Data: 2010-02-05 09:57:19 | |
Autor: Magniana | |
[Eurobank][Meritum]Jak stracić sporo kasy w jeden dzień | |
Cześć
Proszę o sugestie co mogę teraz najlepszego zrobić: (sprawę opisałem już w jednym wątku Mertium+Open+Eurobank, ale teraz dodatkowo nie ma nigdzie kasy, zakładałem sobie lokaty w Meritum) 1. Przelew z Eurobanku-- >Meritum 2. Zwrot przelewu do Eurobanku (Meritum odrzuca przelew gdyż nadawca nie jest zgodny z danymi wnioskowanej lokaty) 3. Odrzucenie odbioru przelewu przez Eurobank (dane odbiorcy przelewu są inne aniżeli właściciela konta) 4. Zwrot przelewu Eurobank-- >Meritum Nie mam ani pieniędzy, ani lokat. Jak to sie stalo: Jest Klient A w Eurobanku o koncie 001 oraz Klient B o koncie 002, który jest współwłaścicielem do konta 001 Gdy wyślę przelew z systemu transakcyjnego Eurobanku klienta B jednak z konta 001 (którego jest współwłaścicielem) to w danych przelewu mam co następuje: Dane nadawcy Klient B numer konta 001 Teraz gdy Meritum zwraca pieniądze to zwraca także na konto 001 a jako odbiorcę wpisuje Klienta B, więc Eurobank odrzuca przelew. Pytanie do Was czy lepiej walczyć z Eurobankiem by przyjęli przelew z Meritum mimo że odbiorca jest niewłaściwy (w końcu to przez błąd ich systemu zaczął się problem) czy wnioskować do Meritum, aby przesłali kasę na ten sam numer w Eurobanku tylko zmieniając odbiorcę. -- Magnana |
|
Data: 2010-02-05 10:00:42 | |
Autor: MarekZ | |
[Eurobank][Meritum]Jak strac ić sporo kasy w jeden dzień | |
Użytkownik "Magniana" <m@atta.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:op.u7nchtfapv0qmf@pol-swolinski.corp.microstrategy.com...
czy wnioskować do Meritum, aby przesłali kasę na ten sam numer w Eurobanku tylko zmieniając odbiorcę. Ja uważam, że ten scenariusz doprowadzi do sukcesu z najwyższym prawdopodobieństwem. |
|
Data: 2010-02-05 12:17:27 | |
Autor: Magniana | |
[Eurobank][Meritum]Jak stracić sporo kasy w jeden dzień | |
On Fri, 05 Feb 2010 10:00:42 +0100, MarekZ <brak@adresu.w.pl> wrote:
Użytkownik "Magniana" <m@atta.pl> napisał w wiadomości grup OK tak zrobię, dam znać o efektach. -- Magnana |
|
Data: 2010-02-09 17:10:35 | |
Autor: Magniana | |
[Eurobank][Meritum]Uff dotarły... | |
On Fri, 05 Feb 2010 12:17:27 +0100, Magniana <m@atta.pl> wrote:
On Fri, 05 Feb 2010 10:00:42 +0100, MarekZ <brak@adresu.w.pl> wrote: Pieniądze dotarły po tygodniowej wędrówce, w związku z oporami Mertitum do zmiany nazwiska odbiorcy, Eurobank wsłuchał się w moje prośby i zaksięgował przelew. Nauczyło mnie to już na zawsze zero adresata Mickey Mouse nawet w najmniejszych przelewach. -- Magnana |
|
Data: 2010-02-05 11:50:21 | |
Autor: Marcepan | |
[Eurobank][Meritum]Jak stracić sporo kas y w jeden dzień | |
Teraz gdy Meritum zwraca pieni±dze to zwraca także na konto 001 a jako odbiorcę wpisuje Klienta B, więc Eurobank odrzuca przelew. Dlaczego niby Eurobank odrzuca skoro B jest współwła¶cicielem? Przecież A też jest jedynie współwła¶cicielem. |
|
Data: 2010-02-05 12:11:19 | |
Autor: Robert Kois | |
[Eurobank][Meritum]Jak stracić sporo kasy w jeden dzień | |
Dnia Fri, 5 Feb 2010 11:50:21 +0100, Marcepan napisał(a):
Teraz gdy Meritum zwraca pieni±dze to zwraca także na konto 001 a jako odbiorcę wpisuje Klienta B, więc Eurobank odrzuca przelew.Dlaczego niby Eurobank odrzuca skoro B jest współwła¶cicielem? Przecież A też jest jedynie współwła¶cicielem. Pewnie jest pełnomocnikiem a nie współwła¶cicielem. -- Kojer |
|
Data: 2010-02-05 12:16:26 | |
Autor: Magniana | |
[Eurobank][Meritum]Jak stracić sporo kasy w jeden dzień | |
On Fri, 05 Feb 2010 12:11:19 +0100, Robert Kois <kojer@hell.pl> wrote:
Dnia Fri, 5 Feb 2010 11:50:21 +0100, Marcepan napisał(a): Tak masz rację, pełnomocnikiem nie współwłaścicielem. -- Magnana |
|
Data: 2010-02-05 12:50:31 | |
Autor: Tommy | |
[Eurobank][Meritum]Jak stracić sporo kasy w jeden dzień | |
Dlaczego niby Eurobank odrzuca skoro B jest współwła¶cicielem? Proponuje sprawdzić sobie umowę, ja mam wyraĽnie w umowie z Eurobankiem napisane że "Przy realizacji międzybankowych rozliczeń pieniężnych Bank posługuje się wył±cznie numerem rachunku bankowego" i koniec kropka nie ma znaczenia co jest napisane jako nadawca (ten sam zapis jest również w regulaminie rachunku)! Jak Eurobank się z tego nie wywi±zuje to znaczy że jest shitowym bankiem patrz afera z Windykatorem Eurobanku. |
|
Data: 2010-02-05 18:01:00 | |
Autor: Arek | |
[Eurobank][Meritum]Jak stracić sporo kasy w jeden dzień | |
Tommy napisał(a) w wiadomo¶ci: ...
No wła¶nie - Eurobank powinien przyj±ć bez względu na nazwę osbiorcy. Jak się im kręgosłupa nie wyprostuje to zaczn± jeszcze adresy porównywać. A czy w regulaminie lokat Meritum jest zapis, że nazwa nadawcy musi być zgodna z nazw± wnioskodawcy? Arek |
|
Data: 2010-02-05 18:20:06 | |
Autor: Robert Kois | |
[Eurobank][Meritum]Jak stracić sporo kasy w jeden dzień | |
Dnia Fri, 5 Feb 2010 18:01:00 +0100, Arek napisał(a):
No wła¶nie - Eurobank powinien przyj±ć bez względu na nazwę osbiorcy.Proponuje sprawdzić sobie umowę, ja mam wyraĽnie w umowie z EurobankiemDlaczego niby Eurobank odrzuca skoro B jest współwła¶cicielem? A jak przestan± sprawdzać to przyjdzie s±d i orzeknie, że nie dochowali należytej staranno¶ci. http://prawo.gazetaprawna.pl/artykuly/101578,bank_ma_obowiazek_sprawdzic_rachunek_z_nazwa_beneficjenta_przelewu.html -- Kojer |
|
Data: 2010-02-08 03:00:44 | |
Autor: Arek | |
[Eurobank][Meritum]Jak stracić sporo kasy w jeden dzień | |
Robert Kois napisał(a) w wiadomo¶ci: <1qd32qawqgb9p$.dlg@kojer.kojer>...
Dnia Fri, 5 Feb 2010 18:01:00 +0100, Arek napisał(a):eneficjenta_przelewu.html To nie dziwię się, że bank odrzucił koledze przelew na konto firmy (sklepu) z powodu literówki. Tylko co mnie obchodzi jaka¶ pełna nazwa. To moze zrezygnować z numerów rachunków skoro ma dochodzić po nazwie? Dla mnie paranoja. Kto¶ kto pisał przepisy albo je interpretował powinien się zastanowić. Jeżeli ma wystarczyć numer to ma wystarczyć i basta! Albo odwrotnie, zmienić przepis, że nie wystarczy, ale wtedy należy zawsze sprawdzać nazwę. Wtedy byłby cyrk, bo licho wie jak± dokładnie nazwę bank ma wpisan± w sytemie. Każda literówka lub S.A. zamiast SA w nazwie i koniec. A przecież ręcznie nie bed± wszystkich zatwierdzać bo koszty by wzrosły wielokrotnie. Poza tym nie ma to jak odpowiedzialno¶ć zbiorowa... Byle nie skarbówka... Arek |
|
Data: 2010-02-08 15:41:29 | |
Autor: Magniana | |
[Eurobank][Meritum]Jak st raciæ sporo kasy w jeden dzi eñ | |
On Mon, 08 Feb 2010 03:00:44 +0100, Arek <abcdek@poczta.onet.pl.usun_cde..invalid> wrote:
Jeżeli ma wystarczyć numer to ma wystarczyć i basta! Jak widać na razie nie, na chwilę obecną nadal kasy brak i mam czekać. Ciekawe czy będą takie same standardy jak w Multibanku. Moja reklamacja w Multi ma 2 miesiące otrzymałem już drugi mail typu: "Szanowny Panie, prosimy przyjąć nasze przeprosiny za przedłużający się czas rozpatrzenia złożonej przez Pana reklamacji, jednak w chwili obecnej trwają nadal czynności wyjaśniające." Sprawa dotyczy pobrania opłaty za kartę do netu mimo że dla Multi AQ Intensive taka karta jest bezpłatna. Państwo w Multi przez ponad 2 miesiące jak rozumiem studiują TOiP -- Magnana |
|
Data: 2010-02-08 10:22:01 | |
Autor: Rafal M | |
[Meritum]Jak stracić sporo kasy w jeden dzień | |
On 8 Lut, 15:41, Magniana <m...@atta.pl> wrote:
Jak widać na razie nie, na chwilę obecn± nadal kasy brak i mam czekać. Ciekawe czy będ± takie same standardy jak w Multibanku. Moja reklamacja w Multi ma 2 miesi±ce otrzymałem już drugi mail typu: Ja czekam juz 3 miesiac na wyjasnienie reklamacji (blad techniczny - ich baza kodow pocztowych nie zgadza sie z miastami) A jest to o tyle smieszne, ze mBank uwinal sie w 2 tygodnie ;-) Pozdrawiam Rafal |
|
Data: 2010-02-08 19:27:51 | |
Autor: MarekZ | |
[Meritum]Jak stracia sporo kasy w jeden dzien | |
Użytkownik "Rafal M" <rafal.markiewicz@gmail.com> napisał w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:5bf9b282-e7f5-45e5-8d23-8bc1f76c735f@36g2000yqu.googlegroups.com...
Ja czekam juz 3 miesiac na wyjasnienie reklamacji (blad techniczny - Około 2 miesięcy temu, na skutek stylu obsługi mojej reklamacji, przestałem używać karty Multibanku. Robiłem na niej około 5k miesięcznie obrotów. Obecnie maj± około 200 zł miesięcznie. Nie zrobiło to kompletnie żadnego wrażenia. Maj± wszystko w dupie i tyle. |
|
Data: 2010-02-09 23:25:54 | |
Autor: Ranger | |
[Meritum]Jak stracia sporo kasy w jeden dzien | |
MarekZ pisze:
Użytkownik "Rafal M" <rafal.markiewicz@gmail.com> napisał w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:5bf9b282-e7f5-45e5-8d23-8bc1f76c735f@36g2000yqu.googlegroups.com...Co się dziwisz, przecież jak w reklamie widzisz, że za plecami kolesia z multi zapierdala 10 innych pracowników żeby¶ miał wrażenie, że zajmuje sie Tob± więcej niż 1 osoba, to my¶lisz, że maj± czas zajmować się jeszcze kim¶ innym? ;) PójdĽ do nich wypowiedzieć umowę to wtedy zapewne zwrócisz ich uwagę, zwykły szary nie ¶ledzi twoich obrotów na bież±co, ale za to widzi wniosek o zamknięcie rachunku, wtedy dopiero ¶ciska po¶ladki i tych dziesięciu kolesi zaczyna się kłębić wokół Ciebie żeby Cię wydymać... ups, znaczy obsłużyć jak należy :) Pozdro Ranger |
|
Data: 2010-02-08 17:01:54 | |
Autor: MarekZ | |
[Eurobank][Meritum]Jak strac iæ sporo kasy w jeden dzieñ | |
Użytkownik "Magniana" <m@atta.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:op.u7tcfffjpv0qmf@pol-swolinski.corp.microstrategy.com...
Jak widać na razie nie, na chwilę obecną nadal kasy brak i mam czekać. Ciekawe czy będą takie same standardy jak w Multibanku. Moja reklamacja w Multi ma 2 miesiące otrzymałem już drugi mail typu: Moja reklamacja o podobnym stopniu trudności ma już ponad 100 dni i prawdopodobnie 12/13 lutego dostanę kolejnego maila o zacytowanej przez Ciebie treści. Jakość obsługi reklamacji w Multibanku jest fatalna. Jak się porówna choćby z ING czy Rajfim nawet w zwykłej ofercie, a nie ofertach o podwyższonym standardzie jaką podobno jest Aquarius, to dramat. Wniosek jest jeden: dla Multibanku klient detaliczny nie jest obecnie warty większej uwagi. |
|
Data: 2010-02-08 18:33:07 | |
Autor: MK | |
[Eurobank][Meritum]Jak strac iæ sporo kasy w jeden dzieñ | |
Użytkownik "MarekZ" <brak@adresu.w.pl> napisał w wiadomości news:hkpcdf$ijs$1srv.cyf-kr.edu.pl...
Cieszcie sie, ze to nie Toyota Bank, bo tam od 771 dni w ogole sie nie odezwali... Musze z nimi pogadac na temat niezamknietych rachunkow w BIKu, wiec bedzie okazja sie przypomiec :). MK |
|
Data: 2010-02-13 18:32:13 | |
Autor: Gotfryd Smolik news | |
[Eurobank][Meritum]Jak stracić sporo kasy w jeden dzień | |
On Mon, 8 Feb 2010, Arek wrote:
Robert Kois napisał(a) w wiadomo¶ci: <1qd32qawqgb9p$.dlg@kojer.kojer>... To że "ma wystarczyć numer" wynika ze sprzecznego z prawem regulaminu. Załapałe¶ się na standardowy haczyk - "od kiedy to regulamin stoi ponad ustawami" :D I to dotyczy *obu* stron umowy. Jak kto¶ się zobowi±żę, na pi¶mie i tak dalej, że za kwotę xxxx kogo¶ zabije, to prawo NIE POZWALA, aby państwowe organy (w tym s±d) mogły Ci pomóc wyegzekwować umowę. Albo odwrotnie, zmienić przepis, że nie wystarczy Chyba się rozpędziłe¶: tre¶ć, na któr± powołał się Tommy, to była tre¶ć *REGULAMINU*, a nie przepisów prawa. Znasz przepis "numer konta bankowego jest unikalnym, wymaganym i *wystarczaj±cym* do wykonania transakcji identyfikatorem, bezwzględne zobowi±zuj±cym do jej wykonania"? ale wtedy należy Nie, IMO nadinterpretacja. Niezależnie od tego czy się zgadzamy czy nie zgadzamy co do słuszno¶ci zasady "sprawdzania danych" (innych niż nr konta), oczywiste jest że owo sprawdzenie NIE MUSI zawierać wymogu "dokładnie takimi literami jak zapisano w bazie bankowej". Takie có¶ jak pominięcie czę¶ci nazwy nie będzie już "zupełnym zlekceważeniem niezgodno¶ci danych", a jest nim całkiem inna nazwa. Ba, prawo zna takie przypadki - po "ostrym wej¶ciu" w VAT, kiedy to USy łupnęły podatników za nieistotne błędy (w tym "litrówki") w fakturach, SN wydał orzeczenie w którym wprowadził pojęcie "błędu mniejszej wagi" :) A przecież ręcznie nie bed± wszystkich zatwierdzać A google sobie jako¶ radzi z "nazwami podobnymi" czy nie? (z ujmowaniem różnie zakodowanych polskich liter sobie *nie* radzi, ale to inna sprawa :P) pzdr, Gotfryd |
|
Data: 2010-02-13 20:47:44 | |
Autor: Robert Kois | |
[Eurobank][Meritum]Jak stracić sporo kasy w jeden dzień | |
Dnia Sat, 13 Feb 2010 18:32:13 +0100, Gotfryd Smolik news napisał(a):
A przecież ręcznie nie bed± wszystkich zatwierdzaćA google sobie jako¶ radzi z "nazwami podobnymi" czy nie? Sam wiesz, że to troszkę nie ta skala. ;) -- Kojer |
|
Data: 2010-02-09 00:36:54 | |
Autor: Krzysztof Halasa | |
[Eurobank][Meritum]Jak stracić sporo kasy w jeden dzień | |
"Tommy" <tommy@onetNO.SPAM.pl> writes:
Proponuje sprawdzić sobie umowę, ja mam wyraźnie w umowie z Eurobankiem napisane że "Przy realizacji międzybankowych rozliczeń pieniężnych Bank posługuje się wyłącznie numerem rachunku bankowego" i koniec kropka nie ma znaczenia co jest napisane jako nadawca (ten sam zapis jest również w regulaminie rachunku)! Nie, to jest umowa miedzy bankiem i jego klientem, a nie umowa, zgodnie z ktora wykonywane sa przelewy. Taki zapis moze sluzyc do odrzucenia reklamacji klienta, ktory wpisze niewlasciwa pare nazwa+konto beneficjenta (aczkolwiek jakis polonista moglby sie temu przyjrzec). Drugi bank ani jego klienci nie sa jednak tym zapisem zwiazani. -- Krzysztof Halasa |