Grupy dyskusyjne   »   pl.biznes.banki   »   [Eurobank][Meritum]Jak stracić sporo kasy w jeden dzieĹ„

[Eurobank][Meritum]Jak stracić sporo kasy w jeden dzień

Data: 2010-02-05 09:57:19
Autor: Magniana
[Eurobank][Meritum]Jak stracić sporo kasy w jeden dzień
Cześć

Proszę o sugestie co mogę teraz najlepszego zrobić: (sprawę opisałem już w jednym wątku Mertium+Open+Eurobank, ale teraz dodatkowo nie ma nigdzie kasy, zakładałem sobie lokaty w Meritum)

1. Przelew z Eurobanku-- >Meritum
2. Zwrot przelewu do Eurobanku (Meritum odrzuca przelew gdyĹĽ nadawca nie jest zgodny z danymi wnioskowanej lokaty)
3. Odrzucenie odbioru przelewu przez Eurobank (dane odbiorcy przelewu są inne aniżeli właściciela konta)
4. Zwrot przelewu Eurobank-- >Meritum

Nie mam ani pieniędzy, ani lokat. Jak to sie stalo:

Jest Klient A w Eurobanku o koncie 001 oraz Klient B o koncie 002, który jest współwłaścicielem do konta 001
Gdy wyślę przelew z systemu transakcyjnego Eurobanku klienta B jednak z konta 001 (którego jest współwłaścicielem) to w danych przelewu mam
co następuje: Dane nadawcy Klient B numer konta 001

Teraz gdy Meritum zwraca pieniądze to zwraca także na konto 001 a jako odbiorcę wpisuje Klienta B, więc Eurobank odrzuca przelew.

Pytanie do Was czy lepiej walczyć z Eurobankiem by przyjęli przelew z Meritum mimo że odbiorca jest niewłaściwy (w końcu to przez błąd ich systemu zaczął się problem) czy wnioskować do Meritum, aby przesłali kasę na ten sam numer w Eurobanku tylko zmieniając odbiorcę.

--
Magnana

Data: 2010-02-05 10:00:42
Autor: MarekZ
[Eurobank][Meritum]Jak strac ić sporo kasy w jeden dzień
Użytkownik "Magniana" <m@atta.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:op.u7nchtfapv0qmf@pol-swolinski.corp.microstrategy.com...

czy wnioskować do Meritum, aby przesłali kasę na ten sam numer w Eurobanku tylko zmieniając odbiorcę.


Ja uważam, że ten scenariusz doprowadzi do sukcesu z najwyższym prawdopodobieństwem.

Data: 2010-02-05 12:17:27
Autor: Magniana
[Eurobank][Meritum]Jak stracić sporo kasy w jeden dzień
On Fri, 05 Feb 2010 10:00:42 +0100, MarekZ <brak@adresu.w.pl> wrote:

Użytkownik "Magniana" <m@atta.pl> napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:op.u7nchtfapv0qmf@pol-swolinski.corp.microstrategy.com...

czy wnioskować do Meritum, aby przesłali kasę na ten sam numer w Eurobanku
tylko zmieniajÄ…c odbiorcÄ™.


Ja uwaĹĽam, ĹĽe ten scenariusz doprowadzi do sukcesu z najwyĹĽszym
prawdopodobieństwem.


OK tak zrobię, dam znać o efektach.

--
Magnana

Data: 2010-02-09 17:10:35
Autor: Magniana
[Eurobank][Meritum]Uff dotarły...
On Fri, 05 Feb 2010 12:17:27 +0100, Magniana <m@atta.pl> wrote:

On Fri, 05 Feb 2010 10:00:42 +0100, MarekZ <brak@adresu.w.pl> wrote:

Użytkownik "Magniana" <m@atta.pl> napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:op.u7nchtfapv0qmf@pol-swolinski.corp.microstrategy.com....

czy wnioskować do Meritum, aby przesłali kasę na ten sam numer w Eurobanku
tylko zmieniajÄ…c odbiorcÄ™.


Ja uwaĹĽam, ĹĽe ten scenariusz doprowadzi do sukcesu z najwyĹĽszym
prawdopodobieństwem.


OK tak zrobię, dam znać o efektach.

Pieniądze dotarły po tygodniowej wędrówce, w związku z oporami Mertitum do zmiany nazwiska odbiorcy, Eurobank wsłuchał się w moje prośby i zaksięgował przelew. Nauczyło mnie to już na zawsze zero adresata Mickey Mouse nawet w najmniejszych przelewach.

--
Magnana

Data: 2010-02-05 11:50:21
Autor: Marcepan
[Eurobank][Meritum]Jak stracić sporo kas y w jeden dzień
Teraz gdy Meritum zwraca pieni±dze to zwraca także na konto 001 a jako odbiorcę wpisuje Klienta B, więc Eurobank odrzuca przelew.

Dlaczego niby Eurobank odrzuca skoro B jest współwła¶cicielem? Przecież A też jest jedynie współwła¶cicielem.

Data: 2010-02-05 12:11:19
Autor: Robert Kois
[Eurobank][Meritum]Jak stracić sporo kasy w jeden dzień
Dnia Fri, 5 Feb 2010 11:50:21 +0100, Marcepan napisał(a):

Teraz gdy Meritum zwraca pieni±dze to zwraca także na konto 001 a jako odbiorcę wpisuje Klienta B, więc Eurobank odrzuca przelew.
Dlaczego niby Eurobank odrzuca skoro B jest współwła¶cicielem? Przecież A też jest jedynie współwła¶cicielem.

Pewnie jest pełnomocnikiem a nie współwła¶cicielem.

--
Kojer

Data: 2010-02-05 12:16:26
Autor: Magniana
[Eurobank][Meritum]Jak stracić sporo kasy w jeden dzień
On Fri, 05 Feb 2010 12:11:19 +0100, Robert Kois <kojer@hell.pl> wrote:

Dnia Fri, 5 Feb 2010 11:50:21 +0100, Marcepan napisał(a):

Teraz gdy Meritum zwraca pieniÄ…dze to zwraca takĹĽe na konto 001 a jako
odbiorcę wpisuje Klienta B, więc Eurobank odrzuca przelew.
Dlaczego niby Eurobank odrzuca skoro B jest współwłaścicielem? Przecież A
też jest jedynie współwłaścicielem.

Pewnie jest pełnomocnikiem a nie współwłaścicielem.

Tak masz rację, pełnomocnikiem nie współwłaścicielem.

--
Magnana

Data: 2010-02-05 12:50:31
Autor: Tommy
[Eurobank][Meritum]Jak stracić sporo kasy w jeden dzień

Dlaczego niby Eurobank odrzuca skoro B jest współwła¶cicielem?

Proponuje sprawdzić sobie umowę, ja mam wyraĽnie w umowie z Eurobankiem napisane że "Przy realizacji międzybankowych rozliczeń pieniężnych Bank posługuje się wył±cznie numerem rachunku bankowego" i koniec kropka nie ma znaczenia co jest napisane jako nadawca (ten sam zapis jest również w regulaminie rachunku)!

Jak Eurobank się z tego nie wywi±zuje to znaczy że jest shitowym bankiem patrz afera z Windykatorem Eurobanku.

Data: 2010-02-05 18:01:00
Autor: Arek
[Eurobank][Meritum]Jak stracić sporo kasy w jeden dzień
Tommy napisał(a) w wiadomo¶ci: ...

Dlaczego niby Eurobank odrzuca skoro B jest współwła¶cicielem?

Proponuje sprawdzić sobie umowę, ja mam wyraĽnie w umowie z Eurobankiem
napisane że "Przy realizacji międzybankowych rozliczeń pieniężnych Bank
posługuje się wył±cznie numerem rachunku bankowego" i koniec kropka nie ma
znaczenia co jest napisane jako nadawca (ten sam zapis jest również w
regulaminie rachunku)!

No wła¶nie - Eurobank powinien przyj±ć bez względu na nazwę osbiorcy.
Jak się im kręgosłupa nie wyprostuje to zaczn± jeszcze adresy porównywać.
A czy w regulaminie lokat Meritum jest zapis, że nazwa nadawcy musi być
zgodna z nazw± wnioskodawcy?

Arek

Data: 2010-02-05 18:20:06
Autor: Robert Kois
[Eurobank][Meritum]Jak stracić sporo kasy w jeden dzień
Dnia Fri, 5 Feb 2010 18:01:00 +0100, Arek napisał(a):

Dlaczego niby Eurobank odrzuca skoro B jest współwła¶cicielem?
Proponuje sprawdzić sobie umowę, ja mam wyraĽnie w umowie z Eurobankiem
napisane że "Przy realizacji międzybankowych rozliczeń pieniężnych Bank
posługuje się wył±cznie numerem rachunku bankowego" i koniec kropka nie ma
znaczenia co jest napisane jako nadawca (ten sam zapis jest również w
regulaminie rachunku)!
No wła¶nie - Eurobank powinien przyj±ć bez względu na nazwę osbiorcy.
Jak się im kręgosłupa nie wyprostuje to zaczn± jeszcze adresy porównywać.
A czy w regulaminie lokat Meritum jest zapis, że nazwa nadawcy musi być
zgodna z nazw± wnioskodawcy?

A jak przestan± sprawdzać to przyjdzie s±d i orzeknie, że nie dochowali
należytej staranno¶ci.
http://prawo.gazetaprawna.pl/artykuly/101578,bank_ma_obowiazek_sprawdzic_rachunek_z_nazwa_beneficjenta_przelewu.html

--
Kojer

Data: 2010-02-08 03:00:44
Autor: Arek
[Eurobank][Meritum]Jak stracić sporo kasy w jeden dzień
Robert Kois napisał(a) w wiadomo¶ci: <1qd32qawqgb9p$.dlg@kojer.kojer>...
Dnia Fri, 5 Feb 2010 18:01:00 +0100, Arek napisał(a):

No wła¶nie - Eurobank powinien przyj±ć bez względu na nazwę osbiorcy.
Jak się im kręgosłupa nie wyprostuje to zaczn± jeszcze adresy porównywać.
A czy w regulaminie lokat Meritum jest zapis, że nazwa nadawcy musi być
zgodna z nazw± wnioskodawcy?

A jak przestan± sprawdzać to przyjdzie s±d i orzeknie, że nie dochowali
należytej staranno¶ci.
http://prawo.gazetaprawna.pl/artykuly/101578,bank_ma_obowiazek_sprawdzic_rachunek_z_nazwa_b
eneficjenta_przelewu.html


To nie dziwię się, że bank odrzucił koledze przelew na konto firmy
(sklepu) z powodu literówki.
Tylko co mnie obchodzi jaka¶ pełna nazwa. To moze zrezygnować z numerów
rachunków skoro ma dochodzić po nazwie?

Dla mnie paranoja. Kto¶ kto pisał przepisy albo je interpretował
powinien się zastanowić.
Jeżeli ma wystarczyć numer to ma wystarczyć i basta!
Albo odwrotnie, zmienić przepis, że nie wystarczy, ale wtedy należy
zawsze sprawdzać nazwę. Wtedy byłby cyrk, bo licho wie jak± dokładnie
nazwę bank ma wpisan± w sytemie. Każda literówka lub S.A. zamiast SA
w nazwie i koniec. A przecież ręcznie nie bed± wszystkich zatwierdzać
bo koszty by wzrosły wielokrotnie.

Poza tym nie ma to jak odpowiedzialno¶ć zbiorowa... Byle nie
skarbówka...

Arek

Data: 2010-02-08 15:41:29
Autor: Magniana
[Eurobank][Meritum]Jak st raciæ sporo kasy w jeden dzi eñ
On Mon, 08 Feb 2010 03:00:44 +0100, Arek <abcdek@poczta.onet.pl.usun_cde..invalid> wrote:

Jeżeli ma wystarczyć numer to ma wystarczyć i basta!

Jak widać na razie nie, na chwilę obecną nadal kasy brak i mam czekać. Ciekawe czy będą takie same standardy jak w Multibanku. Moja reklamacja w Multi ma 2 miesiące otrzymałem już drugi mail typu:

"Szanowny Panie,
prosimy przyjąć nasze przeprosiny za przedłużający się czas
rozpatrzenia złożonej przez Pana reklamacji, jednak w chwili obecnej trwają nadal
czynności wyjaśniające."

Sprawa dotyczy pobrania opłaty za kartę do netu mimo że dla Multi AQ Intensive taka karta jest bezpłatna. Państwo w Multi przez ponad 2 miesiące jak rozumiem studiują TOiP

--
Magnana

Data: 2010-02-08 10:22:01
Autor: Rafal M
[Meritum]Jak stracić sporo kasy w jeden dzień
On 8 Lut, 15:41, Magniana <m...@atta.pl> wrote:

Jak widać na razie nie, na chwilę obecn± nadal kasy brak i mam czekać. Ciekawe czy będ± takie same standardy jak w Multibanku. Moja reklamacja w Multi ma 2 miesi±ce otrzymałem już drugi mail typu:


Ja czekam juz 3 miesiac na wyjasnienie reklamacji (blad techniczny -
ich baza kodow pocztowych nie zgadza sie z miastami) A jest to o tyle
smieszne, ze mBank uwinal sie w 2 tygodnie ;-)


Pozdrawiam
Rafal

Data: 2010-02-08 19:27:51
Autor: MarekZ
[Meritum]Jak stracia sporo kasy w jeden dzien
Użytkownik "Rafal M" <rafal.markiewicz@gmail.com> napisał w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:5bf9b282-e7f5-45e5-8d23-8bc1f76c735f@36g2000yqu.googlegroups.com...

Ja czekam juz 3 miesiac na wyjasnienie reklamacji (blad techniczny -
ich baza kodow pocztowych nie zgadza sie z miastami) A jest to o tyle
smieszne, ze mBank uwinal sie w 2 tygodnie ;-)

Około 2 miesięcy temu, na skutek stylu obsługi mojej reklamacji, przestałem używać karty Multibanku. Robiłem na niej około 5k miesięcznie obrotów. Obecnie maj± około 200 zł miesięcznie. Nie zrobiło to kompletnie żadnego wrażenia. Maj± wszystko w dupie i tyle.

Data: 2010-02-09 23:25:54
Autor: Ranger
[Meritum]Jak stracia sporo kasy w jeden dzien
MarekZ pisze:
Użytkownik "Rafal M" <rafal.markiewicz@gmail.com> napisał w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:5bf9b282-e7f5-45e5-8d23-8bc1f76c735f@36g2000yqu.googlegroups.com...
Ja czekam juz 3 miesiac na wyjasnienie reklamacji (blad techniczny -
ich baza kodow pocztowych nie zgadza sie z miastami) A jest to o tyle
smieszne, ze mBank uwinal sie w 2 tygodnie ;-)

Około 2 miesięcy temu, na skutek stylu obsługi mojej reklamacji, przestałem używać karty Multibanku. Robiłem na niej około 5k miesięcznie obrotów. Obecnie maj± około 200 zł miesięcznie. Nie zrobiło to kompletnie żadnego wrażenia. Maj± wszystko w dupie i tyle.
Co się dziwisz, przecież jak w reklamie widzisz, że za plecami kolesia z multi zapierdala 10 innych pracowników żeby¶ miał wrażenie, że zajmuje sie Tob± więcej niż 1 osoba, to my¶lisz, że maj± czas zajmować się jeszcze kim¶ innym? ;)
PójdĽ do nich wypowiedzieć umowę to wtedy zapewne zwrócisz ich uwagę, zwykły szary nie ¶ledzi twoich obrotów na bież±co, ale za to widzi wniosek o zamknięcie rachunku, wtedy dopiero ¶ciska po¶ladki i tych dziesięciu kolesi zaczyna się kłębić wokół Ciebie żeby Cię wydymać... ups, znaczy obsłużyć jak należy :)

Pozdro
Ranger

Data: 2010-02-08 17:01:54
Autor: MarekZ
[Eurobank][Meritum]Jak strac iæ sporo kasy w jeden dzieñ
Użytkownik "Magniana" <m@atta.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:op.u7tcfffjpv0qmf@pol-swolinski.corp.microstrategy.com...

Jak widać na razie nie, na chwilę obecną nadal kasy brak i mam czekać. Ciekawe czy będą takie same standardy jak w Multibanku. Moja reklamacja w Multi ma 2 miesiące otrzymałem już drugi mail typu:

"Szanowny Panie,
prosimy przyjąć nasze przeprosiny za przedłużający się czas
rozpatrzenia złożonej przez Pana reklamacji, jednak w chwili obecnej trwają nadal
czynności wyjaśniające."

Sprawa dotyczy pobrania opłaty za kartę do netu mimo że dla Multi AQ Intensive taka karta jest bezpłatna. Państwo w Multi przez ponad 2 miesiące jak rozumiem studiują TOiP

Moja reklamacja o podobnym stopniu trudności ma już ponad 100 dni i prawdopodobnie 12/13 lutego dostanę kolejnego maila o zacytowanej przez Ciebie treści.

Jakość obsługi reklamacji w Multibanku jest fatalna. Jak się porówna choćby z ING czy Rajfim nawet w zwykłej ofercie, a nie ofertach o podwyższonym standardzie jaką podobno jest Aquarius, to dramat.

Wniosek jest jeden: dla Multibanku klient detaliczny nie jest obecnie warty większej uwagi.

Data: 2010-02-08 18:33:07
Autor: MK
[Eurobank][Meritum]Jak strac iæ sporo kasy w jeden dzieñ
Użytkownik "MarekZ" <brak@adresu.w.pl> napisał w wiadomości news:hkpcdf$ijs$1srv.cyf-kr.edu.pl...

Sprawa dotyczy pobrania opłaty za kartę do netu mimo że dla Multi AQ Intensive taka karta jest bezpłatna. Państwo w Multi przez ponad 2 miesiące jak rozumiem studiują TOiP

Moja reklamacja o podobnym stopniu trudności ma już ponad 100 dni i prawdopodobnie 12/13 lutego dostanę kolejnego maila o zacytowanej przez Ciebie treści.


Cieszcie sie, ze to nie Toyota Bank, bo tam od 771 dni w ogole sie nie odezwali... Musze z nimi pogadac na temat niezamknietych rachunkow w BIKu, wiec bedzie okazja sie przypomiec :).

MK

Data: 2010-02-13 18:32:13
Autor: Gotfryd Smolik news
[Eurobank][Meritum]Jak stracić sporo kasy w jeden dzień
On Mon, 8 Feb 2010, Arek wrote:

Robert Kois napisał(a) w wiadomo¶ci: <1qd32qawqgb9p$.dlg@kojer.kojer>...
A jak przestan± sprawdzać to przyjdzie s±d i orzeknie, że nie dochowali
należytej staranno¶ci.
http://prawo.gazetaprawna.pl/artykuly/101578,bank_ma_obowiazek_sprawdzic_rachunek_z_nazwa_b
eneficjenta_przelewu.html


To nie dziwię się, że bank odrzucił koledze przelew na konto firmy
(sklepu) z powodu literówki.
Tylko co mnie obchodzi jaka¶ pełna nazwa. To moze zrezygnować z numerów
rachunków skoro ma dochodzić po nazwie?

Dla mnie paranoja. Kto¶ kto pisał przepisy albo je interpretował
powinien się zastanowić.
Jeżeli ma wystarczyć numer to ma wystarczyć i basta!

  To że "ma wystarczyć numer" wynika ze sprzecznego z prawem regulaminu.
  Załapałe¶ się na standardowy haczyk - "od kiedy to regulamin
stoi ponad ustawami" :D
  I to dotyczy *obu* stron umowy.
  Jak kto¶ się zobowi±żę, na pi¶mie i tak dalej, że za kwotę xxxx
kogo¶ zabije, to prawo NIE POZWALA, aby państwowe organy (w tym
s±d) mogły Ci pomóc wyegzekwować umowę.

Albo odwrotnie, zmienić przepis, że nie wystarczy

  Chyba się rozpędziłe¶: tre¶ć, na któr± powołał się Tommy, to
była tre¶ć *REGULAMINU*, a nie przepisów prawa.
  Znasz przepis "numer konta bankowego jest unikalnym,
wymaganym i *wystarczaj±cym* do wykonania transakcji
identyfikatorem, bezwzględne zobowi±zuj±cym do jej wykonania"?

ale wtedy należy
zawsze sprawdzać nazwę. Wtedy byłby cyrk, bo licho wie jak± dokładnie
nazwę bank ma wpisan± w sytemie. Każda literówka lub S.A. zamiast SA
w nazwie i koniec.

  Nie, IMO nadinterpretacja.
  Niezależnie od tego czy się zgadzamy czy nie zgadzamy co do słuszno¶ci
zasady "sprawdzania danych" (innych niż nr konta), oczywiste jest
że owo sprawdzenie NIE MUSI zawierać wymogu "dokładnie takimi
literami jak zapisano w bazie bankowej".
  Takie có¶ jak pominięcie czę¶ci nazwy nie będzie już "zupełnym
zlekceważeniem niezgodno¶ci danych", a jest nim całkiem inna
nazwa.
  Ba, prawo zna takie przypadki - po "ostrym wej¶ciu" w VAT, kiedy
to USy łupnęły podatników za nieistotne błędy (w tym "litrówki")
w fakturach, SN wydał orzeczenie w którym wprowadził pojęcie
"błędu mniejszej wagi" :)

A przecież ręcznie nie bed± wszystkich zatwierdzać

  A google sobie jako¶ radzi z "nazwami podobnymi" czy nie?

(z ujmowaniem różnie zakodowanych polskich liter sobie *nie*
radzi, ale to inna sprawa :P)

pzdr, Gotfryd

Data: 2010-02-13 20:47:44
Autor: Robert Kois
[Eurobank][Meritum]Jak stracić sporo kasy w jeden dzień
Dnia Sat, 13 Feb 2010 18:32:13 +0100, Gotfryd Smolik news napisał(a):

A przecież ręcznie nie bed± wszystkich zatwierdzać
  A google sobie jako¶ radzi z "nazwami podobnymi" czy nie?

Sam wiesz, że to troszkę nie ta skala. ;)

--
Kojer

Data: 2010-02-09 00:36:54
Autor: Krzysztof Halasa
[Eurobank][Meritum]Jak stracić sporo kasy w jeden dzień
"Tommy" <tommy@onetNO.SPAM.pl> writes:

Proponuje sprawdzić sobie umowę, ja mam wyraźnie w umowie z Eurobankiem napisane że "Przy realizacji międzybankowych rozliczeń pieniężnych Bank posługuje się wyłącznie numerem rachunku bankowego" i koniec kropka nie ma znaczenia co jest napisane jako nadawca (ten sam zapis jest również w regulaminie rachunku)!

Jak Eurobank siÄ™ z tego nie wywiÄ…zuje to znaczy ĹĽe jest shitowym bankiem patrz afera z Windykatorem Eurobanku.

Nie, to jest umowa miedzy bankiem i jego klientem, a nie umowa, zgodnie
z ktora wykonywane sa przelewy. Taki zapis moze sluzyc do odrzucenia
reklamacji klienta, ktory wpisze niewlasciwa pare nazwa+konto
beneficjenta (aczkolwiek jakis polonista moglby sie temu przyjrzec).
Drugi bank ani jego klienci nie sa jednak tym zapisem zwiazani.
--
Krzysztof Halasa

[Eurobank][Meritum]Jak stracić sporo kasy w jeden dzień

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona