Jak sprzedać?

Data: 2010-01-31 22:48:08
Autor: sensor
Jak sprzedać?
Na użytek osobisty mam dwa przedmioty o niewielkiej wartości, które ktoś
chce ode mnie odkupić, ale zależy mu na rachunku. Prowadzę DG, bez vat,
usługi, nie sprzedaję żadnych towarów.
Jak to sprzedać? Wprowadzić do ewidencji wyposażenia najpierw, czy też jest
to zbędne?
No i mam pełne księgi. Jak to ująć w ewidencji?

Data: 2010-02-01 10:36:49
Autor: Maddy
Jak sprzedać?
W dniu 31-01-2010 22:48, sensor pisze:
[...]

Każda osoba może wystawić rachunek. Nie trzeba prowadzić DG.

Dlaczego wystawianie rachunku do umowy o dzieło czy zlecenia przez nie-przedsiębiorcę nikogo nie dziwi, a jak trzeba wystawić rachunek na używaną wiertarkę to jest nagle problem?

Magdalena "Maddy" Wołoszyk
JID maddy@esi.com.pl
GG: 5303813

Data: 2010-02-01 09:39:19
Autor: jureq
Jak sprzedać?
Dnia Mon, 01 Feb 2010 10:36:49 +0100, Maddy napisał(a):

Dlaczego wystawianie rachunku do umowy o dzieło czy zlecenia przez
nie-przedsiębiorcę nikogo nie dziwi

Ależ dziwi, dziwi.... Większość wystawiających takie rachunki nie wie nawet, że to robią - podpisują nie czytając wszystko co im księgowy w firmie podetknie pod nos.

Data: 2010-02-01 13:20:50
Autor: sensor
Jak sprzedać?
Dnia Mon, 01 Feb 2010 10:36:49 +0100, Maddy napisał(a) w wiadomości

No dobrze, ale gdybym chciał przeprowadzić to przez DG, żeby mi to przy
rocznym rozliczeniu nie umknęło?

Data: 2010-02-01 15:48:26
Autor: SDD
Jak sprzedać?

Użytkownik "sensor" <nie@podam.pl> napisał w wiadomości news:1ecgdve59vxyb$.18vgcqv4gxoj0.dlg40tude.net...
Dnia Mon, 01 Feb 2010 10:36:49 +0100, Maddy napisał(a) w wiadomości

No dobrze, ale gdybym chciał przeprowadzić to przez DG, żeby mi to przy
rocznym rozliczeniu nie umknęło?

No ale jesli sa to przedmioty nabyte w celach osobistych i w takichz celach wykorzystywane, to jak Ty je chcesz sprzedac przez DG - i to jeszcze na ksiegach?

Pozdrwiam
SDD

Data: 2010-02-01 16:03:13
Autor: sensor
Jak sprzedać?
Dnia Mon, 1 Feb 2010 15:48:26 +0100, SDD napisał(a) w wiadomości

Nie są nabyte w celach osobistych, lecz w poprzedniej, bardzo podobnej
działalności. Wymyśliłem, aby wprowadzić sobie konto pozabilansowe
"Niskocenne przedmioty w użytkowaniu", wnieść to aportem (w korespondencji
z kontem "Kapitał własny"). Następnie wartość początkową tych przedmiotów
potraktować jako pozostałe koszty operacyjne, a przychód ze sprzedaży ująć
w ewidencji jako pozostały przychód operacyjny. Trzyma się kupy?

Data: 2010-02-01 15:11:40
Autor: jureq
Jak sprzedać?
Dnia Mon, 01 Feb 2010 16:03:13 +0100, sensor napisał(a):

Nie są nabyte w celach osobistych, lecz w poprzedniej, bardzo podobnej
działalności.

Co to jest poprzednia działalność? Czy było coś "pomiędzy" działalnościami?

Jeśli odpowiedź za 1. jest taka jak się spodziewam, to czy te przedmioty były ujęte w spisie końcowym?

Data: 2010-02-01 17:23:26
Autor: sensor
Jak sprzedać?
Dnia Mon, 1 Feb 2010 15:11:40 +0000 (UTC), jureq napisał(a) w wiadomości

Co to jest poprzednia działalność?

Żony.

Czy było coś "pomiędzy" działalnościami?

Nie. Wyrejestrowanie i zarejestrowanie nowej tego samego dnia.

czy te przedmioty były ujęte w spisie końcowym?

Nie.

Data: 2010-02-02 00:54:35
Autor: Gotfryd Smolik news
Jak sprzedać?
On Mon, 1 Feb 2010, sensor wrote:

Dnia Mon, 1 Feb 2010 15:11:40 +0000 (UTC), jureq napisał(a) w wiadomości

czy te przedmioty były ujęte w spisie końcowym?

Nie.

  To czego szukasz, kłopotów? ;)
  Jak rozumiem, są to na tyle "drobiazgi" że nikt się nie przyczepi
przy kontroli "tamtej" DG, ale w końcu remanenty po coś są,
więc takie "rzeczy znikąd" rodzą kilka niewygodnych pytań :>

  Jak to szło: "superata jest gorsza od manka"? (jakoś tak)

pzdr, Gotfryd

Data: 2010-02-04 22:50:28
Autor: sensor
Jak sprzedać?
Dnia Tue, 2 Feb 2010 00:54:35 +0100, Gotfryd Smolik news napisał(a) w
wiadomości <news:Pine.WNT.4.64.1002020046490.3840quad>:

  Jak to szło: "superata jest gorsza od manka"? (jakoś tak)

A nie można było przekazać tego na cele osobiste przed zakończeniem tamtej
DG i nie ujmować w remanencie końcowym? Natomiast teraz znów przeznaczyć na
cele DG?

Data: 2010-02-04 23:53:19
Autor: Gotfryd Smolik news
Jak sprzedać?
On Thu, 4 Feb 2010, sensor wrote:

A nie można było przekazać tego na cele osobiste przed zakończeniem tamtej
DG i nie ujmować w remanencie końcowym?

"Pan pokaże ewidencję VAT, obejrzymy czy od przekazania na cele
osobiste była faktura wewnętrzna" ;)

pzdr, Gotfryd

Data: 2010-02-05 00:02:46
Autor: Tomek
Jak sprzedać?
Dnia 04-02-2010 o 23:53:19 Gotfryd Smolik news <smolik@stanpol.com.pl>  napisał(a):

On Thu, 4 Feb 2010, sensor wrote:

A nie moĹźna było przekazać tego na cele osobiste przed zakończeniem  tamtej
DG i nie ujmować w remanencie końcowym?

"Pan pokaże ewidencję VAT, obejrzymy czy od przekazania na cele
osobiste była faktura wewnętrzna" ;)

Panie, ja Ĺźem nie miał prawa VATu odliczać to co pan mi tu z fakturą  wewnętrzną.

--
Tomek

Data: 2010-02-06 10:21:48
Autor: Gotfryd Smolik news
Jak sprzedać?
On Fri, 5 Feb 2010, Tomek wrote:

Panie, ja żem nie miał prawa VATu odliczać to co pan mi tu z fakturą wewnętrzną.

  A toś mnie Pan zagiął... czy "przekazanie" przed zakończeniem
DG chroni przed zastosowaniem art.23.1.49 PDoOF? ;)
(tak prawdę mówiąc, zacząłem się zastanawiać nad postawą prawną
całego pomysłu z "przekazaniem" wyposażenia w trakcie prowadzenia
DG w rozumieniu podatku dochodowego - bo VAT to inna sprawa
i przypadek remenentu końcowego też inna)

pzdr, Gotfryd

Data: 2010-02-06 16:58:38
Autor: sensor
Jak sprzedać?
Dnia Sat, 6 Feb 2010 10:21:48 +0100, Gotfryd Smolik news napisał(a) w
wiadomości <news:Pine.WNT.4.64.1002061017360.3768quad>:

A toś mnie Pan zagiął... czy "przekazanie" przed zakończeniem
DG chroni przed zastosowaniem art.23.1.49 PDoOF? ;)

No a przekazanie na cele osobiste w momemncie liwidacji DG? Czy jest to
przychód do opodatkowania? W art. 24 ust. 2 updof mowa tylko o zbyciu
odpłatnym.

Data: 2010-02-06 23:20:10
Autor: Gotfryd Smolik news
Jak sprzedać?
On Sat, 6 Feb 2010, sensor wrote:

No a przekazanie na cele osobiste w momemncie liwidacji DG? Czy jest to
przychód do opodatkowania?

  Oczywiście.
  Nie jest on "wprost", określony jest poprzez "współczynnik dochodu
w przychodzie", ale jest.

W art. 24 ust. 2 updof mowa tylko o zbyciu odpłatnym.

  Za to art.24.3 jak najbardziej zawiera słowa "oraz rzeczowych składników
majątku związanego z wykonywaną działalnością, niebędących środkami
trwałymi".
  Tak się składa, że ten remanent odejmuje się ze znakiem ujemnym
(czyli efeketywnie: dodaje się) do dochodu.

pzdr, Gotfryd

Data: 2010-02-09 21:05:11
Autor: sensor
Jak sprzedać?
Dnia Sat, 6 Feb 2010 23:20:10 +0100, Gotfryd Smolik news napisał(a) w
wiadomości <news:Pine.WNT.4.64.1002062316140.3360quad>:

Art. 24 ust. 3 pkt 1
Nie ustala się dochodu na dzień likwidacji, jeżeli:
1) w wyniku zmiany formy prawnej lub połączenia przedsiębiorstw składniki
majątku objęte remanentem zostały wniesione w formie wkładu lub aportu
do nowo powstałego lub istniejącego przedsiębiorcy,

Czy można zaliczyć tutaj przypadek, gdy małżonek niejako przekazuje firmę
małżonkowi (kończy działalność i tego samego dnia zakładana jest kolejna)?

Data: 2010-02-05 09:43:25
Autor: sensor
Jak sprzedać?
Dnia Thu, 4 Feb 2010 23:53:19 +0100, Gotfryd Smolik news napisał(a) w
wiadomości <news:Pine.WNT.4.64.1002042352190.4076quad>:

"Pan pokaże ewidencję VAT

Działalność jest zwolniona z VAT.
To można było czy nie? :)

Data: 2010-02-06 10:24:22
Autor: Gotfryd Smolik news
Jak sprzedać?
On Fri, 5 Feb 2010, sensor wrote:

To można było czy nie? :)

  To za bardzo przypomina pytanie o poradę, a tu na razie się
dyskusja toczy ;)
  Masz pomysł na podstawę prawną "przekazania wyposażenia w rozumieniu
PDoOF na cele osobiste w trakcie prowadzenia DG", tak aby nie powodowało
skutków podatkowych? (a tym samym pytania "a wpis do papierów gdzie?")

pzdr, Gotfryd

Data: 2010-02-06 16:42:08
Autor: sensor
Jak sprzedać?
Dnia Sat, 6 Feb 2010 10:24:22 +0100, Gotfryd Smolik news napisał(a) w
wiadomości <news:Pine.WNT.4.64.1002061022060.3768quad>:

Masz pomysł na podstawę prawną "przekazania wyposażenia w rozumieniu
PDoOF na cele osobiste w trakcie prowadzenia DG", tak aby nie powodowało
skutków podatkowych? (a tym samym pytania "a wpis do papierów gdzie?")

"w przypadku stwierdzenia, że składniki te nie są wykorzystywane dla celów
prowadzonej działalności gospodarczej, lecz służą celom osobistym
podatnika, pracowników lub innych osób"

Co to znaczy "nie są wykorzystywane"? Jeżeli *były* wykorzystywane - i
zaliczone jednorazowo w koszty - a potem przestały być potrzebne w DG i
zostały przekazane na cele osobiste? Podstawa zaliczenia w koszty była,
potem faktycznie "służą celom osobistym".

Co w takiej sytuacji?

Data: 2010-02-06 23:16:01
Autor: Gotfryd Smolik news
Jak sprzedać?
[...]

  No właśnie pytałem, czy należy dokonać korekty kosztu :]
(bo na "oczywiste" to nie wygląda)

pzdr, Gotfryd

Data: 2010-02-10 09:08:14
Autor: sensor
Jak sprzedać?
Dnia Sat, 6 Feb 2010 23:16:01 +0100, Gotfryd Smolik news napisał(a) w
wiadomości <news:Pine.WNT.4.64.1002062315260.3360quad>:

[...]

W Krajowej Informacji Podatkowej odpowiedziano mi, że można przekazać
wyposażenie na cele osobiste i nie rodzi to skutków podatkowych, bo ustawa
w żadnym miejscu tego nie przewiduje. W szczególnych przypadkach urzędy
sprawdzają ponoć tylko zasadność zaliczenia tego w koszty firmy, żeby nie
było tak, że ktoś kupuje komputer, daje w koszty, a po miesiącu przekazuje
na cele osobiste.

Data: 2010-02-11 23:13:59
Autor: Gotfryd Smolik news
Jak sprzedać?
On Wed, 10 Feb 2010, sensor wrote:

W Krajowej Informacji Podatkowej odpowiedziano mi, że można przekazać
wyposażenie na cele osobiste i nie rodzi to skutków podatkowych,

....rozumiem że "w podatku dochodowym"?
  Bo jak powiedzieli że w ogóle, to bym podchodził ostrożnie do tego
wyjaśnienia - regulacja dla VAT jest wyraźna. F-ra wewnętrzna powinna
być.

pzdr, Gotfryd

Data: 2010-02-12 01:15:34
Autor: sensor
Jak sprzedać?
Dnia Thu, 11 Feb 2010 23:13:59 +0100, Gotfryd Smolik news napisał(a) w
wiadomości <news:Pine.WNT.4.64.1002112312460.1832quad>:

wyjaśnienia - regulacja dla VAT jest wyraźna. F-ra wewnętrzna powinna
być.

To oczywiste.

Jak sprzedać?