Jak stary mo¿e byæ samochód kupiony w RFN/ogólnie w UE/?

Data: 2014-05-20 18:55:26
Autor: Pszemol
Jak stary mo¿e byæ samochód kupiony w RFN/ogólnie w UE/?
.... i legalnie przywieziony do Polski i tu zarejestrowany?
O ile pamiêtam, by³o co¶ na temat aut starszych ni¿ 10 lat?
Pomó¿cie nakierowaæ bo sprzeczam sie tu o to z koleg± :-)

Data: 2014-05-21 06:38:47
Autor: Dawid
W dniu 2014-05-21 01:55, Pszemol pisze:
... i legalnie przywieziony do Polski i tu zarejestrowany?
O ile pamiêtam, by³o co¶ na temat aut starszych ni¿ 10 lat?
Pomó¿cie nakierowaæ bo sprzeczam sie tu o to z koleg± :-)
dawno  dawno dawno temu, teraz wolno¶æ i demokracja.
ka¿dy samochód mo¿na legalnie nabyæ i zarejestrowaæ, oczywi¶cie spe³niaj±c pewne warunki nie zwi±zane z wiekiem auta.

Data: 2014-05-21 08:33:23
Autor: J.F.
Jak stary mo¿e byæ samochód kupiony w RFN/ogólnie w UE/?
Dnia Tue, 20 May 2014 18:55:26 -0500, Pszemol napisa³(a):
... i legalnie przywieziony do Polski i tu zarejestrowany?
O ile pamiêtam, by³o co¶ na temat aut starszych ni¿ 10 lat?

Bylo dawno i sie skonczylo.
Teraz kazdy samochod z Unii jest w Polsce legalny, i Polska nie moze
nic z tym zrobic :-)
A spoza Unii - wystarczy do dowolnego kraju UE sprowadzic, a potem
jest nasz, unijny :-)

J.

Data: 2014-05-21 11:49:36
Autor: BartekK
Jak stary może być samochód kupiony w RFN/ogólnie w UE/?
W dniu 2014-05-21 01:55, Pszemol pisze:
... i legalnie przywieziony do Polski i tu zarejestrowany?
Obawiam się, że może być problem z pojazdami, których data produkcji jest wcześniejsza niż 1885r, chyba że masz na myśli również konstrukcje parowe, to gdzieś tak od roku 1700

Data: 2014-05-21 12:40:30
Autor: Pszemol
BartekK <sibi@drut.org> wrote:
[...]
parowe, to gdzieÅ› tak od roku 1700

:-)))) dzięki wszystkim za odpowiedz, zwlaszcza Tobie za usmiech z rana...

Data: 2014-05-21 14:47:34
Autor: Dawid
W dniu 2014-05-21 14:40, Pszemol pisze:
BartekK <sibi@drut.org> wrote:
[...]

dzień po imprezie?
uśmiech z rana w południe, dobre :-)

Data: 2014-05-21 14:02:17
Autor: Pszemol
BartekK <sibi@drut.org> wrote:
[...]

Nie, nie było żadnej imprezy... :-) Ja nie z tych co imprezują. Zwłaszcza nie w dzień powszedni...

U mnie jeszcze parę godzin musi minąć zanim nastąpi południe.
Piszę z innej strefy czasowej niż większość grupowiczów....

Data: 2014-05-21 17:38:01
Autor: Tom N
Jak stary mo¿e byæ samochód kupiony w RFN/ogólnie w UE/?
Pszemol w <news:llibl8$dgm$2dont-email.me>:

[...]

U mnie jeszcze parê godzin musi min±æ zanim nast±pi po³udnie.
Piszê z innej strefy czasowej ni¿ wiêkszo¶æ grupowiczów....

czyli i tu czas siê nie zgadza³:

"Radku - je¿dzê po Krakowie praktycznie ca³y czas na pi±tce."

--
'Tom N'

Data: 2014-05-21 16:34:54
Autor: Pszemol
<56.140521@30.173801.invalid> wrote:
Pszemol w <news:llibl8$dgm$2dont-email.me>:

[...]

U mnie jeszcze parę godzin musi minąć zanim nastąpi południe.
Piszę z innej strefy czasowej niż większość grupowiczów....

czyli i tu czas się nie zgadzał:

"Radku - jeżdzę po Krakowie praktycznie cały czas na piątce."

Co Ci siÄ™ tu nie zgadza?
Opisywałem czynność wykonywaną rutynowo.
Czyżbyś sugerował, że coś źle zdanie ułożyłem?
Co miałeś w szkole z gramatyki j. polskiego? :-)

Data: 2014-05-21 18:51:32
Autor: Tom N
Pszemol w <news:llikjd$m0b$1dont-email.me>:

[...]

<http://sjp.pwn.pl/slownik/2574573/rutynowy>

"rutynowy «wykonywany często i niemal automatycznie» • rutynowo"

Tak, mogę zrozumieć, że jesteś w PL od czasu do czasu...
Czyżbyś sugerował, że coś źle zdanie ułożyłem?

"Gdy jeżdżę po Krakowie, to..."

Co miałeś w szkole z gramatyki j. polskiego? :-)

A Ty co miałeś ze stylistyki? ;P --
'Tom N'

Data: 2014-05-21 17:05:16
Autor: Pszemol
<3.140521@78.185132.invalid> wrote:
[...]

Tak jest. To wlasnie mialem na mysli.

Tak, mogę zrozumieć, że jesteś w PL od czasu do czasu...

I jeszcze raz pytam: gdzie Ci sie cos tu nie zgadza?

Czyżbyś sugerował, że coś źle zdanie ułożyłem?

"Gdy jeżdżę po Krakowie, to..."

LOL... No "gdy jeżdzę" jest nadmiarowe, bo gdy chodzę to biegów nie
zmieniam. To oczywiste jest, że opisuję sytuację "gdy jeżdzę".
Zdanie "jeżdzę po Krakowie prawie cały czas na piątce" zakłada po cichu że
w Krakowie nie unkam piÄ…tego biegu.
A ty może zrozumiałeś to, że jechałem na piątym biegu po Krakowie *w chwili
pisania tych słów*?

Co miałeś w szkole z gramatyki j. polskiego? :-)

A Ty co miałeś ze stylistyki? ;P

Czepiasz się na siłę... Jak byś za wszelką cenę próbował przyłapać mnie na
jakiejś pomyłce :-) Po co ?

Data: 2014-05-21 19:27:47
Autor: Tom N
Pszemol w <news:llimcb$4so$1dont-email.me>:

[...]

Często, ale rzadko... wszystko pasuje ;P

Czyżbyś sugerował, że coś źle zdanie ułożyłem?
"Gdy jeżdżę po Krakowie, to..."

LOL... No "gdy jeżdzę" jest nadmiarowe, bo gdy chodzę to biegów nie
zmieniam.

Gdy jeździsz też nie zmieniasz.

Co miałeś w szkole z gramatyki j. polskiego? :-)
A Ty co miałeś ze stylistyki? ;P

Czepiasz się na siłę

Nie ja zaczÄ…Å‚em ;P

--
'Tom N'

Data: 2014-05-21 15:42:11
Autor: Sebastian Biały
On 2014-05-21 11:49, BartekK wrote:
parowe, to gdzieÅ› tak od roku 1700

Całkiem serio. Zakładam że znalazłem taki w stodole. I do calej? Nie musi przechodzić homologacji, dopuszczeń, badań tylko do urzedu i rejestracja? Wtedy nie było papierów. Każą mi zainstalować ABS/ESP na parę, pasy bezpieczeństwa na ławce i sprawdzą emisję sadzy?

Data: 2014-05-21 15:49:59
Autor: Dawid
On 2014-05-21 11:49, BartekK wrote:
[...]

ty tak na serio?
przecież to żart, wywołujący uśmiech poranny.
ale ty g.... jestes
Na serio to antyk i podlega innym przepisom, ale nawet tyle kasy nie uciułasz w życiu :-)

Data: 2014-05-22 17:36:20
Autor: Adam
On 2014-05-21 11:49, BartekK wrote:
parowe, to gdzie¶ tak od roku 1700

Ca³kiem serio. Zak³adam ¿e znalaz³em taki w stodole. I do calej? Nie
musi przechodziæ homologacji, dopuszczeñ, badañ tylko do urzedu i
rejestracja? Wtedy nie by³o papierów. Ka¿± mi zainstalowaæ ABS/ESP na
parê, pasy bezpieczeñstwa na ³awce i sprawdz± emisjê sadzy?

ty tak na serio?
przecie¿ to ¿art, wywo³uj±cy u¶miech poranny.
ale ty g.... jestes
Na serio to antyk i podlega innym przepisom, ale nawet tyle kasy nie
uciu³asz w ¿yciu :-)

Ale kasy na co? Na dokumenty? Czy mo¿e jakiego¶ rzeczoznawcê czy te¿ ekspertyzê?

Pamiêtam, niestety, kilka sytuacji, ¿e jaki¶ rolnik da³ na z³om co¶ w rodzaju Lanz-Buldoga czy innego ci±gnika parowego. W jednym przypadku by³a to ciê¿arówka na holz-gaz. Mówili, ¿e nikt ju¿ nie wie, jak  to uruchomiæ :(

--
Pozdrawiam.

Adam

Data: 2014-05-23 07:24:25
Autor: Dawid
On 2014-05-21 11:49, BartekK wrote:
[...]

na ABS na parê, ESP na peda³y i pasy do snopowi±za³ki

Jak stary mo¿e byæ samochód kupiony w RFN/ogólnie w UE/?