Jak sprzedać uszkodzone bateria do notebooka

Data: 2015-05-28 11:23:15
Autor: Marek Kozlowski
Jak sprzedać uszkodzone bateria do notebooka
:-)

Wyjaśniam: mam dwa ThinkPady (T400 i X61), każdy kupiony z parą baterii:
lekką i pojemną. Nadmiarowo. Oba używane były tylko z jedna baterią z
pary, druga leżała na pawlaczu... zbyt długo. Prawdopodobnie doszło do
głębokiego rozładowania - po włożeniu notebooki nie chcą ich ładować,
zgłaszają jako naturalnie zużyte.

Obudowy oryginalne, elektronika sprawna, więc po wymianie ogniw na dobre
powinny być lepsze niż no-name z Chin.

Ja ich nie potrzebuję, więc chętnie odsprzedam firmie, która je
zregeneruje I ZAOFERUJE KLIENTOM JAKO REGENEROWANE. Boję się jednak, że
jakiś "Janusz biznesu" kupi je, porobi jakieś cuda-wianki z zamrażarką,
albo włoży g**niane ogniwa i wystawi je na Allegro jako "oryginalne nowe".
Pytanie: jak je zbyć aby zabezpieczyć się przed taką sytuacją?

Pozdrawiam,
/m

Data: 2015-05-28 12:46:39
Autor: PiteR
Marek Kozlowski pisze tak:

[...]

Nie trzeba wymieniać ogniw. Wystarczy je odlutować od kontrolera i podładować z zasilacza trochę aby ich napięcie wzrosło do poziomu akceptowalnego przez kontroler. Potem ładować normalnie w laptopie.

Na jutubku są tutoriale

--
Piotrek

Let me see your war face. You have got a war face?

Data: 2015-05-28 12:54:19
Autor: ToMasz
Jak sprzedać uszkodzone bateria do notebooka
Ja ich nie potrzebuję, więc chętnie odsprzedam firmie,
sprzedaj na olx albo allegro
(...)
Pytanie: jak je zbyć aby zabezpieczyć się przed taką sytuacją?
doprowadź do uszkodzenia obudowy. wyłam coś istotnego kleszczami i tyle

ToMasz

Data: 2015-05-28 13:11:30
Autor: Jacek
Jak sprzedać uszkodzone bateria do notebooka
W dniu 2015-05-28 o 11:23, Marek Kozlowski pisze:
:-)

[...]

Jeżeli to prawda, co piszesz, to bym chętnie kupił same ogniwa. Możesz dać je w obudowie, gdzie, jak już ktoś radził wyłamiesz jakiś element.
Tylko chodzi mi o ogniwa wielkości 18650, bo mam parę urządzeń (np. nożyce ogrodnicze), które zasilam takimi ogniwami.
Nowe ogniwo dobrej marki to ok 20 zł, a "Uitra FLre" można kupić za 5,50 zł, ale boję się , że mi się chałupa sfajczy.
Jacek

Jak sprzedać uszkodzone bateria do notebooka