Jak starym gratem zabic innych kierowców

Data: 2009-11-25 19:53:22
Autor: Przemek
Jak starym gratem zabic innych kierowców
Andrzej wrote:
Jade w obszarze niezabudowanym, prosty odcinek
Przedemną tir 90km/h za nim 2 osobowe samochody.
Zaczynam, wyprzedzać, nagle pierwszy z samochodów jadący za tirem tez
zaczyna wyprzedanie. Hamuje, bo mam juz 140km/h.
 rozumiem ze zaczynasz wyprzedzac , te dwa auta jada jeden za drugim czyli powiedzmy max odleglosci 40m , a po  wyprzedzeniu  pierwszego ze startowego 90 robi ci sie juz 140 km/h?
Czym jezdzisz ?  - stawiam na jakies moto z silnikiem ok litra :)
Co do wyprzedzania kolumny radze przypomniec sobie wypadek niejakiej Otylii - ona tez myslala ze ma mocne auto ktorym zawsze zdazy...

Data: 2009-11-25 20:14:53
Autor: to
Przemek wrote:

[...]

Wystarczy normalne auto, masz tu loga z mojego, przy czym jak widać nie jest to przyspieszenie na 100%:

Czas ramki    VSS    MAF       LOAD   RPM   TP_MODE 07:07:02.241  96,1   10329,00  91,13  4832  Wide-Open Throttle
07:07:03.653  104,8  12093,00  91,77  5240  Wide-Open Throttle
07:07:05.105  113,4  12465,00  91,85  5666  Wide-Open Throttle
07:07:06.758  122,5  13574,00  90,77  6076  Wide-Open Throttle
07:07:08.450  130,6  13614,00  88,32  6388  Wide-Open Throttle
07:07:09.852  137,2  14636,00  87,60  6668  Closed Throttle

--
cokolwiek

Data: 2009-11-25 21:48:14
Autor: Krzysiek Kielczewski
Jak starym gratem zabic innych kierowcĂłw
On 2009-11-25, to <to@abc.xyz> wrote:

[...]

Podsumowywując Twoją wiarygodność:
1) Nie od 90 tylko od 96
2) Nie do 140 tylko do 137
3) Nie kilka sekund tylko siedem i pół.
4) Pokonany w tym czasie dystans pozwoli na wyprzedzenie tira, a nie
jednej osobówki.

Krzysiek Kiełczewski

Data: 2009-11-25 21:51:05
Autor: to
Krzysiek Kielczewski wrote:

Podsumowywując Twoją wiarygodność: 1) Nie od 90 tylko od 96
2) Nie do 140 tylko do 137
3) Nie kilka sekund tylko siedem i pół.

Load 90%, a nie 100%, w ostatniej ramce masz już "closed throttle", myślę, że w 6 bym się wyrobił. To nie był żaden test, wziąłem to z pierwszego z brzegu loga z jazdy.

4) Pokonany w tym czasie dystans
pozwoli na wyprzedzenie tira, a nie jednej osobĂłwki.

Należysz do "mistrzów" jadących na zderzaku, wyskakujących nagle na lewy pas i dopiero wtedy wciskających gaz do oporu?

--
cokolwiek

Data: 2009-11-25 23:15:36
Autor: Krzysiek Kielczewski
On 2009-11-25, to <to@abc.xyz> wrote:

[...]

Sam podałeś akurat te dane.

Należysz do "mistrzów" jadących na zderzaku, wyskakujących nagle na lewy pas i dopiero wtedy wciskających gaz do oporu?

Znowu sobie coś wymyśliłeś.

Krzysiek Kiełczewski

Data: 2009-11-25 22:52:46
Autor: to
Jak starym gratem zabic innych kierowców
Krzysiek Kielczewski wrote:

Sam podałeś akurat te dane.

Podałem coś więcej niż tylko liczbę sekund.

Należysz do "mistrzów" jadących na zderzaku, wyskakujących nagle na
lewy pas i dopiero wtedy wciskających gaz do oporu?

Znowu sobie coś wymyśliłeś.

To dolicz jeszcze odpowiedni dystans za i przed wyprzedzanym.

--
cokolwiek

Data: 2009-11-26 01:05:32
Autor: Krzysiek Kielczewski
On 2009-11-25, to <to@abc.xyz> wrote:

Sam podałeś akurat te dane.

Podałem coś więcej niż tylko liczbę sekund.

Podałeś przykład, że takie przyspieszanie zajmuje więcej niż kilka
sekund.

Należysz do "mistrzów" jadących na zderzaku, wyskakujących nagle na
lewy pas i dopiero wtedy wciskających gaz do oporu?

Znowu sobie coś wymyśliłeś.

To dolicz jeszcze odpowiedni dystans za i przed wyprzedzanym.

Co i do czego mam niby doliczać? Ubzdurałeś sobie jak wyprzedzam i tyle.

Krzysiek Kiełczewski

Data: 2009-11-26 00:27:42
Autor: to
Jak starym gratem zabic innych kierowców
Krzysiek Kielczewski wrote:

Podałeś przykład, że takie przyspieszanie zajmuje więcej niż kilka
sekund.

7 to więcej niż kilka? Poza tym ja mam tylko ok. 200 koni.

Nie rozumiesz, to trudno.

--
cokolwiek

Data: 2009-11-26 01:59:59
Autor: Krzysiek Kielczewski
On 2009-11-26, to <to@abc.xyz> wrote:

Podałeś przykład, że takie przyspieszanie zajmuje więcej niż kilka
sekund.

7 to więcej niż kilka? Poza tym ja mam tylko ok. 200 koni.

Przestań kręcić, sam napisałeś, że nie siedem tylko więcej.

EOT.

Krzysiek Kiełczewski

Data: 2009-11-26 09:17:26
Autor: Przemek
On 2009-11-25, to <to@abc.xyz> wrote:

[...]

Hehe pewnie trzeba by zmienic bieg i osiagi by sie popsuly  :)

Data: 2009-11-26 10:49:25
Autor: to
Przemek wrote:

Hehe pewnie trzeba by zmienic bieg i osiagi by sie popsuly  :)

Ogarniasz więcej niż jeden post naraz? Poza tym licznikowe 140 to pewnie nawet mniej niż faktyczne 137.

--
cokolwiek

Data: 2009-11-29 15:18:49
Autor: Jan Strybyszewski
to pisze:
Przemek wrote:

[...]

7,5 sekundy w tym czasie przejechal ponad 200metrow a wiec nie wyprzedzal "zaraz jedno auto za Tico tylko kolumne okolo 5-6 samochodow. miedzy ktorymi byl odstep 30 metrow.... wiec baju baju

Data: 2009-11-29 15:58:40
Autor: Karolek
Jan Strybyszewski pisze:

7,5 sekundy w tym czasie przejechal ponad 200metrow a wiec nie wyprzedzal "zaraz jedno auto za Tico tylko kolumne okolo 5-6 samochodow. miedzy ktorymi byl odstep 30 metrow.... wiec baju baju

Ta a ta kolumna widzac, ze on wyprzedza zatrzymala sie w miejscu :P
Tak to jest jak debil bierze sie do liczenia.

--
Karolek

Data: 2009-11-30 10:11:02
Autor: Jan Strybyszewski
Karolek pisze:
Jan Strybyszewski pisze:

[...]

Czy ty jestes debilem i nie rozumiesz wyliczen roznicy predkosci ?

Data: 2009-11-30 14:21:07
Autor: Karolek
Jan Strybyszewski pisze:

Ta a ta kolumna widzac, ze on wyprzedza zatrzymala sie w miejscu :P
Tak to jest jak debil bierze sie do liczenia.

Czy ty jestes debilem i nie rozumiesz wyliczen roznicy predkosci ?

Buhahah :>
Nie pograzaj sie juz bardziej.

--
Karolek

Data: 2009-11-29 18:00:10
Autor: to
Jan Strybyszewski wrote:

7,5 sekundy w tym czasie przejechal ponad 200metrow a wiec nie
wyprzedzal "zaraz jedno auto za Tico tylko kolumne okolo 5-6 samochodow.
miedzy ktorymi byl odstep 30 metrow.... wiec baju baju

Niezłe, powiedz, gdzie się tej fizyki uczyłeś. Policz dla różnicy prędkości czyli w tym przypadku dla około 25-30 km/h. --
cokolwiek

Data: 2009-11-30 10:11:49
Autor: Jan Strybyszewski
to pisze:
Jan Strybyszewski wrote:

[...]

Tym gorzej skoro twierdzisz ze 30sek i Ticvo go zaskoczylo ... to prawie jak w szachach

Data: 2009-12-02 11:53:32
Autor: to
Jan Strybyszewski wrote:

Tym gorzej skoro twierdzisz ze 30sek i Ticvo go zaskoczylo ... to prawie
jak w szachach

Nadal nic nie zrozumiałeś...

--
cokolwiek

Data: 2009-11-25 21:42:47
Autor: Krzysiek Kielczewski
On 2009-11-25, Przemek <pixi@dixi.pl> wrote:
[...]

Litrowe moto? Może być mało...

Pzdr,
Krzysiek Kiełczewski

Data: 2009-11-26 08:29:44
Autor: Budzik
Osobnik posiadający mail pixi@dixi.pl napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:

 rozumiem ze zaczynasz wyprzedzac , te dwa auta jada jeden za drugim
 czyli powiedzmy max odleglosci 40m , a po  wyprzedzeniu  pierwszego ze
startowego 90 robi ci sie juz 140 km/h?

tak czytam ten watek, to wychodzenie od 90 i zastanawia mnie jedna mysl - czy wy wszyscy w ten sposób wyprzedzacie?
Bo mi rece opadaja. Nie nauczono, ze pierwsza czescia manewru wyprzedzania jest przyspieszenie na własnym pasie, dopiero potem wjechanie na drugi pas i samo wyprzedzenie innych pojazdów?
Nie wyobrazam sobie, zeby wyprzedzajac kogos z v=90 byc na lewym pasie majac rowniez 90. Mysle ze minimum to jakies 105-110.

Jest Leżajsk, jest dobrze.
Był Leżajsk, jest mi niedobrze.

Data: 2009-11-26 15:38:04
Autor: Andrzej
Budzik pisze:
[...]

Tak bylo. Jechałem ok. 90km/h na prawym pasie. Dałem gazu i migacz, potem zjechałem na lewy pas. Nie wiem ile miałem na liczniku, bo bylem skoncentrowany na wyprzedzaniu(jeżdżąc 100-110km/h, to ja jestem czesciej wyprzedzany). Potem gaz do dechy, bo niebezpiecznie jest jechac 2pasmowka lewym pasem:)
Ale zanim dojechałem do tira tico tez pojawił sie na lewym pasie.

Data: 2009-11-26 17:58:50
Autor: Budzik
Jak starym gratem zabic innych kierowców
Użytkownik Andrzej xx@o2.pl ...

Tak bylo. Jechałem ok. 90km/h na prawym pasie. Dałem gazu i migacz, potem zjechałem na lewy pas.

kazdy kto umie wyprzedac, wie ze tak sie robi.
Ale sam widzisz, ze wiekszosc osób rozpatruje stuacje na zasadzie:
- wyjechac na lewy
- zaczac sie rozpedzac.
I raczki opadły do kostek.

Data: 2009-11-27 00:29:45
Autor: Adam Płaszczyca
Dnia Thu, 26 Nov 2009 08:29:44 +0000 (UTC), Budzik napisał(a):

Nie wyobrazam sobie, zeby wyprzedzajac kogos z v=90 byc na lewym pasie majac rowniez 90. Mysle ze minimum to jakies 105-110.

To spróbuj wyprzedzić na lekkim łuku w prawo - na przykład masz takie
między Zieloną Góra, a Sulechowem. Dopóki nie wyjedziesz an lewuy nie masz odpowiedniej widoczności. Jedyna
metoda, to zasygnalizowac, wyjechać na lewy i wtedy albo zaniechać
wyprzedzania, albo gaz do dechy. --
     ___________ (R)

Data: 2009-11-27 02:38:33
Autor: Luca
Jak starym gratem zabic innych kierowców

Niekoniecznie

http://www.youtube.com/watch?v=PW3eAYuMLxU

;-)

Pzdr

Data: 2009-11-27 08:03:16
Autor: Budzik
Osobnik posiadający mail trzypion@oldfield.spamnie.org.pl napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:

[...]

kto mowi o wyprzedzaniu na łuku?
Watkotwórcas pisał o długiej prostej i do takich uwarunkowań sie odnosze.
Nie wyprzedzam na łukach, gdzie widocznosc jest tak ograniczona, jak piszesz.

Data: 2009-12-01 20:15:34
Autor: Adam Płaszczyca
Dnia Fri, 27 Nov 2009 08:03:16 +0000 (UTC), Budzik napisał(a):

[...]

Pisałeś, że nie wyobrażasz sobie, więc pomogłem Twojej wyobraźni.

--
     ___________ (R)

Data: 2009-12-01 22:11:06
Autor: Budzik
[...]

ale nawet w takiej sytuacji jest to totalnie bezsensu i nieumiejetne posługiwanie sie samochodem.
Jedziesz za kims, przyspieszasz i dopiero wtedy wskakujesz na lewy pas.
A nie wskakujesz na lewy i dopiero wtedy przyspieszasz.
Przeciez na lewym nie przyspiesza sie lepiej niz na prawym.

Akt urodzenia kobiety jest zawsze starszy od niej

Data: 2009-12-01 23:29:14
Autor: Cavallino
Użytkownik "Budzik" <budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> napisał w wiadomości news:

[...]

Jedno ale - zależy czym jedziesz.
Np. jak masz pod maską kilkaset koni, to wyprzedzanie z rozpędu mija się z celem, bo i tak po wciśnięciu gazu nabierzesz prędkości wystarczająco szybko, dużo szybciej niż CC wyprzedzające w tej samej sytuacji z rozpędu.
A co za tym idzie - nie ma jednej, jedynej sensownej taktyki.
Ważne żeby czas wyprzedzania był możliwie najkrótszy, a różnica prędkości odpowiednia do warunków na drodze.
To zapewnia maksimum bezpieczeństwa.

Choć może i przy okazji wywołuje przerażenie w oczach kapeluszników prowadzących swoje Tico, skutkujące świętym oburzeniem, że wyprzedzanie to bardzo niebezpieczny manewr, który należy zwalczać.
Przy czym nie ma dla nich znaczenia, że o wiele bardziej niebezpieczna jest sama ich zastrachana obecność na drodze.

To tak jak z psem, najgroźniejszy jest ten który się boi, bo nie wiadomo co mu do łba ze strachu strzeli.

Data: 2009-12-02 05:15:31
Autor: Budzik
Jak starym gratem zabic innych kierowców
Użytkownik Cavallino cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl ...

[...]

no fakt, nigdy nie jezdziłem autkiem gdzie miałbym 200 kucy pod maska.

Data: 2009-12-02 15:40:55
Autor: Adam Płaszczyca
Jak starym gratem zabic innych kierowców

Data: 2009-12-02 23:50:57
Autor: Budzik
Jak starym gratem zabic innych kierowców

Data: 2009-12-05 23:10:16
Autor: Adam Płaszczyca
Jak starym gratem zabic innych kierowców
Dnia Wed, 2 Dec 2009 23:50:57 +0000 (UTC), Budzik napisał(a):

I masz w tym momencie auto z przeciwka. A na hamowanie i powrót malutko
miejsca, a jeszcze jak wyprzedzany przyhamuje, to masz czołówkę.
przepraszam, ze nie doprecyzowałem.
Mowimy oczywiscie o ludziach widzacych.

Znaczy, widzacy to taki, co wie co się znajduje za ciężarówką? Przypomnę -
chodzi o wyprzedzanie na lekkim łuku w prawo. --
     ___________ (R)

Data: 2009-12-06 11:06:46
Autor: Budzik
Jak starym gratem zabic innych kierowców
Użytkownik Adam Płaszczyca trzypion@oldfield.spamnie.org.pl ...

[...]

widzacy to taki ktory jak widzi to wyprzedza, jak nie widzi to nie wyprzedza.
A ty piszesz o takich co zaczynaja wyprzedzac, jeszcze nie widzac, ale licza na to, ze za chwile zobacza.

Data: 2009-12-10 19:58:41
Autor: Adam Płaszczyca
Dnia Sun, 6 Dec 2009 11:06:46 +0000 (UTC), Budzik napisał(a):

widzacy to taki ktory jak widzi to wyprzedza, jak nie widzi to nie wyprzedza.
A ty piszesz o takich co zaczynaja wyprzedzac, jeszcze nie widzac, ale licza na to, ze za chwile zobacza.

Może przeczytasz sobie w art. 2 PoRD co to jest wyprzedzanie?

--
     ___________ (R)

Data: 2009-12-10 19:57:36
Autor: Budzik
[...]

moze jednak jakos konkretniej zbudujesz teze?

"Bóg ukrył piekło w samym sercu raju,
abyśmy nieustannie pozostali czujni." - Paulo Coelho

Data: 2009-12-12 00:24:50
Autor: Adam Płaszczyca
Dnia Thu, 10 Dec 2009 19:57:36 +0000 (UTC), Budzik napisał(a):

A ty piszesz o takich co zaczynaja wyprzedzac, jeszcze nie widzac, ale licza na to, ze za chwile zobacza.

Może przeczytasz sobie w art. 2 PoRD co to jest wyprzedzanie?

moze jednak jakos konkretniej zbudujesz teze?

Wyprzedzanie, to przejeżdżanie obok innego pojazdu jadącego w tym samym
kierunku. Zatem nie można mówić o wyprzedzaniu w sytuacji kiedy jeden
pojazd zmienia pas na lewy, jednak nie zbliża się nawet do poprzedzającego. W konkretnym przypadku, jaki podałem (droga z Zielonej Góry do Sulechowa)
pokonujesz bardzo długi i bardzo łagodny łuk drogi, na którym wyprzedzanie
jest dozwolone. Jednak kiedy jedziesz za poprzedzającym Cię pojazdem nie
masz zupełnie widoczności, bo zasłania on dokładnie dalszy ciąg jezdni i
znajdujące się na niej samochody. Dokładniej jest tak, że na prawo od
poprzedzającego Cie pojazdu widzisz łąki po prawej stronie drogi, a po
lewej widzisz ok. 100 m do przodu. W takiej sytuacji bezpieczne wyprzedzanie jest możliwe tylko w taki sposób,
że zmieniasz najpierw pas na lewy, wykorzystując to, że masz kawałek
widoczności, a w miarę wyjeżdżania na tenże pas zwiększa się on, co
umożliwia bezpieczny powrót na pas prawy, kiedy z okaże się, że z przeciwka
coś nadjeżdża, a kiedy juz na nim jesteś zyskujesz odpowiednią widoczność i
możesz wówczas podjąć decyzje, czy wyprzedzanie jest możliwe. To co proponowałeś, czyli rozpędzenie się i wcześniejsza zmiana pasa nie
jest technika w tym przypadku właściwą, gdyż może doprowadzić do sytuacji
kolizyjnej bez możliwości ucieczki. Jeśli jedziesz szybciej niż
poprzedzający Cię pojazd masz dwie możliwości:
1. Zmieniasz pas na lewy dużo wcześniej. Jednak wtedy pojazd jaki
zamierzasz wyprzedzić zasłania Ci widok na jezdnię (przypomnę - łuk w
prawo). Dopiero kiedy jesteś tuż za tum pojazdem uzyskujesz właściwą
widoczność, a dalej jest tak, jak w przypadku 2.
2. Zmieniasz pas tuż za pojazdem który chcesz wyprzedzić (albo dojechałeś
jadąc tak, jak w p. 2). Zanim podejmiesz decyzję, to już zaczniesz
wyprzedzać. I jeśli okaże się, że jednak nie ma miejsca, to musisz najpierw
wyhamować, a potem schować się za pojazd, który był przed Tobą. Może się okazać, że nie wyhamujesz odpowiednio szybko, co więcej kierowca
wyprzedzanego pojazdu może, chcąc pomóc, również zahamować i jesteś w d...
lecisz na czołówkę. --

Jak starym gratem zabic innych kierowców