Jak starym gratem zabic innych kierowców

Data: 2009-11-25 14:02:28
Autor: Cavallino
Jak starym gratem zabic innych kierowców
Użytkownik "Andrzej" <xx@o2.pl> napisał w wiadomo¶ci news:hej8sr$k2d$1inews.gazeta.pl...
Jade w obszarze niezabudowanym, prosty odcinek
Przedemn± tir 90km/h za nim 2 osobowe samochody.
Zaczynam, wyprzedzać, nagle pierwszy z samochodów jad±cy za tirem tez zaczyna wyprzedanie. Hamuje, bo mam juz 140km/h.
Gosc nie lamac zadnych przepisow(?) zabił by pare osob.

Jak to nie łami±c przepisów?
Miał absolutny zakaz wyprzedzania, gdy Ty już zacz±łe¶ manewr.

Wiem moja wina, ze nie poczekałem, az ten skonczy wyprzedzac

No to kto zacz±ł pierwszy wyprzedzać?
Bo jak on, to pretensje możesz mieć tylko do siebie - to Ty by¶ ich zabił.

Data: 2009-11-25 14:07:10
Autor: Andrzej
Cavallino pisze:
[...]

Ja zaczalem pierwszy, ale zanim dojechalem do tira tico tez wjechal na lewy pas. Wjechal ale nie przyspieszal :)

Data: 2009-11-25 14:13:47
Autor: Cavallino
[...]

No to jego ewidentna wina i drastyczne złamanie przepisów.

Data: 2009-11-25 14:20:52
Autor: Andrzej
Cavallino pisze:
[...]

Mi to nie przeszkadza, gdyby tylko go¶ć przyspieszył.
Prosty, szeroki odcinek. Tira mogło wyprzedzić pewnie z 10 samochodów, a   tak zrobił to tylko tico.

Data: 2009-11-25 22:00:46
Autor: Budzik
Osobnik posiadaj±cy mail xx@o2.pl napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:

No to jego ewidentna wina i drastyczne złamanie przepisów.

Mi to nie przeszkadza, gdyby tylko go¶ć przyspieszył.
Prosty, szeroki odcinek. Tira mogło wyprzedzić pewnie z 10 samochodów, a   tak zrobił to tylko tico.

on przyspieszał.
Ale jechał tym mega bezpiecznym samochodem dla młodych kierowców (ponizej 65KM)

"Je¶li będ±c w towarzystwie kobiety potrafisz z niej czytać jak z
ksi±żki, nie stosuj systemu Braille'a."  T. Bernard

Data: 2009-11-26 05:22:25
Autor: moje_przedmioty
Jak starym gratem zabic innych kierowców

Użytkownik "Budzik" <budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> napisał w wiadomo¶ci news:25112009.6CA2F3AFbudzik61.poznan.pl...
[...]

Nie rób scen z 65 KM
Po prostu pizdy drogowe nie wiedz± że auta s± wyposażone w skrzynie biegów i tyle

Data: 2009-11-25 14:17:55
Autor: keimak
Jak starym gratem zabic innych kierowców
Jak to nie łami±c przepisów?
Miał absolutny zakaz wyprzedzania, gdy Ty już zacz±łe¶ manewr.

Ale autor w tym momencie nie wyprzedzał tico tylko samochód jad±cy za tico.

Data: 2009-11-25 14:22:57
Autor: Cavallino
Jak starym gratem zabic innych kierowców
Użytkownik "keimak" <keimak@NOSPAMgazeta.pl> napisał w wiadomo¶ci news:hejaq3$1me$1pippin.nask.net.pl...
Jak to nie łami±c przepisów?
Miał absolutny zakaz wyprzedzania, gdy Ty już zacz±łe¶ manewr.

Ale autor w tym momencie nie wyprzedzał tico tylko samochód jad±cy za tico.

W jaki sposób zasygnalizował, że chce skończyć manewr za Tico?

Data: 2009-11-25 14:25:26
Autor: Andrzej
Jak starym gratem zabic innych kierowc��
keimak pisze:
Jak to nie �ami�c przepis�w?
Mia� absolutny zakaz wyprzedzania, gdy Ty ju� zacz��e� manewr.

Ale autor w tym momencie nie wyprzedza� tico tylko samoch�d jad�cy za tico.

Gdyby tico po zjechaniu na lewy pas przyspieszył nie byłoby problemu. Czasu i miejsca bylo dosc. Ale on jechal coraz wolniej.
Pewnie dlatego, ze tir sie rozpędzał, nabieral prędkości a tico jechal juz na 100%

Data: 2009-11-25 16:09:08
Autor: jerzu
Jak starym gratem z abic innych kierowc ów
On Wed, 25 Nov 2009 14:17:55 +0100, "keimak" <keimak@NOSPAMgazeta.pl>
wrote:

Ale autor w tym momencie nie wyprzedzał tico tylko samochód jad±cy za tico.

No i?

Data: 2009-11-25 16:13:05
Autor: Massai
keimak wrote:

> Jak to nie łami±c przepisów?
> Miał absolutny zakaz wyprzedzania, gdy Ty już zacz±łe¶ manewr.

Ale autor w tym momencie nie wyprzedzał tico tylko samochód jad±cy za
tico.

Wystarczy że był na lewym pasie i musiał hamować przed tym tico.

--
Pozdro
Massai

Data: 2009-11-25 21:35:30
Autor: Krzysiek Kielczewski
Jak starym gratem zabic innych kierowcĂłw
On 2009-11-25, Massai <tsender@wp.pl> wrote:

> [...]

tico.

Wystarczy że był na lewym pasie i musiał hamować przed tym tico.

Pod warunkiem, że tico nie zaczęło wcze¶niej sygnalizować zamiaru
wyprzedzania.

Pozdrawiam,
Krzysiek Kiełczewski

Data: 2009-11-25 22:05:37
Autor: to
Krzysiek Kielczewski wrote:

Wystarczy że był na lewym pasie i musiał hamować przed tym tico.

Pod warunkiem, że tico nie zaczęło wcześniej sygnalizować zamiaru
wyprzedzania.

On już jechał kilka sekund, to co, Tico jechało 10 sekund z włączonym migaczem mimo że miało miejsce do wyprzedzania? To nie jest żadne sygnalizowanie tylko wprowadzanie w błąd.

--
cokolwiek

Data: 2009-11-25 23:22:13
Autor: Krzysiek Kielczewski
On 2009-11-25, to <to@abc.xyz> wrote:

Wystarczy że był na lewym pasie i musiał hamować przed tym tico.

Pod warunkiem, że tico nie zaczęło wcze¶niej sygnalizować zamiaru
wyprzedzania.

On już jechał kilka sekund, to co, Tico jechało 10 sekund z wł±czonym migaczem mimo że miało miejsce do wyprzedzania? To nie jest żadne sygnalizowanie tylko wprowadzanie w bł±d.

Skoro zamierzał wyprzedzać i wyprzedził to nie wprowadzał w bł±d tylko
uczciwie sygnalizował *zamiar* wykonania manewru.

Krzysiek Kiełczewski

Data: 2009-11-25 22:32:59
Autor: to
[...]

Skoro zamierzał wyprzedzać i wyprzedził to nie wprowadzał w błąd tylko
uczciwie sygnalizował *zamiar* wykonania manewru.

Jeśli migał, a nie wyprzedzał, mimo, że miał tyle miejsca, ze Ci z tyłu zdążyli go dogonić, to nie sygnalizował tylko wprowadzał w błąd i tyle.

--
cokolwiek

Data: 2009-11-25 23:50:07
Autor: Krzysiek Kielczewski
On 2009-11-25, to <to@abc.xyz> wrote:

Skoro zamierzał wyprzedzać i wyprzedził to nie wprowadzał w bł±d tylko
uczciwie sygnalizował *zamiar* wykonania manewru.

Je¶li migał, a nie wyprzedzał, mimo, że miał tyle miejsca, ze Ci z tyłu zd±żyli go dogonić, to nie sygnalizował tylko wprowadzał w bł±d i tyle.

Bzdura, kierunkowskaz między innymi służy do sygnalizowania zamiaru
wykonania manewru, a nie tylko do sygnalizowania pocz±tku jego
wykonania.

Krzysiek Kiełczewski

Data: 2009-11-25 23:02:59
Autor: to
Jak starym gratem zabic innych kierowców
Krzysiek Kielczewski wrote:

Bzdura, kierunkowskaz między innymi służy do sygnalizowania zamiaru
wykonania manewru, a nie tylko do sygnalizowania poczÄ…tku jego
wykonania.

Wyłącznie w wypadku gdy nie można go jeszcze wykonać, co wynika z elementarnej logiki. Absolutnie nie służy do migania w lewo i jazdy na wprost, kiedy nie ma żadnych przeszkód by wyprzedzić.

--
cokolwiek

Data: 2009-11-26 01:03:19
Autor: Krzysiek Kielczewski
On 2009-11-25, to <to@abc.xyz> wrote:

Bzdura, kierunkowskaz między innymi służy do sygnalizowania zamiaru
wykonania manewru, a nie tylko do sygnalizowania pocz±tku jego
wykonania.

Wył±cznie w wypadku gdy nie można go jeszcze wykonać, co wynika z elementarnej logiki. Absolutnie nie służy do migania w lewo i jazdy na wprost, kiedy nie ma żadnych przeszkód by wyprzedzić.

Z elementarej logiki wynika, że nie można wykonać bezpieczenie manewru
zanim pozostali uczestnicy ruchu nie będ± wiedzieli co zamierzamy
wykonać. Czyli trzeba dać im szansę na zauważenie naszego sygnału oraz
jego zrozumienie.

Krzysiek Kiełczewski

Data: 2009-11-26 00:26:23
Autor: to
Jak starym gratem zabic innych kierowców
Krzysiek Kielczewski wrote:

Z elementarej logiki wynika, że nie można wykonać bezpieczenie manewru
zanim pozostali uczestnicy ruchu nie będą wiedzieli co zamierzamy
wykonać. Czyli trzeba dać im szansę na zauważenie naszego sygnału oraz
jego zrozumienie.

Zaplątałeś się.

--
cokolwiek

Data: 2009-11-26 07:04:07
Autor: Massai
Jak starym gratem zabic innych kierowcw
to wrote:

> [...]

> manewru zanim pozostali uczestnicy ruchu nie będą wiedzieli co
> zamierzamy wykonać. Czyli trzeba dać im szansę na zauważenie

Krzysiek ma racjÄ™.
Chodzi o zasadę - miga - nie wolno go wyprzedzać.
Nieważne jak długo miga. Bo jak to określisz? 5 sekund wolno, a już
8 sekund nie, bo to wprowadzanie w błąd?

--
Pozdro
Massai

Data: 2009-11-26 10:49:18
Autor: Krystian Zaczyk
Użytkownik "Massai" <tsender@wp.pl> napisał:

to wrote:

> [...]

Nieważne jak długo miga. Bo jak to określisz? 5 sekund wolno, a już
8 sekund nie, bo to wprowadzanie w błąd?

Problem polega na tym, w którym momencie należy sygnalizować
zamiar wykonania manewru wyprzedzania. Czy tak (I):

1. Zamiar
2. sygnalizacja
3. Upewnienie siÄ™, ĹĽe jest miejsce
4. Manewr

czy tak (II):

1. zamiar
2. upewnienie siÄ™
3. sygnalizacja
4. manewr

W przypadku II po 3 należałoby poczekać, by sygnalizacja była "zawczasu",
a nie w momencie manewru. Zmniejsza to czas pozostały na wyprzedzanie.
Dlatego sytuacja I jest IMHO bezpieczniejsza, nawet, jeĹĽeli odstapi siÄ™ od
manewru.
To nie jest wprowadzanie w błąd, ale sygnalizacja *zamiaru*. Inni
uzytkownicy drogi wiedzÄ… wczesniej, ĹĽe jest *moĹĽliwy* z mojej taki manewr.

Sa miejsca, w których tylko dzięki znacznie wcześniejszej sygnalizacji
skretu w lewo (nawet kilkanaście sekund przed ) można uniknąć wyprzedzania
na skrzyżowaniu czy siedzenia na zderzaku i stłuczki (np. zjazd na Babimost
od drogi 32 Sulechów - Poznań).

Krystian

Data: 2009-11-26 15:48:53
Autor: to
Massai wrote:

Chodzi o zasadę - miga - nie wolno go wyprzedzać. Nieważne jak długo
miga. Bo jak to określisz? 5 sekund wolno, a już 8 sekund nie, bo to
wprowadzanie w błąd?

A czy ja mĂłwiÄ™, ĹĽe wolno?

--
cokolwiek

Jak starym gratem zabic innych kierowców