Jak sprawnie otwierać strony www na komórce?

Data: 2010-03-03 19:39:38
Autor: ToMasz
Jak sprawnie otwierać strony www na komórce?
Sofija pisze:
Witam!

Coraz częściej słyszy się o korzystaniu z Internetu na komórce.
Mam Nokię E51 i przez GPRS mogę łączyć się z Internetem.
Bardzo ładnie spisuje się korzystanie z poczty elektronicznej,
mogę sprawdzać moją skrzynkę, odbierać wybrane wiadomości
i wysyłać e-maile.
Czasami jednak potrzeba coś więcej, na przykład otworzyć jakąś
stronę lub znaleźć w Google jakiś adres, nr telefonu lub adres e-mail.
Strony mi się nawet czasami otwierają, ale idzie to jakoś opornie
i nigdy nie udało mi się z tego tak naprawdę skorzystać.

Będę bardzo wdzięczna za rady jak sprawnie z takich funkcji w razie
pilnej potrzeby skorzystać.

Pozdrawiam
Zośka

wyluzuj... Miałem kiedyś podobny telefon, tzn 2.4cala i bez dotyku i
cieszyłem sie ze google działają, jakieś stronki mini czy lajt. basha
siedało przegladac i tyle. Moim zdaniem jedyną pozytywną cechą ekranów
dotykowych jest łatwość przeglądania nieprzystosowanych stron www.
Tak wiec co zobaczysz to zobaczysz, ale komfortu ani łatwości sie nie
spodziewaj. jak naprawde chcesz korzystać z www na telefonie, to patrz
za ekranem 800punktów i dotykiem.
ToMasz

Data: 2010-03-03 21:18:02
Autor: Sofija
[...]

Moja Nokia E51 ma 2 cale (240*320 pikseli).
Ekran 800 punktów - w opisie komórek nie ma takiego parametru.
Czy to suma liczb podanym jako rozdzielczość? To znaczy w przypadku
mojej komórki byłoby to 240+320=560?
A propos przystosowanych stron. Stony z "lajt" w adresie miały być podobno
przystosowane, ale w praktyce wcale tak nie jest.

Pozdrawiam
Zośka

Data: 2010-03-03 22:06:06
Autor: joker77
[...]

Wiec może tak:
Użyłaś przeglądarki uruchomionej jako plik javy - to trzeba
skonfigurować aby
programy otrzymywały dostęp do sieci, stąd komunikat za każdym razem
z pytaniem o pozwolenie, minusem takiego pytania jest to, że sieć
została rozłączona
po otrzymaniu stronki (czyli jeśli masz złe taktowanie transmisji
danych to płacisz
jak za zboże).

Nie ma czegoś takiego jak strony z "lajt" - to sobie wymyślił onet i
grupa tvn.
Każdy dostawca może sam wybrać odpowiednią formę (adres) który będzie
dobrze
sformatowany dla urządzeń o małej rozdzielczości, najpierw warto
sprawdzić na PC
stronę główną czy widać jakiś odnośnik - "wersja mobilna".

Skoro masz E51 - to może poszukaj przeglądarki odpowiedniej dla
twojego systemu
czyli Symbiana - ja poruszam używam WM 800x480 oraz Androida oba te
systemy
mają bardzo wygodne przeglądarki.

Data: 2010-03-04 14:20:39
Autor: Sofija
[...]

A jak to skonfigurować?

najpierw warto sprawdzić na PC
stronę główną czy widać jakiś odnośnik - "wersja mobilna".
Zwrócę na to uwagę. Nie wiem czy Google występują w takiej wersji.

Skoro masz E51 - to może poszukaj przeglądarki odpowiedniej dla
twojego systemu
czyli Symbiana
Jak już pisałam mam 2 przeglądarki. Pierwsza z nich (nie wiem jak się nazywa)
była już na komórce w momencie jej kupienia. Zakładam, że jest odpowiednia
dla E51 i Symbiana.
Druga to Opera Mini, która sama zainstalowałam dodatkowo

- ja poruszam używam WM 800x480 oraz Androida oba te
systemy mają bardzo wygodne przeglądarki.
800*460 na Twojej a 240*320 na mojej to chyba dwa różne światy.

Dziękuję i pozdrawiam
Zośka

Data: 2010-03-04 06:24:53
Autor: joker77
On 4 Mar, 14:20, "Sofija" <a...@xyz.pl> wrote:

> najpierw warto sprawdzić na PC
> stronę główną czy widać jakiś odnośnik - "wersja mobilna"..

Zwrócę na to uwagę. Nie wiem czy Google występują w takiej wersji.

google - rozpoznaje przeglądarkę (bo każda się przedstawia) i
dostosowuje
wygląd do możliwośći.

> [...]

> systemy mają bardzo wygodne przeglądarki.

800*460 na Twojej a 240*320 na mojej to chyba dwa różne światy.

Wszystko zależy od przeglądarki w jakim trybie wyświetlania pracuje
np. jedna kolumna - (czyli wszystko tak układa aby zmieściło się
na szerokość ekranu i przez to "wydłuża" stronkę,
pulpit - czyli wyświetlanie podobne jak w dużej przeglądarce tylko
, że to takie podglądanie przez dziurkę od klucza.

Oczywiście prędkość wczytywania stron zależy od jakości twojego
połączenia (gprs,edge,3g,hspa), obiążenia bts, jak również od
procesora i pamięci w telefonie.

Data: 2010-03-04 03:30:54
Autor: Piotr KUCHARSKI
Sofija <abc@xyz.pl> wrote:
Moja Nokia E51 ma 2 cale (240*320 pikseli).
Ekran 800 punktĂłw - w opisie komĂłrek nie ma takiego parametru.
Czy to suma liczb podanym jako rozdzielczość? To znaczy w przypadku
mojej komórki byłoby to 240+320=560?

Nie, to ekran 800xN pikseli, np. 800x480.

p.

heart he dreams himself your master.   -- Commissioner Pravin Lal

Jak sprawnie otwierać strony www na komórce?