pracuje
np. jedna kolumna - (czyli wszystko tak układa aby zmieściło się
na szerokość ekranu i przez to "wydłuża" stronkę,
pulpit - czyli wyświetlanie podobne jak w dużej przeglądarce tylko
, że to takie podglądanie przez dziurkę od klucza.

Oczywiście prędkość wczytywania stron zależy od jakości twojego
połączenia (gprs,edge,3g,hspa), obiążenia bts, jak również od
procesora i pamięci w telefonie.

Data: 2010-03-04 03:30:54
Autor: Piotr KUCHARSKI
Sofija <abc@xyz.pl> wrote:
Moja Nokia E51 ma 2 cale (240*320 pikseli).
Ekran 800 punktĂłw - w opisie komĂłrek nie ma takiego parametru.
Czy to suma liczb podanym jako rozdzielczość? To znaczy w przypadku
mojej komórki byłoby to 240+320=560?

Nie, to ekran 800xN pikseli, np. 800x480.

p.

heart he dreams himself your master.   -- Commissioner Pravin Lal

Jak sprawnie otwierać strony www na komórce?